IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voin kuvitella, että se jännittää. Kuulostaakin jo niin hurjalta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja helposti.

Mulla ei ole hajuakaan, mitä normikierrossa mulla näkyisi, joten ei ole vertailukohtaa tuohon tämänpäiväiseen. Tuolla sun matikalla mulle ei siis jäisi juuri mitään käteen. Tosi hienosti lähti tämä homma käyntiin (n) Täytyy varmaan alkaa jo säästää seuraavia yrityksiä varten.

No toi mun oli ehkä vähän pessimistinen laskelma omasta tilanteestani :alien:. En siis edes tavoittele 15 munasolua, kun tosiaan yksikin superlaadukas riittää. Toisessa ultrassa voi näkyä jo useampi (y).
 
Ellinoora38, mullakin näkyi ekassa ultrassa yht. 7 ja olin pettynyt. Lopulta punktiossa saatiin kuitenkin 12 munasolua, joista 11 kypsää, ja näistä tuli 8 hyvää kolmepäiväistä alkiota. Käsittääkseni "yleistavoite" ekassa IVF-hoidossa on 10 munasolua, joten ainakin siihen nähden tämä määrä oli vissiin just hyvä. Jos soluja on tosi paljon, voi olla että se vaikuttaa heikentävästi laatuun. Korjatkaa, jos olen väärässä!
Okei no kiva kuulla, että noinkin hienosti tilanne voi kehittyä. Täytyy nyt vain toivoa parasta kun ei tässä muu auta (y)
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :love:

Tänään lääkäri soitti viime viikon labratuloksista. Mulla otettiin tulehdusnäytteet, perusverenkuva, AMH ja kilpirauhaskokeet, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaikki muu hyvin, mutta kilpirauhasarvot on kohonneet viime kerrasta merkittävästi :confused: en tajua. Oon nelisen vuotta syönyt tyroksiinia ja arvot on sen jälkeen olleet aina hyvät, nyt sitten yhtäkkiä ne kohoaa just ennenkuin pitäis lähteä lapsettomuushoitoihin... eikä siis sen takia päästä vielä tästä kierrosta aloittamaan hoitoja. Ärsyttävää! Nyt pitää nostaa annostusta ja katsoa uudelleen neljän viikon päästä, josko sitten ois arvo madaltunut. Toisaalta tää syksyn ensimmäinen hoitokierros saattaa olla niin täynnä, että ei sinne ois välttämättä muutenkaan mahtunut enää mukaan (näin lääkärikin sanoi).

Mutta lokakuussa toivottavasti sitten, pitäkää peukkuja ettei mun kilpirauhanen ala temppuilemaan tän enempää :D

Ja mielelläni laittaisin itseni tuonne listalle, mutta pelkäänpä etten osaa... joten jos joku viitsii ystävällisesti mut sinne lisätä, tässä tiedot:
#35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
 
@Ellinoora38 kyllä tässä ehtii vielä tilanne muuttua viikonlopun aikana! Ja vielä ehtii tosiaan maanantaina lisätä lääkitystä, jos punktio menisikin esim perjantaille. Sitäpaitsi nuo nykyiset 7 jos kaikki sisältävät solun, niin saalishan olisi jo varsin hyvä(y) Onko sulle pas vai tuoresiirto suunnitelmissa? (vai kysyinkö mä tätä jo:ROFLMAO:)

@janna83 mä kans muistelen kuulleeni tosta määrän ja laadun suhteesta että se olisi noin, mutta yhtä hataralla pohjalla on muistikuvat...

@Tuutikki84 no onpa nyt ihme säkä, että just nyt ne kilppariarvot päättää alkaa heitellä:confused: Toisaalta jos odotusta olisi polin jonon vuoksi kuitenkin tullut, niin ei sille mitään voi. Toivotaan että palautuvat kuukaudessa kuntoon. Mä lisään sut listalle tonne edelliselle sivulle! :)

@marrasmai kiitos tiedosta tuon suoneen pistämisen suhteen, huh helpotti oloa. Tuli kauhea morkkis että olis pitäny vie varmuuden vuoksi lukea ne lääkkeen ohjeet, kun oon ton Gonapeptylin niin monta kertaa laittanut etten edes kerrannut enää. Vaikka ei se nyt tätä suoneen pistoa olisi estänyt. Mua oikeastaan eniten huolestutti se, että tehoaahan lääke oikein jos se on tarkoitettu subkutaaniksi, mutta meniskin suoneen. Että kohta kihahtaa päähän:ROFLMAO: Verta ei pistokohdasta tullut kuin semmoinen isohko pisara, joka tyrehtyi heti. Pieni mustelmakin vaan jäi. Eiköhän se ole siis ok :)

Dpo7/pp2 ja on niin semmoinen fiilis että ei tärpännyt (n) En nyt siis oikeasti odotakaan vielä mitään fyysisiä tuntemuksia, jos niitä on tulollakaan. Mutta jotenkin intuitio taas huutaa epäonnistumista, kun viime siirto meni ihan samoilla lähtökohdilla metsään:unsure: Nooh, tässäpä nyt aikani kuluksi surkuttelen, eipä auta kuin odottaa nyt vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Tuutikki84 mulla myös kilpirauhasenvajaatoiminta, en tiennyt että jos arvot olisi huonontunut niin siirtyy hoito.. voi rähmä, nyt alkoi jännittää koska vuoteen ei ole niitä tarkastettu. o_O Saanko kysyä missäpäin suomea noin kova ruuhka? Toivottavasti ei turun suunnalla :D

Menkat taitaa vihdoin tehdä tuloa, kp 37 tänään.. mikä ihmeen ylipitkä kierto tämä nyt oli :cautious: josko huomenna sais viimein soitettua hoitajalle..
 
@Jasmina20 otettiinko sulla hoitojen aloituskäynnillä tai siinä alussa mitään verikokeita? Mun käsittääkseni tuo kilppariarvo on ihan perusmittaus näissä hoidoissa. Tai oliko asiasta puhetta lainkaan? Mulla ei ole koskaan ollut mitään kilpirauhasongelmia, ja silti on otettu arvot molempien ivf kierrosten alussa (välissä oli jotain, öö puolisen vuotta) ja nyt toisen lapsen yritykseen lähdettäessä.

Lainaan nyt suoraan Mehiläisen sivuilta: "Kilpirauhashäiriöt, sekä liika- että vajaatoiminta, ovat hyvin tunnettu syy lapsettomuuteen ja toistuviin keskenmenoihin. Tämän vuoksi kilpirauhasen toimintakoe (TSH) kuuluu perustutkimuksiin hedelmällisyyshäiriöitä kartoitettaessa. Hedelmällisyyshäiriöissä hoidetaan lieväkin kilpirauhasen vajaatoiminta, jota muuten ehkä jäätäisiin seuraamaan. Autoimmuunisairauksien hyvä diagnostiikka ja häiriön hoito parantavat omalta osaltaan raskausennustetta. Usein pelkkä kilpirauhashäiriön hyvä hoito riittää siihen, että raskaus alkaa eikä varsinaisia hedelmällisyyshoitoja edes tarvita." (https://felicitas.mehilainen.fi/lapsettomuus/usein-kysyttya/)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Olin viikon työmatkalla ja tännehän on ehtinyt tulla paljon viestejä ja uusia kirjoittajiakin :) onnea hyvistä ultrakuulumisista @kirsillevauva ja toivottavasti @MyMan kyytiläinen kiinnittyy (y) tsemppiä kaikille muillekin hoitokierrossa oleville tai piinailijoille! Mulla alkoi Progynovat reissun aikana, niitä syön nyt vielä viikon tästä eteenpäin ja ensi viikon la alkaa Gonal F-pistokset. AMH oli ikään nähden normaali 3,3 joten mennään perusannoksilla Gonal F:n kanssa ainakin ekaan folliultraan asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Hei kaikille! :)Päätin nyt hypätä taustalta vähän aktiivisemmin mukaan, kun ensimmäinen ivf-hoitokierto alkoi tänään. Eli tänään siis kp1, taustoista kirjoittelinkin jo muutama viikko takaperin tähän ketjuun. Meillä oli viime viikolla hoidon suunnittelu Felicitaksella ja lyhyellä kaavalla mennään. Huomenna alkaa siis pistelyt, lääkkeenä Gonal-F 112,5 IU kp 2-7 ja kp 7 ultra. Orgalutran alkaa jarruna kp 6. Jännittää kyllä kovasti, mitä hoito tuo tullessaan, saadaanko munasoluja, hedelmöittyykö ne jne. Amh minulta on katsottu 12/18 ja silloin se oli 3,56. Ikää tällä hetkellä siis minulla 27v ja miehellä 32v. Paljon tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84 ja MyMa
@MyMa tuoresiirto on suunnitelmissa. Kiitos tsemppaamisesta :) Toivottavasti sun intuitio on väärässä ja ei mene sinulla metsään tällä kertaa. Voimia odotteluun. En vielä itse edes osaa kuvitella, miten kamalan jännittävää tuo vaihe sitten voi olla. Pelottaa suorastaan.

@Tuutikki84 mullakin mitattiin kilppariarvot jo ekalla käynnillä muiden verikokeiden kanssa. Toivottavasti saat arvot kuntoon pian.

Mikäs se amh-arvo onkaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84 ja MyMa
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

MyMa, pas 10.9. Testipäivä 25.9.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut


Mä päivitin nyt taas listaa ja karsin melko raa´alla kädellä niitä, joista ei ole aikoihin mitään kuulunut. Varmaan vieläkin jäi epäaktiivisia listalle. Jos jonkun nimi täältä katosi joka haluaa vielä kirjoitella, niin älkööt loukkaantuko vaan uudestaan tiedot seinälle vaan :) Pysyy lista luettavana, kun on muutenkin tosi pitkä rimpsu.

@Nuttu92 haluatko listalle mukaan? Laitapa koko rimpsu tulemaan :)

EDIT. @Ellinoora38 Olikos AMH se munasolureservistä kertova arvo?
 
Viimeksi muokattu:
@MyMa joku sanoikin jo, mutta tosiaan vatsan alueella ei kovin isoja suonia mene, mihin vois osua. Rikki menneeltä pintasuonelta kuulostaa, eikä ole vaarallista :) t. Terkka

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, joten en ole jaksanut kovin aktiivisesti kirjoitella. Edelleen marraskuuta odotellaan. (n) Tsemppiä kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@MyMa juu v. 2014 todettiin ennen hedelmöityshoitoja tuo vajis ja siitä n. Vuoden välein ollut kontrolli. Nyt siis ensimmäisen kerra eli ihan kohta soitan hoitajalle ja varmaan määräävät kokeisiin.. jännittää. Toivottavasti pääsen tästä kierrosta mukaan, tulen kertomaan mitä sanoivat. :D
 
@MyMa juu v. 2014 todettiin ennen hedelmöityshoitoja tuo vajis ja siitä n. Vuoden välein ollut kontrolli. Nyt siis ensimmäisen kerra eli ihan kohta soitan hoitajalle ja varmaan määräävät kokeisiin.. jännittää. Toivottavasti pääsen tästä kierrosta mukaan, tulen kertomaan mitä sanoivat. :D
Ai hei sori, en lukenut listaa ja luulin että tää on sun eka hoito. Ei vielä muista ulkoa kaikkia :rolleyes:
 
@Tuutikki84 mulla myös kilpirauhasenvajaatoiminta, en tiennyt että jos arvot olisi huonontunut niin siirtyy hoito.. voi rähmä, nyt alkoi jännittää koska vuoteen ei ole niitä tarkastettu. o_O Saanko kysyä missäpäin suomea noin kova ruuhka? Toivottavasti ei turun suunnalla :D
Toivottavasti sulla on arvot hyvät! Mullakin oli tosiaan aiemmin, mutta keväällä kilpirauhaslääkitystä nostettiin tulevien lapsettomuushoitojen takia, ja seuraavassa kontrollissa oli TSH tippunut hyvin. Nyt sitten oli noussut kummallisesti entisistäkin lukemista. Ja mulla on tuota kilppariarvoa testattu viimeisen vuoden sisällä jo monta kertaa, tuntuu että joka kerta kun käy lääkärissä mistä tahansa asiasta, niin aina se haluaa testata kilppariarvot... oon ravannut sitten labrassa sen takia.

Nyt odottelen, että menkat alkais vihdoin ja viimein. Viimeisen Terolutin otin sunnuntaina, eikä vieläkään oo alkaneet. PMS-oireet on kyllä vahvat, kiukuttaa ja ärsyttää ihan kaikki, maha on turvoksissa ja väsyttää. Silloin kun luovutin munasoluja, niin söin pari kertaa Primolut Nor -kuurin (vastaava kuin Terolut), jotta saadaan menkat tulemaan ajallaan, ja katsoin just noista papereista että silloin mulla alkoi menkat kolme päivää viimeisen pillerin jälkeen. Nyt on mennyt jo viisi päivää... johtuukohan painon noususta sitten :cautious:
 
Noniiiin, eipä tietenkään mahtunut tähän kiertoon mukaan, mutta jotenkin ei silti ollut niin paha pettymys koska tuntuu että nyt tämä pelkkä haaveilu toisesta loppuu ja alkaa tapahtumaan. Maanantaina labraan ja 10.10 ensimmäinen käynti.(y)

Mukavaa viikonloppua! :coffee:
 
Täälläkin yhä odotellaan, että asiat etenisivät. Luovuttaja oli valmis aloittamaan oman prosessinsa tän kuun puolivälissä, mutta nyt kun ei tehdäkään tuoresiirtoa, niin ehkä mennään luovuttajan kierron mukaan? Siitä en ole kysellyt, tuntuisi jotenkin oudolta udella toisen menkoista. o_O Klinikalta ilmoittelevat sitten kun miestä tarvitaan, en tiedä tuleeko mitään väliaikatietoja sitä ennen. Ja vähän jännittää kun mies ei ole yhtään aamuihmisiä, että miten aikaisin siellä parinsadan kilsan päässä on sitten oltava ja miten se sinne jaksaa lähteä. Aina jotain miettimistä...

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Ellinoora38, mullakin näkyi ekassa ultrassa yht. 7 ja olin pettynyt. Lopulta punktiossa saatiin kuitenkin 12 munasolua, joista 11 kypsää, ja näistä tuli 8 hyvää kolmepäiväistä alkiota. Käsittääkseni "yleistavoite" ekassa IVF-hoidossa on 10 munasolua, joten ainakin siihen nähden tämä määrä oli vissiin just hyvä. Jos soluja on tosi paljon, voi olla että se vaikuttaa heikentävästi laatuun. Korjatkaa, jos olen väärässä!
Näinhän se yleensä onkin, mutta on myös mahdollista että saa vain 2 ja ne ovat molemmat huonoja, toisaalta voi myös käydä flaxi ja voi saada useampi hyvä.
 
Heippa, minäkin voisin hypätä kyytiin :) Meillä on nyt toinen PAS ja ensimmäinen IVF edelleen. Tuoresiirtoon ei päästy ikinä hyperin takia. Ensimmäinen PAS oli joulukuussa -16 -> poika 09/17.

Perjantaina kävin siirrossa ja nyt piinailen parhaillaan. En muista että ensimmäisen jälkeen olisi illalla tullut verta, onko muilla ollut semmoista? Viimeksi tuli kiinnitysvuoto 1,5 vrk siirron jälkeen, tämä vuoto tuntuu olevan turhaan liian nopeasti siirron jälkeen.
 
Hei,

Olen uusi palstalla ja nyt tarvitsen naiset apua. Olin eilen alkionsiirrossa ja äsken pissalla ollessani paperiin tuli pienen pieniä vaaleanpunaisia ”palasia” ja yksi pieni ruskea pala.. onko ne vaan jotain kohdunpalasia ja ihan harmittomia?? Tämä on minulle jo kolmas siirto enkä muista aiemmin tällaista!
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
Cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1. ivf 09/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.IVF
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa


Piinailijat

MyMa, pas 10.9. Testipäivä 25.9.
Cindra 2.pas 13.9. Testipäivä 27.9

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
 
Hei,

Olen uusi palstalla ja nyt tarvitsen naiset apua. Olin eilen alkionsiirrossa ja äsken pissalla ollessani paperiin tuli pienen pieniä vaaleanpunaisia ”palasia” ja yksi pieni ruskea pala.. onko ne vaan jotain kohdunpalasia ja ihan harmittomia?? Tämä on minulle jo kolmas siirto enkä muista aiemmin tällaista!
Itsekin kävin eilen siirrossa ja ruskea vuoto tuli eilen jo. Se voi joko olla kiinnitysvuoto tai sitten vain sitä että kohdussa on sörkitty, eli pieni vuoto sen takia.
 
@cindra @Calico todennäköisesti on vaan kohdun suulla jotain pientä nirhaumaa instrumentteista.. ei siis mitään vaarallista, tuskin kohdunpuolelta tulee.. Tsemppiä piinailuihin! (y)
Kaikille muillekkin tsemppiä syksyyn ja plussatuulia!
@cindra Huomasinkin viestin lähetettyäni että ollaan samana päivänä oltu siirrossa ja molemmat kysyneet vähän samasta asiasta Tsemppiä piinapäiviin! Mulla on annettu testipäiväksi 26.9 kun sulla on 27.9.

@Domi Mietin myös että kyseessä saattaa olla ihan vain nirhauma.. hieman paniikkia se silti aiheutti! Kiitos tsempeistä ❤
 

Yhteistyössä