IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@cindra Huomasinkin viestin lähetettyäni että ollaan samana päivänä oltu siirrossa ja molemmat kysyneet vähän samasta asiasta Tsemppiä piinapäiviin! Mulla on annettu testipäiväksi 26.9 kun sulla on 27.9.
Sanottiin vain että kahden viikon päästä, mutta ajattelin testata jo silloin kuin menkkojen pitäisi tulla, mutta sitä en pidä vielä kovin lopullisena vastauksena. Tsemppiä sinullekin piinapäiviin. :)
 
Testasin sitten 4+2 ja tässä tulos :whistle: neljä kuukautta keskenmenon jälkeen. Pitkä kaava jää nyt tältä erää tekemättä. Sumuttelu olisi alkanut 16 päivän päästä.. Mulla kävi tämä sama tammikuussakin juuri ennen ivf.. En uskalla vielä iloita, mutta positiivinen käänne ja älyttömän vahvat viivat (y). Vahvemmat kuin viimeksi.
 

Attachments

@cindra ja @Calico tervetuloa mukaan! :) Samoissa mennään, kiva kun on muitakin piinailijoita. Kiinnittymis-tai ronklausvuotoa mulla ei koskaan ole ollu. Mulla testipäivä 25.9. Calico haluatko listalle?

@jonxu kiitti vielä varmistuksesta tuon suoneen pistämisen suhteen :whistle:

@Silmu75 eli teillä tehdään freeze all? Toivottavasti pitävät teidät ajan tasalla. Varsinkin välimatkan takia olis ihan kiva saada vähän varoitusaikaa.. Ehkä sitten kun luovuttajalla on folliultra, niin soittavat?o_O

@Eloveera-79 IHANAA, onnea plussasta!! Ja noin mahtavat viivat, wau tukevasti raskaana olet:love::rolleyes:(y) Ymmärsinkö nyt oikein, onko tää siis luomuplussa?

Mulla dpo 10/pp 5 menossa. Ei mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen, tai no henkinen fiilis oireettomuudesta johtuen on tietty negan kannalla(n) En tiedä mitä mä näitä oireita muka kyttään, kun ei ne mistään mitään kerro.. Mutta jotenkin yritän saada jotain hallinnan tunnetta tähän touhuun.

Illalla vuorossa Ovitrelle taas, ja sitten saakin odotella testin tekemistä vielä yli viikon. Taas jo pohdin tulevaa, että mennäänkö samantien uuteen siirtoo jos nega. On onneksi nyt syksyllä luvassa vähän helpotusta rahatilanteeseen, niin sen puolesta voidaan mennäkin. Ei kai niille useammille peräkkäisille siirroille mitään estettä ole? @kirsillevauva montako sulla tehtiin putkeen? Nämä kaksi viimeistä nyt mulla tehty peräkkäisiin kiertoihin. Murehdin jo sitäkin, jos alkiot loppuu kesken (5 vielä pakkasessa), että joutuuko uuteen ivf:äänkin vielä. Ai miten niin pessimisti :LOL:

Jäiköhän jollekin kommentoimatta, nyt tullut niin paljon väkeä ettei perässä pysy. Kiva kun jengiä liittyy joukkoon:)
 
@cindra ja @Calico tervetuloa mukaan! :) Samoissa mennään, kiva kun on muitakin piinailijoita. Kiinnittymis-tai ronklausvuotoa mulla ei koskaan ole ollu. Mulla testipäivä 25.9. Calico haluatko listalle?

@jonxu kiitti vielä varmistuksesta tuon suoneen pistämisen suhteen :whistle:

@Silmu75 eli teillä tehdään freeze all? Toivottavasti pitävät teidät ajan tasalla. Varsinkin välimatkan takia olis ihan kiva saada vähän varoitusaikaa.. Ehkä sitten kun luovuttajalla on folliultra, niin soittavat?o_O

@Eloveera-79 IHANAA, onnea plussasta!! Ja noin mahtavat viivat, wau tukevasti raskaana olet:love::rolleyes:(y) Ymmärsinkö nyt oikein, onko tää siis luomuplussa?

Mulla dpo 10/pp 5 menossa. Ei mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen, tai no henkinen fiilis oireettomuudesta johtuen on tietty negan kannalla(n) En tiedä mitä mä näitä oireita muka kyttään, kun ei ne mistään mitään kerro.. Mutta jotenkin yritän saada jotain hallinnan tunnetta tähän touhuun.

Illalla vuorossa Ovitrelle taas, ja sitten saakin odotella testin tekemistä vielä yli viikon. Taas jo pohdin tulevaa, että mennäänkö samantien uuteen siirtoo jos nega. On onneksi nyt syksyllä luvassa vähän helpotusta rahatilanteeseen, niin sen puolesta voidaan mennäkin. Ei kai niille useammille peräkkäisille siirroille mitään estettä ole? @kirsillevauva montako sulla tehtiin putkeen? Nämä kaksi viimeistä nyt mulla tehty peräkkäisiin kiertoihin. Murehdin jo sitäkin, jos alkiot loppuu kesken (5 vielä pakkasessa), että joutuuko uuteen ivf:äänkin vielä. Ai miten niin pessimisti :LOL:

Jäiköhän jollekin kommentoimatta, nyt tullut niin paljon väkeä ettei perässä pysy. Kiva kun jengiä liittyy joukkoon:)

Kiitos (y). Pää on ihan sekaisin. Olin jo henkisesti aloittamassa ivf ja merkannut suunnitelman puhelimen kalenteriin.

Luomuplussa tämä on. Ainoastaan Ovitrelle irrotuspistos oli varmistamaan irtoaminen :whistle:. Viimeksi ei ollut kiinnittymisvuotoa lainkaan. Nyt tuli tippa kirkasta verta pari päivää ennen kuin kk piti alkaa. Kuukautiset loppui kuin seinään molemmilla kerroilla.

Sulla useampia alkioita odottamassa, joten joku heistä tarraa varmasti (y)! Tsemppiä piinaviikkoon! Aina ei tule oireita lainkaan.
 
Onko kenellekään tullut Progynovasta tiputteluvuotoa? Odottelen menkkoja alkavaksi tiistaina (ovisplussan perusteella) mutta tänä aamuna huomasin vähän verta valkovuodon seassa. Mulla ei koskaan ole ollut mitään ylimääräisiä vuotoja (paitsi inssien jälkeen on tullut aina muutama tippa jota pidän ihan mekaanisena katetrin aiheuttamana) ja menkatkin alkavat yleensä ihan runsaalla vuodolla. Farmaseutti varoitteli tiputteluvuodon mahdollisuudesta kun hain lääkkeet mutta lääkäri puolestaan piti sitä hyvin epätodennäköisenä. Olen nyt viikon syönyt Progynovaa ja torstaihin asti olisi vielä määrä niitä syödä ja lauantaina aloittaa Gonal F-pistokset.

Hurjasti onnea luomuplussasta @Eloveera-79 :love:!

Edit: menkathan ne sieltä alkoivat, luteaalivaihe jäi näköjään vaan vähän tavallista lyhyemmäksi tässä kierrossa. Huomenna soittoa klinikalle ja kohti ekaa ivf-kiertoa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Hei! 41-vuotias toista lasta toivova liittyisi joukkoon. Esikoinen (7/-16) sai alkunsa suht helposti, puolen vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin gynelle ihan vaan varmistamaan tilanteen kun olin jo 37v. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta tulin heti ekasta letrokierrosta raskaaksi. Se meni kuitenkin kesken heti alussa, mutta tulinkin sitten heti perään spontaanisti raskaaksi ja siitä siis nyt 3v poika.

Mulla oli aika paljon ongelmia oman jaksamisen kanssa ekat 1,5 vuotta ja aloitettiin toisen yrittäminen vasta kun poika oli täyttänyt 2v eli vuosi sitten. Letrojakin käytin 5 kiertoa ja toukokuussa sitten hakeuduin Dextraan täällä Hgissä. Muuten kaikki ok, mutta amh laskenut 3 vuodessa 2,3:sta 0,75:een eli munasolut alkaneet tosissaan hupenemaan. No, tehtiin 1. IVF lyhyellä kaavalla, siitä tuloksena yksi 6pvn ja yksi 7pvn blasto, mutta laatu aika kuraa, 6pvn oli CC-luokkaa..7-pväisestä en tarkkaan muista, mut ei hyvä. Nämä sitten pakastettiin ja siirrettiin täysin lääkkeellisiin kiertoihin, mutta puhtaat negat tuloksena. Lähdetään kai heti toiselle kierrokselle, mutta alun into ja toiveikkuus on kyllä tiessään ja miettii, onko tässä mitään toivoa enää näin hitailla ja huonoilla alkioilla

Lähipiiriin vielä kertynyt näitä 40v-tienoilla kerrasta raskautuneita, mikä kyllä kirpaisee, kun luulin että sen pitäisi niin epätodennäköistä olla tämänikäisillä. Toki mullakin jo yksi lapsi on ja sen takiakin vähän mietin, paljonko jaksan paukkuja tähän laittaa. Mutta toisaalta ajattelen vaan, että kadunko myöhemmin, jos en nyt oikeasti katso tätä korttia vielä loppuun..Olen näitä palstoja jo jonkin aikaa lukenut, ja @Roxanne n tarina tuntuu olevan melko lähellä iän puolesta, se on antanut mulle toivoa.Mutta mulla siis loppuviikosta tapaaminen lääkärin kanssa, et miten tästä edetään..Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Viimeksi muokattu:
@Eloveera-79 Onnea plussasta!

@MyMa Voimia piinailuun! Meillä tosiaan menee kaikki pakkaseen kun aloitin tällä viikolla uudessa työpaikassa eikä ole mahdollisuutta saada tiettyä päivää vapaaksi lyhyellä varoitusajalla. Nyt tää on tällaista odottelua, että alkaako menkat tämän vai ens kuun lopulla ja osuuko mulla arkivapaita sopivaan kohtaan. Laitoin nyt klinikalle postia kun vähän epäilen, ettei sieltä mitään ilmoitella. Eiköhän huomenna selviä missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Hei! 41-vuotias toista lasta toivova liittyisi joukkoon. Esikoinen (7/-16) sai alkunsa suht helposti, puolen vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin gynelle ihan vaan varmistamaan tilanteen kun olin jo 37v. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta tulin heti ekasta letrokierrosta raskaaksi. Se meni kuitenkin kesken heti alussa, mutta tulinkin sitten heti perään spontaanisti raskaaksi ja siitä siis nyt 3v poika.
Oletteko miettineet lahjasoluja jos rahatilanne antaa myötä?
 
Mulla tuli tänään positiivinen ovistesti. Sitten soitti hoitaja että 5 pv blastoa ei voida siirtää nyt kun menis lauantaille. Lupas kuitenkn tuplatsekata lääkärin kanssa tilanteen. Onko kenellekään ollut vastaavaa tilannetta? Onko siirtoa tehty tällaisella aikataululla?
 
@Solunen tervetuloa mukaan :) eikö olekin ärsyttävää, kun tuntuu että muut tulee raskaaksi tosta vaan.. Mun 41v pomo kertoi toissa syksynä että "kuparikierukka ollu yli viis vuotta ja mietittiin et iltatähti olis ihana! Otatin sen pois ja ekasta kierrosta raskaaksi!" olin ihan että voi vee, oon 10 vuotta nuorempi ja ivf menossa.. Mutta näin nää menee. Tosi harmi kun teillä ollut alkioiden kanssa noin ongelmia. Olisko lääkärillä jotain uutta hoitolinjaa ehdottaa mitä vois tehdä eri lailla?

@Silmu75 kiitos tsempistä:) Mulla on myös työ (joskaan ei uusi), josta on tosi tosi vaikeaa olla pois. Varsinkaan kesken päivän ei käydä missään, ehkä päivän lopuksi jos saa lyhennettyä. Et vissiin aio siis töissä kertoa mitään? Selvisikö sulle luovuttajasta tänään jotain?

@Ellinoora38 Miltä tilanne ultrassa tänään siis näytti? Älä vielä vaivu epätoivoon:unsure:

ON: pistin eilen Ovitrellen ja tänään se näkyi iltapäiväpisussa melko haaleana. Halusin siis tsekata millaisen jäljen siitä saa testiin. Josko loppuviikkoon asti malttaa olla testaamatta niin sitten jo luulis tietävän suuntaan tai toiseen. Yöllä tuli repäisykipu oikealla alavatsalla, mutta kaipa se tuon Ovitrellen ansiota oli. Masis täällä myös jo.:(
 
Kyllä ne kuulemma ilmoittelee klinikalta väliaikatietoja. (y) Luovuttaja saattaa aloittaa piikittelyn viikonloppuna, eli pari viikkoa saa ainakin vielä jännätä ennen kuin selviää edes munasolujen määrä. Mutta kuitenkin, asiat etenee!
 
@Eloveera-79 Siis vau, luomuplussa. Tosi mahtavaa!! Kiva lukea onnistumisista!!

Mulla varmistui tänään punktioaika keskiviikolle eikä odotukset ole korkealla. Mutta ei kai se auta kuin katsoa kuinka käy ja murehtia vasta sitten jos käy huonosti. Kauhea v.... päällä.

Tsemppiä punktioon! Voihan se olla, että punktiossa munia löytyy enemmän. Yksikin hyvä riittää raskautumiseen :whistle:! Joko sulla oli toinen ultra? Vai onko niitä edes montaa lyhyessä kaavassa?

En odottanut raskautumista, vaikka sen Ovitrellen tuikkasinkin. Tämä on toinen luomukierto, kun munasarjoissa on ollut elämää keskenmenon jälkeen. Viimeksi tarvittiin neljä ovulaationinduktiokiertoa (Letrozol + Pregnyl). Toivottavasti on oikeassa paikassa ja sydän alkaa pian lyödä :p.. Julkisen hoito oli varmaan nyt tässä eli kaikella on varjopuolensa.
 
@MyMa Nyt näkyi ultrassa 8 rakkulaa, joista kaks (nyt 11-12mm) ei ehdi kasvaa tarpeeksi punktioon mennessä. Mulle kävi punktiopäiväksi ke tai pe ja tietysti lääkäri suositteli torstaita, ettäolis saatu pienetkin kasvamaan tarpeeksi isoiksi. Mulle ei se to käy töiden puolesta, joten keskiviikko tuli sitten päiväksi. Perjantai menisi liian pitkälle. Mutta näillä mennään.

@Eloveera-79 tänään oli toinen ultra. Kiitos tsempeistä. Aikalailla tässä saa itseänsä tsempatakin, ettei ihan epätoivoon vaivu (n)
:D
 
Ei onnistunut tähän kiertoon siirto. Ovis oli tänään maanantaina niin 5-päiväisen blaston siirto sattuis viikonlopulle. Harmittaa ja ärsyttää. Mun tuurilla ensi kuussa sama tilanne. No, toivotaan että sitten vihdoin paremmalla onnella. Edellisestä siirrosta kulunut jo 9 kuukautta. Tää odottaminen on tuskastuttavaa.
 
@MyMa Nyt näkyi ultrassa 8 rakkulaa, joista kaks (nyt 11-12mm) ei ehdi kasvaa tarpeeksi punktioon mennessä. Mulle kävi punktiopäiväksi ke tai pe ja tietysti lääkäri suositteli torstaita, ettäolis saatu pienetkin kasvamaan tarpeeksi isoiksi. Mulle ei se to käy töiden puolesta, joten keskiviikko tuli sitten päiväksi. Perjantai menisi liian pitkälle. Mutta näillä mennään.

@Eloveera-79 tänään oli toinen ultra. Kiitos tsempeistä. Aikalailla tässä saa itseänsä tsempatakin, ettei ihan epätoivoon vaivu (n)
:D

Tiedän epätoivosta aika paljon viime keväältä. En oikeastaan enää uskonut tulevani raskaaksi, ja sitten, kun ehkä olin jo osittain luovuttanut, mutta toki silti ivf:n menossa viimeisenä yrityksenä, onnistuikin.

Välttämättä ei tarvita montaa rakkulaa, jos usea tai yksikin niistä on hyvä. Lääkemäärää muuttamalla voidaan tehdä lisäyksiä määrän suhteen johonkin rajaan asti. Määrä ei kuitenkaan korvaa laatua. Itse ottaisin mieluummin yhden hyvän kuin kymmenen vähän sinne päin.

Punktiosta saa saikkua 2-5 päivää. Se kannattaa pitää, jotta keho toipuu ja on valmiina alkiota varten.. (y)
 
Oletteko miettineet lahjasoluja jos rahatilanne antaa myötä?
No en ole oikeastaan ajatellut asiaa kovin paljon, mutta en oikein usko, kun yksi lapsi jo on..enkä vielä ole ihan täysin toivoa menettänyt :eek:

@MyMa Joo toivotaan, että lääkärillä olisi jotain vielä ehdottaa, heti alkuun suosittelikin alkiodiagnostiikkaa, jotta siirrettäisiin vaan kromosomeiltaan terveitä alkioita, mutta maksaisi varmaan maltaita. Mutta olen kyllä tässä lueskellut, että ihmisillä saattaisi solujen laatukin vaihdella eri kerroilla. Tavallaan kai hyvä, että 2 saatiin blastoksi asti, vaikka vähän hitaasti..mutta jotain elämää siellä ilmeisesti kuitenkin on :unsure:

Tsemppiä @Ellinoora38 punktioon. Mulla oli 9-10 siellä näkyvissä, 6 saatiin lopulta kerättyä, joista 4:ssä oli jotain sisällä ja niistä 2 hedelmöittyi ja niistä tuli siis 2 kyseenalaista blastoa:poop:
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän epätoivosta aika paljon viime keväältä. En oikeastaan enää uskonut tulevani raskaaksi, ja sitten, kun ehkä olin jo osittain luovuttanut, mutta toki silti ivf:n menossa viimeisenä yrityksenä, onnistuikin.

Välttämättä ei tarvita montaa rakkulaa, jos usea tai yksikin niistä on hyvä. Lääkemäärää muuttamalla voidaan tehdä lisäyksiä määrän suhteen johonkin rajaan asti. Määrä ei kuitenkaan korvaa laatua. Itse ottaisin mieluummin yhden hyvän kuin kymmenen vähän sinne päin.

Punktiosta saa saikkua 2-5 päivää. Se kannattaa pitää, jotta keho toipuu ja on valmiina alkiota varten.. (y)
Tottakai mullekin riittäisi se yksi hyvä, jos tietäisi, että sellainen tulee. Onneksi mies on niin positiivinen tyyppi, että se saa minutkin paremmalle tuulelle. Tiedän että saikkua saisi, mutta mun on pakko mennä töihin to. Lepäilen sitten pe-su. Täytyy seuraava yritys suunnitella vähän paremmin. Tämä tuli nyt niin nopeasti, ettei voinut kaikkea töissä pistää uusiksi. Mä en vielä edes uskalla ajatella, että siirtoon päästään, joten päivä ja vaihe kerrallaan.

Meinaatko mennä varhaisultraan?
 
No en ole oikeastaan ajatellut asiaa kovin paljon, mutta en oikein usko, kun yksi lapsi jo on..enkä vielä ole ihan täysin toivoa menettänyt :eek:

@MyMa Joo toivotaan, että lääkärillä olisi jotain vielä ehdottaa, heti alkuun suosittelikin alkiodiagnostiikkaa, jotta siirrettäisiin vaan kromosomeiltaan terveitä alkioita, mutta maksaisi varmaan maltaita. Mutta olen kyllä tässä lueskellut, että ihmisillä saattaisi solujen laatukin vaihdella eri kerroilla. Tavallaan kai hyvä, että 2 saatiin blastoksi asti, vaikka vähän hitaasti..mutta jotain elämää siellä ilmeisesti kuitenkin on :unsure:

Tsemppiä @Ellinoora38 punktioon. Mulla oli 9-10 siellä näkyvissä, 6 saatiin lopulta kerättyä, joista 4:ssä oli jotain sisällä ja niistä 2 hedelmöittyi ja niistä tuli siis 2 kyseenalaista blastoa:poop:

Mä olen syönyt Inocapseja ja sitä ennen Donafertya. En tiedä, miten paljon Myo-inositol auttoi munien laatuun, mutta kun amh on alentunut, ja ikää on yli 40v, niin oletetaan että jonkin verran.. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Tottakai mullekin riittäisi se yksi hyvä, jos tietäisi, että sellainen tulee. Onneksi mies on niin positiivinen tyyppi, että se saa minutkin paremmalle tuulelle. Tiedän että saikkua saisi, mutta mun on pakko mennä töihin to. Lepäilen sitten pe-su. Täytyy seuraava yritys suunnitella vähän paremmin. Tämä tuli nyt niin nopeasti, ettei voinut kaikkea töissä pistää uusiksi. Mä en vielä edes uskalla ajatella, että siirtoon päästään, joten päivä ja vaihe kerrallaan.

Meinaatko mennä varhaisultraan?

No itse tiedät parhaiten (y). Pitäisi tilata varhaisultra.. Hcg-verikoelähetekin olisi työterveydessä, mutta en jaksanut mennä tänään.. Viimeksi olin 7+0 ultrassa, siihen on vielä 2,5 viikkoa.. En ilmoittanut naikkarillekaan vielä.. siellä kai se varhaisultra olisi ellen mene työterveyden kautta lähetteellä gynekäynnille ja maksa itse ultraa 95e. Nihilistityöterveyshuolto kattaa gynekäynnin, mutta ei ultraa :LOL:. En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa.

Nipt-testi on kai viikolla 10.. siihen on vielä pitkä aika..
 
Pieni iltapaniikki tässä: onnistuin vissiin pistämään Gonapeptylin johonkin suoneen :cautious: Vähän sattui pistäessä mitä kyllä hieman ihmettelin, kun yleensä ei satu. Sitten pois vetäessä huomasin, että ruiskussa on hieman verta. Voi perse, olikohan tää nyt huono juttu :confused::eek: Olis pitänyt aspiroida pieni hilkku takaisinpäin. Onko jollakulla tietoa asiasta?
Mulla kävi nyt tämä sama ja vatsassa nyt kummallinen isohko punainen jälki. Ei ole mistään muusta pistoksesta tullu tällaista. Mitähän oikein on tapahtumassa :eek:
 
No itse tiedät parhaiten (y). Pitäisi tilata varhaisultra.. Hcg-verikoelähetekin olisi työterveydessä, mutta en jaksanut mennä tänään.. Viimeksi olin 7+0 ultrassa, siihen on vielä 2,5 viikkoa.. En ilmoittanut naikkarillekaan vielä.. siellä kai se varhaisultra olisi ellen mene työterveyden kautta lähetteellä gynekäynnille ja maksa itse ultraa 95e. Nihilistityöterveyshuolto kattaa gynekäynnin, mutta ei ultraa :LOL:. En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa.

Nipt-testi on kai viikolla 10.. siihen on vielä pitkä aika..
Meillä varhaisultra on vasta viikolla 9. Tulee pitkä odotus, mutta toisaalta on melko hyvät mahdollisuudet että pieni sydän selviää, jos niin pitkälle jaksaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@cindra ja @Calico tervetuloa mukaan! :) Samoissa mennään, kiva kun on muitakin piinailijoita. Kiinnittymis-tai ronklausvuotoa mulla ei koskaan ole ollu. Mulla testipäivä 25.9. Calico haluatko listalle?/QUOTE]

@MyMa En ainakaan vielä halua listalle.. varovasti täällä taustailen uutena

Omaa napaa sen verran että hitsi sentään kun ei oikein ole mitään oireita.. muutakuin väsymys. Taas sitä tullaan pettymään vai onko vielä liian aikaista.. huoh
 

Yhteistyössä