IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@justhope mitenkäs punktio meni?

@millionnea niin tuttuja noi pelot. Joka välissä saa jännätä ja pelätä...

@lullaby tsemppiä ovisplussailuun

@Toiveitakovain80 luupavalta kuulostaa oireet. Se on inhottavaa kun täytyy arpoa mikä johtuu lääkkeestä ja mikä ei. Hienoa, että olet pystynyt ottamaan rennoin fiiliksen ja pikku reissu tekee varmaan hyvää tähän väliin.

@Milli-34 mitenkäs sinun olotila?

On: Otin yhteyttä klinikalle mun Lutinus allergiasta. Sain ohjeen lopettaa sen nyt. Aika paljon kauhistuttaa lopettaminen, kun pelottaa että jotain pahaa tapahtuu sen jälkeen. Vaikka kai se sitten tapahtuu muutenkin jos on tapahtuakseen. Yritin nyt olla testaamatta ja olin päättänyt, että teen vasta ylihuomenna testin ku on virallinen pv. No pari digia poltteli kuitenkin tuolla laatikossa ja iltapäivällä tein toisen niistä. Tulos alla. En uskalla vielä siirtyä raskautuneisiin. On vaan jokin kumma vaisto, ettei kaikki ole hyvin. Jos tuo nyt ei ylihuomiseksi negaksi muutu niin saan sitten mennä verikokeeseen. On vähän viisaampi, kun kuulee mikä on hcg arvo.

https://aijaa.com/BWFQSx
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hurjasti onnea @shelterme :love:
Täällä palelu ja väsymys taisi olla vain huonosti nukutun yön jälkimaininkeja, tänään olo ollut täysin normaali. Huomenna ajattelin testata, mutta jotenkin on nyt vahva fiilis, että tämä siirto ei tuottanut tulosta:unsure:
Onko muuten jollain tietoa, miksi blaston siirroissa annetaan testipäiväksi pp14 eli sama kuin 3päiväiselläkin? Eikö sen pitäisi kaiken järjen mukaan olla jo aiemmin, pp12?(n)
 
@shelterme paljon onnea, varovainen onnittelu siis. <3 3

@millionnea toivottavasti kaikki on hyvin, varmasti raastavan hitaasti menee päivät eteenpäin! Halaus sinulle.<3

@justhope mitenkä punktio sujui?

ON: piikittelyt sujuneet suht hyvin ja vielä pistän itse. Hurjaa. :D tänään ollut kipuja mutta tiedä sitten, tapahtuuko mitään. Perjantaina on 10.30 tuomion ultra.
Onko muuten kenellekään jäänyt sitä menopuria vähäsen jäljelle sinne ampulliin vaikka kaikki annostukset on pistetty? Mulla jäi tota 1200IU niin hieman sinne ampulliin vaikka olen aina katsonut tarkkaan että annostus on mennyt oikein.. alkoi pelottamaan että mitä hittoa, ja oikeat pvätkin siitä on otettu..
 
Onnea kaikille plussanneille!! Ihana aina lukea onnistumisista!

Lääkäri soittaa mulle keskiviikkona ja kertoo terveiden alkioiden määrän. Olen torstaihin saakka ulkomailla ja musta vähän tuntuu että menkat alkamassa pian. Pienen pientä määrää verta tullut paperiin parina päivänä. Nyt kp 25. Toivon että alkaisi vasta torstaina niin, että ehtisin kotiin ja hakemaan apteekista Progynovat. Oletan siis että mulle tehdään tälläkin kertaa lääkkeellinen pas. No, katsotaan nyt ensin saatiinko edes yhtäkään siirtokelpoista.
 
@Aislinn83
Moikka! Kommentoin tähän ketjuun vain näin sivusta siitä Menopurista että kyllä on minulla jäänyt kaikkiin kolmeen 1200x2 + 600x1 Menopur-ampulleihin pohjalle jäänyt lääkettä vaikka en todellakaan ole alle annoksen ottanut eli pullo on mennyt ”tyhjiin”, eli siinä on ilmeisesti vähän enemmän sitä lääkeainetta. Ei siis syytä huoleen:) Hurjasti Onnea sulle sinne Tuomion Ultraan(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Aislinn83
Moikka! Kommentoin tähän ketjuun vain näin sivusta siitä Menopurista että kyllä on minulla jäänyt kaikkiin kolmeen 1200x2 + 600x1 Menopur-ampulleihin pohjalle jäänyt lääkettä vaikka en todellakaan ole alle annoksen ottanut eli pullo on mennyt ”tyhjiin”, eli siinä on ilmeisesti vähän enemmän sitä lääkeainetta. Ei siis syytä huoleen:) Hurjasti Onnea sulle sinne Tuomion Ultraan(y)
Voi kiitos vastauksesta ja kiitos myös tsempistä! :) kyllä helpotti mieltä kun rupesin miettimään että mitäs tässä on nyt tapahtunut ja laskin päivätkin moneen otteeseen. :D
 
Lääkäri soitti. Saatiin 8 siirtokelpoista, tervettä blastoa<3 näiden lisäksi yksi blasto on jonkun mosaikismin sisältävä mutta on silti siirtokelpoinen. Siirrettäisiin kylläkin tarvittaessa vasta, jos pakkanen olisi muuten tyhjä.
Eli tässä meidän toinen PGD numeroina jotta hahmottaa, kuinka paljon tippui matkanvarrella pois pelistä:
Punktioitiin 30, kypsiä oli 26.
Blastoiksi jatkoi 18.
Englantiin tutkittavaksi lähetettiin 19 (edellisen hoidon yksi tutkimaton blasto lähti samassa uudelle reissulle)
7 blastossa oli mun kantama geenimutaatio
3 kromosomipoikkeaman sisältämää blastoa.
8 siirtokelpoista tervettä blastoa ja se yksi mosaikismiyksilö.

Siirto vielä ennen kesäsulkua lääkkeelliseen kiertoon :) olen niin onnellinen!!
 
Iso kiitos tsempanneille kommenteista, punktio tosiaan oli silloin maanantaina ja hyvinhän se meni. Tosin niin paljon pelkäsin että tärisin ja itkin jo valmiiksi ennen operaatiota, mutta lääkkeet toimi loppuviimein ihan kohtuullisesti. Loppua kohti teki taas kerran kipeempää kuin alussa, mutta ei ollut ihan niin sulaa kärsimystä kuin pelkäsin, vaikka sattuikin.
Hoitajat kehotti että jos vielä tulee punktio joskus eteen niin ottaisin nukutuksen, ei kuulemma tule noin kamalaa olla kenellekään....
Vaan toivon syvästi että tää olisi viimeinen kerta nyt ollut. :rolleyes:

Kaikkiaan saatiin munasoluja 20 ja eilen tuli tieto että niistä 13 on normaalisti hedelmöittynyt. Nyt jännityksellä ootan huomista kun varmaan silloin sitten tietää monako menee pakkaseen... tuoresiirtoa ei taaskaan voitu ajatella kun saalis oli niin iso eli hyperin vaara tietty on, tosin oloni on kyllä ollut ihan normaali. Nyt terolutkuuri menossa ja ensi kierrossa sitten pas jos alkioita tulee.

Mulle myös vähän lupailtiin että saisin suoneen kipulääkettä tästä eteenpäin siirroissakin. En oikein tiiä mitä ajatella, toki se ois helpotus kun viimeksi siirto oli puhdasta kärsimystä, mutta voikohan siitä olla jotain haittaa alkiolle... vaikka kaippa ammatilaiset tuon tietää. Toki mietin onko se liioittelua, kun osa siirroista on mennyt helpostikin kivuitta.
 
Tänään kävin verikokeella otatuttamassa hcg arvon. Just luin omakannasta, että oli vaa 95u/l. Pelkään niin, että vaistoni siitä ettei kaikki ole hybin, oli oikeassa. Onhan tuo viitearvoissa, mutta aika alakakanttiin. Kyselin arvosta kaiku-palvelun kautta, mutta ei hoitaja enää tänään vastannut... nyt täytyy kärvistellä huomiseen mitä meinaavat. Alhaisilla arvoilla on ainakin suurempi keskenmenoriski. Piina vaan jatkuu...
 
Reissu tehty, teki kyllä niin hyvää :love: Kävin välillä kurkkimassa mitä tänne kuuluu, mutta muuten oon yrittäny olla koko vauva-asiaa miettimättä. Nyt pp9, hieman jo alkaa jännittään miten meidän käy.. Viimeksi se taisi olla pp12 ku alko vuotaan ellen väärin muista.. Huonoa oloa on, muuten ei oireita. Edellisissä raskauksissa ei ole alussa ollut edes pahoinvointia, siksi liitän nämä enemmänkin lugeihin.

Täällä oli sekä hyviä että huonoja uutisia, kaikille tsempit (y):love:
 
Huomenna uusintaverikokeeseen. Hoitaja meinasi, että arvo on aavistuksen alakanttiin. Piina siis vaan jatkuu... on tämäkin; olen lukenut netistä paljon tarinoita siitä, kuinka testiviivat ei ole missään vaiheessa vahvistuneet ja silti ollut normiraskaus. Luomuna kun testaa niin ei saa tietää verinäyteestä mitattua hcg:ta. Niillä ihmisillä joilla testeissä viivat ollu haaleita on oletettavasti alhainen hcg. Mut meikäläiset jää heti syyniin ku on matala veritestin hcg. Jos kaikki olisikin ok, niin turhaa pelkoa tämä vaan aiheuttaa. Mutta hyvä siis, että kontrolloidaan.
 
Täällä myös pp10 ja testi nega. Varmistan toki vielä virallisena päivänä, mutta kyllä tämä kierros oli tässä. Syksyllä uuteen yritykseen.
En osaa olla pohjamudissa, tämä kuitenkin ehdottomasi parempi että suoraan nega kuin jälleen km/kkm, jos kierto oli kerran epäonnistuakseen. Ja ihana kesä kuitenkin tulossa, odotan innolla:)

@shelterme peukut pystyyn, että kaikki hyvin:love:

@Toiveitakovain80 tsemppiä myös sinulle viimeisiin piinapäiviin, oireet ainakin kuulostavat oikein lupaavilta(y)

Mahtavaa kesää kaikille, palaan taas syksyllä linjoille akut ladattuina:)

Ja @lapsettomuuta10v isot pahoittelut sinulle, kaikista inhottavinta tässä on se, että ensin annetaan ja sitten kuitenkin viedään matto jakojen alta:cry:
 
@shelterme kyl tää alkuraskaus on yhtä piinaa. Mut yritä ny vain ajatella et raskaana kunnes toisin todistetaan! Selvä plussa kuitenkin. Itse en verikokeeseen koskaan mennyt.

@Milli-34 enny muista minkä ikänen alkio sulle laitettiin mut itse sain plussan kun alkio oli 13päivää vanha. Eli pitkään kesti.

Mut kävin siis tänään ultrassa ja siellä se sydän sykki paljon vaaroja viel edes mut todennäköisyys saada meille lapsi on nyt suurempi kuin koskaan! Mä toivon et tää meidän matka luo toivoa teihin kaikkiin joilla matka vielä kesken. Kolme icsiä ja vain kaksi hedelmöittynyttä munasolua ja nyt se toi en kasvaa kohisten. Voimia kaikille ja plussantäyteistä kesää.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Selvä plussahan se jo @shelterme, onnea! Samoin @millionnea hienoista ultranäkymistä! Pahoittelut @Milli-34 ja @lapsettomuuta10v negoista, ja muillekin ketkä saanu huonoja uutisia.

Mulla sitä o-plussaa ei jostain syystä tullu tikkuihin näkyviin keskiviikkoaamunakaan, mistä lie johtuu.. ennen näkyny ihan selvästi ja pc-liuskoihin ollu kova luotto. Mut ehkä näin vanhemmiten ei systeemit enää pelaa yhtä vahvasti? Muistelisin että jotain vastaavaa ongelmaa oli jo pari vuotta sittenkin. Kävin sit ultrassa tarkistaan tilanteen sillon ke kp14. No kumpikin folli (isompi 25mm!) näytti olevan kuitenkin juuri puhkeemassa ja sanottiin, että tämä oli se ovulaatiopäivä, ja juuri oikeaan aikaan ehdin vielä tulla sinne! Hoitaja pisti vielä pregnylin siellä jotta kummankin irtoominen varmistuis. Nyt siirtoaika määräyty ilmeisesti pregnylin mukaan kun ois ens ti, ja siirtoon siis 6pv blasto. Kai se sitten on oikee aika, vaikka oma lh-nousu saatto olla jo ti, jos kerta ke oli ovulaatio.. toivottavasti ne nyt tietää mitä tekee, eikä mahdollinen oma lh-nousu sotke tätä. Hoitaja kuitenkin vakuutteli että siirtoaika laskettu oikein, ja voin olla huoletta. Ehkä se pregnyl sit hiukan pitkittää sopivaa siirtoaikaa? Vai onko kellään muulla siirretty sillä päivää edemmäs mahdollisesta lh-noususta sitä.. ja onhan se toki järkeenkäypää siirtää varmemmin pregnylin mukaan, kun ei sitä omaa lh-nousua näkyny. En sit tiedä voisko minkäänlaista ovulaatioo edes tulla ilman sitä.. Jotain uutta ihmeteltävää vielä näinkin monien hoitojen ja siirtojen jälkeen :alien: Uutena tulee myös Terolutit 3x10mg/pv luteaalivaiheeseen ylihuomisesta alkaen, kun aiemmin aina ollu luget, sekä gonapeptyl siirtopäivälle, kuten ennenkin.
Eli seuraava jännitysetappi ois että alkio selviäis kohtuun saakka..
Ainiin, ja pitihän se testiä uittaa vielä kertaalleen klinikalta kotiutumisen jälkeen ja siinähän se toinenkin viiva sit hehku punasena tikussa pregnylin jälkeen...eli en usko, että testeissäkään vikaa oli.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
Omaa napaa, hieman parempi vaste näyttäisi olleen kuin ekassa hoidossa, etenkin vas munasarja ollut todella ahkera. Kaikki helposti kerättävissä. Nyt vaan kaikki varpaat ja rukoukset ja sormet pystyyn että ne jaksaa sinnitellä mukana maanantaihin eivätkä häviä mihkään. Jännitys on kauhea. Jos saisin edes yhden hyvän.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Virallisesti raskaana! Hcg oli toissapäivänä sen 95 ja tänään 250 eli yli tuplat!!! Nyt yritän hetken olla murehtimatta ja nauttia. Hoitajaa en saanu enää kiinni, mutta itse katsoin omakannasta ja tajuan et tuo on jo hyvä arvo.

@Milli-34 joskos kuitenki vielä.. jos on tarttunut myöhemmin kiinni ja hcg tuotanto hidasta. Mä peukutan sulle täysillä!

@lullaby tsemppiä. Toivotaan, että siirron suhteen kaikki menee hyvin.

@Aislinn83 hieno kuulla, että hyvä saalis tulossa. Peukutetaan, että jaksavat maanantaihin ja kaikki menee hyvin.
 

Yhteistyössä