IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@MyMa mulla on plussat näkyneet haaleina viivoina blaston jälkeen ovistestissä oisko jo pp4 tai pp5, varhaisella raskaustestillä jo pp6. Oon noissa hommissa niin malttamaton..ja toisaalta oon halunnut tietää onko kiinnittymisyrityksiä vai ei. Ovitrellestä mulla ei varmaa tietoa, mutta muistaakseni jossain kirjoiteltu että pistämisen jälkeen 10 päivää voi antaa väärää plussaa, mutta joku taisi kumota omalla kokemuksellaan, ettei ihan niin kauaa. Mulla sitä käytettiin inseminaatioissa munasolun irroitukseen ja munasolujen keräyksissä samoin.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Mäkin tulen tänne taas pikku tauon jälkeen piinailemaan :) hetkeen en ole lueskellut palstaa mutta yritän pian taas päästä ajatasalle että mitä kaikkea on tapahtunut muutaman viikon aikana.

Mulla oli tänään siirto, taas sain kipulääkettä suoneen niin siirto oli taas ihan kohtuu mukava kokemus kerrankin. Harmillisesti oli pitänyt sulattaa kaksi alkiota, eka sulatettu ei selvinnyt siitä. ELi nyt on pakkasessa enää neljä alkiota jäljellä - pitää toivoa että ne sitten sulatuksesa selviäisi... etei enempää katoa kävisi. Kolmepäivänen siis siirrettiin taas. 19.8. on testipäivä.

Hirveästi en jaksa toiveita elätellä, lääkäri jo mietti mitä kaikkea kokeillaan jos nytkään ei onnista. Ilmeisesti luvassa on ensi kierron alussa verikoesatsi jossa selvitetään kuulemma kromosomisto ja veren hyytymistekijöitä ja jotain tollasia. Ja menkkojen päätteeksi hysteroskopia eli kohduntähystys alakautta, katsotaan että miltä siellä sisällä näyttää.

Tuota hyytymistekijäjuttuja jäinkin vähän pohtimaan ja äitini rupesi muistelemaan että vauvana minulle tehdyssä leikkauksessa olisi jostain vereen liittyvästä jutusta puhuttu että semmonen olisi ja olisi mainittu että asia on hyvä tietää jos tulisi ongelmia leikkauksessa.
Toisaalta kuvittelisin, että jos joku hyytymisvika olisi niin ehkä se sitten näkyisi normaalielämässäkin... ? ja on tässä tuon vauvaiän leikkauksen jälkeenkin ollut leikkauksia monta, kolme aikuisiälläkin, eikä moisesta ole ollut puhetta.
Toisaalta yhen leikkauksen jälkeen kyllä tuli jokin lievä verenvuotojuttu leikkausalueelle niin että se tulehtui pahasti, siis se vuotoalue kropan sisällä...

Nyt sitten pähkäilen voiko olla joku lievempi versio noihin hyytymisjuttuihin liittyen ettei arjessa näy mutta olisi kuitenkin... hmm:geek:

Noh toisaalta kaipa se tuossa verikokeessa ensi kierrossa selviää mikäli nyt ei tärppää ja piinailu saa onnellisemaa lopputulosta. TUrha kai etukäteen liikoja pohtia. Pitää yrittää ottaa vähän iloisemmin tämä piinailu, ei se liika pohtiminen mitään auta!:rolleyes:
 
Tässä ketjussa joskus on varmaan puhuttukin akupunktiosta alkionsiirron yhteydessä. Kyselin eräältä akupunktiotyypiltä asiasta ja hän suositteli sitä tehtäväksi siirtopäivänä ja siitä seuraavana päivänä. Mietin vaan millainen shokki se on kropalle, jos en ole koskaan ennen sellaisessa käynyt ja menisin ekaa kertaa siirtopäivänä. Mulle sanottiin, ettei siitä olisi haittaa ja jopa lääkäritkin suosittelevat sitä.
Onko kenelläkään kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
kirsillevauva#46 #12/2013#neljäs (miehen 1.)#munasolujen laatu+ikä # lahjamunasolut / 2.Pas
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

Nipsu_78, siirto 29.7., testipäivä 9.8.
Justhope siirto 6.8., testipäivä 19.8.
MyMa siirto 7.8., testipäivä 19.8.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
 
Viimeksi muokattu:
@justhope Haluatko listalle, vai ootkohan jostain syystä pudonnut jossain vaiheessa? Piinailijoihin sut lisäsin. Meillä sama testipäivä näköjään :)

@Nipsu_78 täällä myös jännätään sun kuulumisia!

Kävin äsken hakemassa kaverin kyytiin :love: Siirto meni hyvin, kesti vain 5 min ja oli kivuton. Rakko olisi kuulemma saanut olla vähän täydempi:censored: Noh lääkäri luonnehti limakalvoa "tuuheaksi sammalmättääksi" joten se on kai hyvä sitten:LOL: Gonapeptyl ja Ovitrelle siis tukena, ja Zumenon ja Luget tietty.

Muoks. @Haaveilija91 Olikos @Rusakkonen täällä aktiivinen akupunktiossa kävijä?
 
Viimeksi muokattu:
Joo, kaytin akupunktiota useammassakin siirrossa, yleensa sellaiset kymmenen kertaa per siirto. Viimeisina viikkoina ennen siirtoa parisen kertaa viikossa taalla Englannissa, sitten Suomessa paivaa ennen siirtoa (taisi viimeksi olla laakarilla), siirtopaivan aamuna Helsingissa, normaalisti myos samana iltapaivana siirron jalkeen, seuraavana paivana siirrosta, ja sitten viela parin paivan paasta. Lammin suositus Tie terveyteen -firmalle Helsingissa. Talla viimeisella kerralla en paassyt jompaan kumpaan, olikos se niin etten paassyt enaa samana iltapaivana siirrosta mutta sitten menin sille laakarille akupunktioon seuraavana aamuna eri kaupungissa. Taisin menna samalle laakarille viela seuraavana aamunakin ja sitten viela kolmen paivan paasta Tie terveyteen ennen kotiin lentamista. Englannissa en sitten enaa mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija91
@MyMa juu. minulla oli ovitrelle ja olikohan niin et maanantaina tuli plussa, tiistaina nega ja sit keskiviikkona taas plussa joka jatkuu edelleen. maanataina kun plussan tein niin punktiosta oli reilu viikko ja alkionsiirrosta tasan viikko. pistelin ovitrelleä sillä viikolla kahdeksan naksausta ma ke ja pe. eli viimeinen annos hävis kolmessa päivässä.
 
Jos joku haluaa vielä muuttaa mun tiedot tonne plussanneiiin, niin meille on tulossa kaksoset! Mullehan siirrettiin kaksi alkiota ja varhaisultrassa näkyi vain toinen. Munasarjoihin tuli hyperi raskaushormonin mukana ja olo oli ihan kamala kaks kuukautta. Kävin munasarjojen kontrollissa ja siellä palajstui tuplaylläri!
 
@MyMa juu. minulla oli ovitrelle ja olikohan niin et maanantaina tuli plussa, tiistaina nega ja sit keskiviikkona taas plussa joka jatkuu edelleen. maanataina kun plussan tein niin punktiosta oli reilu viikko ja alkionsiirrosta tasan viikko. pistelin ovitrelleä sillä viikolla kahdeksan naksausta ma ke ja pe. eli viimeinen annos hävis kolmessa päivässä.
Kiitos @millionnea kokemuksesta! Näköjään se Ovitrelle voi haihtua nopeastikin, ohjeessa lukee että jopa 10 päivää. Tietty haihtumisnopeus on suoraan yhteydessä annokseen, mulla on määrätty kerta-annos 12 naksua 4 pvä siirron jälkeen. Eli varmasti kestää kauemman häipyä. Voipi olla että odotan kiltisti testipäivään :D Meillä veritestikin, mutta tikkuja on kotona kasa.

Niin ja mun lääkäri siis tosiaan tarkoitti, että Ovitrellen tehosta siirron jälkeisessä kiinnittymisessä ei hänen mukaansa ole riittävästi näyttöä. Punktion yhteydessähän sitä rutiinisti käytetään. No mene ja tiedä, jääkaapissa se nyt odottaa että menkööt :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@MyMa mulla se tehos, vähän liiankin hyvin.... mulle siirrettiin 3pv tuorealkio. samana päivänä 8naksua, sit kahden päivän pääst taas 8, ja sit taas kahdenpaivän pääst 8naksua. joka oli siis perjantai. seuraavana maanataina tuli siis plussa, sit ti nega ja ke plussa taas.
 
@MyMa oliko sulla tänään siirto? Toivottavasti hyvä olo siellä!
@Wintersun Toivon todella, että kontrollissa kaikki hyvin ja pääsette alkuun!!
@kirsillevauva teidän suunnitelmat kuulostavat hyville, seurailen nyt myös vinkistäsi muita keskusteluja (korvat höröllään) ja liityn ehkä pian lahjasolupuolelle..
@justhope pohdinnat oli kans hyviä! Onnea piinailuun, kumpa tulisi hyviä ylläreitä!!
ON:
En tajunnutkaan että tänään jo pp9 ja en siis ole testannut, koska harmittanut vaan. Mutta hu aamulla teen testin ja lopetan lääkkeet. Ois voinut tosiaan tehdä jo tänään...mulla on ollu paha päänsärky pari päivää ja yhdistän sen noihin hormoneihin...
Ajatukset on vähän sekavat jatkosta. En tiedä onko järkevää tehdä just jotain testejä vielä tässä välissä ennen seuraavaa siirtoa..Sitten jotenkin tuntuu, ettei haluaisi käyttää tuota viimeistä. Melkein ottaisin lahja-alkion heti vaan ennen sitä, jos sellaisen saisin!
 
Meille löytyi jo munasolujen luovuttaja! :eek: Odottelin siis soittoa tämän kuun lopussa. Luovuttaja haluaa aloittaa pistokset syyskuun puolenvälin paikkeilla, joten siirto menee varmaan lokakuun puolelle kun mulla on pitkät kierrot ja mennään luultavasti pakkasen kautta. Mutta asiat etenee! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@MyMa juu. minulla oli ovitrelle ja olikohan niin et maanantaina tuli plussa, tiistaina nega ja sit keskiviikkona taas plussa joka jatkuu edelleen. maanataina kun plussan tein niin punktiosta oli reilu viikko ja alkionsiirrosta tasan viikko. pistelin ovitrelleä sillä viikolla kahdeksan naksausta ma ke ja pe. eli viimeinen annos hävis kolmessa päivässä.
Onnea tuplauutisesta Millionnea❤
Aikamoinen yllätys varmasti.
Kaksoset on kyllä ihan mieletön onni!
Vauva on aina suuri onni ja lahja, mutta tuplat on silti aika speciaalia❤❤
On helppoa ulkopuolelta sanoo, että kaks menee siinä missä yksikin...ei muuten mene!!! Työtä on ja sitä riittää sekä yövalvomisia.
Mutta, lupaan että se kaikki vaiva palkitaan tuplasti joka päivä...miinukselle ette jää ❤❤:love:

Toivon sulle helppoa ja kivutonta raskausaikaa.
Minusta ei tullut mikään jätti iso, vaikka sitä pelkäsinkin ja toimintakykyisenä säilyin kaikinpuolin loppuun saakka:). Ainoastaan synnytyksessä istukka jäi vähän kiinni ja siitä aiheutui runsas vuoto, joka vei sitten leikaussaliin kaavintaan.
Itse synnytys oli tosi helppo. Vauvat syntyi täysiaikaisina alakautta ja kumpikin voi hyvin.
Paljon onnea, hyvää vointia sekä iloa odotukseen!

Meidän tuplat on nyt 1v 2kk tyttö ja poika:love:
 
No tämä nyt ei ole vielä mitenkään ajankohtaista, mutta kun ajattelin sitten siirron jälkeen testata vasta testipäivänä, niin onko aikaisemmasta testaamisesta jotain hyötyä? Siis tarkoitan, että jos tulis haalea plussa ja sitten testipäivänä nega, niin olisko siitä tiedosta että oli kemiallinen tai kiinnittymisyritys (onko nuo muuten sama vai eri asia?) mitään hyötyä seuraavien siirtojen suunnittelussa?
 
No tämä nyt ei ole vielä mitenkään ajankohtaista, mutta kun ajattelin sitten siirron jälkeen testata vasta testipäivänä, niin onko aikaisemmasta testaamisesta jotain hyötyä? Siis tarkoitan, että jos tulis haalea plussa ja sitten testipäivänä nega, niin olisko siitä tiedosta että oli kemiallinen tai kiinnittymisyritys (onko nuo muuten sama vai eri asia?) mitään hyötyä seuraavien siirtojen suunnittelussa?
Kasittaakseni ei ole mitaan hyotya suunnitteluun, se on sitten vain, etta itse tietaa.
 
Onnea tuplauutisesta Millionnea❤
Aikamoinen yllätys varmasti.
Kaksoset on kyllä ihan mieletön onni!
Vauva on aina suuri onni ja lahja, mutta tuplat on silti aika speciaalia❤❤
On helppoa ulkopuolelta sanoo, että kaks menee siinä missä yksikin...ei muuten mene!!! Työtä on ja sitä riittää sekä yövalvomisia.
Mutta, lupaan että se kaikki vaiva palkitaan tuplasti joka päivä...miinukselle ette jää ❤❤:love:

Toivon sulle helppoa ja kivutonta raskausaikaa.
Minusta ei tullut mikään jätti iso, vaikka sitä pelkäsinkin ja toimintakykyisenä säilyin kaikinpuolin loppuun saakka:). Ainoastaan synnytyksessä istukka jäi vähän kiinni ja siitä aiheutui runsas vuoto, joka vei sitten leikaussaliin kaavintaan.
Itse synnytys oli tosi helppo. Vauvat syntyi täysiaikaisina alakautta ja kumpikin voi hyvin.
Paljon onnea, hyvää vointia sekä iloa odotukseen!

Meidän tuplat on nyt 1v 2kk tyttö ja poika:love:
@Siida kiitos kokemuksen jakamisesta siirrettiinkö teille kaks alkioo jotka kumpikin jatkoivat elämää? oon yrittänyt kovasti löytää vertaisryhmää tuplaodottajista mut tuntuu olevan hankalaa. Olisi niin kiva kuullaa muiden oloja, vinkkejä, synnytyksiä yms kun useampi kerral tulossa.

Mulla oli alussa todella huono olla. Pahoinvointi oli ihan karmea ja turvotus. Myös liitoskivut alkoivat jo plussatestistä. Nyt onneksi olo parempi mutta töissä jo hankalaa koska suuri riski pudota, kompastua tms teloa itsensä. Lokakuuhun ajattelin sinnitellä ja jäädä sitten sairasloman kautta äippälomalle.

Saitko synnytyksessä kokeilla eri asentoja tms. Itse vihaan sitä sänkyä enkä haluaisi siin maata kuin pakolliset tutkimukset. Jäi esikoisesta huonot kokemukset surkean kätilön vuoksi.

Vatsan koko jännittää, jos yhden kanssa vatsa oli iso ja esim autolla ajo hankalaa. Onneks kaveri lupautunut kuljettajaks tarvittaessa

Stemppiä teille kaikille tällekin puolelle. Olette usein ajatuksissa ja kovasti odotetaan plussakuulumisia!
 
Heippa kaikille näin kesätauon jälkeen:)
Hyppäsin jälleen palstailuun mukaan, eilen pyörähti 3.ivf käyntiin pistoksilla. Kesätauko teki äärettömän hyvää, mieli hyvä ja fiilis realistisen toiveikas. Josko monen keskenmenon jälkeen tämä kierros olisi meidän kierros:love: ensi viikon to folliuä, katsotaan saataisiinko hieman lisää saalista edellisiin 5-6 soluun nähden.
Muutaman sivun lueskelin tekstejä taaksepäin, tuttuja vielä jäljellä, mutta onneksi myös plussanneisiin siirtyneitä - ihanaa:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78

Yhteistyössä