IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Olen nyt sanaton.. tein CB:n digitaalisen ja siihen pärähti todella nopsaa teksti raskaana! Ja hetken päästä 1-2.. ei oireita, ei mitään. Outoa. Seuraavaksi sitten labraan jonottamaan kun se aukeaa klo 8. Onneksi on vapaapäivä. En vielä voi iloita. Olen kokenut kaksi kohdunulkopuolista raskautta.. piina jatkukoon.
https://aijaa.com/3R72ZC
Tulihan se yllätysplussa sieltä, onnea! :love: Eihän tässä tosiaan vielä tiedä onko kohdunulkoinen tai tuulimuna tai meneekö kesken tai onko terve - yhtä hermoilua joka vaiheessa! Mutta jos nyt yritetään kuitenkin pikkuisen iloita. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Voi kurjuus @justhope! :( Kyllä olisi niin jo ollut aika sinunkin nähdä se plussa testissä! Oletko ollut koko ajan samalla klinikalla hoidoissa? Mietin olisiko toisessa paikassa jotain uusia ideoita mitä kannattaisi kokeilla. Mutta onhan se ikävä kyllä vähän rahastakin kiinni. :unsure:
 
Tervetuloa mukaan @Blu! Mulla oli ultra ensikäynnillä toukokuussa, niin sitten hoidon suunnittelussa elokuussa ei ultrattu vaikka oletin, että ilman muuta. Käsittääkseni ultraus onnistuu menkkojen aikaankin, vaikka tietysti itsestä voi tuntua vähän inhottavalle. Mutta on ne lääkärit varmaan nähneet jo kaiken!
 
@justhope Täällä ihan sama, hCG alle 2. Unohdin eilen soittaa labraan kysyäkseni tarkan arvon, kun olin testannut kotona, ja vuotokin jo alkanut Lugejen läpi.

Teillä ilmeisesti pitkä historia, mutta ikä ei kuitenkaan vielä tulossa vastaan? Onko kohdun limakalvon "rapsutusta" kokeiltu?

@Calico Onnea plussasta! Ja tsemppiä, "piinailu" jatkuu vielä hetken
 
@jonxu Mullahan oli heti siirron jälkeen oikein kunnon menkkakramppi, sitten joitakin päiviä ei mitään ja sen jälkeen aina välillä jotain tuntemuksia, ei varsinaista kipua kuitenkaan. Nytkin on koko ajan sellainen ”menkat alkamassa” -fiilis.

Mulla oli aamulla 8.20 aika Synlabissa eikä vieläkään ole tullut tuloksia. :cautious: Eikä siis varmaan tänään tulekaan kun sulkevat kohta. Aina vaan lisää odottelua...
 
Kiitos tsempeistä kaikille.
@Silmu75 juu samalla klinikalla olen käynyt koko ajan. Olen miettinyt pitäskö neljännen ivf:n (jonka uskon olevan vika minkä jaksan) kohdalla vaihtaa klinikkaa ihan kokeilun vuoksi, mutta pelkään että vaihto olisi henkisesti raskas, siis että joutuisi käymään kauhean alusta asti selittäen koko historiani läpi lääkärille... ja toisaalta nykynenkin lääkärini on ymmärtääkseni alan ns. parhaita tai ainakin kehuttu paljon. En oikein tiedä olisiko toisella klinikalla sen osaavampaa menoa, vaika eihän sitä tiedä. Jotenkin nykynen klinikka tuntuu niin turvalliselta, kun on ne tutu ihmiset siinä hoitajina ja lääkärinä :)
Jotenkin stressaa olisiko se kauhea säätö sitten vaihtaa...

@Solunen ja @Emmelie75 juu siis käyn hoidoissa yksin, itsellisenä naisena. Mulla on sikäli juu pitkä historia kun heti alusta oli pakko ryhtyä suoraan ivf-hoitoihin eli mitään kevyitä hoitomuotoja en ole saanut kokeilla - mulla on vain yksi munasarja jäljellä ja jäljellä olevassa johdin ei todennäkösesti toimi.
Munasoluja mulla tulee riittämiin, ehkä liikaakin kun tuoresiirtoon en oo ikinä päässyt hypeririskin takia.
Ikää on alle 30v eli ei sikäli ole mitään hätää sen puolesta, mutta kyllähän tää on raskasta kun on nata- ja readytestit ja kalliit kromosomitutkimukset ja hyytymäjutut selvitetty ja kaikki pitäisi olla erinomaisesti raskautumista ajatellen. Kohdunrapsuttelua en oo erikseen ottanut, mutta olen ymmärtänyt että natatestin koepalan otto kohdusta sekä viime kierrossa tehty hysteroskopia noin periaatteessa toimisi samalla tavalla, kun molemmissa sitä kohdun pintaa tavallaan kuitenkin käsitellään...? Kait. :unsure:
Mulla siis toki on selitettyjäki vikoja kuten poistettu munasarja, pcos ja kaksiosainen kohtu, mutta yhdenkään näistä ei mun ymmärryksellä pitäisi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, ainakaan siihen että yrittääkö se edes sitä.

Alkiodiagnostiikka on nyt kovasti mielessä pyörinyt, mutta olen ymmärtänyt että se on tosi kallis juttu? Lääkäri ei sitä ole vielä ainakaan ehdottanut, mutta olen asiaa kyllä alkanut miettimään... toki se hinta mietityttää kun tässä tätä rahaa kuitenkin palaa muutenkin. :rolleyes:

Nyt mieli jo vähän parempi eilisen jälkeen. Olen tosissani alkanut pohtimaan vaihtoehtonani myös ihan adoptiota... tosin enköhän mä katso nää hoidot vielä ihan loppuun asti, ei jää sitten katumista. Mutta tämäkin vaihtoehto mielessä pyörii, vaikka epärealistiselta yksin tuntuukin.

Sitä yrittää ajatella että on tässä vaihtoehtoja, olla vaipumatta murheelliseksi, olla toiveikas. Tsempata itseään, kun yksin tämä kaikki on vain jaksettava - mielestäni kyllä hyvin nää jaksankin, mutta aina nää negat on raskaita hetkiä... kun ei tapahdu edes hartaasti toivomaani kiinnittymisyritystä.
Anteeksi pitkä viesti ja liibalaabat, koko päivän ollut fiilis että pitäs päästä vähän purkaa ajatuksia niin menkööt tässä muodossa.

Onnittelut vielä plussanneille :love:

Aijuu, mietin vielä tuota kun täällä moni on puhut että vuoto alkaa vaikka luget on vielä menossa, eli jo ennen testipäivää. Itselläni vuoto ei oo koskaan alkanut lääkityksen aikana, vaan aina vasta pari päivää lopettamisen jälkeen. Nyt mä mietin onko tämä sitten jotenkin huono juttu.... jos kaikilla muilla menkat alkaa lääkityksenki läpi tai silleen :D
 
@janitainen miten sulla meni punktio?

Onnea hirmuisesti kaikki plussanneet:love: ja @justhope pahoittelut :cry:

Mulla oli tänään punktio, joka meni ihan hyvin. Vasen munasarja oli hankalassa paikassa ja sitä sitten murjottiin parin lääkärin voimin. Kipulääkettä sain sen verran, että nukuin kotimatkan kuola poskella :LOL: 14 munasolua ja 11 oli solu sisällä. Perjantaina siirto jos jotain siirrettävää on.
 
Täällä on tosiaan tullut plussarypäs :love: onnea!
Voin vain kuvitella millaista tämä kaikki on käydä läpi yksin @justhope jaksamista!

@Puhalluskukka hyvä saalis! (y)
Itse vähän petyin lopputulokseen, tuli 7 munasolua, mutta varmasti ikä ja tämä oli ensimmäinen hoito, niin ihan passeli tulos.
Juuri soitteli myös tulosta, niin noista 5 saatiin IVF-menetelmällä hedelmöittymään. Kahteen olivat yrittäneet ICSIä (tuli yllätyksenä itselle, että olivat Joensuusta niin toivoneet, kävin siis Kuopiossa punktiossa), toinen solu oli hajonnut pesussa, ja toinen oli suuttunut kun siittiötä oli viety sisään - en yhtään ihmettele, en minäkään tykkää jos joku väkisin lähelle tulee :LOL: no joo, vähän huumoria.
Tosiaan perjantaina sitten iltapäivällä siirto (jos noi solut kasvaa, en kyllä tiedä tuleeko sieltä mitään soittoa...kaipa ne soittaa jo huomenna josseivat lähde jakautumaan..?)

Mites @pcosilainen meni?
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
@janitainen onhan tuokin hyvä saalis! Ja 5 hedelmöittynyttä on oikein hieno tulos :) Mä en saa mitään tietoja ennen perjantaita :( Ihan tyhmää jännittää sinne asti. Näkeekö niitä tietoja julkisella mistään?

@Wintersun mulle sanottiin et pitää siirtää aikaa jos ei ole vuoto alkanut, mutta kysyisin hoitopaikan mielipidettä (n) Ei ilmeisesti vieläkään ole alkanut vuoto? Koska sulla on se ultra aika?
 
Mun ohjeissa oli vaan että jos munasarjat on supressiossa ja vuoto alkanut niin saa pistosluvan, ei mitään siitä miten toimia jos vuoto ei ole alkanut.. Enpä tiedä saanko enää ketään kiinni..

Muoks. Niin ei ole vielä alkanut, pientä tuhrua, muttei vielä punaista. Huomenna on onneksi vasta ultra.

Luulen et jos tuhruttaa niin se jo riittää. Eiköhän ne siitä nyt ala :) Kyllä ne menkat osaa aina viivästyä sillon kun ei pitäis.
 

Yhteistyössä