IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä oon kovasti miettinyt omia kilppariarvoja, TSH viime elokuussa mitattu ja arvo 2.26. Nytkun oon laihduttanut silti tuntuu että yläkropassa on läskiä joka ei oikein sula siihen malliin mitä muualta, väsymystä toisinaan ( mullahan oli marraskuussa ferritiini vaan 21 että johtui varmasti siitä myös) ja huono iho. Pitäisköhän käydä otattamassa ite se vapaa kilppariarvo..
 
Mulla on alkion siirto huomenna. En ollut käynyt pitkään aikaan puntarilla ja pahoitin tosi pahasti mieleni påuntarilla. Paino noussut nyt estrogeenistä 3 kiloa parissa viikossa ja nyt painoindeksi 40!!! Siis ei ole todellista, painan 11 kiloa enemmän kuin vuosi sitten. Syksyllähän pudotin paoinoa 8 kiloa ja kaikki tuli heti takaisin. Ei tällainen jojoilu voi tehdä hyvää. Yritän nyt rauhoittua ja olla levollisin mielin. Viimeksi heti siirron jälkeen juuttelin alkiolle ja oli onnellinen olo. Toivottavasti nyt menee samoin :) Mies tulee mukaan tällä kertaa.
 
Tänään ilmoittauduin passiin. Kyselin kumminkin kaiku palvelun kautta hoitajalta siitä mikä pv pitää ilmoittautua niin selvisi sekin. 22.5 olisi folliultra ja 21.5 pitäis alkaa ovistestien teko. En saanu sen kummempaa ohjetta siihen. Mitäs muille on testeistä neuvottu, mihin aikaan päivästä teette? Jossain lukee, että aamulla ja jossain iltapäivästä... Taidan ostaa clear bluen testejä niin ei tarvi ainakaan arpoa viivojen kanssa. Jännä juttu, kun hoito lähestyy niin aloin miettiä lasten nimiä. Mistä pidän ja minä sopisi pojan nimeen.
Ei kuulemma heti ekasta aamuvirtsasta. Mullaki alkaa ovistestit, mutta 17.5 ja ultra on 20.5. Ostin cittarista joitain ovistestejä, toivottavasti ne toimii.. CB testit oli 46e 10kpl :( Niitä ku mun tapauksessa joutuu huonolla tuurilla tekeen monta, viimeks tein yli 2 viikkoa eikä ovista tullu..
 
minkä ikäinen alkio? Itse sain viispäiväisellä plussan pp5, mutta se on varmaan tosi harvinaista. Nyt aloitan testailut pp3, kuten viimeksikin :)
Kuuspäivänen. Tähä mennessä on muistaakseni siirretty viis viis päivästä ja kerran yks kolme päiväinen, eipä ole plussia näkynyt... mä olisin tosi onnellinen jos joskus tulisi ees kiinnittymisyritys. Sekin tuntuu vaan olevan liikaa toivottu :unsure:

Harmittaa tällä hetkellä kauheasti ettei mulle ollut hyötyä tosta kalliista nata- ja ready-testeistä. Kun täällä on nyt niin kovin hehkutettu kuinka se toimii scratchinkinä mutta sellasen teho ilmeisesti vain muutama kierto... johan siinä piti tuloksia oottaa yksi välikierto ja tuskin nytkään tarraa kiinni. Sitten onkin alkiot loppu eli menee ainakin yksi kierto kasvatteluun...

Ois kai pitäny mokoma testihässäkkä tajuta ajottaa eri kohtaan että siit ois hyötyä...:(
 
@Toiveitakovain80 Me mennään sun kanssa nyt sitten aika samoissa. Kiva .

Kun lähdettiin ekalle hoitokierrokselle niin kerrottiin siitä avoimesti läheisille ja myös siitä, että hoidot tehdään luovutetuilla. Oli luontevaa kertoa, sillä lähipiirissä ja ystävissäkin on lapsettomuutta. Nyt tällä kertaa emme ole hiiskahtaneet sanaakaan kenellekään. Nyt, kun olen saanut konkreettiset päivät milloin jotain tapahtuu, on tullut olo et jollekin olis kiva kertoa. En edes tiedä pohjimmaista syytä miksi sovimme ettemme kerro. Nyt, kun asiaa ajattelen niin ehkä en halunnut kuulla mitään kommentteja suuntaan tai toiseen miksi tämä on hyvä juttu tai miksi pitäisi vielä esim odottaa. En tiedä olisiko näitä kommentteja edes tullut, mutta nyt ei ole tarvinnut niitä ainakaan kuulla. Lisäksi nyt ei ole sen puolesta mitään "paineita onnistumiselle". Katsotaan nyt hiljaa hissukseen nämä alkiot ja sitten jos ei tärppää niin mietitään mitä tehdään.
 
@justhope se scrätsinginä toimivuus on siinä vaan plussaa (ja senhän voi toki koklata ihan ilman mitään kalliita testejäkin) joka sattui minun kohdalla olemaan the juttu. Mutta itse testeissä voi sitten ilmetä jotain mitä kannattaa jatkossa tehdä eritavalla! Itse ajattelin viime syksynä kun meillä viimeinen 19. Alkio enää oli odottamassa (en usko että oltas enää lähdetty uuteen 6. punktioon) että siinä vaiheessa muutoman kk odottelu (joutui siis oottamaan muutoman kk että niitä edes alettiin tehdä suomessa ja sit se näyte kierto + tulosten odottelu) on sen arvoista jos sieltä ratkaisu löytyy eikä sekin alkio mene samalla tavalla hukkaan kun 18 aikaisempaa! Nyt meillä siis kuitenkin alkio yhä pakkasessa kun sattui tämä maailman ihmeellisin onnenpotku kohdalla. Mutta eihän sieltäkään toki kaikille varmaan "ratkaisua" löydy... ikävä kyllä.. tsemppiä.
 
@justhope oliko sulla mitään tukilääkettä nyt? Mulla siis ovitrelleä 8naksautusta viime viikon ma, ke ja pe. Eli noin kolmasosa kerta-annoksesta kerrallaan. Pakkohan oli testata jo kun kaapissa vanhaks menneitä testejä. Eilen sain selvän viivan joka todnäk johtui tosta ovitrellestä koska tänään selvä nega. Nyt vain toivon et se toinen viiva tulis takas. Jos noihin vanhoihin mitään ilmestyy niin sunnuntaiks ostan sen cb-testin. Vaikkakin edellisen ainoan plussani sain ihan rfsun testillä. Rintojen arkuus häipynyt, turvotus ehkä vähentynyt, oikeaa munasarjaa nipistää edelleen pu ktion jälkeen, kaikki oksettaa väsyttää eli selviä pms oireita täällä havaittavissa. No vielä on monta toivon päivää edessä....

Te joilla vuoto alkanut tukilääkkeistä huolimatta, missä vaiheessa tullut?
 
@justhope voimia. Niin tuttu tunne. Mä myös toivon, että edes haamuviivan saisin, niin tietäisi kiinnittymisyritystä olevan, mutta ei. Melkeen 7 vuotta yritystä, ja 3 IVF:ää, puhdasta negaa. Niin vaikea enää uskoa, että ikinä tärppäisi.

Kiitos @Domi tiedoista. Lääkärin nimellä löytyi paljon mielenkiintoista tietoa. Tuon scratsingin haluaisin vielä kokeilla, kunpa se olisi meilläkin ratkaiseva juttu.

@Nipsu_78 toivottavasti nyt tärppäisi, ettet joutuisi enää uusia hoitoja miettimään.

@Toiveitakovain80 kotitesti -verkkokaupassa clearbluen digi ovulaatiotestit 20kpl 43€. Mä oon käyttänyt niitä, niin ei ole tarvinnut arpoa, onko plussa vai ei.
 
Minkähän takia muuten verkossa myydyt clear blue ovustestit on niin paljo halvempia kuin apteekissa? Halvimmillaan katsoin eron olevan 20 €! Eikös ne nyt samaa tavara ole... me saatiin paperi, jossa ohjeistettiin ettei tilaisi testejä verkosta niiden vaihtelevan luotettavuuden vuoksi. En ihan tätä ymmärtänyt, jos kyse on kuitenkin samasta testistä
 
@Domi juu ymmärrän, minä lähinnä meinasin tuossa viestissäni juuri sitä että mulla se limakalvotesti ei tuonut mitään vastauksia. Pelkästään pari tylsää paperia jossa ilmoitettiin että kaikki normaalia, ei mitään ehotuksia mitä voisi tehä toisin tms. Toki siitäkin pitää ilonen olla, mutta en oikein osaa kun olin toivonut että tuo testi mullekin olisi jotain paljastanut, että missä mättää.
Ja toki sen scrachingin saanee muutenkin, mutta mulle se oli (ylläri, sekin...) ihan jäätävää kidutusta ettei ihan hevillä saa siihen uusiksi, kun ei kuitenkaan ole tietoa onko tuolla mitään merkitystä vai ei.

@millionnea juu on mulla, sama kuin alusta asti ollut joka siirrossa mulla: 2*200mg lugesteron aamulla ja illalla ja 2 zumenonia aamulla ja illalla. Mulla kaikki siirrot on tehty lääkkeellisiin kiertoihin.
 
Siirto sujui hyvin ja helposti. Jännitin taas sitä täyttä rakkoa, kun huono pissanpidätyskyky, mutta hyvin meni. Siirrettävä oli IVF-maljalla syntynyt, hyvin kehittynyt ja laadukas viisipäiväinen blasto. Testipäivä siirtyi 24.5, joka onkin syntymäpäiväni! Mitä ihanin lahja voi siis olla ihan oven takana<3. Otin rennosti siirron jälkeen, käytiin syömässä ja kotona tunnin unet. Illalla käytän koirat ja aikaisin nukkumaan.
 
Minkähän takia muuten verkossa myydyt clear blue ovustestit on niin paljo halvempia kuin apteekissa? Halvimmillaan katsoin eron olevan 20 €! Eikös ne nyt samaa tavara ole... me saatiin paperi, jossa ohjeistettiin ettei tilaisi testejä verkosta niiden vaihtelevan luotettavuuden vuoksi. En ihan tätä ymmärtänyt, jos kyse on kuitenkin samasta testistä
Mie nyt kuitenki tilasin ;) Nyt mulla on kuukaudeksi ovistestejä, eipä lopu kesken :whistle:
 
Minkähän takia muuten verkossa myydyt clear blue ovustestit on niin paljo halvempia kuin apteekissa? Halvimmillaan katsoin eron olevan 20 €! Eikös ne nyt samaa tavara ole... me saatiin paperi, jossa ohjeistettiin ettei tilaisi testejä verkosta niiden vaihtelevan luotettavuuden vuoksi. En ihan tätä ymmärtänyt, jos kyse on kuitenkin samasta testistä

Voisko olla että tässä on tarkoitettu, että älkää tilatko Kiinasta jotain dingdong-merkkisiä testejä? :D Muutenkin tollainen yleistäminen on kyllä aika hataralla pohjalla, eihän "netti" ole mikään yksi paikka jossa kaikki on epäluotettavaa:alien:

Itse oon tilannut hyvillä mielin raskauskeijulta tikkuja. Ja oon huomannut että jotkut tuotteet on apteekissa tosi kalliita verrattuna vaikka ihan markettiin (esim silmälasien puhdistussuihke, aurinkovoiteet, hammasharjat, juurikin raskaustestit).
 
Anteeksi kun huutelen tänne väliin, mutta onko kenelläkään kokemusta, näkyvätkö Ovitrelle-naksaukset raskaustestissä? Tänään aamulla hailura plussa, mutta mietin, johtuuko vaan Ovitrellesta.
Monta ja millon oot pistänyt? Itsellä viime viikol ma, ke ja pe 8naksua. Tällä viikol näytti tiistaina haaleaa plussaa mut keskiviikkona jo nega. Virallinen testipäivä olis sunnuntai
 
@millionnea ja @atvk87, mulla on ollut yksittäisiä naksuja luteaalivaiheen tukena. Laitoin siis yhden naksun eilen ja testasin nyt aamulla. Jenkki-käyttöohjeen tms. mukaan koko piikki aiheuttaisi vereen max. 165 IU/ml, mutta mä laitoin siis 1/25 osaa siitä, eli siitä pitäisi tulla selvästi alle 10 IU/ml ja One Stepin herkkyys on just tuo 10 IU/ml. Periaatteessa siis ei pitäis näkyä, mutta käytännössä kyllä epäilen, että näkyy. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Mä oon kovasti miettinyt omia kilppariarvoja, TSH viime elokuussa mitattu ja arvo 2.26. Nytkun oon laihduttanut silti tuntuu että yläkropassa on läskiä joka ei oikein sula siihen malliin mitä muualta, väsymystä toisinaan ( mullahan oli marraskuussa ferritiini vaan 21 että johtui varmasti siitä myös) ja huono iho. Pitäisköhän käydä otattamassa ite se vapaa kilppariarvo..
Kandee ottaa kilppariarvot TSH ja T4. Kuulemma pitaa olla 1 ja 2 valilta TSH, mielellaan lahella 1:ta, ja T4:sta en ihan varma ennen raskautta, mutta kai viitearvon ylakolmanneksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Aislinn83
Kysyin sieltä nata-testejä tekevästä laboratoriosta onko testistä mitään hyötyä jos kiinnittymisongelmat johtuvat endometrioosista. Vastasivat kyllä, ovat onnistuneet määrittämään neljä immuuniprofiilia siihen liittyen ja testin perusteella voidaan sitten suositella toimenpiteitä. Hyvä tietää, että on joku keino tutkia sitäkin jos siirto ei onnistu.
 
Hullu himotestaaja täällä hei!
Kun noita testejä varasto pullollaan niin tänään sit tein ovistestin ja raskaustestin 2h pidätyksen jälkeen. Ovis näytti plussaa, tasavahvat viivat, ja rtestiin tulii haalee plussa. Takana siis kaks negaa ti ja ke. Nyt alkaa mennä jännäks tää homma.... Ovitrelleä siis pe viimeks 1/3 täydestä annoksesta ja sunnuntaina virallinen testipäivä. Nyt punktiosta aikaa 2viikkoa.
 

Yhteistyössä