IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kannattaisi :alien:. Infektioseulonnat pitää uusia, jos nainen ottaa tatuoinnin tai lävistyksen yms. "Suosittelemme että siirrät tatuoinnin ja/tai lävistyksen ottamisen lapsettomuushoitojen jälkeiselle ajalle. Näin vältetään tarpeettomat viivytykset hoidoissa ja mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset"
En saa liitettyä kuvaa tähän (liian suuri tiedosto), mutta näin lukee ivf-ohjeissa.
 
Pahoittelut @Milli-34! :(

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että tatuoinnit vois jotenkin vaikuttaa hoitoihin, mutta ymmärrettävää tietty tuon infektioriskin takia. Itse otin kuukausi sitten viimeisimmän, mutta meillähän on lahjasolut niin infektionäytteitä ei tarvita multa ollenkaan.
 
Heippa!

Ensiksi onnea plussanneille ja pahoittelut negoja saaneille <3

Joku täällä oli kysellyt että olimmeko pas siirrossa elokuussa. Ei oltu, en edes soittanut tyksiin, hirveä työ stressi, (olen yrittäjä), ja koko perhe kävi kunnon nuhakuumeen läpi. Joten aloitus siirtyi tälle kuulle..
Odotan vain menkkoja alkavaksi, 3 päivää myöhässä, heti toiveikkaana vaikka mahdollisuudet luomu raskauteen olemattomaakin olemattomammat:geek: Mukamas on tissit kipeät ja huono olo :LOL:.. mulla ei menkat aiheuta siis mitään oireita. Ikinä. No tässä jos alkaisivat viikonlopun aikana niin soitan heti maanantaina!
 
Pahoittelut negasta @Milli-34 :( Oliko niin että teillä nyt siis pakkanen tyhjä, eli uusi IVF kokonaan edessä?

Nyt ei tosiaan taida olla ketään piinailijoita! Tai huomisesta alkaen mulla piina, tiistaina iltapäivällä siis siirto tulossa jos tänään alkio selviää sulatuksesta :)

@Jasmina20 Kiva kun päivittelit kuulumisia (y) Ittellä sama että luomumenkoista saati sitten plussasta ei ole tietoakaan, mutta aina sitä silti pieni toivo herää jos vuotoa ei kuulu :D Tuliko täti kylään vkoloppuna?

Kertokaas muutkin miten menee, saadaan eloa tähän ketjuun!
 
Moi! Liitynpä keskusteluun minäkin :) Oon 35-v nainen, ja ollaan miehen kanssa menossa ivf-hoitoihin julkiselle puolelle kohtapuoliin. Suunnittelukäynti oli elokuussa, ja nyt Terolut -kuurin jälkeen odottelen menkkoja alkavaksi, että voisi ilmoittautua hoitoihin.

Taustaa sen verran, että mulla on todettu munanjohtimien täydellinen tukos viime syksynä. Hakeuduin hedelmällisyysneuvolan tutkimuksiin lähinnä vain uteliaisuudesta (että onko mulla kaikki ok), oltiin vähän aiemmin jätetty ehkäisy pois. Labratutkimuksissa kaikki oli ok, AMH-arvo hyvä, ovulaatiotestiinkin tuli plussa ihan oikeaan aikaan. Mutta lääkäri halusi tehdä myös munatorvien aukiolotutkimuksen, jossa sitten yllättäen selvisi, että siellä on paikat täysin tukossa. Uutinen oli aikamoinen shokki kyllä, en ollut ajatellut mitään sellaista olevan, koska mulla ei ole ikinä todettu sisäsynnytintulehdusta. Klamydia oli kerran vuosia sitten, mutta sekin hoidettiin hyvin nopeasti, silti lääkäri piti sitä todennäköisenä syynä tukokselle. En sitten tiedä, onko kuparikierukka ehkäisynä jotenkin pahentanut tilannetta, paha sanoa.

Tämän lisäksi mulla on monirakkulaiset munasarjat, jonka jo aavistin ennenkuin sitä todettiin ultraäänitutkimuksella. Kierto on ollut aina epäsäännöllinen. Varsinaista PCOS-syndroomaa ei kuitenkaan oo, koska mun testosteroniarvot oli normaalit (nekin tutkittiin viime syksynä). Ylipainoa on vähän, mutta siitä ei onneksi tullut lääkäriltä sanomista.

Niin ja kaikenlisäksi oon luovuttanut munasoluja useamman kerran 5-6 vuotta sitten, jolloin tämä ivf-hoitojen lyhyt kaava tuli tutuksi. Multa saatiin soluja tosi hyvin, onneksi, joten siltä kannalta en pelkää etteikö niitä tässäkin ivf-hoidossa tulisi. Silti jännittää tietysti, että miten hyvin ne hedelmöittyy ja jakautuu, kiinnittyykö alkio jne... mulle tehdään PAS, koska on aika iso riski että saan hyperstimulaatio-oireita munasolupunktion jälkeen.

En vaan millään malttais odottaa, että pääsen aloittamaan pistokset... Naikkarilla on ollut kesäsulun ja remontin takia pitkä tauko hoidoissa, ja pelkäänpä että nyt syksyn ekat hoidot on ihan täynnä. Tänään kuulemma ollut ensimmäinen päivä, kun niihin on saanut ilmoittautua. Mulla pitäis menkat alkaa just tällä viikolla, mutta katotaan nyt pitääkö odotella lokakuulle pistosten aloittamisen kanssa... hirveen malttamaton fiilis! :LOL:
 
Täällä testattu negaa. Nyt jo pp10. Saattoi olla kiinnittymisyritys tai sitten kehitys keskeytyi ekoina päivinä. Ainakin sellaiset tuntemukset oli ja kaikki oikeat tai kuvitellut oireet loppuivat pp3 maissa. Aika apea mieli ollut, nyt lähinnä tyhjä. Kohti uusia, erilaisia suunnitelmia. Taidan alkaa kurkkimaan sinne lahjasolupuolelle.
Olen yksin tässä hommassa, niin rahapuolta (sitä yksityiselle jo käytettyä) ei kannata ja uskalla ajatella. Lähinnä mietin, saako lahjasolujonon aikana kokoon ne siihen tarvittavat summat. Ja missä ja miten se kannattaa tehdä. Nykyisessä paikassa ei oo mahdollista ostaa yksittäisiä lahja-alkioita.
Täytyy toivoa, että vika tosiaan on ollut mun jo 40-41-vuotiaissa munasoluissa sekä tuurissa. Sillä lahjasoluhoidoissahan kaikki autoimmunijutut ois edelleen hankaloittamassa..
Pahoittelut @Milli-34 toivottavasti teillä onnistuu seuraavassa!!
Tsemppiä kaikille ja onnea yrityksiin! Toivottavasti kaikilla meillä onnistuisi keinolla tai toisella! Tuntuu niin oudolta jäädä täältä pois, että ehkä piipahdan vielä kommentoimassa ja peukuttelemassa..
 
Moi! Liitynpä keskusteluun minäkin :) Oon 35-v nainen, ja ollaan miehen kanssa menossa ivf-hoitoihin julkiselle puolelle kohtapuoliin. Suunnittelukäynti oli elokuussa, ja nyt Terolut -kuurin jälkeen odottelen menkkoja alkavaksi, että voisi ilmoittautua hoitoihin.

Taustaa sen verran, että mulla on todettu munanjohtimien täydellinen tukos viime syksynä. Hakeuduin hedelmällisyysneuvolan tutkimuksiin lähinnä vain uteliaisuudesta (että onko mulla kaikki ok), oltiin vähän aiemmin jätetty ehkäisy pois. Labratutkimuksissa kaikki oli ok, AMH-arvo hyvä, ovulaatiotestiinkin tuli plussa ihan oikeaan aikaan. Mutta lääkäri halusi tehdä myös munatorvien aukiolotutkimuksen, jossa sitten yllättäen selvisi, että siellä on paikat täysin tukossa. Uutinen oli aikamoinen shokki kyllä, en ollut ajatellut mitään sellaista olevan, koska mulla ei ole ikinä todettu sisäsynnytintulehdusta. Klamydia oli kerran vuosia sitten, mutta sekin hoidettiin hyvin nopeasti, silti lääkäri piti sitä todennäköisenä syynä tukokselle. En sitten tiedä, onko kuparikierukka ehkäisynä jotenkin pahentanut tilannetta, paha sanoa.

Tämän lisäksi mulla on monirakkulaiset munasarjat, jonka jo aavistin ennenkuin sitä todettiin ultraäänitutkimuksella. Kierto on ollut aina epäsäännöllinen. Varsinaista PCOS-syndroomaa ei kuitenkaan oo, koska mun testosteroniarvot oli normaalit (nekin tutkittiin viime syksynä). Ylipainoa on vähän, mutta siitä ei onneksi tullut lääkäriltä sanomista.

Niin ja kaikenlisäksi oon luovuttanut munasoluja useamman kerran 5-6 vuotta sitten, jolloin tämä ivf-hoitojen lyhyt kaava tuli tutuksi. Multa saatiin soluja tosi hyvin, onneksi, joten siltä kannalta en pelkää etteikö niitä tässäkin ivf-hoidossa tulisi. Silti jännittää tietysti, että miten hyvin ne hedelmöittyy ja jakautuu, kiinnittyykö alkio jne... mulle tehdään PAS, koska on aika iso riski että saan hyperstimulaatio-oireita munasolupunktion jälkeen.

En vaan millään malttais odottaa, että pääsen aloittamaan pistokset... Naikkarilla on ollut kesäsulun ja remontin takia pitkä tauko hoidoissa, ja pelkäänpä että nyt syksyn ekat hoidot on ihan täynnä. Tänään kuulemma ollut ensimmäinen päivä, kun niihin on saanut ilmoittautua. Mulla pitäis menkat alkaa just tällä viikolla, mutta katotaan nyt pitääkö odotella lokakuulle pistosten aloittamisen kanssa... hirveen malttamaton fiilis! :LOL:

Olet aloittamassa hoidot meljo samaan aikaan kuin minä. Tervetuloa (y).

Mulla on alkamassa sumuttelut eli pitkä kaava julkisella vajaan kolmen viikon päästä ellei tämä luomukierros tuottanut tulosta. Mulle ei edes ehdotettu lyhyttä kaavaa. En itse asiassa edes tiennyt, että lyhyttä kaavaa toteutetaan myös julkisella.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Olet aloittamassa hoidot meljo samaan aikaan kuin minä. Tervetuloa (y).

Mulla on alkamassa sumuttelut eli pitkä kaava julkisella vajaan kolmen viikon päästä ellei tämä luomukierros tuottanut tulosta. Mulle ei edes ehdotettu lyhyttä kaavaa. En itse asiassa edes tiennyt, että lyhyttä kaavaa toteutetaan myös julkisella.
Kiitos :)

Luulisin, että tuo hoitokaava määritetään jokaisen kohdalla yksilöllisesti, riippuen siitä, mitkä on lapsettomuuden syyt, millaisia hoitoja on tehty ennen, mikä on sairaushistoria jne. Ja ikä varmaan myös vaikuttaa. Jotenkin olin alusta asti itsekin siinä ajatuksessa, että lyhyt kaava on mulle se parempi - ne munasolunluovutushoidotkin tehtiin sillä. Ja yksityisen puolen lääkäri (joka teki ne alkututkimukset) oli myös sen kannalla, siinä vaiheessa kun tuli ilmi että ivf-hoidot on ainut keino jolla me voidaan saada biologinen lapsi.

Tsemppiä sinullekin hoitoihin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Milli-34 ja @Nipsu_78 pahoittelut negasta! Heiu, voithan jatkaa hyvin palstailua, vaikka olisikin lahjasolut. Onhan minulla ja esim @Silmu75 kans lahjamunasolut :)

@Tuutikki84, tervetuloa mukaan. Toivottavasti olette pian tuolla plussanneiden puolella :)

En nyt muista, milloin olen tänne kirjoittanut. Nyt siis 6+5. Runsasta vuotoa ollut 4+1, 6+1 ja 6+2. Silti melkoiset raskausoireet päällä, eilen mm oksensin pihalle ja väsymyksen takia lääkäri kirjoitti viikon sairasloman. Tänään ultra kello 15.40. Tulen kertomaan, onko meillä elävä kaveri kyydissä. Täytyy sanoa, että olen todella hämmentynyt jos näillä oireilla olisikin kasvu pysähtynyt tai jotain.

Kirsi ja pikkupeikko 6+5 (kolmas raskaus tänä vuonna)
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

MyMa, pas 10.9. Testipäivä 25.9.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut


Uppasin nyt vaan listan, kommentoin myöhemmin lisää! @kirsillevauva kuulumisia odotan myös!
 
Viimeksi muokattu:
MInulla on hienoja uutisia ultrasta
<3. Pikkuisen sydän sykki hienosti. Koko oli 6+3, vaikka on 6+5. Lääkärin mukaan ei syytä kuitenkaan huoleen. Jatkan kaikkia tukilääkkeitä ja hiljalleen alan pudottamaan. Uusi ultra sovittiin kahden viikon päähän itrslipid-tiputuksen yhteyteen. Taustalla siis kaksi keskenmenoa tänä vuonna ja tässä raskaudessa kolmeen kertaan vuotoja (runsaita).
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Ihanaa @kirsillevauva, paljon onnea sykkeen löytymisestä! Mahtava etappi! ❤ sulla on ollut kova vuosi tämän asian suhteen, mutta nyt toivotaan tarrasukkia loppuun saakka :love:

Tervetuloa mukaan @Tuutikki84 :) Sitten kun siltä tuntuu että haluaa liittyä listalle, niin omat tietonsa voi lisätä tuohon listaukseen. Siinä ihan alussa punaisella on tiedot mitä voi ilmoittaa. Tai sitten voi laittaa oman viestin loppuun, niin joku muu lisää sitten :)

@Nipsu_78 isot pahoittelut negasta:unsure:(n) On varmasti tyhjä olo. Ja heti negan jälkeen se fiilis on pahin. Tuo rahanmeno on kyllä yksityisellä ja varsinkin noissa lahjasoluhoidoissa ihan älytön murheenkryyni... Tsemppiä hirveästi!! Ja aivan hyvin voit tosiaan täälläkin jatkaa kirjoittelua jos haluat, onhan täällä muitakin lahjasolulaisia:) tsekatkaahan muutkin, että omat tiedot on ajan tasalla.

@Jasmina20 Toi menkkojen odottelu on sitten ärsyttävää :alien:! Mullakin kesti viime negan jälkeen 5 päivää ennenkuin vuoto alkoi. Tai pidin sitä ainakin pitkänä:ROFLMAO: Et oo tikkuun pissannut kuitenkaan..? ;)

Hain tänään uuden alkion kyytiin:love: Hyvälaatuinen, varhainen 5 pvä blasto oli. Ja limis taas tosi hyvä, 12mm. Siirto sujui hyvin ja kivutta. Noh viime siirrossa oli ihan sama homma vaan eipä tärpännyt silti.. Katsotaan kuinka käy. Ovitrellen takia taas menee testaaminen vasta 25.9. asti.
 
@Ellinoora38 Mulla oli ekassa ivf:ssä huonosti rakkuloita kasvamassa, öö en nyt muista montako. Ultra oli loppuviikolla ja silloin oli useampia juurikin "kasvamassa", näin vaan kirjattu. Sitten maanantaina oli punktio ja tulos olikin se, että vain yksi rakkula oli tarpeeksi suuri punktoitavaksi. Siellä oli solu joka sittemmin siirrettiin, mutta nega.

Toisella kertaa sitten saatiin lääkitys paremmin kohdalleen, ja 20 rakkulaa punktoitiin, kaikissa solu. Noista 8 saatiin pakkaseen asti. Tällä satsilla on sitten menty kaikki tämän ivf-kierroksen siirtoa.

Tuo rakkuloiden ja solujen määrä on kyllä niin hirmuisella haitarilla eri ihmisillä, täälläkin jollakulla punktoitu lähemmäs 30 rakkulaa, jollain vaan yksi tai kaksi... Ja kaikissa rakkuloissahan ei välttämättä ole sisällä munasolua. Toisaalta yksi ainokainenkin voi tuoda vauvan syliin :)

Jos tuntuu että homma ei oikein nyt toimi, niin älä silti lannistu.(y) Aika usein se eka ivf kasvatteluineen on sellainen harjoituskierros, kun ei tiedä miten kukakin reagoi hormoneihin ja miten saataisiin paras annosvaste. Toisella kertaa osataan jo välttää ekan kerran virheet kun on vähän tietopohjaa, miten meni.

Enkä siis tarkoita, ettei tämäkin kierros voisi aivan hyvin onnistua:) Koska sulla olikaan punktio aikataulutettu? Muutamassa päivässäkin ehtii jo kasvua tapahtua. Toivotaan että sieltä lähtevät kirimään! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Ellinoora38 Mulla oli ekassa ivf:ssä huonosti rakkuloita kasvamassa, öö en nyt muista montako. Ultra oli loppuviikolla ja silloin oli useampia juurikin "kasvamassa", näin vaan kirjattu. Sitten maanantaina oli punktio ja tulos olikin se, että vain yksi rakkula oli tarpeeksi suuri punktoitavaksi. Siellä oli solu joka sittemmin siirrettiin, mutta nega.

Toisella kertaa sitten saatiin lääkitys paremmin kohdalleen, ja 20 rakkulaa punktoitiin, kaikissa solu. Noista 8 saatiin pakkaseen asti. Tällä satsilla on sitten menty kaikki tämän ivf-kierroksen siirtoa.

Tuo rakkuloiden ja solujen määrä on kyllä niin hirmuisella haitarilla eri ihmisillä, täälläkin jollakulla punktoitu lähemmäs 30 rakkulaa, jollain vaan yksi tai kaksi... Ja kaikissa rakkuloissahan ei välttämättä ole sisällä munasolua. Toisaalta yksi ainokainenkin voi tuoda vauvan syliin :)

Jos tuntuu että homma ei oikein nyt toimi, niin älä silti lannistu.(y) Aika usein se eka ivf kasvatteluineen on sellainen harjoituskierros, kun ei tiedä miten kukakin reagoi hormoneihin ja miten saataisiin paras annosvaste. Toisella kertaa osataan jo välttää ekan kerran virheet kun on vähän tietopohjaa, miten meni.

Enkä siis tarkoita, ettei tämäkin kierros voisi aivan hyvin onnistua:) Koska sulla olikaan punktio aikataulutettu? Muutamassa päivässäkin ehtii jo kasvua tapahtua. Toivotaan että sieltä lähtevät kirimään! (y)
Kiitos vastauksesta. Mulla oli siis 2 + 5 ja seuraava ultra maanantaina, jolloin selviää punktiopäivä, joka ens viikon ke tai pe. Nyt kyllä vähän masentaa. Lääkäri sanoi, että ihan hyvä porukka kasvamassa, mutta ei se kauhean innostuneelta vaikuttanut, joten jäi vähän huono fiilis.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Pieni iltapaniikki tässä: onnistuin vissiin pistämään Gonapeptylin johonkin suoneen :cautious: Vähän sattui pistäessä mitä kyllä hieman ihmettelin, kun yleensä ei satu. Sitten pois vetäessä huomasin, että ruiskussa on hieman verta. Voi perse, olikohan tää nyt huono juttu :confused::eek: Olis pitänyt aspiroida pieni hilkku takaisinpäin. Onko jollakulla tietoa asiasta?
 
Kiitos vastauksesta. Mulla oli siis 2 + 5 ja seuraava ultra maanantaina, jolloin selviää punktiopäivä, joka ens viikon ke tai pe. Nyt kyllä vähän masentaa. Lääkäri sanoi, että ihan hyvä porukka kasvamassa, mutta ei se kauhean innostuneelta vaikuttanut, joten jäi vähän huono fiilis.

Ei kannata vielä lannistua. Seuraava ultra näyttää jo paremmin ja tarvittaessa voivat muokata lääkemäärää (y)

Mullahan on iän takia alentunut hedelmällisyys kuten lääkärien mukaan 100% ikäisistäni. Tiedän jo etukäteen, että saalis tulee olemaan max 12 (mikä näkyy normikierrossa ultrassa), todennäköisimmin puolet sisältää kypsän solun ja niistä puolet alkaa jakautua. Olen päättänyt olla tyytyväinen kolmeen alkioon :whistle:. Koska soluja on vähemmän, määräsivät ilmeisesti pitkän kaavan, jotta ne vähät solut kasvaisivat tasaisesti kypsiksi. Pakko sanoa että älyttömästi jännittää hormonitoiminnan alaslasku, koska keho on juuri ja juuri toipunut siitä, että hormonitoiminta oli seis keskenmenon takia, mutta voitto on pelkoa suurempi :p.
 
Ei kannata vielä lannistua. Seuraava ultra näyttää jo paremmin ja tarvittaessa voivat muokata lääkemäärää (y)

Mullahan on iän takia alentunut hedelmällisyys kuten lääkärien mukaan 100% ikäisistäni. Tiedän jo etukäteen, että saalis tulee olemaan max 12 (mikä näkyy normikierrossa ultrassa), todennäköisimmin puolet sisältää kypsän solun ja niistä puolet alkaa jakautua. Olen päättänyt olla tyytyväinen kolmeen alkioon :whistle:. Koska soluja on vähemmän, määräsivät ilmeisesti pitkän kaavan, jotta ne vähät solut kasvaisivat tasaisesti kypsiksi. Pakko sanoa että älyttömästi jännittää hormonitoiminnan alaslasku, koska keho on juuri ja juuri toipunut siitä, että hormonitoiminta oli seis keskenmenon takia, mutta voitto on pelkoa suurempi :p.
Voin kuvitella, että se jännittää. Kuulostaakin jo niin hurjalta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja helposti.

Mulla ei ole hajuakaan, mitä normikierrossa mulla näkyisi, joten ei ole vertailukohtaa tuohon tämänpäiväiseen. Tuolla sun matikalla mulle ei siis jäisi juuri mitään käteen. Tosi hienosti lähti tämä homma käyntiin (n) Täytyy varmaan alkaa jo säästää seuraavia yrityksiä varten.
 
Ellinoora38, mullakin näkyi ekassa ultrassa yht. 7 ja olin pettynyt. Lopulta punktiossa saatiin kuitenkin 12 munasolua, joista 11 kypsää, ja näistä tuli 8 hyvää kolmepäiväistä alkiota. Käsittääkseni "yleistavoite" ekassa IVF-hoidossa on 10 munasolua, joten ainakin siihen nähden tämä määrä oli vissiin just hyvä. Jos soluja on tosi paljon, voi olla että se vaikuttaa heikentävästi laatuun. Korjatkaa, jos olen väärässä!
 
@MyMa Luultavasti olet vain nirhaissut jotain hiussuonta. Mulle on käynyt samoin ja kysyin silloin klinikalta, sanoivat ettei hätää jos ei nyt aivan suihkuamaan sitä verta lähde pistoskohdasta. Silloinkin vain kovempi paine sitten siihen että tyrehtyy.

Edit. Taitaa olla itseasiassa jokseenkin mahdotonta pahasti mihinkään isoon suoneen edes osua.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa

Yhteistyössä