IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tervetuloa @W.we ! Minä olen 41v ja mieheni 43 ja toista yritetty nyt 1,5 vuotta. 3. IVF kierros on juuri menossa, tai toinen päättyi siihen, että folleja ei kasvanut tarpeeksi ja tehtiinkin inseminaatio. Meillä ei muuta ongelmaa kun minun ikä ja siihen liittyen matala amh ja munasolujen laadun haasteet. Mutta en halua todellakaan vähätellä, mutta olette niin nuoria, että kaikki todennäköisyydet on tässä hommassa vielä puolellanne!!!(y) Ilmeisesti amh-arvo sulla on kuitenkin normaali eli munasolujen määrässä ei ole ongelmaa? Tämä on henkisesti tosi rankkaa, mutta olen kyllä 99,9 % varma, että vielä onnistutte:love:
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
@odotuksenodotus
Tsemppiä huomiseen testiin! Toivotaan että tulee plussa ruutuun! Meilläkin muuten viimeinen alkio kyydissä..

@Silmu75 mä olen yleensä tilannut hyvissä ajoin Clearbluen ditaalisen testin mutta nyt en ole edes ostanut mokomaa! Niin oon sitä mieltä että turhaa testata koko negaa.. mutta kait se on huomenna haettava. Oon aina käyttänyt itse noita CB:n digejä. Ovulaatiotesteissä sekä raskaustesteissä.
 
@W.we ja muut,
ollaan 39/41 ja nelisen vuotta "yritetty" (taustalla miehen nihkeä suhtautuminen lisääntymiseen yleensäkään), syy virallisesti selittämätön, mutta ikä ei varmasti autakaan, ja väitän itselläni olevan hieman taipumusta endon suuntaan.
Pari inseminaatiota tehtiin keväällä 2018, ja nyt tiistaina on edessä ensimmäinen IVF-punktio.

@odotuksenodotus sormet ja varpaat ristissä (y)

Hei te "kokeneemmat", punktioon liittyvä käytännöllinen kysymys, millaiset vaatteet teillä on ollut? Hoitaja, kuka soitti aikaa (olin juuri apteekissa) sanoi jotain, että paita sellainen, että saavat tipan laitettua ja sitten mittaavat jotain hihan päältä? Eli ohut neule?
 
Punktioon kannattaa laittaa mukavat vaatteet, sen jälkeen voi olla vatsa kipeä ja turvoksissa eikä ole kiva, jos housut kauheasti kiristävät. Paita tosiaan sellainen että hihaa saa helposti nostettua jos tippa laitetaan kyynärtaipeeseen (voidaan laittaa myös kämmenselkään tai ranteeseen, riippuen siitä mistä suoni parhaiten löytyy). Verenpainetta varmaankin mittaavat toisesta käsivarresta eli paidan olisi hyvä olla ohuehko, esim. trikoopaita tai tosiaan ohut neule. Mulla ei ole ollut verenpaineen mittausta yhdessäkään punktiossa (olen kahdesti luovuttanut munasoluja ja kerran otettu omaan käyttöön), pelkästään pulssin ja hapettumisen seuranta pulssioksimetrilla joka laitetaan sormenpäähän mutta tässä on varmaan paikkojen välillä eroja. Omat kokemukseni punktioista ovat olleet ihan positiivisia, kipulääke on auttanut hyvin eikä kipuja ole ollut pahemmin jälkikäteenkään. Tsemppiä punktioon (y)!
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen
Mulla oli punktiossa ihan normi vaatteet, jegginsit ja paita. Piti pukea omien vaatteiden päälle sairaalakaapu ja siirryttäessä itse toimenpiteeseen jätettiin päälyhousut pois.

Mulla pelottaa aivan hulluna huominen, ei siirto, mutta se että aamulla tulee soitto, ettei siirrettävää ole :(
 
Täällä olis huomenna testipäivä.
En ole tehnyt nyt yhtään kotitestejä, päätin taas tyytyä suoraan tuohon huomenna olevaan veritestiin. Kun aina se kotitesti on ollut niin musertavaa ja tuhonnut pienetkin toiveet - tai voisiko sanoa enemmin niin että toivoa ei ole nytkään oikein, mutta olen hyväntuulisempi kuin silloin kun olen noita kotitestejä tehnyt. Ei mee siihen jokapäiväiseen negasta toipumiseen ja suruun turhaan aikaa vaan elän elämääni ja yritän unohtaa koko piinapäivät (mitä nyt joka ilta ja aamu ja töissä tylsinä hetkinä asia tulee mieleen ja rukoilen niin paljon että se pieni elämän alku olisi sinnitellyt siirron jälkeen kerrankin ja olisi kiinnittynyt ja elossa...) ja kohtaan lopullisen surun negasta vasta veritestin tulosten tultua.

Tavallaan henkisesti valmis olo taas siihen negaan, mutta ei siihen oikeasti ikinä ole valmis. On niin musertavaa ettei ikinä tule edes kiinnittymisyritystä. Olen miettinyt että nyt on tutkittu jo ns. kaikki mahdollinen paitsi alkiot - eli onko alkioissa vikaa. Mutta olen alle 30v joten kuvittelisi että omat solut olisi vielä kunnossa. Vaikka ehkä ne sitten mulla vaan ei ole :rolleyes: Siittiöt on lahjasoluja eli en toki luovuttajan taustoja sinänsä tiedä. Nyt on ollut joka ivf:ssä sama luovuttaja, olen pohtinut pitäisikö vaihtaa seuraavaan ivf:ään sitä. Mutta toisaalta alkioita on tullut hyvin, ehkä seuraavan luovuttajan kanssa ei kävisi sen puolesta niin hyvin... ja toki ku oon jo varannut vielä yhden satsin tältä luovuttajalta, niin ymmärtääkseni joutuisin mahdollisesti pitkäänkin jonottamaan jotakuta toista jos haluaisinkin vaihtaa...

Toisaalta ehkä vielä liian aikasta sitä miettiä. Vielä on kolme alkiota pakkasessa. Toivon rippeeni :geek:
 
Kiitos nopeista kommenteista! Taidan lähteä collareissa ja ns. urheilualuspaidassa. (Matkustan bussilla 2,5h sairaalaan, mies joutuu käymään aamulla töissä, joten tulee perästä :unsure:)

@Puhalluskukka ootko säkin samassa syklissä? :) Mulla tosiaan tiistaina punktio (ja jos kaikki menee ok, tod.näk. pe siirto) Pari tuntia sitten pistin irrotuspiikin, mielenkiinnolla odotan huomista (joudun vielä lähtee käymään sukulaisissa toisella paikkakunnalla...)
 
@janitainen Kuulostaa just hyvältä outfitilta (y) Olen itse ollut molemmissa kahdessa punktiossani samantyylisissä vermeissä, kiristämättömät "verkkarit" ja ihan siistin näköinen pitkähihainen urheilupaita. Hiha ylös kanyylia varten, ja yläpuolelta hihan päältä mitattiin verenpaine. Yllättäen oli paineet hiukan kohollaan ;)
Tsemppiä pitkänmatkalaiselle punktioon! :love:
 
Tein äsken Clear bluen viikkonäyttö testin ja näytti, että raskaana 1-2 eli hedelmöittymisestä se 1-2 viikkoa eli raskausviikkoja 3-4. Mun laskujen mukaan vaan olisin raskausviikolla 4+1 eli vähän alakanttiin on tuo tulos. Tein myös halpistestin ja siihen ihan tosi haalea viiva. Meen kohta verikokeeseen. Oon niin ahdistunut etten tiedä miten selviän tästä päivästä. Viime pasissa oli kans haalea positiivinen viiva (hcg verikokeessa 26) ja siitä seuras lopulta 2kk arvonta onko keskenmeno vai kohdun ulkoinen. Kauhea olo :cry:
 
@Solunen Kiitos lisäravinnevinkeistä! Laitoin juuri tilaukseen Ubikinolit, kun ainakin Ameriikan ryhmissä vannotaan sen nimeen :) Oletko yleensä ottanut ruoan yhteydessä?

Osaatko sanoa tai kukaan muukaan sen puoleen onko pelkkä Inositol yleensä juuri tuota myo-Inositolia, tilasin nimittäin sitä myprotein:sta. Siinä tuli mukana sellai minipieni mittalusikka, jolla ainetta annostellaan.

Lisäksi tilasin fitnesstukusta (jep, meikä ei varsinaisesti kuulu sen kaupan kohderyhmään ;)) L-karnitiiniä.

Dhea:ta en uskalla kokeilla issessein.

@Tuutikki84 Kiitos myötätunnosta! :love: Ottaa luonnollisesti tolkuttomasti päähän, mutta eikun uuteen nousuun! (y)
 
Tein äsken Clear bluen viikkonäyttö testin ja näytti, että raskaana 1-2 eli hedelmöittymisestä se 1-2 viikkoa eli raskausviikkoja 3-4. Mun laskujen mukaan vaan olisin raskausviikolla 4+1 eli vähän alakanttiin on tuo tulos. Tein myös halpistestin ja siihen ihan tosi haalea viiva. Meen kohta verikokeeseen. Oon niin ahdistunut etten tiedä miten selviän tästä päivästä. Viime pasissa oli kans haalea positiivinen viiva (hcg verikokeessa 26) ja siitä seuras lopulta 2kk arvonta onko keskenmeno vai kohdun ulkoinen. Kauhea olo :cry:
Kamalasti tsemppiä !
Toivotaan että siellä joku köllii matkassa mukana loppuun asti !

Voihan se olla vain yksilöllistä ja testistä kiinni, joten yritä rentoutua kunnes saat lääkäriltä faktoja verikokeesta :love:
 
@odotuksenodotus Aah, olin jo näppäilemässä sulle onnitteluviestiä, mutta sitten luin viestisi loppuun ja surullisen aikaisemman kokemuksen! Voi ei, uskon että olosi on todella ahdistunut :(
Tsemppiä, ja lämpöisiä ajatuksia että tällä kertaa olisi aivan oikea plussa (y)

Eikö muuten CB:n digitestin viikot kerro ajan hedelmöityksestä eikä raskausviikkoja? Eli voisko ajatella että menis vielä tuohon ~2 viikkoa?
 
Kiitos @W.we ja @Emmelie75 tsempistä. Joo kyllä se testi tosiaan näyttää ajan siitä hedelmöittymisestä ja sit ohjeissa kerrotaan mitä se vastais raskausviikoissa. Varmaan voisi mennä siihen ~2 viikkoa, mutta mua vaan epäilyttää kun siiihen halpistestiin, joka on vielä herkempi tuli vain se haamu. Luin jostain että hcg viitearvot tohon Clearbluen 1-2 on 25-200 joten tosi laaja skaala. Ei auta kuin odottaa verikokeen tuloksia :unsure:
 
@odotuksenodotus munkin mielestä mittaa hedelmöityksen mukaan, joten eikö se osuis siihen 2 viikkoon vielä (n) Voi kun nyt kaikki menisi hyvin:love:

@justhope peukut sinullekkin tähän päivään:love:

@janitainen me ollaan ihan samassa syklissä :LOL: Eli tiistaina punktio myös. Laitan kans löysät housut, vatsa sen verran arka jo nyt, ettei toivookaan laittaa mitään farkkuja:ROFLMAO:

@Wintersun mä pelkäsin kans ettei sumut auta, mut kyllä se vaan tehos. Päänsärkyä aiheutti hetkeksi laiton jälkeen.
 
Täällä jo vähän vuotoa, teen varmaan sen negatestin jo tänään kunhan saan rakon täyteen. o_O Missä tahansa muussa vaiheessa vuoto olisi voinut olla hyväkin merkki, mutta nyt kyllä viittaa menkkoihin, pientä kipuiluakin jo.
 

Yhteistyössä