IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@pcosilainen mullakin kävi se mielessä, mut oon jotenkin siinä käsityksessä et sen olis pitänyt tulla aiemmin kun siirrostakin jo se 7 päivää? Mut pieni toive siitä että oliskin vaan sitä o_O Meinaa myös alavatsaa nipistellä ja olla välillä kuukautiskipumaista tunnetta mut ne tuntemukset tulee ja menee pitkin päivää.
 
Mielenkiintoinen tarina @annukka Ihan varmasti noilla jutuilla voi olla merkitystä, ei välttämättä kaikilla, eikä edes suurella osalla, mutta hyvähän noita on kokeilla, jos se olisikin just omalla kohdalla se juttu.

@Emmelie75 - siis ubiqinonia varmaan ainakin kannattaa ottaa, koska sen vaikutuksesta on näyttöä (200mg aamulla ja illalla) ja se myo-inositoli, jota saa tilattua ainakin Jenkeistä iherb-kaupasta jauheena. Se vaatii vaan tarkan gramma-vaa'an, koska sitä otetaan veden kanssa 2g aamulla ja illalla. Noilla siis on oikeasti tutkimusten perusteella vaikutusta munasolujen laatuun. Dhea-hormoniahan myös monet vähän vanhemmat käyttää, sitä mietin tässä kovasti itsekin..on vaan niin tuju aine, että vähän pelottaisi kokeilla..

@Calico - mulla estrogeenista tullut aina tosi kovat päänäsäryt, mutta hyvin voi siis olla raskauttakin, koska siinähän estrogeeni nousee tosi voimakkaasti(y)

Mulla siis keräys ehkä 2 viikon päästä ja tajusin just, että mulla on mm. kahdet pikkujoulut tässä välissä. Vaikka en mitään absolutisti-linjaa ole tässä pitänyt hoitojen aikana, niin mietityttää kyllä viitsiikö ottaa yhtään enempää:unsure: Toisaalta ärsyttää koko ajan elää rajoitettua elämää ja aika harvoin nykyään mulla mitään juhlia on, että haluaisi välillä nauttia niistäkin vähän pidemmän kaavan mukaan..:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@Pupuna112 juu, ajattelin kyllä kysyä että voisinko lääkkeellisesti hieman pitkittää tätä kiertoa, ettei menis tosiaan niin kauhean pitkälle se PAS. Sitä kun ei taas tiedä yhtään, milloin ne seuraavat menkat tulisi, joten aika kauan vois joutua odottamaan alkionsiirtoa... siis jos nyt menkat tällä kertaa alkais just 19.12. tai ennen sitä.
Mulle ei muistaakseni sanottu ihan tarkkaan, miksi sitä alkionsiirtoa ei vois tehdä heti tässä seuraavassa kierrossa - jotenkin vaan käsitin, että kroppa saisi toipua ivf-hoidoista ja hormonitoiminta tasaantuisi? En tiedä sen tarkemmin :eek:

@Nuttu92 no voi höh, on kyllä inhottavaa toi kilppariarvojen heittely! Miten ne voikin just kriittisellä hetkellä mennä pieleen... toivottavasti ne nyt tasaantuisi niin, että pääsisit pian alkionsiirtoon.
Mulla ei oo kilppariarvoja nyt kontrolloitu sen syyskuun jälkeen, toivottavasti ei tuu mitään ylläreitä... ei oo kyllä lääkäri ottanut edes puheeksi koko asiaa, varmaan sit joskus ensi vuoden puolella on taas edessä :cautious:

@Jasmina20 ja @Emmelie75 ikävää kuulla että negaa tuli testeistä sitten kuitenkin... :( ihanan positiivinen asenne teillä silti, eikä siinä muu auta kuin jatkaa yrittämistä. Tsemppiä :love:

Toivottavasti muille piinailijoille tulisi hyviä uutisia, pidetään peukkuja että vielä tulisi kunnon plussa-aalto tähän loppuvuoteen (y)
 
Täällä punktiosta selvitty, ei ollu edes paha. Kieltäydyin rauhoittavasta esilääkkeestä, kipulääkettä sain kahteen otteeseen. :) mieheltä löyty tuorenäytteestä siittiöitä, jopa liikkuvia, joten ei tarvinnu turvautua pakasteessa oleviin (y) ainoa negatiivinen asia on, että munasoluja löyty vaivaiset 5 kpl :( nyt tietenkin pelottaa, että maanantaina ei ole mitään mitä siirtää..
 
@Annukka. jee ihana kuulla! Mulla on ollut siirrosta lähtien vähän menkkamaisia kipuja ja nyt viime päivinä entistä enemmän. Eilen illalla (pp7) jomotti jotenkin koko lantiota. Jospa ne vois tarkoittaa jotain hyvääkin :) Näyttää siltä että mun eilinen ruskea pieni vuoto on loppunut.(y)
Ilmeisesti on hyvin yleistä että menkkamainen jomottelu alkaa nopsaaki,minulla kans alko heti melkein siirron jälkeen ja lisääntynyt päivien edetessä:)Toivotaan että sieltä plussa tulisi:love:
 
@jonxu mä itse pääsin tuoresiirtoon vaikka soluja oli vaan kolme että jaksan kyllä uskoa että tuolla määrällä pääsette siirtoon (y)(y)

mulla ei valitettavasti ollu myöskään tänää ultrassa näyttänyt että kovin isoa määrä olisi tulossa että:( toivottavasti kerkeävät kasvaa.. Mulla on siis kystia joiden epäillään estävän follien kasvua :(

ens viikolla uus ultraan ja punktioo :whistle: toivottavasti vielä siirtoon.. viikonloppuja kaikille ❤
 
@jonxu mä itse pääsin tuoresiirtoon vaikka soluja oli vaan kolme että jaksan kyllä uskoa että tuolla määrällä pääsette siirtoon (y)(y)

mulla ei valitettavasti ollu myöskään tänää ultrassa näyttänyt että kovin isoa määrä olisi tulossa että:( toivottavasti kerkeävät kasvaa.. Mulla on siis kystia joiden epäillään estävän follien kasvua :(

ens viikolla uus ultraan ja punktioo :whistle: toivottavasti vielä siirtoon.. viikonloppuja kaikille ❤

Kiitos tsemppauksesta! Toivotaan parasta :)

Toivottavasti sulla ehtii solut kehittyä (y)
 
Tsemppiä teille, joilla punktio ollut tai tulossa! Toivon hyviä alkioita!

Millaiset kokemukset teillä on Lugesteronin vaikutusten ilmaantumisesta? Missä vaiheessa lugejen käyttöä sen aiheuttamat sivuoireet on vahvimmillaan? Mulla tulee huomenna 2vkoa lugejen aloituksesta ja melko alusta lähtien rinnoista tuli vähän arat. Nyt tänään kun alkion siirrosta on 8 päivää, on nää rinnat yhtäkkiä todella paljon kipeämmät kuin aiemmin ja puolison mielestä kasvaneetkin (turvonneet). Mietin että onko tämä vain lugesteronin vaikutuksen ”huippu” vai voisko rintojen voimakkaampi kipeytyminen ehkä viitata raskauteen?

Täällä malttamattomana koitan tulkita oireita :D
 
@odotuksenodotus mulla ei ikinä luget saa rintoja kipeäksi. Plussakierrokset on ainoat kun rinnat on ollut kipeät ja kiinteät. Jokaisella toki lääkkeet vaikuttaa eri tavalla.
Mulla alkionsiirto tehty 12.11 eikä ole rinnat millään tavalla kipeät tai turvonneet joten tiedän jo negan tulevan.
 
Heips!
Minäkin siirryn nyt tänne jo lueskelemaan tarkemmin, koska jos kaikki ei mene niinkuin haluaisi alkuvuodesta alkaa meilläkin keinohedelmöityshoidot.

Lyhyt kuvaus:
- ollaan miehen kanssa 26 vuotiaita
- lasta yritetty vähän reilu 4v
- selittämättömästi lapsettomia (minulla toinen munasarja heikompi)
- yksityisellä kaksi inseminaatiota takana ja viimeinen edessä tulevassa kierrossa, jonka jälkeen saadaan lähete julkiselle IVF-hoitoihin (jos ei tosiaan mene niinkuin pitäisi)

Henkisesti tämä on ollut vaan niin rankka taival jo tähän asti, joten uskon täältä löytyvän paremmin vertaistukea ja löytäisin positiivisemnan asenteen isompia hoitoja varten :)

Jos haluatte, voitteko kertoa lyhyen tiivistelmän omista tilanteistanne, niin pääsisin vähän paremmin teidän haasteisiin käsiksi ja tuntisin myös vähän paremmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
@odotuksenodotus mullakin plussakierroissa rinnat kipeytynyt. Muuten ei luget oo niihin vaikuttanut.

@Wintersun kohta sinäkin pääset kasvatuspuuhiin:)

Eilen kävin ultrassa ja punktio on tiistaina. Vasen munasarja jotenkin tosi arkana. Sillä puolella olikin enemmän folleja. Vatsassa hieman nestettä kummallakin ultrauskerralla. Onko se jotenkin haitallista tietääkö kukaan? Niin nopeita käyntejä ja niin vähän aikaa, ettei saa aina kaikkea kysyttyä mitä pitäis. (n)
 
@W.we Tervetuloa! Olen jo 44v, lasta on yritetty reilu 6.5 vuotta, mutta missään tutkimuksissa ei ole käyty. Lapsettomuus johtunee mun endometrioosista, miehestä ei ole löytynyt vikaa. Näin viime metreillä (ikämielessä) halusin vielä katsoa viimeisen oljenkorren ja kokeilla lahjasoluhoitoja. Ekan siirron piinailu kohta ohi, pakkasessa vielä toinen alkio. Vaikken ole itse joutunut kokemaan pistoksia ja punktioita, niin koville tämä prosessi ottaa henkisesti. Otan kyllä tässä nyt jonkun kuukauden ”lomaa” tästä hommasta ennen toista yritystä.
 
En ole tänne jaksanut tulla päivittämään kuulumisia positiivisen raskaustestin jälkeen ollenkaan. Minut voi siis poistaa listoilta. Eilen oli varhaisultra ja kaikki oli hyvin <3
Kiitos kaikille meitä matkan varrella tsempanneille ja tsemppiä kaikille hoidoissa oleville <3
 
@Calico Me ollaan näköjään yhtä toiveikkaissa tunnelmissa tiistain suhteen. :unsure:

Mulla on Pregcheck, mutta se ei taida olla niitä herkkiä testejä. Tottakai näyttää raskauden pp14, mutta kun en mene sinne verikokeeseen, niin mietin pitäiskö ostaa herkempikin jossa kai saattais näkyä kohdunulkoisesta jotain - vai olenko ymmärtänyt oikein, että siinä hcg nousee hitaammin? Mulla kun on tosiaan leikattu endoa toisesta munasarjasta ja luin jostain, että alkiot hakeutuu helposti arpikudoksen luo, niin se mahdollisuus vähän pelottaa.
 

Yhteistyössä