IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Silmu75 Jes, hienoa kun löytyi luovuttaja! Sehän järjestyikin nopeasti :) Ootteko yksityisellä vai julkisella hoidossa? (vai tehdäänko lahjasoluhoitoja edes julkisella?) Syksy tulee kyllä ennen kuin huomaakaan...

Mun ymmärtääkseni kemiallinen raskaus on sama kuin kiinnittymisyritys. Istukkahormonia alkaa muodostua, kun alkio on kiinnittynyt kohdun limakalvon seinämään, ja tämä sitten näkyy raskaustestissä hetken. Mulla on ollut yksi kemiallinen, ja siitä tuli ensin plussa, mutta varhaisultrassa kohdussa ei ollut mitään. Tämä vissiin erona tuulimunaan, jossa kohdussa näkyy tyhjä ruskuaispussi (korjatkaa jos olen väärässä!)

@millionnea Kuulostaa vähän kurjalta tuo sun työympäristö, jos on noin vaaroja pudota ym :unsure: Ootko kertonyt vielä esimiehelle? Onko mitään mahdollisuutta tehdä jotain toisia hommia hetken aikaa?

@Siida Mukava kuulla teistäkin, kaksosetkin jo niin isoja! :love: Muistelinkin, että sulla meni periaatteessa tuplien synnytys alakautta ihan hyvin (ilman vuotoepisodia:confused:). Jäi mieleen se, kun kerroit että mahaa piti painaa vauva A:n synnyttyä, ettei vauva B pääsisi muljahtamaan väärinpäin!

@Milli-34 Tervetuloa takaisin! Kesätauko on varmasti tehnyt päälle hyvää :) Syksy on aina uusien tuulien aikaa. Toivottavasti tuleva hoito sujuu teillä paremmin!

ON: Dpo 8/pp3 menossa. Kohtua hieman "kihelmöi" erityisesti tänään, muuten ei juuri fiiliksiä. Näillä main kai alkion pitäisi alkaa kiinnittyä, jos ei ole jo kiinnittynyt? Maanantaina vasta Ovitrelle. Vielä ei ole kauhean piinallista, oli niin ohjelmaa loppuviikolla että en ehtinyt asiaa paljoa miettiä. Ensi viikko voi alkaa jo olla jännempi...
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Silmu75 Jes, hienoa kun löytyi luovuttaja! Sehän järjestyikin nopeasti :) Ootteko yksityisellä vai julkisella hoidossa? (vai tehdäänko lahjasoluhoitoja edes julkisella?) Syksy tulee kyllä ennen kuin huomaakaan...
Yksityisellä. Ilmeisesti julkisellakin aletaan tekemään lahjasoluhoitoja, mutten tiedä koska. Ja mä nyt oon niin vanha ettei julkiselle puolelle ole enää asiaa. Siispä tässä nyt jännätään vielä ens viikolla tulevaa puhelua pankista, että saadaanko lainaa vai ei.
 
@MyMa mä oon yrittäjä joten en kamalasti pysty töitäni valitsemaan onneks sain syksyks hommia joissa saa pysyä ihan lattialla. Oon siis rakennusalalla joten kiipeilyä telineillä, tikkailla, nostimilla yms yms. Nyt jo kahdesti ollut läheltäpiti tilanne kun astunut hiukan ohi telineellä. Onneks matalalla ja tikkaat mukana mut kyl se säikäyttää....
 
Pikakysymys: miten kellontarkasti olette syöneet lääkkeet?

@Nipsu_78, pahoittelut negasta ja tsemppiä pohdintoihin!
Mä olen pitänyt semmoista +/- 1h haarukkaa. Yleensä otan aina n. klo 8.00 ja 20.00, pisimmillään on mennyt seitsemään ja puoli kymmeneen. Tämä nyt ei perustu toki mihinkään, mutta näin mä olen tehnyt.

Samaan syssyyn kysyn, että onkohan Ovitrellella väliä mihin kellonaikaan pistää? Mulla lukee tiedoissa vaan että "maanantaina Ovitrelle", kun Gonapeptylin kanssa oli tarkka aika. Ehkä soitan aamulla vielä klinikalle...
 
@MyMa Tarroja piinailuun! Soita vaan se Ovitrellen aika..vaikka ilmeisesti ei niin väliä koska ei aikaa. Oisko aamulla kuitenkin? Itse oon ottanut Progynovat ja Terolutit kun herään, siinä voi tulla kahdenkin tunnin ero viikolla ja viikonloppuna. Illalla oon joskus unohtanut hetkeksi. ja ottanut siis saman verran myöhässä ennen nukkumaan menoa. Ne on mulla hyvin näkyvällä paikalla keittiöasä, joten keittiön "iltatarkastuksessa" viimeistään muistan.
Lisäys: käsilaukussa on myös muutama siltä varalta että unohtaisin kotona..mutta nää rutiinit on mulla ihan vaan siksi kun tunnen itseni aikamoisena unohtelijana..
 
Kiitos @MyMa , sitä toivotaan, että saldo olisi edes hitusen parempi(y) jostain syystä toinen munasarja ei kasvata kuin yhden follin ja toisella puolella sitten se 5-6, vaikka amh arvo onkin hyvä:unsure:

Missäs vaiheessa muut menee? Onko punktioon/siirtoon menijöitä?:)
 
Mä olen pitänyt semmoista +/- 1h haarukkaa. Yleensä otan aina n. klo 8.00 ja 20.00, pisimmillään on mennyt seitsemään ja puoli kymmeneen. Tämä nyt ei perustu toki mihinkään, mutta näin mä olen tehnyt.

Samaan syssyyn kysyn, että onkohan Ovitrellella väliä mihin kellonaikaan pistää? Mulla lukee tiedoissa vaan että "maanantaina Ovitrelle", kun Gonapeptylin kanssa oli tarkka aika. Ehkä soitan aamulla vielä klinikalle...
Ovitrellella irroituspiikkina on tietty aika, jonka ainakin laakari antoi minulle. Jos on tukemassa kiinnitysta pari naksua, niin silloin ei ehka niinkaan, mutta kannattaa tarkistaa laakarilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Ovitrellella irroituspiikkina on tietty aika, jonka ainakin laakari antoi minulle. Jos on tukemassa kiinnitysta pari naksua, niin silloin ei ehka niinkaan, mutta kannattaa tarkistaa laakarilta.
Irrotuspiikkinä varmaan onkin tarkkaa, mulla on kiinnittymistä tukemaan (joskin 12 naksua, joka on vissiin sitten aika paljon?o_O) niin ei varmaan ole ihan kellontarkkaa, koska kellonaikaa en saanut. Soitan nyt kuitenkin aamulla klinikalle, kun kuitenkin on arkipäivä ja ovat siellä paikalla. Kiitos kommenteista!:)

Tuossa kun listaa viimeksi päivitin, niin ei tainnut olla ketään jolla olisi punktiota/siirtopäivää vielä tiedossa ja tulossa. Nyt kun kesä alkaa taittua syksyyn ja varmaan kaikkien klinikoiden kesäsulut on pian ohi, niin alkaa varmasti vilkastua :)


MUOKS! Eikun eikös @kirsillevauva ollut menossa ihan pian siirtoon? Anteeksi, en heti muistanut sua!

MUOKS 2. Nyt menossa dpo 9/pp 4 ja jotenkin sellainen tunne, että tyhjä arpa tuli... Ei yhtikäs mitään tuntemuksia missään. Ajattelin piruuttani testata huomenaamuna, jos saisi haamua, onkohan epätoivoista? Blasto siis siirrettiin. Huomenna pistän sitten sen Ovitrellen, joten sen jälkeen ei pääse testaamaan ennenkuin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kirsillevauva#46 #12/2013#neljäs (miehen 1.)#munasolujen laatu+ikä # lahjamunasolut / 2.Pas
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

Justhope siirto 6.8., testipäivä 19.8.
MyMa siirto 7.8., testipäivä 19.8.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Liityn mukaan turisemaan, kun hoidot pian alkamassa. Elokuun lopulla suunnittelukäynti ja syyskuussa munasolujen keräys jne.

Mun tiedot #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä tuolla plussanneiden listalla tuo suluissa oleva pv-merkintä tarkoittaa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Nyt löytyi aktiivinen ivf-palsta, kun simpukan foorumit on edelleen nurin. Onko joku sattunut soittamaan Helsingin naistenklinikalle ja kysynyt onko tulipalosta ollut uhkaa pakastealkioille? Kuvissa savu nousee juuri siltä kulmalta, missä labra on 2. kerroksessa ja tulipalo oli 1. krs. Ja rakenteitakin on ilmeisesti purettu. Jos ne olis jo ehtinyt siirtää solut uuteen Mannerheiminetien toimipisteeseen, ne olis turvassa tämän palon aiheuttamilta sähkökatkoilta... Laitan toki omapolulle viestin.
 
Viimeksi muokattu:
@Ellinoora38 Tervetuloa mukaan! Kyllä ne kaikki sitten selviää pikkuhiljaa, ja ekalla käynnillä saatte jo ison tietopaketin. Ja täällä tulkataan sitten kyllä :D Lisäsin sut listalle!

Oho tuo Naistenklinikan tulipalo:eek: En mä tajunnut tuommoista ajatellakaan, että siellähän ne alkiot on säilössä. Onneksi ei käynyt mitään, olisi ollut kyllä karmea tragedia hoidoissa oleville o_O Eikä onneksi myöskään henkilövahinkoja tullut!

@kirsillevauva onnea siirtoon! :love: Odotamme kuulumisia.

Dpo11/pp6 menossa. Ei mitään fiiliksiä, plöh. Vähän kyllä negatiiviset fiilikset onnistumisen suhteen... Eilen pistin Ovitrellen ja testasin tänään, kun halusin nähdä miten Ovitrelle näkyy. Tulikin tosi haalea viiva, vaikka annos oli 12 naksua! Jotenkin oletin, että pärähtäisi heti vahva viiva näkyviin. Noh ajattelin nyt parin päivän välein tikutella, että näkee mihin suuntaan viiva muuttuu. Tilasin joskus Raskauskeijulta säkillisen tikkuja, niin saapa niitä käytettyä :D

Kertokaas nyt muutkin miten menee, etten mä täällä vaan omanapaile:ROFLMAO:
 
Kiitoksia myötäelämisestä. Siirto oli helppo ja nopea, ei minulla ole ikinä ollut niissä mitään vaikeuksia. Blasto oli selvinnyt hyvin sulatuksesta ja hyvälaatuinen. Jostian bb:stä se puhui?

Siirron jälkeen tiputettiin intralipid. Oli aavistuksen ikävä, kun mulla on surkeet suonet ja piti kämmenestä laittaa kanyyli. No, kerran se kirapisi. Liuos oli ihanan halpa tässä konkurssissa, yhteensä n. 100 euroa.

Kysyin, voidaanko keltarauhashormonipitoisuus mitata, mutta sellaisia ei kuulemma Suomessa mitata. No, lupasi kuitenkin lääkäri, että voin mahdollisen plussauksen jälkeen saada emätingeelinä lisää keltarauhashormonia ja uusi tiputus 2-3 viikon välein.

Nyt on rahat käytetty ja jos ei nyt onnaa, tulee hemmetin pitkä tauko, että saan rupusesta palkasta säästettyä 1000 euroa. Testipäivä 23.8 ja toiveet eivät ole korkealla, on jo kisaväsymystä. Kummittelee ne keskenmenot.
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
kirsillevauva#46 #12/2013#neljäs (miehen 1.)#munasolujen laatu+ikä # lahjamunasolut / 2.Pas
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas tulossa 8/19
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

Justhope siirto 6.8., testipäivä 19.8.
MyMa siirto 7.8., testipäivä 19.8.
kirsillevauva, siirto 13.8, testipäivä 23.8

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
 
Voisin myös liittyä joukkoon, täällä on näillä näkymin myös ivf-hoidot edessä tänä syksynä/alkutalvesta. Taustaa sen verran, että meillä on nyt lapsettomuutta takana noin 2,5 vuotta ja yk alkaa olla noin 30. Laskemisen olen lopettanut jo ajat sitten. Kertaakaan en ole mitään plussaan viittaavaakaan saanut testiin. Hormonilabrat otettu ja aukiolotutkimus tehty 12/18, näissä kaikki ok, paitsi että minulta löytyi lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, tsh ja vasta-aineet olivat koholla. Thyroxinia olen syönyt nyt joulukuusta saakka ja heinäkuussa arvot olivat hyvät. Ovulaatio tapahtuu testien mukaan säännöllisesti ja myös kierto on melko säännöllinen. Keväällä tehtiin kaksi tuloksetonta inssiä ja nyt tosiaan edessä ensimmäinen ivf. Miehen siittiömäärä ollut näytteiden perusteella jonkin verran alentunut, myös siksi lääkäri suositteli ivf:ään siirtymistä. Tänään kävin suunnittelukäynnillä ja lähete lähti Felicitas-klinikalle, julkisella ollaan hoidoissa.
Siinä hieman meidän taustaa, ikää minulla kohta 27 vuotta ja miehellä 32 vuotta, molemmille olisi ensimmäinen lapsi kyseessä.
Tulen täällä varmasti hoitojen alkaessa pyörimään vähän aktiivisemmin, nyt ollut vertaistuen kannalta suuri apu teidän jakamistanne kokemuksista, joita olen lueskellut taustalla jo pidemmän aikaa. :)
 
Näin unta tummasta tyttölapsesta. Olen jo aiemminkin nähnyt samasta lapsesta unta ja ihastelin sitä siinä unessa <3 Mistähän olen saanut päähäni, että lapsesta tulee tummahiuksinen? Mieheni äiti on kyllä suht tumma ja ruskeasilmäinen, olisipa ihana saada nappisilmä :)

Testata aion sunnuntaina, kylläpä jännittää. On tosi hyvä fiilis <3. On sellainen rakkaudellinen olo, kun ajattelee, että mahdollisesti kantaa rakasta kyydissä <3.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Onnea @kirsillevauva hyvin menneestä siirrosta ja hyvälaatuisesta alkiosta, itsellänikin oli viime siirrossa BB blasto, jota lääkäri sanoi hyväksi alkioksi.. tsemppiä ja plussatuulia:love:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Itsellä oli tänään folliultra.. sama määrä (6 ms) siellä möllötti kuin aina ennenkin.. jokaisella kerralla saldo on ollut sen 5-8 oli lääkitys sitten 150iu tai 300iu, en ymmärrä miksi munasarjani eivät reagoi annoksen nostoon millään tavalla. Reserviä kuitenkin ilmeisesti olisi, koska amh ja antraalifollikkelien määrä hyvä:( onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Ilmeisesti olen vaan huono munija:eek: Mutta punktio siis ensi keskiviikkona ja 5 päivän viljely, saas nähdä onko tällä kertaa yhtään siirrettävää:whistle:
 
Tervetuloa mukaan @Nuttu92! :)

@Milli-34 Mulla oli ekassa IVF:ssä vähän sama juttu, että annoksen nosto ei aiheuttanut mitään muutosta (en nyt kyllä enää niitä määriä muista). Koko munisten kasvattelu kesti ihan ylipitkään, ja lopulta olikin iso määrä rakkuloita, kun punktioon mentiin. Näistä monista löytyi kuitenkin vain yksi ainoa solu:( Hyperin tietty pukkasi siihen päälle, joten pas tehtiin mutta nega tuli tuolloin.

Täytyy muuten lisätä sut takaisin listalle, kun taas päivitetään!

@kirsillevauva ihana tuo sun uni :love: Voi kunpa siitä nyt tulisi totta.:)

ON: dpo 13/pp 8 menossa ja ei muutosta. Eilen oli Ovitrellesta haalea haamu, ja tänään nega. Koska jo dpo13 niin olisin kyllä odottanut plussaa jo, jos raskaana olisin :unsure: Viime raskaudessa sain selvän plussan dpo14. Noh testaan nyt vielä vkolopun yli, pieni toivo elää jos tämä olisi se "välinega" kuten @millionnea tapauksessa. Maanantaina anyways veritestiin, koska meillä klinikka haluaa aina sen. Oon jo ihan kirves puoliksi kaivossa ja ärsyttää sekin, että nyt menee kalliita lugesteroneja hukkaan :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea

Yhteistyössä