IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Wow upeaa nähdä @Siida ja @lullaby täällä myös :love::eek::love: toivotan teille, kuten myös muillekin tänne "kotipalstalle", hurjan paljon onnea omiin vaiheisiin.
Me kun päätettiin, että kolmatta ei lähdetä enää yrittämään, vaikka pakastimessa olisi kaksi alkiota, niin silti tätäkin ketjua luen kyllä usein. Niin iso osa elämää tämä on ollut, että vaikea pysyä poissa. Haikea mielihän sitä on kun katson tuota pientä tuhisijaa, että mä en enää ikinä tule piinailemaan täällä paniikin rajamailla tai mulla ei enää ikinä tule olemaan näin pientä vauvaa :cry::confused: Mutta aika aikansa kutakin.

Olen tätäkin ketjua miettinyt, että miten paljon upeita ihmisiä täällä on vaikeissa elämäntilanteissa ja miten monetkin pitkän linjan puurtajat ansaitsevat sen onnistumisen, mutta vaan kestää ja kestää :unsure: Niinkin upeaa vertaistukea kun tämä ketju on luonut niin silti toivoisin, että tämä voitaisiin kuopata ikiajoiksi, ettei kenenkään tarvitsisi tänne enää jäädä!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja Domi
Mandala, Mietin siirron jälkeen, että kirjoitanko tänne, vaikko en, ja päädyin jälkimmäiseen. Mutta, kun kävin pitkästä aikaa lukemassa ja näin Lullabyn tekstin, niin oli pakko kirjoittaa:love:

Tää on ollu kyllä itsellekin tärkeä paikka purkaa tuntoja aiheeseen liittyen. Kyllä sitä ajoittain oli niin syvissä vesissä, että ilman tätä väylää olis kyllä pää räjähtänyto_O.
Sen verran tärkeä tämä paikka on edelleen, että aika ajoin tulee käytyä lukemassa, mitä kenellekin kuuluu ja onko vauvoja syntynyt.
Mandala, miten minusta tuntuu, että kun pari vuotta menee, niin sie käyt hakeen vielä kyytiläisen;).
Älä nyt vielä hautaa kokonaan ajatusta. Tilanteet ja mieli voi muuttua

Minä en ehtinyt enää ennen kesätaukoa uuteen siirtoon, mutta syksyllä sitten uutta yritystä. Mulla on vahvana tunne, että meiän perhe on tässä, mies sanoo samaa, mutta kokeillaan nyt kuitenkin, jos vaikka vauva vielä saataisi.
Jos ei, näin on hyvä.
Tai oikeestaan tuntuu, että on saatu enemmän, kun mitä ikinä on uskaltanut edes toivoa.❤❤❤

Onnea teille palstalaiset vaiheisiinne❤. Taival näitten asioiden kanssa tuntuu usein pelkältä ylämäeltä:( Mutta täällä on myös useita joiden tarinan toivon luovan toivoa ja uskoa tulevaan.
Isosti toivotan voimia ja rohkeutta!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Piti tulla kommentoimaan @Aislinn83 että mulle on siirretty 2 päiväinen alkio ja tuossa se vieressä nukkuu päiväunia :love:
Samoin sen jälkeen eri aikasn 2 kpl kolmepäiväisiä pas alkioita on tarttunut matkaan, vaikka toinen menikin kesken. Joten ei niiden aina tartte olla blastoja tarttuakseen matkaan :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Piti tulla kommentoimaan @Aislinn83 että mulle on siirretty 2 päiväinen alkio ja tuossa se vieressä nukkuu päiväunia :love:
Samoin sen jälkeen eri aikasn 2 kpl kolmepäiväisiä pas alkioita on tarttunut matkaan, vaikka toinen menikin kesken. Joten ei niiden aina tartte olla blastoja tarttuakseen matkaan :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille(y)
Oi että! Ihana kuulla onnistumisia. Itse kun nyt kehitin tosta asiasta ison ongelman. :whistle: mikä sulla on nyt vointi @BlackCat ollut?:love::love:
 
Miten on palstalaisilla mennyt viikonloppu? Tänään pistin gonapeptylin ja juonut vähäsen viiniä joka oäivä mutta aika skeptinen olen tästä. Eilen oli vähän illalla jopa menkkakivuiksi liitettäviä tuntemuksia mutta muutoin ei kyllä mitään.
 
Toivottavasti tärppää @Aislinn83 :love: jospa ne vatsatuntemukset olis kiinnittymistä! Mulla ehkä loppui vihdoin vuoto, jospa keho normalisoituisi pian. Haluaisin uuteen siirtoon pian..vaikka tiedän hyvin että tässä voi pahimmillaan mennä kuukausia.
Onko joku saanut uuden pakastesiirron suoraan km-jälkeiseen kiertoon, siitä, kun kuukautiset sitten joskus alkaa? Kun ymmärsin niin, että välikiertoa ei ehkä tarvita.
 
@Nipsu_78 toivottavasti pääsisit pian ettei tarvitsisi montaa kuukautta odotella. Minkälainen vointi ollut?

Itse aloin miettiä kun koko pvän ollut enemmän tai vähemmän menkkakipuja ja nyt iltaa kohden myös selkää särkee että koska menkkoja nyt sitten saisi odotella..Kun totesin että nythän on jo kp25 ja siirto oli viime keskiviikkona. Eli menkat alkaa aivan jo parin päivän päästä. Jotenkin tää pitkä kaava on siinäkin erilaisempi kun viimeksi lyhyellä kaavalla siirto oli pe ja gonapeptyl pistettiin ti ja menkkatuntemuksia alkoi tulla vasta siitä seuraavana maanantaina. Jotenkin tuntuu hassulle että alkion olisi pitänyt kiinnittyä tänään mutta samalla kroppa valmistautuu menkkoihin. En tiä mikä purnaus tää nyt on kun eihän se lopputulosta muuta. :D Kai vaan ärsyttää nää selkeät oireet..
 
Mulla jo kp 38 eikä menkkoja näy eikä kuulu. Aloitin torstaina lääkärin pyynnöstä Terolutit että saatais ne alkamaan ja päästäis siirtoon.
Tosi ärsyttävää ku ei tää kroppa toimi enää ilman Teroja (paitsi punktion ja alkionsiirron jälkeen tulleet aina ihan ajallaan! Uskomatonta...)
 
Ei tainnu olla voittoo enää tässä viimesessä arvassa. Tein ekan o-testin jo pp4, jollonka tuli testiajalla ihan lupaavaa viivaa, mutta sit pp5 samanlainen viiva vasta testiajan jälkeen, ja tänään viiva oli vielä hailumpikin. Ehkä joku hipasu saatto olla mut siihen se sit jäikin. Eilen jo aloin psyykkaan itteeni negaan. Toki ei nyt ihan varmaks voi vielä sanoo (ja testien päiväys on vanhentunu 4/19, eikä näyttäneet ovulaatiookaan!?) mutta kyllä se suurin usko on jo menny. Huomasin juuri että se jäljellä oleva r.liuskakin on vanhentunu jo viime vuoden puolella, että kai se oman mielenrauhan takia on joku tuorekin vielä lopuks hankittava.
Oishan sitä toivonu erilaista tulosta ja loppuhuipennusta tälle yli 13 vuoden yritys-/ hoitotielle, mutta toki oon äärimmäisen kiitollinen ja tyytyväinen siihenkin mitä oon jo saanu. Ja tietysti siitäkin, että tääkin alkio selvis kuitenkin kohtuun saakka ja sai sen mahdollisuutensa. Mut jospa se tilastollinen plussa menis nyt vaikkapa jollekin joka yrittäny jo tosi kauan, monia turhia hoitoja, tai ei oo koskaan saanu vielä ensimmäistäkään..
Ehkä sitä ei oo vielä ihan käsittäny että homma on nyt ohi, kun aiemmin on aina ollu sitten joku jatkosuunnitelma, mitä seuraavaks kokeillaan ja milllon hoidot jatkuu...nyt ei enää mitään! Todella outoa ja jotenkin niinkun jäis johonkin tyhjän päälle. Niin kauan tää jatkuva raskausyritys/-toive tai jos pakollista taukoo, niin sillonkin yrityksen odotus on ollu iso osa elämää, ja nyt ois sitten aika keskittyä ihan muihin asioihin. Aikansa kutakin, ja jossain vaiheessa on vaan annettava jo olla.
Tästä piti tulla lyhyt tiedotus tilanteesta, mutta näköjään nää jutut mulla aina vähän venähtää pitkällisemmiks pohdinnoiks.. :D

Jos nyt vastoin kaikkia merkkejä joku ihmeempi käänne vielä tulee, niin palailen, mutta muuten tää alkaa olla mun osalta tässä. Valtavasti Onnea kaikille tällä tiellä, toivon niin että muutkin vois lopulta todeta selvinneensä voittajina tästä suosta (y) Tää palstakin on ollu korvaamaton vertaistuki ja tärkee osa elämää jo jotain yli 10 vuotta, eikä täältä varmasti heti osaa pois jäädä, ja taustalla tulee seurailtua vielä tuttujen vaiheita.. Myöhemminkin varmaan satunnaisesti käyn lukemassa, ja ehkä kommentoinkin jos tarvitaan neuvoja tai kokemuksia jostain missä voisin auttaa.

Kiitos vielä teille, ja aurinkoista kesän jatkoa! <3
 
Viimeksi muokattu:
@Aislinn83 täällä voinnit fyysisesti ok, henkisesti vaihtelee. Pääsääntöisesti kuitenkin aika helpottanut, itku ei ole enää niin herkässä ja ajatukset tulevaan. En oikein jaksanut etsiä/en löytänyt sopivaa keskusteluketjua km-aiheesta, niimpä oon lueskellut vähän kerrassaan yhtä kuitenkin. Ehkä vertaiskokemuksia etsien, ehkä siksi jos sieltä löytyisi vielä jokin johtolanka, miten voisi vielä tätä asiaa parantaa. Itkuja myös, koska todella surullisia tarinoitahan niissä lukee..
Toivottavasti sinun menkkatuntemukset toisivat vielä kaikesta huolimatta ihanan yllätyksen!
@janna83 hyvä kuulla, toivoisin nopeaa etenemistä. Toki muistelen, että viimeksi meni toista kuukautta niitä menkkoja odotellessa. Nyt en ole edes tehnyt vielä r-testiä että olenko jo "puhtailla".
@lullaby mulla tämä toinen kiinnittyminen näkyi o-testissä hailujen vahvenemisena vasta pp7 alkaen ja r-testi alkoi kunnolla vahventua vasta pp11..mutta tietysti jos se haamuviiva katoaa, niin olet todennäköisesti oikeassa. Niin monta kertaa olen sitä itsekkin todistanut.. Toivotaan silti vielä, nämä muutamat päivät saa olla hyvinkin toiveikas! Kiitos muutenkin ajatusten jakamisesta! Sai peilattua hyvin omia ajatuksia, vaikka meillä onkin eri polku kuljettuna ja edessä. Itselläni nämä hoidot nyt päällä kaksi vuotta ja se tuntuu ikuisuudelta, eikä tosiaan loppu häämötä vieläkään..eikun lottoamaan:) mahdollisesti niitä lahjahoitoja varten. Tietysti on haaveillut siitä omasta perheestä aina, enemmän tai vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
@lullaby toivon kuitenkin kovasti että se plussaksi sieltä kuitenkin muuttuisi kun hailuraa viivaa kerta ollut? <3 <3 Varmasti tuntuu oudolle ja tyhjälle kun hoitopolku loppuu. Mutta toivon että vielä tulisi iloinen yllätys! Ja kaikkea hyvää myös sinulle ja perheellesi sekä hyvää kesänjatkoa. Kiva olisi myös että te kokeneemmat kävisitte täällä neuvoja antamassa, se on aina arvokasta kun ei muuten sitä tietoa saa tai toivoa jos toisella ollut samanlaisia tilanteita hoitopolulla.

@Nipsu_78 En osaa edes kuvitella mitä kaikkea tuossa käy läpi. Halaus sinulle ja toivon että teitä onnistaa ja vaikeudet jäisivät taakse. <3
Vertaistuki on aina tärkeätä, nämä palstatkin on olleet kultaa arvokkaampia kun tätä hoitopolkua taistelee eteenpäin. Oliko teillä mietinnässä minkälaiset jatkosuunnitelmat kun kierto palautuu? Jos siis sellaisia nyt tässä vaiheessa edes on halua miettiä.

Mulla ollut tänään ja eilen menkkakipuja joten eiköhän ne menkat sieltä ala. Nyt siis kai pp5. Kaikkea kuvitelmaa tottakai mieli tekee mutta nääh, niin sitä olen tulkinnut ennenkin persiilleen nää hommat. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lullaby, mulla näkyi hipaisu nyt tästä viimeisimmästä vasta pp8-pp12 välillä. Vaaleanpunainen viiva, joka ei muuttunut miksikään noina päivinä...sitten vaan tuli menkat. Tosin mulla alkio taisi olla nuorempi...8soluinen.
 
Näin kauan maltoin pysyä hiljaa, heh..
@Siida, mulla tosiaan 6 päivänen, ja aiemmat 5 päiväsetkin näkyny tässä vaiheessa pp7 r.liuskoissakin haamuina testiajalla. Nyt siinä ehkä vois hyvällä mielikuvituksella nähdä jonkun roskishaamujen esiäidin jos oikein tihrustaa, mutta ihan negaksihan se on tulkittava. No olihan tää ihan extra hidas tapaus ainakin alkuun, kun oli ensin luultu ettei koko solu ollu hedelmöittynykään ja oli kirjattu eka päivänä 1-ytimiseks.. että varmuuden vuoks tietysti käytän Terolutit loppuun ja jatkan muutaman päivän kaapista löytyneillä Lugeilla. Viime yönä tosin tuli jotain kummaa oranssinsävystä hailua vuotookin, eipä oo pas:eissa ennen näin ajoissa kuukautiset alkanu puskeen läpi. Ja eikä oo koskaan ennenkään mitään kiinnittymisvuotoja tullu, niin vaikee omalla kohdalla sellasiinkaan uskoo. Varmaan yritys on ollu hyvä mutta eiköhän ala vuotaa kunnolla viimestään viikonloppuna.

(edit) Vuoto muuuttumassa runsaammaks, hyytymääkin tulee, eli eiköhän oo nyt viimestään tällä selvä.
(edit 2) Klinikalta käskettiin nyt kuitenkin käyttään vielä tukilääkkeitä sinne viralliseen testipäivään 24.6. saakka, ettei jää ainakaan niiden liian aikasesta lopetuksesta kiinni jos jotain ois alkamassa, eikä mitään jossiteltavaa.
 
Viimeksi muokattu:
@kirsillevauva mulla on vasta testin teko ens vkolla. No toki voi menkat tulla läpi jo ennemminkin. Olen jussin töissä ja lähden ma aamuna mökille että ainakin on sukulaisia ympärillä jotka ei edes tiedä asiasta niin toisaalta kauheesti ei pettymystä voi jäädä vellomaan, ainakaan siinä hetkessä. Mulla kans suunnitelmissa jatkaa painon pudotusta ja nauttia sitten vaan kesästä, seuraavaa ja viimeistä julkista hoitoa kohti siis. Mukavaa juhannusta sinulle ja perheellesi. <3
 
Aika tulla taas tänne oli puolen vuoden hoito tauko ja samalla niin vähän mielessä nämä asiat kuin nyt voi tässä tilanteessa olla. Käyn täällä nykyään niin harvoin et taustaa kerron sen verran että 2015 tehty ivf siitä saatiin 17 alkiota pakkaseen ja 2016 syntynyt lapsi saatu ilostuttamaan. Tänään meni viimeiset alkiot sisään. Kaksi sulatettiin ja molemmat selvisi mutta toinen huonolaatuinen ja koska jo monta siirtoa tehty niin molemmat siirretty. Vuosi sitten aloitettiin taas siirrot ja 5 siirtoa tehtiin joista 3 kertaa positiivinen testi mutta kaikki meni kesken 6 viikolla. Sit aloin tarvita lomaa hoidosta plus käytiin toukokuussa etelän lomalla enkä halunnu sinne ottaa lääkkeitä tai pahimmassa Tapauksessa pelätä keskenmenoa..
Mutta nyt siis 3 päiväsiä siirretty kaksi hormonikiertoon, progynova ja terolut käytössä.
 
Mies menee tänään verikokeeseen (kromosonit) ja tuloksissa menee kolme viikkoa. Pitkä odotus...Meilä tosiaan kaksi keskenmenoa hoidoista putkeen ja nyt tutkitaan miehen kromosomit ja multa tukostaipumus. Elokuussa sit seuraava siirto :)

Huomenna on Naistenklinikalle aika pidätysongelmien takia. Saa nähdä, mitä siellä...

@Aislinn83, mikä tilanne?

@kiia-s, mikä sulla? Millaisella annostuksella lääkkeet? Ja tervetuloa mukaan! Mulla oli 2+1 molemmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Perjantaina pp10 tuli vielä joku ärsyttävä himmee jälkiviiva r.liuskaan, ihan selkeesti kauempaakin nähtävä verrattuna siihen aiempaan pp7, mutta tän aamun virallinen testi ei tuonu enää mitään yllätystä. Joku heikko kemiallinen siis ehkä oli.. jotenkin oudosti lohduttaa sekin, että niin hyvälaatunen blasto sentään yritti jotain, vaikka siihen jäi. Jossain kohtaa ei vaan enää tällä kertaa toiminu.

Nyt sit ahdistaa kun kaapissa on hirvee kasa kaikkee hoidoista jäänyttä sälää, esim. valtava määrä steriilipakattuja ruiskuja ja neuloja, pari (tyhjää) puregon kynää, jotain vitamiinia (vahva e), loput ovisliuskat jne. joilla ei tee enää mitään. Ei kellään sattuis oleen tarvetta? :p Voi ottaa yksityisviestillä yhteyttä. Oon kauheen huono heittään roskiinkaan mitään käyttökelposta tavaraa. Ja kuitenkin haluis eroon niistä..
No jäi tietysti jotain dhea:ta, letroja ym. mut niitähän ei vissiin saa laittaa eteenpäin.. harmi kun jää vaan sinne vanheneen. Kun ois joku ukkeli edes niin vois huvikseen ite napsia ne jonkun säälittävän luomuilun merkeissä...:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@kirsillevauva pitkä aika odotella tuloksia kyllä, toivottavasti on kaikki kunnossa! <3 ja elokuuhun ei enää ole pitkä aika.

Mulla piinapäivät jatkuu pp12 nyt menossa ja menkkaoireita tulee ja menee muttei vielä ole mitään vuotoa näkyvissä. Jännitystä eletään. Keskiviikkona ois 2 vkoa siirrosta, tänään se aika täyttynyt punktiosta. Mutta emmä uskalla mitään toivoa, eiköhän ne menkqt ala. Testin teen varmaan to aamuna koska nyt olen reissussa että en halua täälä alkaa testien kans pelata. Sukuloimassa mökillä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78

Yhteistyössä