IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mielenhäiriössä päätin kuitenkin testata aamuyöstä ku heräsin kovaan vessahätään. Pc puikkoon tuli esiäitien haamu. Kyllä todella pitkään tuijotin, kun en odottanut saavani edes tuota haamua aikaiseksi. Nyt täytyy malttaa mielensä ja odottaa ylihuomiseen. Aamulla närästi, teki pahaa ja lämpö oli 37,2. Voi tätä piinojen piinaa....
 
@Nipsu_78 olen todella pahoillani, mitenkä voit nyt? Halaus täältä.<3

Mä olen nyt 2 päivää piikittänyt ja aineiden sekoitus oli helpoksi tehty onneksi. Ja tiedättekö mitä, olen pistänyt piikin itse! Huh että olen ylpeä vaikka siis toi menopur on helppo pistää mutta silti, olen niin piikkikammoinen etten uskonut tällaista päivää edes koittavan. Tosin orgalutran on sellainen etten sitä uskaltaisi ja myös muistini mukaan se gonapeptyl oli inhottava. Ekassa hoidossa mies pisti piikit ja yhden kaveri törkkäs mun kaveri.

Tunteet yrittää herättää mulla kovasti toivoa mutta järki sanoo että anna olla. :)

@shelterme voi kuinka jännittävää, viivalle vahvistumista!

Muille piinailijoille myös tsemppiä! <3
 
Pp4, vasemmalta puolelta munasarjoja sekä lonkka vähän kipeänä/vihloo/nippailee.. Siellä oli se johto folliikkeli.. En tiä onko merkitystä. Eilen pistin gonapeptylin. Kuinka säännöllisesti te laitatte nuo tukilääkkeen, lähinnä luget tmv? Mulla tuo työ vähän hankaloittaa.. Nyt onneks alko kesäloma. Ollu tosi tiivis, fyysisesti rankka ja henkisesti raskas työviikko :unsure:

Nyt ei jostakin syystä oo erityisen toiveikas olo itellä :( Pelkään et tuo stressi ym on tehny hallaa eikä tässä oo juuri kerenny lepäileen. Töissä 9h jalkojen päällä ym.. Noh. Aika näyttää. 10 päivää vielä.. :eek:

@shelterme toivottavasti vahvistuu, hoppu ei oo hyvästä ;)(y)
 
Oih miten hienoa @shelterme, nyt uskotaan ja luotetaan, että viiva siitä vahvistuu:love: Hyvissä ajoin plussasit, pp7 vai 8?

Mulla oli myös @Toiveitakovain80 tota kuvailemaasi lonkkakipua ja vas.puolen nivusalueen kipua koko päivän sillon pp1.. Päätetäänkö yhdessä, että oli kiinnittymistuntemuksia?:ROFLMAO:
Sen jälkeen ei ole kyllä ollut tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, mulla on yleensä väsymys nostanut päätään jo hyvissä ajoin, mutta nyt ei mitääno_O

Hienoa @Aislinn83 että piikittelyt sujuu hyvin, milloin sinulla on ensimmäinen folliultra?:)
 
Mulla oli myös @Toiveitakovain80 tota kuvailemaasi lonkkakipua ja vas.puolen nivusalueen kipua koko päivän sillon pp1.. Päätetäänkö yhdessä, että oli kiinnittymistuntemuksia?:ROFLMAO:
Sen jälkeen ei ole kyllä ollut tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, mulla on yleensä väsymys nostanut päätään jo hyvissä ajoin, mutta nyt ei mitääno_O
Mulla alko toi kipu vasta tänään. Ajattelin ensin että oon rehkiny liikaa töissä mut voishan se olla muutakin :ROFLMAO:

Tänään enemmän huonoa oloa kuin ennen. Kummaa painetta ala mahassa. Nyt miettiny täällä hirveesti tuota ruoka puolta.. Minä kun oon ollu keto/vhh ruokavaliolla syksystä saakka.. Pudotin 23kg. Nyt sit miettiny et pitäskö vähän kuitenki lisätä hh, otan ainaki maitotuotteet takas käyttöön ja ehkä hedelmät :LOL: Viljoja en halua syödä kun ilman niitä on saanu ibs oireet hallintaan ja tällä ruokavaliolla mun vrs on ollu hyvällä tasolla. Mietteitä, mietteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@shelterme hei jes, toivotaan että viiva alkaa vahvistua!! Tosi jännittävää :)

@Toiveitakovain80 Viime siirron jälkeen mulla oli juuri lugejen kanssa myös työaikojen kanssa vähän ongelmia. Joskus heitti kaksikin tuntia laitto aamulla. Yleensä laitoin siis noin kahdeksalta aamulla ja kahdeksalta illalla, mutta aamu venähti joskus ekaan kahvitaukoon eli klo 10 tienoolle. En osaa sanoa kuinka tarkkaa se on. Pari Zumenoniakin jäi ottamatta unohduksen vuoksi. En siis todellakaan rohkaise ketään olemaan huoleton, mutta ainakin meille lapsi syntyi näistä kämmäyksistä huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveitakovain80
Pitkästä aikaa hyppään tänne mukaan..
Kamalaa @Nipsu_78 :cry: pahoittelut, niin kohtuutonta että tuon joutuu kokemaan vieläpä toistamiseen...itse siis toistaseks "vain" kerran, tosin silloin meni kaksoset.
@shelterme Noniin, siitä se lähtee...(y)
Joitakin nimiä täällä edelleen joiden olisi jo aikaa sitten toivonut näkyvän tuolla plussaketjussa.. Mutta myös useita onnistumisia tullu, pitkänmatkalaisillekin :barefoot:

Lähden siis vielä kerran koettaan onneani näissä arpajaisissa, kun viimesimmästä 7. hoidosta jäi pakkaseen 6pv blasto! Olin ajatellu että lähtisin yrittään tätä vasta syksyllä, mutta en sitten malttanu :rolleyes: Tänään kp9 uä:ssä molemmin puolin (!) 13-14mm rakkulat ja limakalvo hyvärakenteinen, mutta selkeesti vielä keskeneränen 6,6mm. Nyt kuitenkin joutuu jännittään, ettei o+ tulis su/ma, koska sit ajotus pieleen ja kaikki siirtyy tosiaan elokuulle klinikan kesätauon takia. On siinä ja siinä meniskö tiistaille.. sillon ois kp13, mikä on tavallisempi aika sille.
Lääkäri totes että nyt ois luomumahdollisuus saada kaksoset, no harmi vaan ettei ole, edes teoriassa (ei miestä) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
@Toiveitakovain80 mulla oli viimeksi luget 3 x pv käytössä enkä kyllä katsonut ollenkaan kelloa miten laitoin. Suunnilleen samaan aikaan yritin. Mut just töissäkin oli vaikeaa. Nyt helpompi ku on Lutinus 2 x pvssä.

@Milli-34 pp8 oli se haamuviiva

@lullaby tsemppiä uuteen kierrokseen!

On: meinas sitten viime yönä taju lähteä. Sen verran kova alavatsakipu iski. En pystynyt ottamaan edes mitään lääkettä, kun ollaan mökillä ja täällä ei ollutkaan mulle sopivaa lääkettä. Koko ajan harkitsin lähdenkö päivystykseen. Olisin jo lähtenyt jos olisin ollut kotona. Pari tuntia makasin kaksinkerroin hammasta purren. Ja sainpa taas urtikariaa Lutinuksesta. Klinikka kiinni näin viikonloppuna ni otin yhteyttä sitte naisten polin päivystykseen. Enpä tullut oikein hullua hurskaammaksi. Hoitaja käski ottaa allergia-ja särkylääkettä, että pärjään ainakin ma asti kunnes saan yhteyden hoitaville. Sanoi, ettei heillä lääkärit pääse edes käsiksi lapsettomuuspuolen tietoihin. Mielestäni aika surullista, ettei tälle erikoisalueelle ole jotain omaa päivystystä. No nyt on ollut seesteinen olo, mitä nyt koko alavatsa vähän hellänä krampista. Väkisinkin tulee miettineeksi, että kaikki ei taida olla ihan hyvin...
 
Mulla oli eilen väliultra ja hyvin on follit kasvaneet, kasvutahti näyttäs olevan sen 2mm päivässä. Eilen isoimmat oli 16 millisiä.
Punktio on nyt sovittuna maanantaille. Hiukan alkaa jo jännittää, pelottaa oikestaan. Yritän olla rauhallisin mielin, viime punktiossa oli ihan kohtuullisesti toimivat kipulääkkeet. Ei poistaneet kipua täysin mutta kipu ei ollut niin järkyttävää kuin ensimmäisellä puntiokerralla jossa oli jotkut toiset lääkkeet. Pitää yrittää taas muistuttaa että tarvitsen tän jonkun spessumman kipulääkecocktailin, muuten en vain kestä.
Varsinkin kun nyt on niin monessa kivuliaassa toimenpiteessä ollut että on oikein herkistynyt sille kivulle. Siinä missä hoitojen alussa kesti ihan ok, nyt menee itkuksi tosi herkästi... ehkä siinä on vähän hoitoväsymystäkin mukana.

Pelottaa aika tosi paljon siis. Mulla ne kivut on punktiossa ihan kohtuuttomia tosi helposti, kun kipulääkkeet ei aina oikein tehoa ja leikkaukset on jättäneet sisuskalut tosi arpeutuneiksi, se siellä sattuu.

Mutta mitäpä ihminen ei lapsitoiveensa eteen kestäisi... pitää yrittää nyt viikonloppuna ottaa rennosti ja ajatella positiivisesti. Yritän kovasti psyykata ittelleni rohkeutta tähän, paljon vaikeampi mennä tohon toimenpiteeseen kuin viimeksi.

Tänään ei tarvitse enää pistää kuin gonapeptyl kypsyttäväksi lääkkeeksi. Mulle määrättiin sitä tällä kertaa kaksi kappaletta, oikein teroiettiin että kyllä, pistät kaksi, ensin toisen ja perään heti toisen. Onko muilla kokemusta että gonapeptyliä olisi pistettty isompia määriä, vai onkohan tämä joku uusi kokeilu?
 
Kiitos @atvk87 , joo aina olen saanut sen jonkun puolikkaan pillerin rauhottavaa lääkettä, en nyt muista mitä... mutta ei se mulla juuri rauhoita, ehkä ihan tosi vähän taittaa sitä etukäteisjännitystä mutta ei muuten auta. Viimeksikin hoitaja kommentoi että syke on sen verran korkee että taian paljonkin jännittää, vaikka ulospäin ihan rauhassa olin toimenpiteeseen mennessä.
Ja okei jännää, kun mulla tosiaan aiemmin on gonapeptyliä määrätty vain yksi kappale ennen irrotusta. Kai näissä on eri tapoja sitten ja nyt kokeillaan tätä...
 
Tsemppiä huomiseen punktioon @justhope , toivottavasti lääkitään hyvin ja kipu olisi siedettävää. Tule kertomaan miten meni(y) Mulla muuten myös edellisessä punktiossa tuplatrikkaus gonapeptyl + mikähän se toinen oli(n) pyrittiin siis varmistamaan, että ehtii varmasti solut kypsäksi punktioon mennessä, optimi punktiopäivä olisi ollut viikonloppuna, mutta päädyttiin tekemään perjantaina, koska julkisella viikonloppuna poli suljettu.

@shelterme peukut pystyssä viivan vahvistumiselle:love: onko vahvempi kuin ensimmäisessä testissä?

Täällä pp6 ja palelu sekä pieni väsymys alkanut. En tiedä onko täysin keksittyjä oman korvienvälin tuottamia oireita, mutta katsotaan josko uskaltautuisin ensi viikolla jo testailemaan:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Milli-34 oli tuo testi vahvempi kun se eka oli ihan haamujen haamu. Tämä nyt oli selvä punertava viiva, jonka miehellekin näytin.
Mulla vaan tunne, että kaikki ei oo niinku pitää. Viime yönä heräsin taas niihin järkkyihin kipuihin. Vartin istuin kuumassa suihkussa niin sitten helpotti.
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
En millään pysty uskomaan raskautta todeksi. Vielä neljä aamua varhaisultraan. Pelkään tuulimunaa todella paljon. Tai keskeytynyttä keskenmenoa. Kohdussa ei mielestäni ihmeellisempiä tuntemuksia mutta jäätävä pahaolo vaivaa. Te joilla ollut kkm tai tm, onko oireet olleet voimakkaita? Oletteko osanneet epäillä et jotain vialla? Rintoja ei arista eikä turvota. Onneks sain aikaistettua ultraa päivällä. Tuntuu et järki lähtee!

@shelterme hyvältä näyttää! Itse sain plussan samalla päivällä. Toivotaan viivan vahvistumista! Ja mulla oli myös aika kovia kipuja ja kramppeja juurikin tuolloin 3+ viikolla sekä 4+ viikolla. Maha oli kuin potkupallo ja olo oli todella voimaton.

Piinailijoille pitkiä hermoja. Ja hoidoissa aktiivisesti oleville voimia jaksaa. Olette ajatuksissa lähes päivittäin.
 
@shelterme kyllä heti näin haalean plussan! Toivotaan että lähtee vahvistumaan (y)

@lullaby Sinä sitkeä sissi, reippaasti vaan eteenpäin! Onnea uuteen (onko viimeinen?) yritykseen! :)

@justhope Mulla myös toissavuonna 2x Gonapeptyl. Lääkkeellinen pas tehtiin ja terve lapsi syntyi.
Niin ja noista lääkkeistä: toivottavasti ottavat tuon sun kivun vakavasti. Kun vaihtoehtoja on reilusti olemassa, niin ei terveydenhuollossa nykyään pitäisi päästää kipuja sietämättömäksi, jollei ole aivan pakko. Reilusti enemmän rauhoittavaa ja ehkä vielä joku eri kipulääkecoctail? Tai kipulääkettä jo vähän aiemmin ennen toimenpidettä? Kun kerrot tuosta jännittämisestä, niin se varmasti pahentaa kivun tunnetta, psykosomaattista kipua. Siksi se rauhoittava saattaa olla ihan yhtä tärkeä kuin se kunnon kipulääkekin. Kerro ihan rohkeasti ja suoraan että nyt tarvitaan enemmän apuja kipuun! Isot tsemppihalit huomiselle!:rolleyes:
 
@millionnea ymmärrän nuo kuvailemasi raastavan pitkät päivät ennen ultraa. Uskon kuitenkin, että siellä on vatsa-asukilla kaikki hyvin:love:

Itsellä edellinen plussa oli tm ja jotenkin tunsin heti alussa, että kaikki ei todellakaan ole hyvin. Hcg oli hyvä, mutta oireita ei lainkaan, en missään vaiheessa tuntenut olevani raskaana, siksi en yllättynyt kun rv 6-7 todettiin, että tm tai sitten mennyt ihan alussa jo kesken. Tätä edeltävä kkm viikolla 8 oli yllätys, oireita oli ihan loppuun asti.

Yritä olla rauhallisin ja luottavaisin mielin. Muista, että on paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin kuin toisinpäin:love: Tulehan kertomaan hyvät kuulumiset ultran jälkeen:)
 
@millionnea, uskon myös vahvasti että sulla kaikki kunnossa, kuitenkin se on onneks paljon todennäköisempää kuin ettei ois.. mutta alun viikot on kyllä ressaavia kun ei oikein mistään pysty ilman ultraa tietään mikä on tilanne. Jäätävä pahoinvointi ainakin kuulostaa hyvältä, vaikkei varmaan fyysisesti mieltä ylennäkään (y)
Mulla niihin kkm aikoihin juuri kun alkiot kuoli, loppui se selkeempi etominen kun seinään, ja sen jälkeen oli vaan jotain ihan satunnaisesti hetkittäistä lievää etomista. Oli jotenkin liian normaali olo.. Tämä oli se eka merkki mistä aavistin pahaa. Tästä viikon päästä tuli pari tippaa verta v.vuodon seassa ja melko hyvin tiesi tilanteen sit np-ultraan mennessä kun kohtua ei tuntunu sillonkaan (muissa raskauksissa on jopa näkyny liikkeitäkin jo sillon) ja dopplerista kuului vain oma/istukan ankea viuhunta. Toki sitä viimeseen saakka toivoi että ois väärässä ja olihan se järkytys kun varmistu.
Päivä päivältä lähempänä kun saat helpotuksen ja hyvät uutiset!

O-plussaa ei näkyny tänäänkään, itse asiassa melko himmee kierron päiviin nähden,.. joko se on tulossa vasta ke-to aikoihin, tai koko ovulaatio on jotenkin lässähtäny.. en tiedä voisko sitten pregnylillä korjata enää mitään. Ke varmaan ultraan jos ei mitään merkkejä vielä sillonkaan.

@MyMa Juu, en ole enää uuteen hoitoon lähdössä.. Niin kiitollinen ja täysin tyytyväinen jo kahdesta voitosta näissä hoidoissa (+luomu), joita alunperin lähdin yrittään. Tämä viimeinen toki saa myös mahdollisuutensa, kun on olemassa, se vasta oliskin uskomatonta extraa kaiken jo saadun päälle..! Aattelin että voisin ottaa rennosti tän kierroksen, kun ei sillee enää oo paineita onnistua, mutta kyllä se vaan pelottaa nytkin kuinka mieltä alentavaa se negatikku taas ois..:( tai selviääkö ylipäätään siirtoon. Kävi miten kävi, eräs pitkä ja kivinenkin tie tulee pian päätökseensä. Elokuussa tulee 10 vuotta ekasta ivf:stä ja sitä ennenkin yli 3 vuotta kotiyritystä.
 
Viimeksi muokattu:
ON: Pp7, pahoinvointi voimistunut, hieman painetta/nippailua kohdun kohdilla, munasarjojen nippailut loppuneet. Väsyttää. Vaikea tietää mikä johtuu lääkkeistä jne joten en edes analysoi enempää ;) Aika rennoin fiiliksin tässä menty. Tänään lähetään hellun kans pikku reissuun, pääsee vähän koti ympyröistä pois.

Kaikille iso halaus ja aurinkoa mieliin :love: Palaan taas muutaman päivän päästä.
 

Yhteistyössä