IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

En olekaan tähän ketjuun ilmoittanut, että meni tämäkin raskaus kesken 5+5 (tiistiana). Spontaani keskenmeno, kauheat vuodot ja päivystyksessä todettiin kohtu tyhjäksi. Ikävä olo, sillä tunsin supisteluja pitkin alkuraskautta ja ihmettelin niitä, mutten soittanut klinikalle. Mietin, olisiko raskaus voitu jollakin lääkkeellä pelastaa. Nyt siis kaksi raskautta ja kaksi keskenmenoa... :( Lääkäri soittaa jatkosta maanantaina, mutta pidän selkeän tauon nyt, sen verran tää pettymykset kolahtanut. Kesän ainakin vietän mukavia asioita tehden, olen mm. kunnostanut pyörän ja menemme miehen kanssa mun synnyinmaahan/kaupunkiin käymään.

Olen nyt niin omanapainen, etten jaksanut keskittyä viesteihin. Hyviä uutisia oli ainakin @shelterme ja @Haaveilija91 :)
 
@kirsillevauva onko vointisi nyt mikä? ilmeisesti kohtu siis tyhjeni täysin itsestään? Olet ajatuksissani ja toivon että saat nyt kesän aikana tarvittavan tauon ja hetkeksi keskityttyä muihin asioihin ja nauttimaan kesästä. <3

Omaa napaa, pelkään että joku näistä vähistä rakkuloista ehtii puhjeta ennen maanantaita, sinne on niin pitkä aika vielä. Ovitrelle pitäisi pistää tänään klo.21.30.
 
@Toiveitakovain80 Ihania uutisia! Superisti onnea plussasta :love:.

@Aislinn83 paljon tsemppejä sulle huomiseen punktioon.

On: Närästää ja tekee pahaa. Siinä ne päälimmäiset tuntemukset. Pakkohan se oli eilenkin vielä pissiä tikkuun ja viiva oli melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Huomenna hoitajalle yhteydenotto ja sovitaan kaiketi ultrasta. Siirryn sitten vähitellen enemmän tuonne toiseen ketjuun, mutta haluan käydä täällä lukemassa kuulumisia.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!:) Vetäydyin takavasemmalle huhtikuussa, kun oli saatava etäisyyttä asioihin. Silloin tehtiin toinen stimulaatio tälle vuodelle ja jälleen tuli tuoresiirrosta epäonnistuminen. Lisäksi mulla todettiin lievä hyperstimulaation viikko siirron jälkeen, josta toipuminen veikin useamman viikon. Teidän kuulumisia olen tässä välillä käynyt lukemassa, mutta en ole osannut oikein kirjoittaa mitään. Kiitos heille, jotka olitte kirjoittaneet tsemppausviestejä minulle!!

On ollut ihana nähdä, että plussia on tänne tullut! Onnea tosi paljon!! Ja kuten tavallista, suruakin on täällä valitettavasti riittänyt. Voimia teille pettyneille ja menettäneille!

Toukokuun kiertoon toteutettiin tämän viidennen hoitorundin ensimmäinen PAS, joka tehtiin taas luonnolliseen kiertoon ja tukilääkitykseksi tuli pregnyl, primaspan, terolut, lutinus ja kortisoni. Ovis tuli ihan odotetusti ja siirto tehtiin 3päivän alkiolla 23.5. Pregnylistä johtuen klinikka antoi viralliseksi testipäiväksi vasta 10.6., mikä on huomenna. Viime keskiviikosta asti testeissä viiva on tasaisesti vahvistunut, joten uskallan sanoa plussanneeni:love: Tällä hetkellä olen varovaisen onnellinen ja samalla aika ahdistunut, sillä menneisyys on jättänyt jälkensä: tämä on nyt mun neljäs raskaus ja kaikki kolme edeltävää on jääneet kesken: 2 km ja 1 ku. Huomenna soittelen klinikalle ja sovitaan lääkityksen lopettamisesta sekä varataan ultra, mikä menee ilmeisesti juhannuksen jälkeiselle viikolle. Elämä sinne asti on henkisesti haastavaa, mutta yritän jotenkin elää päivän kerrallaan ja pitää mielen möröt kurissa. Jos sinne asti päästään, en todennäköisesti pysty senkään jälkeen huokaisemaan. Tämä kesä vietetään sitten pitkiä ja raastavia viikkoja..
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Aislinn83 tulehan kertomaan punktio kuulumiset, kun olet siitä selvinnut.

@Jantzu onnittelut plussasta. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee parhain päin.

En uskalla alkaa listaa päivittää puhelimella, mutta jahka pääsen koneelle niin poistan itseni piinailijoista ja siirrän raskautuneisiin. 27.6 on varhaisultra ja nyt menossa rv 5+0
 
Puhuin lääkärin kanssa. Sovittiin, että pudotan painoa. Nyt painoindeksi 40 (sairaalloinen ylipaino), mitataan tukostaipumus-joku? elokuussa ja miehestä otetaan kromosominäyte. Jos paljastuu, että miehen kromosomeissa vikaa, onkin kalliimpi juttu alkaa tutkimaan alkioita... :( Lääkäri suhtautui varovaisen positiivisesti siihen istralipido-hoitoon. Kertoi, että Englannissa suhtaudutaan täysin vastahankaan, ja kokeellinen hoito, jonka hyötyjä ei ole todettu.

Mutta positiivisempi olo, kun suunnitelma tehty :) Arvelisin hoidon olevan syyskuussa, jos paino tippuu suunnitellusti 2-3 kiloa kuussa.

Kommentoin muiden juttuja illalla, nyt pakkaa aikataulut päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@kirsillevauva ihana kuulla että on suunnitelma! <3

Punktiosta selvitty ja toimenpide meni ihan hyvin, jännitin kyllä tosi kovaa, enemmän kuin viimeksi ja ehkä kipujakin oli enemmän kuin viimeksi. Mutta tulos oli laihanlainen, vain 6 kerättiin ja niistä 4:ssä oli munasolu. No kyllä mä jotenkin epäilin sitä että miten mahtaa käydä jo ennen tätä tulosta. Nyt sitten jännätään että mitenkä niiden jatkon käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
Täällä taas vaihteeksi menkat myöhässä. Tänään kp 32... Alkais nyt vaan pian että pääsisi alkionsiirtoon! Tää mun kroppa on ollut kyllä ihan sekaisin siitä lähtien, kun hoidot alkoivat!

@kirsillevauva toivotaan että miehesi kromosomit kunnossa. Muuten se olis sitten varmaan tämä meidän PGD teillekin paras menetelmä...
 
Torstaina oli mennyt pakaseen 7 kappaletta kolmepäiväsiä alkiota.
Tavallaan olen tyytyväinen, määrä tosi hyvä. :) En kärsinyt turhaan. Toisaalta stressaan kun nyt viljeltiin vain kolmepäiväiseksi. Nyt vaan pähkäilen mahtaako nää olla hyviä, olisko pitänyt yrittää blastoiksi viljellä, onko nämä kakkoslaatua kun jo kolmepäiväsenä pakastettu, voiko niistä tulla mitään... Tosin alusta asti puhuttiin että torstaina pakastetaan, joten kaipa sekin on syynä.
tavallaan tyhmää kun tiiän että ihmisiä on raskautunut onnistuneesta kolmepäiväisilläkin ja loppuviimein kohtuhan voi aina olla ihanteellisempikin paikka kasvaa alkiolle.

Mielessä kuitenkin pyörii vuotta aiemmin ollut eka ivf-kierrokseni josta tuli neljä kolme äivästä alkiota ja niistä vain yksi selvisi sulatuksesta... että mahtaako nää nyt sitten selvitä sulatuksesta, ovatko heikkolaatuisia...:unsure:

Ehkä stressaan turhaan. Ehkä nämä yllättää ja ainakin selviäisi sulatuksesta että pääsisin siirtoihin.
Perjantaina olisi taas ultra eessä ja tarkotus taas ens kiertoon suorittaa lääkkeellinen PAS.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Eilen siirrettiin täysin säilyny AA-blasto, eli nyt pp1! Limakalvo oli hyvärakenteinen yli 10mm. Illalla pistin gonapeptylin. Tän viikon jatkan myös r.monivitamiinin lisäks e-vitamiinia, foolihappo 400mg ja magnesiumia, sekä tietysti terolut jatkuu testiin saakka. Verikoetta suositti 24.6. kun juhannuksena niitä ei tehdä missään. Mietin kuitenkin, että onhan sitä ennen pe jo pp10 ja ennekin tehty sillon ja viimeks tais olla jo pp9 eka. Jos testit negaa niin sit en mee ollenkaan. Sunnuntaina tietää o-liuskoilla mihin suuntaan on menossa, ehkä jopa jo la iltana.
Uskallanko (ei varmaan pitäis..) sanoo että ainakin tässä vaiheessa vielä hyvä tunne tästä alkiosta, vaikka samalla ikävä realismi nostaa päätään, että se on vaan liikoja odotuksia, eikä ne parhaimman laatusetkaan alkiot aina kiinnity.
 
Täällä on niin hirveästi tullut tekstiä, etten varmaan kaikille muista kommentoida vaikka luinkin viestit :)

@lullaby oih, tsemppiä piinailuun! Kadehdittavan nopeasti sulla on hommat edenneet, mulla lapsi jo sun kuopusta vanhempi ja vielä pari kk pitää odottaa siirtoon pääsyä.. Oon vaan kade :D Eli siis juhannus menee sulla jännäillessä, toivotaan että tulee heti viivaa tikkuun (y)

@justhope älähän turhaan tuota kolmepäiväisyyttä murehdi, ei se alkion pakastusikä ole sama asia kuin laatu. Kyllä pitkälle viljellytkin voivat väsähtää, ei näistä tiedä. Klinikoilla on aina syynsä miksi minkäkin ikäisenä pakastetaan, pyrkivät tietenkin maksimoimaan laadun ja raskautumismahdollisuudet. Meidän klinikalla pakastetaan mahdollisuuksien mukaan eri ikäisiä, esim. meillä pakkasessa sekä 3-, 4- että 5-päiväisiä. Viimeksi siirrettiin 3-päiväinen, jolle tehtiin yhden päivän jatkoviljely. Ja ihana poika syntyi :love:

@Toiveitakovain80, @shelterme ja @Jantzu , hyviä uutisia (y) Erityisesti Toiveelle tsemppiä piinaan! Toivotaan, että oireet johtuu rytinällä etenevästä raskaudesta :cool:

@kirsillevauva suuret pahoittelut menetyksestä :cry: On tämä elämä välillä niin julmaa.

Oma napa menee odotellessa edelleen, joten ei raportoitavaa.
 
Tänään oli siirto ja siirrettiin 2-päiväinen hyvänlaatuinen alkio matkaan. Katsotaan kuinka käy. Loput 3 munasolua eivät olleet edes hedelmöittyneet että sikäli vähän ikävä tulos mutta parempi taas kuin 1.ivf jossa 4 hedelmöittyi mutta tuli se jakaantumisongelma.
 
@kirsillevauva suuret pahoittelut tapahtuneesta! Onneksi saitte jo jatkosuunnitelmaa, niin surtuaan voi keskittyä uuteen. Kiinnostuksella luin teidän suunnitelmaa. Olen myös miettinyt tuota verenkiertoa ja omaa tilannetta. Eniten ajattelen itselläni, että ikä ja ne kromosomiviat, mutta toki koittaa miettiä jos vika olisi muuallakin ja sen saisi autettua pois. Lisäksi itsekin olen alusta asti miettinyt miten olisi ne lahjasolut. Mutta toistaiseksi siis kaksi omaa pakkasessa ja sitten se lahjasolujen saatavuus ja rahoituspulma..
Itselläni oli muutama päivä vuotopäivien jälkeen vain tuhrua, sitten tuli päänsärky ja vatsajuilintaa, eilen alkoi taas vuotamaan enemmän. Hyvä sinänsä, koska mielestäni kaikki ei ole vielä vuotanut pois..

Täälläpä on alkukesän plussaruuhkaa:love: Onnitteluja kaikille, @shelterme , @millionnea, @Toiveitakovain80 ja @Jantzu!
@Roxanne mulle on myös laitettu tuota Tractociliä kahdessa viimeisessä pasissa 2/5. Ekassa ei kiinnittynyt ja toinen oli plussa. Ajattelin kyllä ottaa jatkossakin.
Isosti onnea hoitopolkuihin ja erityisesti kaikille piinailijoille(y)
 
Lullaby, oli pakko tulla kirjoittaan, kun sanoit käyneesi siirrossa.
Onnea matkaan rutkasti:love:❤
Kävin itseasiassa itsekin siirrossa reilu pari viikkoa sitten, mutta, kemialliseksi se jäi. Syksyllä uusiin yrityksiin.
Siirretty oli 2päiväinen, tai oikeestaan 3päiväinen, ku olihan se siirrettäessä jo 8soluinen top yksilö.
Kaksoset oli siirrettäessä yhtä hyviä. Mulla usko top alkioihin vähän nousi tämän johdosta. Mutta nyt ei onnistunut.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä