IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä tein tänä aamuna (viikko alkionsiirrosta eli DPO 12) raskaustestin ja sain hentoisen mutta kuitenkin selvästi havaittavan testiviivan :love: olen vähän hämmentynyt, oireiden perusteella olen odotellut menkkoja alkavaksi ja voihan ne vieläkin toki alkaa. Inssien jälkeen ei yhdelläkään kerralla tullut edes hyvällä mielikuvituksella havaittavaa testiviivaa eli tämä on ensimmäinen kerta, kun ylipäänsä sain sen toisen viivan raskaustestiin. Nyt toivon että menkat pysyisi poissa ja viiva lähtisi vahvistumaan, torstaina ajattelin seuraavan kerran testata. Klinikalle soitan vasta ensi viikolla kun virallinen testipäivä menee lauantaille.

Toivon kaksiviivaista testiä myös sulle, @Solunen (y)! Oireet kuulostaa lupaavilta, milloin ajattelit uskaltautua testaamaan?

Paljon tsemppiä ja plussaonnea myös kaikille muille!
 
Wau, onneksi olkoon @Pupuna112 !!!! Toivottavasti lähtisi vahvistumaan.
Meinaan itse testata ehkä to-aamuna, kun sitten on töissä poikkeuksellisesti sillä tavalla rauhallista, että voin sitten surra suht rauhassa koko päivän. Meillä siis tulee isovanhemmat to-su, niin en halua niiden aikana testata. Mulla on tänään ollut taas jotenkin tosi masentunut olo, että tuskin kuitenkaan olen raskaana, vaikka oireita on kyllä vieläkin, mutta voi tosiaan liittyä vaan tähän poikkeukselliseen kiertoon.On tämä kyllä sellaista vuoristorataa:cry:

Toivottavasti @Nuttu92 ovulaatio tosiaan osuu kohdilleen!! Säkö et @Silmu75 pysty mitenkään esim. tekeytymään sairaaksi yhdeksi päiväksi tms.?;)
 
@MyMa inssissä pesu myös. Lähdetään inssillä liikenteeseen, koska muut jutut kaikki mun osalta kunnossa ja vaan miehen lapsettomuus kyseessä.
No kaikki toivo oli tässä kierrossa, että jippii nyt päästää hommiin..mutta ei! Mun kroppa päätti ovuloida lauantaina:unsure: perjantaina ei tehty, koska oli liian aikaista kun ei voi aavistaa tarkkaa ajankohtaa. Lauantai-iltana ja koko sunnuntaipäivän tunsin kovat kivut eli ovulaation jälkeiset. Maanantaina oli jo liian myöhäistä, kun klinikalla ultrattiin.

Seuraavaan yritykseen sain ConalF ja pregnyl tueksi, koska oli taas laskujen mukaan ovis osumassa vkonlopulle. En ole koskaan ollut tekemisissä näiden pistämisten kanssa, mutta sain oikein hyvän perehdytyksen joten innolla odotan menkkoja sekä uuteen kiertoon pääsemistä. Nyt on vihdoin toiveikas olo!
 
@Pupuna112 Voi ihanaa! :love: Toivotaan vahvistuvaa viivaa!

@Solunen Oon ollut vasta reilun kuukauden uudessa työpaikassa, ei kyllä uskalla riskeerata kun olis nämä hoidotkin jotenkin maksettava. Mutta jos nyt ei onnistu, niin syön sitten e-pillerikuurin välissä niin voin toivoa vapaapäivää kun on edes jonkinlainen käsitys mihin se siirto voisi osua. Lisää odottamista, mutta ei tää nyt 6,5 vuoden yrityksellä tunnu missään...

@M4rianne77 Harmi kun et päässyt vieläkään tositoimiin, mutta ens kierrossa sitten! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
No munkin oli nyt kuitenkin pakko testata ja sain testiajalla haamun, vaalea mutta selvästi nähtävissä! Jotenkin en uskalla vielä kuitenkaan iloita, koska minusta rinnat ei ole tänään olleet enää yhtä kipeät kuin eilen, ei sillä, että yhtään kuulostelisin tässä itseäni:p Sinänsä tämä on tietysti edistystä, että ensimmäistä kertaa näen mitään punertavaa testissä sitten esikoisen!
 

Attachments

@Pupuna112 ja @Solunen , toivotaan että viivat lähtee vahvistumaan :love: aika kutkuttava tunne varmasti, kun testiin tulee se haaleakin viiva. Ja teillähän oli molemmilla testipäivään vielä vähän aikaa? Joten hyvin ehtii vahvistua (y)

@Silmu75 , toivottavasti menkat alkaisi sopivana ajankohtana! On se kyllä usein huomattu, että ne alkaa just silloin kuin ei pitäis, mut silloin kun niitä oikein odottaa, niin ei millään :rolleyes:

@MyMa näistä Primoluteista on sanottava nyt sen verran, kun oon niitä viikon syönyt, että ainakin oireet on vielä vahvemmat kuin Teroluteista :LOL: jos Terolutit aiheutti mulle itkuherkkyyttä ja ärtyneisyyttä, niin nää aiheuttaa suorastaan raivoisia tuntemuksia, välillä tekee mieli sanoa asiat kauhean suoraan ja jopa ilkeästi... siis ihan kuin PMS-oireet kymmenen kertaa pahempina. Mulle ei oo mikään hormonaalinen ehkäisykään koskaan toiminut, koska musta tulee hirveä kiukkupussi. Ehkä muiden ihmisten kannalta ois parempi, ettei mun tarvis näitä tän enempää syödä :D
 
Testasin tänä aamuna uudestaan ja kyllähän tuo näyttäisi vahvistuneen :love: ajattelin lauantaina tehdä viikkonäytöllisen digitestin, jos se näyttää 2-3 viikkoa niin ehkä uskallan siirtyä plussanneisiin.

Hurjasti onnea myös sinulle @Solunen, toivottavasti viiva vahvistuu!
 
Huomenta ja onneksi olkoon @Pupuna112 ! Mulla kyllä ihan päinvastainen tilanne eli eilen oli vielä ihan selvä, mutta vaalea viiva, tänään taas selvästi haalistunut ja eilen alkoi ihan järkyttävät menkkakivut:(. Jotenkin ollut mulle todella poikkeuksellisen rajuoireinen tämä kierros. Pakko liittyä tohon kolmen munasolun irtoamiseen ja ilmeisesti siellä jotain yritystä kiinnittyä oli. Se ei kyllä harmita, jos kolmosia ei tullut;), mutta muuten taas miettii, jaksaako tätä vuoristorataa kuinka pitkään jatkaa enää...mutta sitä myo-inositolia ajattelin kyllä kokeilla vielä myös.

Tsemppiä muille eri vaiheisiin ja eikös @MyMa lla ja @Ellinoora38 lla ole kohta siirrot tiedossa?(y)
 
Voi harmin paikka @Solunen, jos menee ohi nyt tämä tilaisuus! Mutta olikos se nyt @Carinem, jolla myös haaleni välillä ja sitten lähti vahvistumaan... Olisko vielä toivon häive? Kemiallinen kai lienee todennäköisin jos vuoto tulee, vai onko jo menkat alkanut(n)

Ihanaa @Pupuna112 että viiva sulla vahvistuu, saadaan edes jotain toivoa tähän ryhmään pimeässä lokakuussa:love: nostan listan tähän sivulle vaikka sitten kun sulla on ollut virallinen testipäivä :) onko sulla veritestiä?

@Jasmina20 no niin tuossa aina sitten käy, että just silloin kierto venyy kun ei pitäisi:cautious: toivotaan että ensi kuussa ainakin sitten osuisi ajoitus kohdalleen!

@M4rianne77 voi kurjuus jos meni siellä myös ajoitus pieleen(n) onko sulla yleensä säännöllinen kierto? Siitä tulee jotenkin touhukas ja toiveikas olo, kun "pääsee" pistelemään:D

@Silmu75 onko menkat alkaneet?

Huomenna siirto iltapäivällä :) mikäli nyt ei siis alkion sulatuksessa tule ongelmia. Olo taas hyvä ja toiveikas, katsotaan nyt sitten kuinka se masis alkaa hiipiä jos ei raskausoireita ja onnistumisen merkkejä rupea kuulumaan :unsure: yksi kaveri oli siirrossa eilen, tutustuin häneen aika hiljattain ja löytyikin yhteinen vihollinen eli lapsettomuus :D Kiva kun on joku tsemppikaveri ihan livenäkin, vaikka tää palsta on kyllä niin iso apu ettei oo tosikaan :love:
 
Heips vaan kaikille, varovaisesti kurkkaan tälle puolen (olen jonkin aikaa näitä juttuja lueskellut, pari inssiä tehtiin reilu vuosi sitten).
Juuri sain soiton, että primolutit aloitan 31.10. ja ns. nollaultrakin(?) sovittiin.
Vielä en itseäni "virallisesti" tänne siirrä, kunhan päivämäärät konkretisoituvat jne, niin sitten. Vähän taitaa aikataulut asettaa haasteita, mulla ois muutama parin päivän työmatka juuri marraskuun lopulla ja joulukuun alussa, ja nyt näyttää pahalta, että joudunko ne molemmat perumaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Harmi juttu @Solunen että viiva lähti haalenemaan (n) mutta ei varmasti kannata vielä ihan kokonaan toivoa menettää, jos vaikka pissa oli jälkimmäisellä testauskerralla laimeampaa?

Mä soitin nyt sitten kuitenkin jo tänään klinikalle ja sieltä pyysivät samantien verikokeeseen. Tuloksetkin ehdin jo saada, hCG oli yli 300 eli oikein hyvä päiviin nähden :love: oireita on tässä vaiheessa lähinnä tihentynyt pissahätä ja aaltoileva kuvotus. Niin ja hengästyn ja hikoilen heti, jos joudun vaikka kävelemään ylämäkeen. Varasin varhaisultraan ajan 6.11. ja neuvolaankin tuli samassa rytäkässä soitettua ja varattua aika, se on vasta 25.11. Kai se pitää nyt alkaa sisäistää, että raskaana ollaan... Kunpa kaikki sujuisi hyvin ja saisimme vauvan syliin kesäkuussa!

Tsemppiä siirtoon @MyMa ja eikös tosiaan @Ellinoora38 teilläkin ole siirto kohta tulossa? (y) Toivottavasti myös @Silmu75 pääsisi pian siirtoon, harmi että töiden kanssa sumpliminen on noin hankalaa! Eikö teillä ole mitenkään mahdollista ottaa yhtä päivää palkatonta vapaata henkilökohtaisesta syystä? Tai voisiko lääkäri kirjoittaa siirron yhteydessä sairaslomatodistuksen jollain sopivan epämääräisellä koodilla? (siitä tosin varmasti pitää sopia lääkärin kanssa etukäteen)

Taidan kadota tästä plussanneisiin, toivottavasti muut pääsevät pian perässä (y)
 
@Pupuna112 Mulla on se tilanne, että työhaastattelussa annettiin ymmärtää ettei lisääntyminen ole toivottavaa, niin mitään ei voi puhua töissä - ainakaan koeajalla! Työvuorot on kolmeksi viikoksi eteenpäin eikä niihin saa muutoksia kuin painavasta syystä, eli ei onnistu kun ei voi selittää mihin sitä vapaata tarvitsee. Mutta hienoa, että sulla oli hcg hyvissä lukemissa! :love:

@MyMa Ei mitään vielä menkkarintamalla, mutta työjuttujen takia toivon kovasti että alkaisi ens viikolla. Luulisin, että sitten voisi osua aikataulut sopivasti - edellyttäen että kroppa reagoi lääkitykseen kuten pitäisi. Klinikalta eivät sanoneet mitään kiertopäivää mihin mennessä pitäisi siirto saada tehtyä, siis kuvittelisin että jossain vaiheessa limakalvo on liian paksu tai lääkkeitä syöty liian monta päivää tai jotain vastaavaa, eikä siirtoa kannata enää yrittää. o_O

Että näin gallupkysymyksenä: mikä teillä on myöhäisin kp johon on tehty siirto? Mä jotenkin kuvittelisin, että kolme viikkoa alkaa olla maksimi??
 
Että näin gallupkysymyksenä: mikä teillä on myöhäisin kp johon on tehty siirto? Mä jotenkin kuvittelisin, että kolme viikkoa alkaa olla maksimi??
Mulle tehtiin viimeistä edellinen siirto kp24. Meidän klinikalla pyritään kp20 tienoilla siirtoon (lääkkeellisissä siis). Kun tosta kp24 siirrosta tuli nega, niin kysyin että olikohan liian myöhäinen kierron vaihe. Lääkäri sanoi että heillä on siirretty kp28 jopa ja vauvoja syntynyt. Ei nyt suoraan vastannut mun kysymykseen että oliko silti vähän jo myöhä, mutta mahdollista ainakin on.
 
Mulle tehtiin viimeistä edellinen siirto kp24. Meidän klinikalla pyritään kp20 tienoilla siirtoon (lääkkeellisissä siis). Kun tosta kp24 siirrosta tuli nega, niin kysyin että olikohan liian myöhäinen kierron vaihe. Lääkäri sanoi että heillä on siirretty kp28 jopa ja vauvoja syntynyt. Ei nyt suoraan vastannut mun kysymykseen että oliko silti vähän jo myöhä, mutta mahdollista ainakin on.
Eli kaikki on mahdollista! Kai mä toiveikkaana aloitan ne Progynovat kun menkat alkaa ja katotaan sitten miten käy.
 
Tarvitsisin vähän apua. Olen menossa PASiin. Sunnuntaina sain clear bluen kaksoishormonia näyttävään testiin vilkkuvan hymynaaman. Maanantaina kävin ultrassa, jossa nähtiin hyvännäköinen limis ja 16mm johtofolli. Testasin maanantaina myös iltapäivällä, jolloin testi vilkkui edelleen.
Nämä kaksoishormonia näyttävät testit loppuivat silloin ja ostin vahingossa ”normaaleja” testejä. Ne ovat näyttäneet joka aamu negatiivista.
Tänään kävin ostamassa kaksoishormonitestejä lisää ja testasin n. Klo 16 ja testi ei enää edes vilkkunut.
Mitä on voinut tapahtua? Ei ainakaan ovulaatiota ole voinut tapahtua missään välissä? Onko mitään toivoa että näyttäisi aamulla positiivista?
 
@MyMa
Seuraavaksi kun päivität listaa, pääsisinkö sinne takaisin?
Olen toki vuoden päivät siellä vaan roikkunut kun homma ei ole edennyt. Nyt pikkuhiljaa alkaa valoa olla tunnelin päässä. Odotellaan viimeisiä tuloksia ja sit vihdoin pitäisi päästä aloittamaan ens kierrossa..

Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
Voi miten hienoa, että teilläkin viimein hoidot lähestyy! (y)
 
@Pupuna112 oi että miten hienoa, että raskaus alkoi. Paljon onnea ja hyvää matkaa plussanneisiin.

Nyt kun monet kyselleet, niin kai se pitää paljastaa että huomenna on siirto. Jotenkin en ole halunnut hehkutella mitään etukäteen, kun odotukset on ihan nollassa ja harmittaa vieläkin tuoresiirron jäljiltä. Jännittää kuitenkin hirveästi. Ei siirto niinkään mutta se piina mikä siitä seuraa.

@MyMa minkä ikäinen sulle siirretäänkään?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Tsemppiä @MyMa ja @Ellinoora38 ! Toivotaan, että näistä siirroista tulisi plussat! Ja sorry, jos utelin @Ellinoora38 :unsure:, ei täällä tosiaan mitään ilmoitusvelvollisuutta ole ja ymmärrän hyvin, että aina ei ole fiilistä jakaa kaikkea!

Huimat lukemat @Pupuna112 lla, nopeaa toimintaa verikokeineen kaikkineen! on kyllä lähteny alkio selvästi hyvin kehittymään (y)

Mulla ei ole vielä vuoto alkanut, mutta on jotenkin pms- ja menkkaolo potenssiin 100. Tosi paljon on kipuja ja esim. viime yönä valvoin pitkään kun alaselkään ja reisiin sattui. On kyllä ollut niin pimeä tämä kierto, että jos uudelleen tulee vastaava tilanne, että tehtäisi inseminaatio kolmella munasolulla, niin en kyllä innostuisi:sick:. Yleensä olen aika vähäoireinen, mutta tämä on ollut kyllä kuin jossain pesukoneessa olisi pari viikkoa ollut:confused:
 
Tarvitsisin vähän apua. Olen menossa PASiin. Sunnuntaina sain clear bluen kaksoishormonia näyttävään testiin vilkkuvan hymynaaman. Maanantaina kävin ultrassa, jossa nähtiin hyvännäköinen limis ja 16mm johtofolli. Testasin maanantaina myös iltapäivällä, jolloin testi vilkkui edelleen.
Nämä kaksoishormonia näyttävät testit loppuivat silloin ja ostin vahingossa ”normaaleja” testejä. Ne ovat näyttäneet joka aamu negatiivista.
Tänään kävin ostamassa kaksoishormonitestejä lisää ja testasin n. Klo 16 ja testi ei enää edes vilkkunut.
Mitä on voinut tapahtua? Ei ainakaan ovulaatiota ole voinut tapahtua missään välissä? Onko mitään toivoa että näyttäisi aamulla positiivista?
Mä kyllä veikkaan, että sulla olisi saattanut ovis jo ollakin..mun onnistunut raskaus lähti kierrosta, jossa en saanut digillä positiivista kiinni ollenkaan, mutta viivojen vahvuukisen perusteella päättelin, että kyllä se siinä oletetulla ajallaan tapahtui..varmaan pitää soittaa klinikalle ja kysyä heidän mielipidettä?
 
@Solunen en tosiaankaan tarkoittanut ettei saisi udella vaan selittelin enemmänkin sitä, miksi en itse ole mitään kirjoitellut omasta tilanteestani. Aion kokeilla sitä punkkua tällä kertaa. Sopii syksyyn muutenkin ja kuivin suin ollut monta kuukautta :p Teitkö uutta testiä tänään?
 

Yhteistyössä