IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@jonxu pahoittelut negasta :cry: aina yhtä masentavaa se yksi viiva..

@Solunen ei oo todellista :cry: tekee niin kipeää sun puolesta :( lämpimiä ajatuksia teille ja jaksamista ❤

@Ellinoora38 toivottavasti sieltä tulee pari ylläriä vielä, monestihan niitä kaikkia ei vielä näy ennen punktiota! :whistle: mulla tuli molemmilla kerroilla +2 enemmän ku mitä nähtiin..

Itselläni ei oo mitään tuntemuksia, vaikka siirrosta on taas kovin vähän aikaa - ei ole luottavaista olo taas ollenkaan :unsure: missä on se jännitys ja odotus ja toivo..

Mulla meni myös aivan fiilikset kun kaveri joka tietää hoidoista, löi oikein lyötyä..:unsure: ymmärrän kyllä hänen onnensa ei ole minulta pois.. mutta pitikö olla niin tahditon että piti minun tunteita satuttaa.. Ihan ko tässä ei olis tarpeeksi kestettävää.. :( huoh..
 
@pcosilainen oho vai enemmän tullut. No mulla tuli viimeksi vähemmän koska puolet rakkuloista oli kai tyhjiä. No tulee mitä tulee, en voi siihen nyt vaikuttaa. Yritän ottaa rennosti mutta on hankalaa. Ihmetyttää sekin, kun vielä ei ole yhtään tukala olo eli pelottaa, ettei rakkulat kasva riittävästi. Viimeksi oli vaikea ja kivulias kävellä jo muutama päivä ennen punktiota. Nyt vähän vaan tuntemuksia. En ymmärrä miten ne ihmiset liikkuu, joilla rakkuloita kymmeniä.

Tosi ikävää tuollainen, kun kaveri lyö lyötyä. Kertoo aika paljon hänestä, jos ei tilannetajua löydy sen vertaa.
Olen itse lähiaikoina kertonut parille kaverille lisää. Toinen heistä on raskaana. Kerroin ihan sen takia juuri, että hän osaa ottaa sitten huomioon, miten ja mitä minulle kertoo. Haluan uskoa, että hän ymmärsi ja toistaiseksi asiat menny hyvin. Olen itse ottanut hänen raskauden välillä puheeksi, koska olisi taas minun puoleltani epäkohteliasta olla kyselemättä esim hänen vointiaan vain sen takia, että itse en tule raskaaksi. On tämä sellaista taiteilua kun arat asiat kyseessä.

Tämä pitkä viikonloppu tuli kyllä niin tarpeeseen omien ajatusten selkiyttämiseksi. Huomattavasti parempi fiilis kuin aiemmin tällä viikolla.

@Jasmina20 Tasavahva tai vahvempi viiva pitäisi olla.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Kiitos kaikille! Kyllähän tämä harmittaa, vaikka osasikin odottaa, että eka kerralla ei onnistu. Nuo julkisen jonot vain ärsyttää, että uutta kierrosta varten joutuu jonon hännille :unsure: Ihmettelen vain, ko tuhruttelu loppu pari päivää sitten ja menkkoja ei näy vaikka lopetin ne terolutitki (n)

Tuo kaveri lyö lyötyä on kyllä ikävä homma.. Mulle kävi sillai, että kun olen töissä sairaalassa ja jouduin hakemaan silmätipat tulehtuneeseen silmään heti siirron jälkeen niin tietysti varalta sanoin, että mulle tehty alkionsiirto eilen niin tämä tuttu lääkäri siihen totesi, että "jos yhtään lohduttaa niin hän teki positiivisen raskaustestin tänä aamuna".. Olin aika järkyttynyt enkä osannu ko onnitella. Hän siis juuri kuulemma pillerit lopettanut..tajusi sentään parin päivän päästä pahotella, ettei oikein fiksusti sanonu.. Kaikenlaista sitä tulee vastaan.. :cautious:
 
@jonxu siis mitä?!:eek: miten voi olla noin tahdittomia lääkäreitä, kas kun ei näyttänyt vielä raskaustestiä.. Eipä siinä, en tiedä et olisinko tossa kohtaa itkenyt vai nauranut, jotenkin koomistakin miten noin voi käydä lääkärissä,huh..:ROFLMAO:

Äsken pärähti ovisplussa, eli varmaan tiistaina siirto. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan tälle puolen kuulumisia❤.
Harmittaa kyllä Solunen teiän puolesta ihan hirveesti, kun ette saaneet yhtään alkiota:(. Kieltämättä haiskahtaa vähän rahan ahneudelta toi juttu. Kyllä pitäisi olla ihan yleisesti lääkäreillä tiedossa, että antibiootti heikentää merkittävästi siittiäiden määrää ja liikkuvuutta(n).
Ihan vasta luin artikkelin, jossa kirjoitettiin tästä.
Kyllä minun mielestä kannattaa ottaa toi vielä puheeksi ja yrittää saada jotain korvausta seuraavasta hoidosta.

Tsemppiä teille kaikille!!
Toivoa on aina, vaikka sen kyllä hoitotaipaleen varrella tahtoo hukata monta monta kertaa.
Meiän hoitopolku on käyty loppuun. Viimeiset 4siirrettyä ei tarttuneet ja on kyllä haikeeta ja vaikeeta luopua tästä prosessista.
Kuitenkin, monen vaikean vuoden ja epäonnisten hetkien jälkeen, ollaan saatu enemmän kuin uskallettiin ikinä haaveilla. Kaikki on mahdollista, tuntui se sitten hetkittäin kuinka ahdistavalta ja raskaalta tahansa❤.
 
Kiitos tsempeistä @Siida ja huomenna lääkärin pitäisi soittaa jatkoista ja aion kyllä kysyä mahdollisesta alennuksesta tms. Ja @Jasmina20 ei siis iän takia saada julkisella hoitoja lainkaan (olen 41, pian 42) eli ihan omalla rahalla mennään. Yksi lapsi meillä jo on, mikä toki lohduttaa paljon, mutta haluaisi edes vielä yhden IVF-kierroksen, jossa ainakin periaatteessa kaikki menisi niin hyvin kuin mahdollista.

Mietin sitä, että kun tässä tulee siittiöiden takia varmaan pari kk taukoa, kun niiden uusiutuminen kestää, niin että jos aloittaisin kuitenkin pienellä annoksella itse sen dhean :unsure:, niin ehtisi sekin sitten minulla vaikuttaa..ei tulisi niin sellainen olo, että odotteluaika menee vaan hukkaan.

Mutta pahoittelut negasta @jonxu ja olipa kyllä täysin sammakko tuo työkaverin kommentti:eek:.

Toivotaan hyviä ultranäkymiä @Ellinoora38 !
 
Aika taas heräillä hoitoihin. Huonoa uutisia tänne sillä aikaa tullu ku en ole käynyt
Uusi kierto punktion jälkeen alkanut sen punktion jälkeisen vuodon jälkeen, kai. Oli tavallista niukempi ja lyhyrmpi vuoto pelkään et olikin vaan välivuotoa mutta tiistaina on ultra niin sit näkee miltä näyttää. Nyt tiedän sentään alkioista edes sen että on 3, 4 ja 5 päiväisiä, tuntuu että tuolta oysistä pitää kaikki tieto erikseen kysyä kun mitään ei automaattisesti kerrota.
 
Aika taas heräillä hoitoihin. Huonoa uutisia tänne sillä aikaa tullu ku en ole käynyt
Uusi kierto punktion jälkeen alkanut sen punktion jälkeisen vuodon jälkeen, kai. Oli tavallista niukempi ja lyhyrmpi vuoto pelkään et olikin vaan välivuotoa mutta tiistaina on ultra niin sit näkee miltä näyttää. Nyt tiedän sentään alkioista edes sen että on 3, 4 ja 5 päiväisiä, tuntuu että tuolta oysistä pitää kaikki tieto erikseen kysyä kun mitään ei automaattisesti kerrota.
Mieki olen oysissa käyny ja tuo on kyllä niin totta! Kantaanki oli tekstit tullu vasta lähes pari viikkoa käyntien jälkeen. Se nettisovellus on kyllä hyvä, jos pitää viestiä hoitajien kanssa.

Omaa napaa vain sen verran, että vuoto alko tänään. Nyt sitten ootellaan tietoa, koska seuraava kierros. Lupasivat viimeistään käynnillä kirjoittaa reseptit kuitenkin valmiiksi niin saa vielä tämän vuoden lääkekattoon.
 
Solunen, meilä lapsettomuuden syy oli siittiöissä ja ymmärsin että teillä olisi sama jittu? Me kumpikin käytettiin ennen viimeistä hoitoa ubikinonia ja mulla on vahva tunne, että siitä oli hyötyä❤

Tsemppiä kovasti kaikille!!
 
Olin tänään yhteydessä hoitajaan tyksissä, ovulaationi oli lauantaina ja siirto on keskiviikkona, kuitenkin siirretään kolmenpäivän ikäinen alkio? Eikö se pitäisi siirtää huomenna kun on kulunut kolmepäivää ovulaatioplussasta vai mitä en nyt tajua o_O
 
Olin tänään yhteydessä hoitajaan tyksissä, ovulaationi oli lauantaina ja siirto on keskiviikkona, kuitenkin siirretään kolmenpäivän ikäinen alkio? Eikö se pitäisi siirtää huomenna kun on kulunut kolmepäivää ovulaatioplussasta vai mitä en nyt tajua o_O
Ovisplussasta laskien lisätään vielä yks päivä, kun ajatellaan että varsinainen ovulaatio on vasta noin vrk kuluttua plussasta. Eli alkion ikää lasketaan siitä oletetusta ovulaatiopäivästä (joka nyt su), ei ovisplussasta. Olikohan nyt mahdollisimman vaikeesti selitetty :) Ihan oikein siis menee joka tapauksessa.
 
@Siida ei kun meillä siittöt nimenomaan olleet priimaa ja mun ikä/matala amh ongelmana. Siksikin tämä oli iso shokki, kun ainut luotettava puoli näissä hoidoissa on ollut miehen siittiöt:unsure: Mutta jotenkin tuo keuhkoputkentulehdus/antibiootit väkisin ovat vaikuttaneet asiaan. Ja mieskin mietti, että olisiko hänellä kuitenkin ollut kuumetta sairastaessaan kun oli niin heikko olo..:(
 
No olipa solunen kyllä dramaattinen vaikutus antibiooteilla siittiöihin(n) Edelleen suuresti ihmettelen että teille hoito tehtiin kun oli kuuri päällä:unsure:
Onnea rutkasti nyt seuraavaan kierrokseen❤
Mulla ikää 40v ja mun mieli välillä harhailee siihen, että mitä jos vielä yks kierros yksityisellä:whistle: Mies tosin painokkaasti sitä mieltä, että ei enää uutta hoitoa ja nyt käännetään sivu elämässä tään osalta. Hän on jo 46v ja ymmärrän sitä kautta hyvin. Tosin kumpikin kovasti toivottiin, että jokin näistä viimeisistä alkioista olisi vielä tarranut.
 
Vielä @jonxu pahoittelut negasta, ja apua mikä reaktio lääkäriltä (vaikka puolituttu olisikin - okei, itseasiassa vielä pahempi niinpäin)

@Solunen todella :poop:tilanne :( meidän käskettiin silloin odottaa kaupungilla tunti, jos olisi miehen näytteessä ollut jotain, en osannut edes ajatella, että se voisi olla noin! (meilläkin siittiöt olleet priimaa) aika nihkeetä jos eivät tule yhtään rahallisesti vastaan (edes vähän muodon vuoksi), kuitenkin kun tiedusteltu asiasta heiltä...

ON: onko kellään alkaneet menkat lääkkeiden (mulla terolut) läpi? Nyppii syödä noita perjantaihin asti. En jotenkaan millään jaksa uskoa, että tämä olisi päinvastaista. Rinnat ei ole enää yhtään turvoksissa/kipeet, ja mulla alkaa olla ennen menkkoja olevia migreenejä. Ja oon varmaan kohta viikon kärsinyt yöhikoilusta (mitä kans ennen menkkoja). Mielenkiinnolla odotan, että tuleeko vuoto läpi ennen pe (käyn varmaan anyway sillon verikokeessa). Pitää ehkä soittaa klinikalle jos vuoto tulee kunnolla läpi. Nooh, eipähän tartte perua keikkalippuja :D

Mikäs fiilis @Puhalluskukka
 
@janitainen mulla tuli pp9 vuotoa, ensin tuhrua ja sitten vähän vertakin. Kuitenkin ko lopetin pp11 negatiivisen testin jälkeen terolutit niin vuoto alko oikeasti vasta 3pv sen jälkeen (n)

Jes, ymmärsin viime käynnillä, että jonot menee maalis-huhtikuun vaihteeseen, mutta eilen tuli viesti että jo 26.2 eka ultra.. Ko pitkä hoito tällä kertaa, niin ymmärtäisin, että tarkoittaa nolla ultraa eli sumutteet alkaa jo aiemmin (?). (n)(y)
 
Sitähän pitikin vielä kysyä, että mites se yleensä tehdään kun siirretään pakastettu alkio?
Eikös siinä pidä itse bongata ovulaatio tms.? Miten pahasti voi itse sen siirron ajankohdan töpätä? :LOL:
Onko sulla jonxu mistä syystä toi "pitkä hoito"?
 
@janitainen Joka kerta vuoto alkanu terolutien läpi. Tuoresiirron jälkeen jo pp7.

@Wintersun joo todellakin vv valuu kuin vettä vaan. Pikkarit märkänä jatkuvasti. Tai mulla oli joitakin päiviä tämmöistä ennen viime keräystä ja nyt taas oli mm viikonloppuna.

Huomenna punktio. Pienimmät ei taaskaan ehdi kasvaa riittävästi, joten ei saaliissa ole hurraamista. Josko tulis kuitenkin se yks hyvä, että päästäis tuoresiirtoon.
 
yeah, back in business! Ovisplussa tänään ja sehän tarkoittaa että maanataina 16.12 pääsee vihdoin jo toisen kerran siirtoon tänä vuonna :cool: Poika sai alkunsa melkein tasan kolme vuotta sitten, kun kävin 19.12 siirrossa, eli jos tämä nyt onnistuisi, se tarkoittaa että tulee olemaan tosi lämmin kesä taas, kun laskettu aika olisi n. 2.9.

@Solunen voi kurjuus, voimia sinulle <3
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun Joo mäki olin ihan kauhuissani viime kerralla, kun olin ihan varma, että ovulaatio tapahtuu jo ennakkoon ja kaikki munasolut karannu kun oireet viittas niin ovulaatioon. Tosin ei mulla näin paljon tule vv normaalikierrossa. Lääkkeet saa aikaan ihmeellisiä asioita. Mutta joo kuuluu asiaan
ainakin oman kokemuksen perusteella.
 
Minäki muistan ton et tuli ovisvuodot jo muutama päivä ennen punktioo ja mietin joko ne karkaa vaik siin vaihees oliki vielä pienet follit
@cindra mullaki siirto maanantaina ja jo laskin et la tulis tohon syyskuun alkuun jos nyt onnellisesti kävis eli vuoden lämpimimmät viikot ois viimisillään nojoo onni olis jos niin kävis ☺
Eka kertaa ois tulossa kyytiin blasto ja pitkästä aikaa se gonapeptyl nii toiveet taas vähän korkeammalla kuin viime siirroissa.
 
  • Tykkää
Reactions: cindra

Yhteistyössä