IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Nyt on pp15 ja poli on sitä mieltä että jatkan lääkeiden ottamista ja odotan ultraan. Koska vuoto ei ole niin tummaa ja kivut kuuluu asiaan (kait). Nyt sitten otin panadolin ja olen lepäillyt ja käyn hakemassa sairasloman työterveydestä. Kivut vähentyneet vuoto pysyy veren värisenä mutta on nyt hieman vetisen oloista. Hcg vastaus ei järin maarittele, vain 47 oli tulos pp14. Mutta eivät kuulema tuijota nuihin lukemiin koska raskaus voi jatkua oli tulos mikä hyväänsä. Mie olen hyvin väsynyt ja henkisesti jo puhki. Ja nyt itse asiassa on se aika kun pitäisi kuukautiset olla, joten kait ne laskee vähä senkin varaan. Itse sitten pohdin kun äidilläni on ollut kuukautiset jopa 2kk ollessaan raskaana, mutta hänellä on ollut myös paljon kesken menoja 7 lasta synnyttänyt ja jos kaikki keskenmenot olisi tullet lapsena meitä olisi yli 12. Joten kai miulla sukurasitekkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain, vuoto alkoi täälläkin, ruskeaa on mutta seassa myös verensekaista. Että joo Simpli, et oo yksin. Ainut ero menkkoihin on nyt se että selkä ei ole yhtään kipeä. Todella outoa... Mut siis aamulla vaan kiukulla labraan ja tulosta oottelemaan sitten...
 
No ei nyt tule yhtään mitään tästä... simpli yritä vielä jaksaa. Tiedän että syö naista, mutta.. Sulla on nyt sitten vähän ollakko vaiko eikö olla tilanne. Inhottavaa!!! Jade84 Sulle myös jaksuja, toivottavasti on harmitonta vuotoa.

ON: Huomenna ois aamulla sit alkion siirto, jos ovat hyvin jatkaneet jakautumistaan. Soittivat aamulla ja päätettiin venyttää huomiseen siirto. Toivottavasti saatais huuruneniäkin edes yksi. Ilmoittelen huomenissa kuulumisia.
 
Tiistaina punktioon... Ei mitään odotuksia... ei mitään toiveita... kunhan vaan olis jo ohi... Ja hitottaa kun maanantaina joutuu menee vielä töihin klo 02.00 jurkele...

Sain sentään rauhottavan kotiin jo illalla otettavaksi... eiköhän se tästä mee... ahistaaaaaaaaaaaaaa!!!
 
Nyt on ohi, kesken tuli. Siteeseen tuli kaksi möykkyä, toinen puhtaasti kalvoa, toinen kalvoa kappale jossa nuppineulanpään kokoinen möykky joka on kova. Me jäädään taustailemaan ja yritetään jälleen kerran päästä surun yli. Alkaa vaan usko olla todella kovalla koetuksella. Kiitos kaikille ja baby dustia piinailijoille.
 
Tulen tänne taas tuolta plussanneiden puolelta huutelemaan, kun olen seuraillut tässä simplin viimeaikaisia käänteitä. Todella raivostuttavaa ja turhauttavaa ja surullista, tiedän tuon niin hyvin omasta kokemuksesta!!! Mulla oli kerran tuollainen vastaava tilanne, olisiko sitten ollut jonkinsorttinen kemiallinen raskaus; ehdin saada haalean plussaviivan ja hCG oli jotain 40-50 luokkaa, mutta vuoto alkoi sitten heti. Sitten tuosta tapauksesta noin pari kuukautta eteenpäin tuli selkeämpi plussa, jota kestikin sitten noin viikon verran, sitten alkoi vuoto ja hCG jälleen jo siinä vaiheessa niin matala, että mitään toiveita raskauden jatkumisesta ei ollut. Tiedän siis tasan miltä sinusta tuntuu nyt!! Moni lääkäri on mulle sanonut, että nuo kiinnittymisyritykset ja raskauden alkamiset ovat joka tapauksessa hyviä signaaleja - eihän se paljoa tuossa vaiheessa lohduta, mutta yritä pitää tuokin näkökulma mielessä. Kovasti jaksamisia, teidänkin vuoro tulee vielä joskus, eli älä luovu toivosta!

Tsemppiä myös kaikille muille!
 
Sama laulu täällä simpli, raskaushormoni oli alle 1 ja se meidän topalkio ei ollut tehny mitään kiinnittymisen elkeitä. Kyllä kenkuttaa... yhtä tyhjän kanssa kuin ne kolme inssiä, puolta hirveempi talkoo oli vaan tässä touhussa. Nyt välikierto ja sit jatketaan niiden pakastesinttien kanssa. Onnea ja plussatuulia teille muille... mie huilailen kuukaudenpäivät tässä. ;)
 
No höh ja pöh!!

simpli ja Jade84 :hug:

83yrittäjä Jospa tuo tietäisi hyvää kun et hermoile/jännitä liikoja ;)

ON: Nyt ois sit 2 matkustajaa kyydissä ja yksi huurunenä pakkasessa. Yksi oli jäänyt 3-luokan alkioksi ja ilmeisesti eivät näe yksityisellä järkeä niitä pakastaa. Oli todella kiva käynti kun alkionsiirron jälkeen jäätiin lääkärin kanssa keskustelemaan aivan kaikesta muusta pitkäksi toviksi. Kyllä oli kaukana julkisen puolen toiminnasta tuokin. Sain ohjeeksi tehdä kotitestin pp 16, elikkäs 28.päivä. Juu'u, varmaan maltan odotella :LOL:. Lääkäri eritoten painotti, että vaikka vuotokin alkaisi, ei saa missään tapauksessa lopettaa lugeja. Raskaus on silti vielä hyvinkin mahdollinen.... eli orjallisesti sitten noudatellaan näitä ohjeita.
 
Viimeksi muokattu:
simpli ja Jade84 :hug: ei ole tarpeeksi lohduttavia sanoja teille sanottavaksi

83yrittäjä Mulla itsellä on vähän samanlaiset tuntemukset tämän "projektin" tiimoilta. Ei mitään tuntemuksia tai odotuksia. Teen niin kuin lääkäri/hoitajat käskee ilman mitään tuntemuksia. Odotan ja toivoin vain, että pian ois marraskuun alku ja tämä olisi ohitse. Tsemppiä sinulle ja voimahalin myötä levollisia ajatuksia maanantaille.

ON - Täällä piikittely menee jo rutiinilla, vaikka vasta 3. päivä menossa. Vielä ei ainakaan mitään sivuoireita. Vaikka Synarella annokseni nyt puolitettiin ja lääkäri meinasi, että päänsäryt katotaa - niin ei. Joka hemmetin päivä on pää jumalattoman kipeä. Mutta mitäpä ei kestäisi tämän asian vuoksi.

Ihanaa viikonloppua kaikille mahti-Naisille. Te ootte ihan jokainen arvokkaita ja ainutlaatuisia :heart:
 
Tulosta tuli... Hedelmöittyneitä 7 kpl... (viimevuonna oli 8) Huomenna siirtoon siis ja katsotaan mitä menee pakkaseen... Viimevuonna karsiutui päivän aikana kolme eli käyttökelpoisia oli viisi... joista yksi tuhoutui sulatuksessa... Näinollen 8 hedelmöittynyttä tarkoitti vain neljää siirtoon asti päässyttä ja niistäkin yksi siirto oli kahdella alkiolla eli kolme siirtoa...
 
Hienoa 83 yrittäjä ! olaankohan me jääty kaksistaan?

Mulla ois tänään pp 5 ja olen jo aivan menettänyt toivon, en tiedä miksi :|. Tuntuukun tämä peli ois taas mun osalta pelattu... Vaikka on vasta näin alussa piinistelyt. Tästä syystä olenkin miettinyt jo tosissaan jääkö tämä meidän viimeiseksi hoidoksi, tuntuu vain välil ettei enää jaksa/huvita alkaa alusta kun lopputuloksen tietää. En ole vielä kyl miehelle mitään sanonut. Saas nähdä.

Muiden kuulumisia ois kiva kuulla!!
 
Hieno saalis, Yrittäjä. Toivottavasti mahdollisimman moni olisi siirtokelpoisia.

Nicci, koita kestää piinailun tuska. Itsellä yleensä eka päivät menee siivillä mut sitten tulee se epätoivo. Ne on niiiiin pitkiä päiviä et tuntuu ikuisuudelta.

ON: Mulla on perjantaina ultra jossa selviää että pääsenkö PAS:n. Nyt yritetään omaan kiertoon. Itse en siihen usko et ovulaatio tulis joten näillä näkymin PAS on vasta marraskuussa jolloin se tehdään taas hormonikiertoon.
 
Jade84 ja simpli :hug:

Hienoa 83yrittäjä! Nyt vaan se plussajuna sitten liikkelle!

Toivottavasti bongaat oviksen ja pääset valoa siirtoon. Onkohan sillä lopputulokseen mitään eroa tehdäänkö PAS omaan vai hormonikiertoon? Itse kun en ekasta hoidosta päässyt kun vain kahteen siirtoon (tuore ja PAS) hyvästä saaliista huolimatta.

Älä Nicci menetä toivoa! Tsemppiä :hug:
Vaikka ymmärrän kyllä ton luovutus-olon ihan täysin. Meillä jäi tosiaan pakkaseen kesän ajaksi 5 alkiota, jotka piti kaikki sulattaa. Kaksi rupua siirrettiin ja nyt sen jälkeisiä menkkoja tässä pitelen... Hcg oli alle 1.
Marraskuussa on uusi IVF suunnittelukäynti, sanoin jo miehelle että jos seuraava kierros ei tuota tulosta niin olkoon (hän ei kommentoinut, ei varmaakaan täysillä ymmärrä millaista tämä minulle on). En sitten tiedä kun sekin kierros on ohi, että tuleeko käytyä kuitenkin se kolmas tarjottu? Toivottavasti sinne asti ei tarvitse mennä...

Nannukka81 onnea hoitoon myös sinulle :)
 
Kiitos Valoa ja RBAM kannustuksesta. Auttaa jaksamaan kun muistaa välil, etten todellakaan ole ainut joka tätä piinaa on käynyt/käy läpi :). Täytyy sanoa, että kyl meidät (lapsettomat) on aika kovassa liemessä keitetty.

83yrittäjä Voi juku, mikä saalis. Olet varmaan todella tyytyväinen. Vitsi, mä olen niin innoissani ihan sun puolesta :p

Pp6 on siis kohta takana. Tänään ollut kipuja masulla jossain ja pää kipeä koko illan (huonolla syönnillä ilta). Ei vain jaksa uskoa hoidon onnistumiseen, siksipä olen kahtena päivänä tehnyt ahkeraan tulevaisuuden suunnitelmia joihin kuuluu matkailua/kunnon kohotusta sekä tulevan kodin huoneiden käyttötarkoituksen uudelleen suunnittelu ja työkuvioiden kasvattaminen. Et vaikuttas siltä, että olen jonkinlaisen päätöksen ehkä jo tehnytkin. Jää nähtääksi kuinka sitten käy.
 
Viimeksi muokattu:
Tännään oli kyllä itku niin lähellä hoitajan luona, että... Hoitaja oli aivan ihana, mutta lääkäri oli tämän tunteenpurkauksen takana... Jäi sellainen tunne itselle 3. UÄ:stä, että ollaanko tässä toisen luokan kansalaisia vai miksi lääkäri ei puhu potilaaalleen eli minulle? Ainoat mitä tämä Herra Lääkäri suvaitsi sanoa "Hei! Onko sulla se lappu mukana? Noh, katellaanpa sitten. Meneppäs siitä sitten noiden tyttöjen luo juttelemaan." Eikä HELVETTI mitään muuta!

Voihan kiukku! Ihana hoitaja sitten kertoi, että maanantaina olisi punktio klo 9 ja folleja löytyi yhteensä 10kpl :) Kaikki kuulema näyttää oikein hyvältä noin muutenkin. Hoitaja vielä täytteli tältä Herra Lääkäriltä saadut kesken eräiset reseptit asianmukaiseen kuntoon.

Noh, nyt sitten ikävin tuntein suunnistamme maanantaina punktioon ja keskiviikkona toivottavasti siirtoon.

Ihanaa viikonloppua teille kanssa naiset! Voimia piinailuun ja uudelle kieroselle lähtijöille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Moro :wave:

Nannukka81 On ollut todella törkeää käytöstä lääkäriltäsi :mad:... Voi luoja....:kieh: pistää niin vihaksi täälläkin. Olittekos yksityisellä vai julkisella hoidoissa?

Nyt on siis pp8 ja eilen pp7 olen itsenikin yllätykseksi tehnyt iltapäiväpisusta herkällä Wondfon (olikohan toi nimi oikein ???) testillä selvän haamun. Tämä viiva oli jo tähän aamuun mennessä vahvistunut hieman, vaikka yöllä jouduin käymään WC:ssäkin. En kuitenkaan uskalla vielä riemuita, koska on niin aikaista... pelottaa!! Kun 1. IVF/ICSI tuoresiirrosta se + kotitestiin, mut se hcg vain 36. Harmittaa kun nyt ei ole lähetettä veritestiin, mutta saatan siellä kuitenkin ensi viikon lopulla käydä, ihan oman mielenrauhan takia, jos viivat vahvistuu. Olen myös kummissani kun näin aikaisin noinkin "selvä" haamu, mutta 2 top-alkiotahan sinne laitettiin. Ei voi kun taas kerran odottaa, jota minä en luonnollisestikaan jaksa =).
 
Viimeksi muokattu:
Onpa meitä monta tässä vaiheessa taas tähän aikaan vuodesta. Näköjään julkisella ajoittaa ne tälleen että syksyllä punktoidaan ja loppuvuosi käytellään vai luulenko vaan??

Odottelen hämmentyneenä maanantaita ja gonalin piikittämistä... Jotenkin outoa että se kiinnittyminen on sitten oikeesti NOIN myöhään... :D Kyytiläinen kun on pokattu jo torstaina ja maanantaina vasta piikitetään...

Tsemppiä meille kaikille
 
Hoi!

83yrittäjä Me ollaan yksityisellä ja luulen et aikataulut on monella siksi samat, että kesätauot on pidetty ja sitten aletaan joka paikassa taas tosi toimiin kunkin kiertojen mukaan... =) en tiedä.

SEURAA VAROITUS

++++++TÄHÄN PALSTAAN ON TARTUTETTU PLUSSAVIIRUS++++++

:heart: pp9 saatu digillä raskaana 1-2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nicci Oih, onnea plussasta! :hug: Toivottavasti plussa-tuulet todellakin tarttuu ja saadaan loppuvuoden aikana monta :)

Me ollaan julkisella hoidossa, mutta silti tuntuu että ei kait sielläkään asiakkaita saa kohdella miten sattuu. Etenkään tämmöisen asian tiimoilta kun siellä vieraillaan.

ON: Huominen punktio kyllä jänskättää. Saadaanko saalista ollenkaan ja jos saadaan niin millainen. Toimenpiteen epämukavuuteen olen jo valmistautunut, mutta silti jännittää.
 
Punktiossa käyty ja saalis 10 munasolua; ilmeisen normaali/kohtuullinen saalis?. Jos vain mahdollista niin kokemus oli miellyttävä; liekkö hyvällä lääkityksellä ja raskaalla työviikolla oma osuutensa asiaan ;) Kipuja ei ollenkaan toimenpiteen aikana eikä sen jälkeenkään.

En hoksannut vaan lääkemömmöissä kysyä, että soitteleeko ne huomenna onko mitä hedelmöittyny. Mutta siirtoon mennään keskiviikkona jos toisin ei ilmoiteta.

Nyt lähdemme koirulin kanssa rauhassa ihmettelemään lunta joka satoi sillä aikaa kun nukuimme Ruususen unta.

Pitäkää itsestänne huolta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Vau mikä saalis Nannukka81!!!

Minä kun sain piikitellä extra-päiviä ja isolla annoksella tuon 5 munasolun eteen ja niistäkin vain 4 oli sitten kypsiä. Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy. Ja kiitos onnitteluista, kerrankin ne tulee minulle :heart:

Ja te olette saaneet luntakin...oih minä niin odotan sitä. On mukavampi koiruuksien kanssa ulkoilla ja odotan innolla kun tuo meidän 9 kk vanha rottispoika taas näkee lunta, ku ei varmaan raasu muista viime keväästä mitään..=) Tulethan Nannukka kertoilemaan tuloksia, käyn kuikkimassa.

:p vieläkin epäuskoisena testailee :p
 
Viimeksi muokattu:
Hei hyvään aikaan toit viruksen.. sen pitäis jaksaa elää nyt kuitenkin tällä palstalla puoltoista viikkoa että saisin tartunnan...

Odottelen myös tuota lunta aika innolla kun on oma koirus 5kk ja oli jo hulluna kun nurtsi oli yhtenä aamuna jäässä... Mä niin otan videokameran kouraan kun sitä valkoista sontaa alkaa taivaalta taas tupruamaan :D

Mä piikitin sen gonalin eilen ja sain viimeksi synarelastakin ihan "pössyt" eli huomasin kyllä selkeesti hetkenpäästä että jotain kemikaalia meni nenään niin sama kävi gonalin kanssa mutta hiukka pidemmällä viiveellä.

Pistokohta kutis vimmatusti ehkä 5 min ja illalla oli TODELLA huono olo töissä... Kuola valu kokoajan ja heikotti. Maha turboili eilen ennätyslukemiin ja sitä pitää alkaa nyt tänään hoitamaan isolla annoksella nesteitä...

Todella ONNEA plussasta ja kiitos tartunnan tuomisesta! Toivottavasti ei olla muut vielä immuuneja...
 
Noh, siirrosta ei sitten niin hyviä tuloksia... Kato oli käyny ja kova - ei yhtään pakkaseen ja vain yksi siirrettiin. Aamulla se oli kuulema ollu luokitusta tehdessä 2 ja nyt sitten lounaaseen mennessä jatkanut kasvuaan 4 jopa 5 - mitä se sitten tarkoittaakaan. Lääkäri ja kätilö olivat kyllä toivekkaita tämän yhden ainokaisen sinnittelijän kasvusta. Mutta itsellä ei kyllä nyt mikkään lohduta :'( Minkä helvetin vuoksi tätä pitää käydä läpi? Noh, nyt ei auta ku toivoa kuin extra-tarttuvia jarrusukkia sun muita seuraavien päivien aikana.. vaikka tuloshan on kyllä tiedossa - nega mikä nega...
 
Noh noh Nannukka, ei tässä vaiheessa vielä kirvestä kaivoon! Jos punktiosi oli toissapäivänä, tänään parhaat alkiot on 4- tai 5-soluisia, joten toi sun sisukas sissi on just niinkuin pitääkin! Nyt otat muutaman päivän iisisti, teet kivoja asioita, pakottamalla vaikka pakotat itse positiiviselle fiilikselle.

Ja jos saat käsiisi tuoretta ananasta, leikkaa se viiteen osaan ja syö yksi osa päivässä. Tuoreessa ananaksessa (varsinkin siinä kovemmassa puumaisessa ytimessä, joten sitä ei saa leikata pois) on bromelainia, joka edistää alkion kiinnittymistä. 2-päiväinen alkio kiinnittyy 5 päivän sisällä siirrosta. Sen jälkeen tuoretta ananasta ei pidä syödä paljoa, koska myöhemmin raskaudessa voi aiheuttaa myös kohdun supistelua.

Saattaa olla vanhojen mummojen tarinoita, mutta mulle ainakin tuli hyvä mieli, kun "yritin kaikkeni"! ;) Täällä nimittäin piinaillaan 11. päivää kahden 2-päiväisen alkion (4- ja 5-soluisen) kanssa.

Niccille lämpöiset onnittelut ja 83yrittäjälle peukkuja piinailuun!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä