IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

  • @Blu yhden siirtävät. Tsemppiä punktioon! Itellä oli se punktio aika helppo ja muistaakseni ei paljon kipua ollut ja jos jotain tuntui niin yksi hoitajista seisoi kokoajan pitämässä kädestä ja lisäsi lääkettä samantien. Punktion jälkeen olin sen vuorokauden aika kipeä ja kävelin etana vauhtia.
  • Menipäs ihmeelliseksi ja tulee jotain palloja :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Blu
Blu
Täällä on kovin hiljaista nyt kun tuli niin paljon plussia joulukuulla

Olen miettinyt akupunktion yhdistämistä alkion siirtoon. Onko kellään kokemuksia asiasta? Tai jopa suositella Tampereen seudulta ketään?
 
Joku aika sitten tänne jo huutelinkin, että todennäköisesti liityn joukkoonne. Tänään oli viimeinen inssi, joka meni ihan penkin alle. Puhuttiin jo seuraavista hoidoista, eli ivf tai icsi tiedossa huhti-toukokuussa. Tekniikka päätetään vasta kun he analysoivat miehen spermanäytteen, että onko tarpeeksi hyvä ivf.

Lyhyen kaavan mukaan kuulemma mennään. Mitä se lyhyt kaava tarkoittaa?
 
Täällä kieltämättä vähän hiljaista.. Huomenna siirto jos ei kuulu mitään, että olisi alkiot kuukahtaneet lisä viljelyssä.
Tällä kertaa aloitin lugesteronin jo ennen siirtoa. Ja mä vihaan näitä pimppipillereitä. :LOL: nää sotkee ja sit en tie onks muut huomannut mutta alkaa haisemaan hetken päästä:sick:
@Mohan harmi että inssinne meni mönkään! Mutta tervetuloa joukkoon:) lyhyt kaava tarkoittaa sitä, että omaa hormoonitoimintaa ei ajeta alas vaan sitä ns buustataan vaan tuottamaan lisää munarakkuloita. Itsellä tehtiin juurikin noin muutama vuosi sitten. :) joku osaa ehkä tarkemmin kertoa sen kulusta jos kiinnostaa, itsellä ei nyt ihan tuoreessa muistissa kuitenkaan enää ole.
 
Joku aika sitten tänne jo huutelinkin, että todennäköisesti liityn joukkoonne. Tänään oli viimeinen inssi, joka meni ihan penkin alle. Puhuttiin jo seuraavista hoidoista, eli ivf tai icsi tiedossa huhti-toukokuussa. Tekniikka päätetään vasta kun he analysoivat miehen spermanäytteen, että onko tarpeeksi hyvä ivf.

Lyhyen kaavan mukaan kuulemma mennään. Mitä se lyhyt kaava tarkoittaa?
Mulla lyhyt kaava meni seuraavasti : kp 2 alko gonal f pistokset, niiden rinnalla alkoi jarrulääke kp 8 (ultrassa myöhästetyttiin, yleensä taitaa alkaa pari päivää aiemmin). Pari päivää ennen punktiota oli vielä irrotuspiikki. Punktio oli jo kp 12.
Pitkässä kaavassa meillä alkaa sumuttelut kp 21 ja nollaultra kp 5, jonka jälkeen aloitetaan ilmeisesti pistelyt. Mulla siis tämä pitkä kaava alkamassa nyt seuraavassa kierrossa.

@Jasmina20 Tsemppiä siirtoon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20 ja Mohan
@Blu oikein hyvä solumäärä! (y) toivottavasti pääsette siirtoon eikä tule hyperstimulaatiota tms.

Meille kävi niin, että ei päästykään vielä tästäKÄÄN kierrosta siirtoon. Hoitaja oli laittanut silloin torstai-iltana viestiä Omapolulle, että siirto osuisi joko viikonlopulle tai loppiaismaanantaihin (meillä kun on niitä 3- ja 5- päiväisiä alkioita). Ne siis laskee sen HUSilla niin, että ovulaatiotestin positiivinen tulos on päivä 0, ja ovulaatiopäivä on päivä 1. Siksi kolmepäiväisen siirto ois osunut niiden mukaan lauantaille, ja blaston taas maanantaihin... kävi tosi huono säkä, koska jos ois vaikka päivää ennen tai päivää myöhemmin tullut se positiivinen tulos, niin oltaisiin päästy siirtoon :( Eipä siinä voi ketään syyttää. Vähän tosin saatoin kirota loppiaisen, joka osui siihen maanantaille... (ja joka näin opiskelijan näkökulmasta on täysin turha pyhäpäivä, kun ei edes saa mitään ylimääräistä vapaapäivää tms.)

Nyt sitten tuli jo kaksi kuukautta punktiosta täyteen. Onneksi ei oo enää mitään juhlapyhiä tiedossa ennenkuin pääsiäisenä. Että jospa ei enää kävis niin että jonkun pyhäpäivän takia jää siirto tekemättä. Oli melkoisen kova pettymys, itkeskelin sen torstai-illan ja vielä perjantaiaamun kun otti niin päähän. Nyt vaan odotellaan menkkoja, että pääsis taas syömään letroja ja tikuttelemaan ovulaatiota... puuh. :censored:
 
@Blu hyvä saalis!
@Tuutikki84 voi rähmä mikä paska tuuri :(

Pääsin joo siirtoon.. olivat ensin sulattaneet kaksi joista molemmat oli heti kuukahtaneet ja olivat vielä toiset kaksi sulattanut joista toinen oli mitä pitää ja toinen pysähtynyt. Eli pakkasessa enää 5. Yksi niistä onneksi blasto. Voi kun joku näistä nyt tärppäisi, en haluaisi uuteen icsi kierrokseen. :cautious: kuulostaa reilulta määrältä toi viisikin mutta nyttenkin meni neljä että saatiin yks siirrettyä. Huoh.
 
@Tuutikki84 Olipa huono tuuri teillä nyt ajoituksen kanssa. Onneksi pääsiäispyhät ei ihan heti ole tuloillaan niin ehditte varmasti siirtoon ennen sitä.

@Jasmina20 Hyvä juttu, että sait kadosta huolimatta kyytiläiset. Toivotaan että tarttuisi tiukasti matkaan.

Mulla olis tiistaina varhaisultra (6+6) jolloin sitten selviää, että onko siellä ketään.
 
Blu
@Wintersun vasta tiistaina kuullaan tuomio. Ennen sitä siis pimennossa omakannassa luki et siirto voi mennä keskiviikollekkin jos paljon hyviä soluja.

@Tuutikki84 voi ei, miten huono tuuri toivottavasti kaikki menee ens kierron kanssa kohdilleen!

@Jasmina20 aika kova kato teillä sulatuksen suhteen onkohan tuollainen tavallista? Monikopäiväinen alkio teille siirrettiin? En ole pahemmin tutustunut asiaan, minkä ikäisellä alkiolla parhaat mahdollisuudet? Blastollako?
 
Kiitos sympatioista :love: ei tässä muu auta kuin mennä kohti seuraavaa kiertoa. Onneksi tosiaan pääsiäiseen on aikaa, eiköhän ehditä päästä siirtoon ennen sitä.

@Jasmina20 kävipä kyllä kova kato sulatuksessa :eek: mutta pidetään peukkuja, että tämä sulatuksesta selvinnyt tarttuisi kiinni! (y)

@Ellinoora38 tsemppiä ultraan!

Mä innostuin tilailemaan erilaisia luontaistuotevalmisteita, jotka saattaa tukea raskautumista... tai ainakin joillakin on niistä hyviä kokemuksia. Vehnänalkioöljyä, gelee royalea ja ubikinonia lähti siis tilaukseen :LOL: en tiedä, oisko pitänyt aloittaa noiden popsiminen jo aiemmin, mutta ei kai siitä nyt haittakaan ole. Katsotaan, miten käy!
 
@Blu siirrettiin 5päiväinen blasto, ilmeisesti ainakin tilastollisesti näillä tapahtuisi eniten raskauksia, jatkuu se siis tai ei mutta tarraa kiinni herkiten kai? :) Ja en tiedä itsekkään mimmoinen kato on ns normaalia.. viime sulatuksessa ja lisä viljelyssä molemmat alkiot selvisi..

@Tuutikki84 ei niistä varmaan haittaakaan ole, onko näistä jotain ns tutkimusta ollut vai vain muiden kokemuksia?? En ole perehtynyt yhtään luonnon tuotteisiin ja kaikki apu olisi kyllä tarpeen. :rolleyes:

Pp1, odottelen jotain kiinnittymis oireita :coffee::ROFLMAO:
 
@Tuutikki84 Kiitos! Söin kans ubikinonia/ubikinolia munasolujen laadun parantamiseksi eka itsenäisesti ja sitten ihan lääkärin suosittelemana. Ehdin kyllä syödä monta kk ennen keräystä mutta en sitte tiedä oliko vaikutusta.

@Jasmina20 Nyt jälkeenpäin ajatellen tunsin kiinnittymisen (lievän ja oudon kiputuntemuksen vasemmalla alavatsalla ja se heijastu nivuseen asti ) pp2 ja ekat selvät oireet tuli pp4. Tsemppiä ja onnea piinailuun.
 
Blu
On kyllä aika tuskaista tämä kun ei saa mitään väliaikatietoja, että onko yhtään edes hedelmöittynyt. Onkohan siellä labrassa töissä ketään viikonloppuisin vai meneekö ne maanantaina sinne katsomaan, että ”oho mitäs täällä on tapahtunut ”

Kaikkea sitä täällä miettii


@Jasmina20 tsemppiä piinailuun. Uskotko, että jaksat odottaa testipäivään saakka? Toivottavasti pääsen kohta mukaan piinailuun.

Testasin mielenkiinnosta, että antaako Ovitrelle plussan. No antoihan se hailakan vielä. Keskiviikkona siis pistin sen.
 
@Jasmina20 toivottavasti nyt plussa tulee:love: onko sulla aina siirretty blastoja?

@Blu huh on kyllä varmasti tuskaista odotella noin monta päivää välitietoja:censored: toivotaan hyvää satoa kuitenkin! (y)

Mä otan D:tä 20-40 mikrog päivässä, foolihappoa oon nyt varmaa puolisen vuotta syönyt enää luteaalivaiheessa kun ärsyttää syödä sitä kuukaudesta toiseen joka pv turhaan kun sehän nyt ei hedelmällisyyteen kai vaikuta vaan kehittyvään alkioon jos tulisi raskaaksi. Ubikinonia oon nyt ottanut tämän kierron ajan. Mulla dpo11 mutta ihan samanlainen kierto on kun kaikki muutkin luomukierrot pms-oireineen. Eli nega.
 
@Ellinoora38 mä tunsin myös kun sen ekan ja ainoan kerran olen plussan saanut niin kiinnittymisen aikoihin keskellä yötä kovan piston alavatsalla, vaan en muista missä kohtaa kun olin unenpöpperössä. :D
@Blu en ole päässyt edes testipäivään saakka kun vuoto alkanut pp 8-9 :cautious:
@Pinnii siirretty blastoja ja kolmipäiväisiä. :) tää olis nyt kolmas pas putkeen..
 
@Jasmina20 , gelee royalesta ja vehnänalkioöljystä oon lähinnä lueskellut keskustelupalstoilta positiivisia kokemuksia. En tiedä, onko niiden vaikutuksista tehty kovin laadukasta tieteellistä tutkimusta, mutta kun ne ei paljon maksa, niin ajattelin että voi nyt edes kokeilla :D netistä löytyy molempien osalta vaikka minkälaisia terveysväittämiä, ja oon vähän skeptinen niiden suhteen, mutta nyt vaan tuntuu siltä että haluaa tehdä kaikkensa raskautumisen eteen...

@Ellinoora38 mä muistelinkin, että oon nähnyt tuon ubikinonin joskus täälläkin mainittavan :) Sehän on aine, jota keho itsekin tuottaa, ja vaikka sillä ei oo _virallisesti_ hyväksyttyjä terveysväittämiä, niin kai se jotenkin vaikuttaa jos kerran lääkärikin suosittelee :cool:
 
Tais mennä kolmaskin pas mönkään.. en tuntenu mitään kiinnittymiseen viittaavaa.. Eikä mitään muitakaan oireita ole.. edes lugesteronista oikeestaan. Tää on jo varmaan ennätys, että pp 3 olen jo luopunut toivosta :ROFLMAO:
Onkos @Blu kuulunut mitään vai vasta huomenna saat tiedon? :)
 
Blu
No äläs nyt @Jasmina20 vielä heitä kirvestä kaivoon. Oireettomuus voi olla hyväkin merkki

En oo kuullu mitään. Oletan, että on hyvä merkki kun eivät oo huomista siirtoa peruneetkaan. Oisit tietty voinut soittaa ja kysyä, mutta koitan nyt pysyä maltillisena ja odottaa huomiseen.
 

Yhteistyössä