IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Upunup Mun käsittääkseni peruslääkitys (estrogeeni ja progesteroni) ei näy testissä, mutta tosiaan jos on kiinnittymisen tueksi jotain pistosmuotoista, niin ne näkyy jonkun aikaa. Jos tiedät mikä lääkitys sulle on tulossa, niin googlaa lääkeseloste, siellä kyllä kerrotaan tämäkin.
 
Blu
Veritestissä hcg oli 195 pp 11. Kuulemma hyvä näille päiville. :love: Siirryn varovasti tuonne plussanneiden puolelle.

Onnea kaikille missä vaiheessa olettekin ja varmasti tulen lueskelemaan kuulumisia!:)
Jee! Hyvä lukema Onnea.

Minä testasin äsken Sofin testillä puhtaan negan. PP 6. Täytyy kattoa parin päivän päästä uudelleen.


@Wintersun miten tossa sun testirivissä menee päivät? Alhaalla positiivinen raskaustesti ja ylhäällä Ovitrelle? Mikä dpo sait ekan viivan testiin?
 
Onneksi olkoon plussasta @Jasmina20 ! :love:

Ja tervetuloa keskusteluun @Upunup :)


Mulla alkoi ne kuukautiset tänään, vihdoin ja viimein. Ovulaatiosta ehti kulua 20 päivää, eli olipa kyllä pitkä luteaalivaihe. Mietin jo, onko mulla jotain häikkää keltarauhasen toiminnassa? Mitään tiputtelua ei ollut, kuten ei yleensä koskaan ole, mutta ei se nyt ihan normaalia oo että näin kauan aikaa menee ovulaation ja kuukautisten välissä.

Hauskaa tässä on se, että olin just katsomassa kauhuelokuvaa leffassa kun kuukautiset alkoi, hyvä ajankohta :LOL: Ilmoittauduin heti innoissani taas alkionsiirtoon, toivottavasti tällä kertaa ei tuu mitään estettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinnii ja Blu
Mieki kohta aktivoidun, nyt alko siis lääkkeen aloitus kierto. Olen kyllä päivittäin teän kuulumisia lukenu. Onnea kaikille plussanneille! :love:

Mulla Synaleran aloitus kp 19 eli 8.2. Nollaultra onki sitten vasta 26.2 ja ilmeisesti vk 11 punktio. Tämmöset ohjeistukset tuli. Mieli on varovaisen toiveikas, toivottavasti pitkä kaava tuottaa enemmän munasoluja ja saatais edes yks pakkaseenki, ettei tartte taas aloittaa samantien alusta :unsure:

Painoa tuli marras - joulukuussa ihan liikaa ja sitä nyt tässä koitan pudotella (n)
 
@Blu voi kurjaa :cry::poop: saitteko miten monta alkiota meni pakkaseen ja missä kunnossa ?
Eikö teillä ollut vähän jotain informaatiokatkoksia näissä ?

@Jasmina20 voitko ihan parilla lauseella valaista minua näistä biopankkikielto ja auria biopankki jutuista ?
Sait varmaan samat laput kun luultavasti kävit myös tykslabissa :D ?
 
@W.we No nyt ei ole kyllä mitään hajua, pikaisesti googlasin mitä edes ovat. Meillä siis hoitosopimuksen yhteydessä vaan allekirjoitettiin paperit alkioiden pakastuksesta ja säilytyksestä. Liittyyköhän tää jotenkin sperman pakastukseen vai häh?o_O:ROFLMAO:
 
Blu
Tänään tuli omakantaan viesti, että kaksi oli selvinnyt pakkaseen asti. Se oli helpotus, sillä olin ihan varma, että kaikki olivat pysähtyneet siihen neljänteen päivään. En tiedä sen kummemmin, että missä kunnossa ne olivat tai luokitusta. Oletan, että kuusipäiväisiä kun viidentenä päivänä kerrottiin vaan, että ovat jatkoviljelyssä.

Tiedättekö pitääkö epäonnistuneen kierron jälkeen pitää välikierto?
 
Heippa! Siirryyn tuolta haavena vauva 2020 ryhmästä myös tänne, koska VIHDOIN alkaa tapahtua. :love: Meillä oli vihdoin suunnittelukäynti ja saadaan ilmoittautua hoitoon seuraavista kuukautisista. Ekan kerran pitkään aikaan ei hajoita nyt meneillään olevat menkat, vaan ei meinaa malttaa odottaa että alkaisi jo seuraavat. (y)

Meille valittiin lyhyt hoitomuoto mun Pcos:n takia ja tämähän sopii hyvin. Huh kun ei malttaisi odottaa, vaikka toki vähän punktio jännittääkin. :love:

Onko täällä kenelläkään kokemusta lyhyestä hoitomuodosta?

Vastaanotolla kun ei kaikki kysymykset tule mieleen, niin jäin pohtimaan, että eikös tässä kannattaisi ensimmäiset lääkkeet hakea ennen menkkoja, koska pistäminenhän alkaa melkolailla heti.
Hirvittää myös, mitä pitää tehdä jos menkat alkavat viikonloppuna ja ei ehdi saada tietoa, mahdutaanko mukaan ja saako pistot aloittaa.
Kokemuksia? (n)

Plussauutisia ehdin ketjusta bongata, onnea teille:love: ja voimia teille, joiden taival näyttää vielä jatkuvan.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we
Heippa! Siirryyn tuolta haavena vauva 2020 ryhmästä myös tänne, koska VIHDOIN alkaa tapahtua. :love: Meillä oli vihdoin suunnittelukäynti ja saadaan ilmoittautua hoitoon seuraavista kuukautisista. Ekan kerran pitkään aikaan ei hajoita nyt meneillään olevat menkat, vaan ei meinaa malttaa odottaa että alkaisi jo seuraavat. (y)

Meille valittiin lyhyt hoitomuoto mun Pcos:n takia ja tämähän sopii hyvin. Huh kun ei malttaisi odottaa, vaikka toki vähän punktio jännittääkin. :love:

Onko täällä kenelläkään kokemusta lyhyestä hoitomuodosta?

Vastaanotolla kun ei kaikki kysymykset tule mieleen, niin jäin pohtimaan, että eikös tässä kannattaisi ensimmäiset lääkkeet hakea ennen menkkoja, koska pistäminenhän alkaa melkolailla heti.
Hirvittää myös, mitä pitää tehdä jos menkat alkavat viikonloppuna ja ei ehdi saada tietoa, mahdutaanko mukaan ja saako pistot aloittaa.
Kokemuksia? (n)

Plussauutisia ehdin ketjusta bongata, onnea teille:love: ja voimia teille, joiden taival näyttää vielä jatkuvan.
Moi! Mäkin odotan ekaa lyhyttä hoitokaavaa alkavaksi, n. viikon kuluttua pitäisi alkaa kuukautiset. Oon tosi innoissani kun jotain lopulta tapahtuu, meillä ei muita hoitoja ollut kun ongelma siittiöt. Panikoin juuri samaa eli mitä jos kuukautiset alkaa perjantaina päivällä enkä ehdi saada lääkkeitä hoitoa varten ajoissa kun tarkempaa hoito-ohjetta en ole saanu reseptit kyllä tehty. Pistokset voi kai aloittaa päivinä 1-3. Mutta kerron jos selviää tarkemmin tässä seuraavina viikkoina miten menee käytännössä
 
  • Tykkää
Reactions: Blu ja vauvameille
Minä stressaan jo etukäteen mahtaakohan saada tarpeeksi munasoluja kerättyä..
Mikäköhän on keskiarvo, kuinka monta alkiota tulee tai onko joillakin jo operaation suorittaneilla halua kertoa omien istutuskelpoisten määrä ?
 
Minä stressaan jo etukäteen mahtaakohan saada tarpeeksi munasoluja kerättyä..
Mikäköhän on keskiarvo, kuinka monta alkiota tulee tai onko joillakin jo operaation suorittaneilla halua kertoa omien istutuskelpoisten määrä ?
Kauhean yksilöllistä tämä. Riippuu paljon myös naisen iästä paljonko ja minkä laatuisia munasolut ovat ja paljonko niitä tulee. Mulla (38/39v) tuli kummassakin keräyksessä vain neljä munasolua eli todella vähän. Folleja oli aina tuplat. Ekasta satsista 3/4 hedelmöittyi ja 2/4 siirtokelpoisia ja siirettiinkin kahdella eri kerralla. Muut kuukahti ennen blastovaihetta. Toisella kerralla 4/4 hedelmöittyi, yksi siirrettiin tuoresiirtona (raskaus alkoi) ja pakkasessa kaksi blastoa vielä. Olin siis yksityisellä klinikalla jossa siirrettiin vain blastovaiheen (5-6pv) alkioita. Toki jos siirretään nuorempia niin useampikin voi selvitä tuoresiirtoon/pakastukseen asti. Korjatkaa muut jos olen väärässä. Sulatusvaiheessa voi vielä huonot yksilöt kuukahtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea @Ellinoora38 !:love:

Oi, tuu @mandariinikala kertomaan, miten hommat lähti eteenpäin. Ajattelitko hakea ekan lääkkeen jo valmiiksi?

Tuli niin paljon tietoa suunnittelukäynnillä, että osa asioista vähän unohtui. Jäi vain mieleen, että pistokset alkaisi kp2 joten nopeaa toimintaa saa kyllä olla. Jännittää myös, että ehtivätkö he
varmasti vastaamaan myös nopeasti ja tarkentamaan ohjeita.
Mutta niin mahtavaa, että vihdoin tapahtuu. Onnea teille :)

@W.we sama homma. Jännittää tosi paljon, että saadaanko tarpeeksi. Iskee kyllä kova ahdistus, jos määrä jää kovin alhaiseksi.

Mitä olen blogeja seurannut, niin määrät vaihtelee tosi paljon.
Suunnittelukäynnillä sanottiin, että jos 10 kypsää saadaan, niin se on tosi hyvin. Pelottaa vain, ettei itse pääse siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: mandariinikala
@vauvameille ja @W.we Mulleki lääkäri sano ennen ekaa kierrosta, että tavoitteena 5-15 munasolua. Olin ihan maani myynyt kun tuli vaan neljä. Sitte tokalla kerralla toivoin, että olis tullut vähän enemmän, joten taas oli kauhea pettymys se samat neljä varsinkin kun ekasta kierroksesta ei tapahtunut mitään. Lääkäri lohdutteli joulukuussa, että ei se mitään vaikka tulee vähän kun ne vähäiset kuitenkin käyttäytyy niinku pitää. Ja niinhän se on. Yksikin riittävän hyvä riittää. Tsemppiä ja luottakaa vaan lääkäreihin :love: Ja kiitos onnitteluista!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinnii
Mulla oli eka kierros viime marraskuussa lyhyellä kaavalla ja hain hyvissä ajoin yhden kynän gonalia ja jarrut valmiiksi. Toisen kynän hain sitten ko ultrassa varmistu, että lääkitys jatkuu.

Itselle tulokset oli aika pettymys, viisi munasolua, joista neljä kypsää. 2 hedelmöitty ja yksi selvisi siirtoon asti. Se ei tarttunut, joten jouduttiin uudelleen jonoon. Nyt sitten tosiaan alkamassa pitkällä kaavalla toinen kierros. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
Itsellä oli myös lyhyt kaava nelisen vuotta sitten, olin 23 silloin. Folleja oli n. 30 muistaakseni, kypsiä n. 20 ja hedelmöittyi 13. Yksi tyttö näistä syntyi ja nyt yritetään toista. Pakkasessa enää 5 alkiota koska kato oli kova pitkässä viljelyssä ja mukaan mahtuu epäonnistuneita siirtoja kolme yhteensä.
Ja me saatiin ihan ohjeeksi hakea lääkkeet valmiiksi ja paljonko laitetaan mitäkin jos täytyy vklppuna aloittaa. Ei siinä sen kummempaa. :)
Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
Blu
Soittelin tänään tayssiin ja päästään onneksi nyt samantien seuraavaan siirtoon. Estradotit laitettu ja nyt ootellaan neljännen päivän ultraa. Helpotus kun ei tullut välikiertoa!

@W.we mulla saatiin 14 munasolua, joista 13 kypsää. Kuitenkin vain viisi hedelmöittyi normaalisti, mikä on kuulemma vähemmän kuin keskiarvo. Että en tiedä, mikä on siinä sitten vialla. Kaksi blastoa jäi pakkaseen tuoresiirron jälkeen. Eli aika huonosti alun 13 munasolusta. Mulla on täällä nyt ”yksikin riittää”- tsemppaus päällä
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20 ja Pinnii
Munasolujen ja alkioiden määrä ja laatu on tosiaan yksilöllistä ja siihen jonkin verran vaikuttaa käytetyt lääkkeet ja tietysti oma ikä. Mulla tyhjennettiin muistaakseni 13 follikkelia ja saatiin 9 munasolua, joista 7 oli kypsiä ja 5 hedelmöittyi. Olin jo melkein maani myynyt tuon hedelmöittyneiden määrän kuullessani, varsinkin kun tehtiin klinikan käytäntöjen mukaisesti pitkä viljely, pelkäsin että ei saada yhtään alkiota siirtoon saati pakkaseen. Mutta niin vaan saatiin neljä hyvää blastoa joista kolme on pakkasessa ja yksi potkii kohdussa (rv 18+1 tänään :love:). Ylisuurta follien määrää ei hoidoissa tavoitella, koska silloin munasarjojen hyperstimulaation riski kasvaa merkittävästi eikä kypsien munasolujen määrä välttämättä edes ole paljoa suurempi koska jos folleja on tosi paljon, ne kehittyvät epätahtisemmin kuin kohtuullisempi määrä ja punktion aikaan iso osa niistä on vielä epäkypsiä.
 
Paljon nyt teissä hoitoa aloittavia tai siirtoon meneviä(y) pääsispä itekin jo!! :cry: pitää varmaan vielä 2kk ootella hoidon alkua ja tuntuu et maalis/huhtikuuhun on ikuisuus ja sillo tää vuosikin on jo niin pitkällä..
 

Yhteistyössä