IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@pcosilainen komppaan muita, itsellä alkoi raskaus niin oireettomasti kun ikinä voi.. vasta rv 7 alkoi tulla oireita. (y)
@cindra on kyllä ollut vähä plussia sitten kesän jälkeen, mutta nyt meitä taitaa hetken päästä olla hirveen monta piinailijaa, niin pakkohan tästä on porukan raskautua! :rolleyes::love:

Pp2,vasta..Aika matelee. :cool: en kyllä uskalla mihinkään oireisiin ees nojautua, ilmeisesti lugeista tulee samaiset oireet kun alkuraskaudesta ja menkoista. o_O
 
Täältä sivusta taas huutelen kommentteja muutamiin juttuihin, joista täällä on keskusteltu. :)

Mulla on käytetty kohdun supistelua ehkäisevää lääkettä (löytyy nimellä Tractocile tai Atosiban) parissa siirrossa. Se annetaan injektiona suoraan suoneen ennen alkionsiirtoa. Syy miksi sitä ei automaattisesti anneta kaikille lienee hinta: se maksaa noin 100 euroa per kerta. :rolleyes: Tietääkseni siitä ei myöskään ole hyötyä niissä tapauksissa, joissa kohdun supistelua ei ole. Eikä se kohdun supistelukaan varmaan automaattisesti tarkoita, etteikö alkio voisi kiinnittyä. Jossain tutkimuksessa tuolla lääkkeellä oli kuitenkin saatu vähän parempia raskaustuloksia.
Eli jos selkeästi tuntee menkkamaista jomottelua siirron jälkeen eikä plussaa tule, niin seuraavan siirron yhteydessä kandee varmasti tuota lääkettä pyytää.

Mitä siirtojen jälkeiseen elämään tulee, mun lääkärini on aina painottanut sitä, että ihan normaalia elämää saa viettää. Mä olen lisäksi järkeillyt niin, että suurin osa maailman ihmisistä lisääntyy ihan luomusti täysin tietämättömänä siitä, milloin alkion kiinnittyminen tms. tapahtuu. Ja silti maailmaan syntyy lapsia koko ajan, joten en usko että omilla tekemisillä pystyy juurikaan vahinkoa saamaan aikaiseksi. Ja ennen istukan muodostumistahan ei alkiolla ole edes mitään yhteyttä äidin verenkiertoon, joten sitäkään kautta ei mitkään aineet pääse siirtymään.
MUTTA jos varovaisuus ja tiettyjen asioiden välttely antaa turvallisemman olon, niin silloin niin kannattaa totta kai tehdä – mitään haittaahan siitä ei varmasti ole! (y)

Gonapeptyl neuvotaan yleensä pistämään silloin kun alkio on 6 päivän ikäinen. Mä olen tosin saanut Gonapeptyl-piikin monesti jo blaston siirron yhteydessä eli päivänä 5, joten ilmeisesti sekään ei ole niin justiinsa tarkkaa milloin sen tuikkaa. Parempi varmaan ennemmin kuin liian myöhään, vauhdikas alkio kun voi alkaa kiinnittyä jo siirtopäivän iltana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@Roxanne Kiitos lääkeinfosta :)
Hassua jos privaatissa lääkkeenanto jää satasesta kiinni o_O(n)
Tulee meinaan pikkasen kalliimmaksi tahkota näitä ICSI-kierroksia (varsinkin jos tuloksena 1 tai 0 alkiota)
Ymmärrän kyllä idean siitä että vältetään turhia lääkkeitä. Tiedä sitten olisiko järkyttävistä menkkakivuista voinut päätellä kohdun supistelutaipumusta...
Noh, tämä hanke näyttää tulevan niin paljon kalliimmaksi kuin mihin olin varautunut, että eikun kättä taskuun! :whistle:
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Teitä on nyt kyllä jo monta, toivotaan että mahdollisimman moni pääsisi tuonne plussanneiden joukkoon :)

Mä oon taas vähän myöhässä tän kommentoinnin kanssa, mutta piti vastata niille jotka ihanasti tsemppasitte mua tämän lievän hyperin (?) kanssa :love:
@rouvaNiisku , ihan järkyttävältä kuulostaa tuo sun tapaus, on kyllä ollut melkoisen paha hyperstimulaatio :eek: juuri tuollaista pelkäsinkin käyvän, ja stressasin etukäteen mahdollista tuoresiirtoa ja sen jälkeistä olotilaa niin että itkeskelin sen takia... varmaan kyllä kaikki hormoniheittelytkin sai aikaan itkyherkkyyttä, ja väsymys ja pahoinvointi. Onneksi lääkäri ymmärsi, ja sanoi että ei ole mitään erityistä tarvetta tehdä sitä tuoresiirtoa.

@kiia-s en mäkään oikein tajua, miksi lääkäri oli yllättäen päättänyt, että tuoresiirto onkin ok... tai no, kuulemma mun munasarjat näytti olevan "ok", ilmeisesti sen perusteella sitten. Mutta aika riskialtista se silti olisi mun mielestä ollut.

@Pupuna112 ihanaa kuulla, että onnistumisen mahdollisuus olisi PASin jälkeen jopa parempi :) ainakin elimistö on saanut toipua siihen mennessä kaikesta ivf-hoitojen koettelemuksista.

Nyt reilun viikon päästä punktiosta vatsa alkaa pikkuhiljaa olla normaali, pientä turvotusta tosin on vielä... mutta eiköhän se laske, kun menkat alkaa. Niitä tässä odottelen alkavaksi, tänään on jo mahaan sattunut lupaavasti :D

Ai niin, ja meidän kymmenestä hedelmöittyneestä munasolusta tuli sitten kuusi pakkaseen selviytynyttä alkiota, kaksi 3-päiväistä ja neljä 5-6 -päiväistä. Ihan tyytyväinen saa tuohon määrään olla, vaikka alkuperäisestä follikkeli- ja munasolumäärästä tultiinkin alaspäin aika reippaasti. Kai tää mun ikä (35) vaikuttaa jo jonkin verran munasolujen laatuun :confused:
 
Tuli jo lasku siirrosta, olipa nopeaa sähköpostitse. :eek: Yritän vaan ymmärtää tätä prosessia, että siis hedelmöityksen yhteydessä laskutettiin jatkoviljelystä ja nyt taas, että vieläkö sulatuksen jälkeen jotenkin jatkoviljellään sen siirtopäivän ajan vai mitä ihmettä se tarkoittaa? Sinänsä laskun loppusumma oli ihan odotettu, että sitä oli varmaan vain pilkottu osiin mistä se koostuu.
 
@Silmu75 No hyvä. Siihenhän sitä on varautunut.

@Tuutikki84 hieno määrä soluja. Onnea!!

@pcosilainen Ikävää ettei yhtään saatu pakkaseen asti. Ei tämä lohduta mutta meilläkin oli oikein surkuhupaisa keikka, kun yksi alkio saatiin pakkaseen. Se oli siellä kolmisen viikkoa ja pakastamisesta maksettiin 500€. Eikä tullut vauvaa. Muuten ei tulis rahaa tietenkään mietittyäkään. Pidän peukkuja että nyt siirretystä olisi tärpännyt.

Ainiin piti kertoa kaikille, jotka miettii että pitäisikö influenssarokote ottaa, niin mun lääkäri oikein kehotti ottamaan. Sanoi, että voi jopa edesauttaa raskautumista kun aiheuttaa kehossa jonkun tilan. No ei auttanut mulla mutta ehkä jollain toisella voisi auttaa, niin jaan tämän tiedon.
 
Viimeksi muokattu:
@pcosilainen Mä niin tiedän ton fiiliksen kun mitään ei saada pakkaseen :(
Koko loppupäivän oli aivan sellai "avaimet lens kaivoon" -fiilis.

Se on jännä miten tunteet heittelee aivan äärestä laitaan. Olin niiin toiveikas ja hyvällä mielellä mennessäni siirtoon, ajattelin että jos nyt tärppää niin silloinhan pakastealkiot jäävät yli. Ja jos ei tärppäisikään, niin voisiko luomukiertoon tehdä pari PAS:a peräkkäin... Ihan epärealistista haihattelua tietenkin :LOL:

Kun lääkäri sitten kertoi ettei pakkaseen saatu mitään, kaikki toiveikkuus koko puuhasta valui saman tien jonnekin maan rakoon, ja olin ihan surkeena siitä ajanhetkestä eteenpäin. Se että pakkanen on tyhjä, vei jotenkin kaikki (epärealistiset? ) mahdollisuudet tuoresiirroltakaan onnistua.

@Silmu75 Toivotaan että tämä leffa olisi parempi kuin ne edelliset. Liian monta huonoa jatko-osaa jo nähty :)
 
@Ellinoora38 Aion ottaa influenssarokotteen, mutta ajoitus mietityttää. En nyt ennen siirtoa uskaltanut ottaa kun oon ollut flunssassakin. Ja sitten mietin kyllä sitäkin, että JOS tulis raskaaksi niin saisi sen ilmaiseksi - säästöä se on pienikin säästö tässä konkurssissa...
 
Mahtaakohan influlenssa rokotteesta olla hyötyä enää pp 4, huomenna siis tytön kanssa 3v neuvola ja sieltä varmaan sitä ehdotetaan mutta onkohan jo myöhäistä..:cautious:
Ala vatsassa tuntuu vihlontaa ja nipistyksiä, erilaista kun menkoissa ja samanlaista kun raskaudessa mutta nää lugethan aiheuttaa kaikkia oireita, että mihinkään tuntemuksiin en luota..:D katselin eile jenkkien ivf/icsi ketjuja niin ne alottaa siellä jo testaamaan pp4o_O ja minäkun luulin olevani himo testaaja:LOL:.
Onkos muilla piinailijoilla tuntemuksia suuntaan jos toiseen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Annukka.
Mä menin eilen yöllä testailemaan ja pp 3 oli niin sieltä tuli jo hailakka plussa.Ja mulla ei ole mitään lääkitystä kyllä mikä pitäisi antaa plussia.No tänä aamuna testeilin uudelleen niin kyllä se vielä näyttäs halakkana olevan.aivan ihmeellistä miten vois näin aikasin näkyä.Meille siirrettiin tuoresiirtona 6 pvän blasto
 
  • Tykkää
Reactions: janna83
@Jasmina20 Pistin tänä aamuna kiinnityspiikkinä Gonapeptylin, ja heti on erilaisempia alavatsatuntemuksia kuin mitä pelkillä lugeilla. Luget aiheuttaa turvotusta rintavarustuksessa, ja Gonapeptylistä tuntuu että sisuskalut on turvonneet :LOL:

Pp1-2 vaivannut kohdun supistelu on onneksi loppunut :whistle: Join eilen hitaasti 0,5% siiderin, ja tuntui että se rentoutti kohtulihaksen. Muuten en ole juonut alkoholia enkä ajatellut juodakaan.
 
@Annukka. Varovaiset onnittelut :love:

@odotuksenodotus onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun (y)

Tsemppiä myös kaikille muille omissa vaiheissaan ja jaksamista tähän raskaaseen prosessiin.

Omasta tilanteesta sen verran, että vuoto ei ole lisääntynyt edelleenkään ja oikeastaan vaan vähentynyt. Edelleen kuitenkin satunnaisesti tuhrua. Kaksi hcg -arvo otettu ti iltana (n5500) ja to aamuna (n.8200). Ei mikään parhain nousu, mutta ei kuulemma voi siitä vielä mitään varmaa sanoa. Maanantaina uudet ja labrat ja ultra. Piina ei siis todella lopu piinapäiviin o_O pitäis vaan pystyä ottamaan rennommin ja olla liikaa miettimättä, mutta helpommin sanottu kuin tehty :censored:
 
@Annukka. Varovaiset onnittelut :love:

@odotuksenodotus onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun (y)

Tsemppiä myös kaikille muille omissa vaiheissaan ja jaksamista tähän raskaaseen prosessiin.

Omasta tilanteesta sen verran, että vuoto ei ole lisääntynyt edelleenkään ja oikeastaan vaan vähentynyt. Edelleen kuitenkin satunnaisesti tuhrua. Kaksi hcg -arvo otettu ti iltana (n5500) ja to aamuna (n.8200). Ei mikään parhain nousu, mutta ei kuulemma voi siitä vielä mitään varmaa sanoa. Maanantaina uudet ja labrat ja ultra. Piina ei siis todella lopu piinapäiviin o_O pitäis vaan pystyä ottamaan rennommin ja olla liikaa miettimättä, mutta helpommin sanottu kuin tehty :censored:
Just mietin miten sulla siellä menee. Kyllä on todellista piinaa sulla. Toivon että kaikki sujuu hyvin ja kyllähän siellä masussa joku asustelee :love:
 

Yhteistyössä