IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heips!

Nannukka81 no voih sentään. Lähetän sinulle vauvaliimaa..

Tulikohan tässä liian aikaisin itsekin hurrailtua. Eilen pp 11 alkoi aamupäivällä yhtäkkiä ruskea tuhruvuoto!!????!!! On tähän päivään mennessä vähentynyt, mutta...:ashamed: Testi on kyllä vahvistunut, mutta eihän se vielä tässä vaiheessa haalistukaan, jos keskenmenoa tekee tai kohdunulkoinen. Tekis niin mieli taas kirota oikein huolella. Miksi tän lapsen "yrityksen" pitää olla jatkuvaa loskaa niskaan meille joillekin?? Nyt ois kyllä yläkerran ukolle pikkasen taas mielipiteitä..

Huomenna jos vielä tuhruttaa, soitan työterveyteen ja pyydän lähetteen hcg-veritestiin. Kun ei tunnu täällä meillä pääsevän mihkään ilman lähetettä vaikka kuin maksaisi itse. Sekin vielä tehdään oikein hankalaksi...

Noh ei voi muuta kun TAAS odottaa mitä tuleman pitää..

Parempaa lykkyä muille taasen
 
Viimeksi muokattu:
Nicci> Jännä juttu kun täällä turussa julkisella on taas ns. PAKKO käydä veritestissä... Kotitesti ei kelpaa.. Että silleen...

Kyllähän monilla tulee vuotoa oletettujen kuukautisten kieppeillä joten ei hätiä mitiä ja soittele klinikalle niin saat varmuutta...

Nannukka> Eipä siihen tarvita kuin se yksi... on se tälläkin palstalla moneen kertaan nähty. Kovin monet eivät koskaan saa mitään pakkaseen tai sieltä ei ainakaan saada mitään ulos ja siltikin ovat tarinat onnellisesti päättyneet... Mut juu... tiedän kuinka sitkeitä noi fiilikset on vaikka kuka mitä sanoiskin... Helppo on kuitenkin toiselle onnistumista tuollaisessakin tilanteessa toivoa... Tiedän jos se olisi omalla kohdalla niin viiltelisin ranteita varmaan (noin kuvainnollisesti) TSEMPPIÄ!!!!

Minäkin täällä masistelen kun ei satu enää nännit eikä ole enää niin tummat kuin olivat tuossa tiistain kohdilla (johtui varmaan gonapeptylistä) Eli viikonloppua odotellessa... ehkä lauantaina ensimmäisen kerran testailen... Veritestipäivä on 1.11
 
Moro!

83yrittäjä meillä nääs on ajoa tunnin verran hoitopaikkaan oli sit yksityinen tai julkinen. Yksityisellä kun on oma labra, eivät jostain syystä lähetettä anna julkiselle puolelle?? Eivätkä kehtaa ajattaa sinne. Näissä on näköjään eri käytäntöjä, mut kaikkein eniten ihmettelen et miksi ihninen ei itse saa itsestää otattaa verikoetta edes vaik ite sen haluaa maksaa!!!??!! Noh samahan tuo ku sain puristettua työterveydestä lähetteen.

Tuhru on lakannut ja testi vahva ja rinnatkin aristelee taas. Käyn kuitenkin oman mielenrauhan vuoksi kokeessa. Ei tarvitse pähkäillä. Muiden kuulumisia/ajatuksia/tuntemuksia ois kiva kuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hyvä, Nicci! Kyllä se vielä siellä sinnittelee. :)

Täällä on testattu plussa.... Kai. Kolmesta tikkutestistä kahdessa oli haamuviiva ja yhdessä (siinä jota pitelin pissasuihkussa selkeästi pisimpään) vahvempi. Ei vielä uskalla ihan nuolaista, mutta iltapäivästä minäkin marssin verikokeeseen. Iiiks! Ikinä, koskaan, milloinkaan ennen en oo saanut edes haamuplussaa! :D

83yrittäjälle hyviä hermoja... Saavuttakoon tämä plussatuuli nyt sinutkin! :)
 
Onnea Lumi!!!

Minä kävin kaupassa hakemassa neljä testiä niin pääsen tässä piinailemaan kunnolla... Punktio oli siis tiistaina eli nyt on 10. päivää hedelmöittymisen jälkeen. Alkion asentaminen oli torstaina eli nyt on pp 9?? vai 8? En mä tiiä...

Kusin kuitenkin purkkiin jo ensimmäisen kerran ja haamun varjo siinä saattoi oikeen kovasti jos tirkisteli niin ehkä olla... hyvällä uskolla ja punaiset lasit päässä...

Nyt isosti peukut pystyssä josko maailman suurin ihme olisi meilläkin mahdollinen..
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hei!!

JES! Plussaviirus on siis tarttunut :heart:

83 yrittäjä tules heti kertomaan vahvistuuko viivanen

Mä kävin perjantaina siellä verikokeessa ja oli pp14, hcg arvoni oli huimat 1251. Olin puota takamukselleni. Noh tottakai kohdunulkoinen on käynyt mielessä, mutta en halua siihen uskoa. Kaksi alkiotahan meille siirrettiin ja olen päättänyt, että ne kummatkin ovat kiinnittyneet oikeaan paikkaan ja voivat hyvin... :rolleyes: (Toivotaan, että näin kanssa on)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja Sadana
83yrittäjä :hug:

Olen tässä nyt miettinyt siirtymistä jonnekin plussanneiden joukkoon, etten täällä enää hehkuttaisi. Toivotan kaikille onnea hoitoihin ja käyn vilkuilemassa välillä mitä tänne kuuluu. Tulee teitä niin ikävä!!!
 
No voi itku, 83yrittäjä. :'(

Mun pitäisi kai myös uskaltautua johonkin plussapinoon... Mutta käyn kyllä kurkkimassa tämänkin ketjun uutisia ja peukutan hurjasti kaikille. Muistakaa, että jos plussa on mahdollinen nelikymppiselle nelosluokan endo- ja immuuniongelmaiselle mimmille, on se teillekin!! Suurkiitokset kaikille palstalaisille tuesta ja toivottavasti pian taas kohdataan plussaketjussa! :heart: :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tammuska
Täältä myös super-lämpimät onnentoivotukset Niccille ja Lumi72 plussasta. :hug: :heart: Niin kuin monesti ennenkin on todettu niin näitäkin uutisia tälläkin palstalla kaivataan, että pysyy jonkinlainen toivon kipinä kaiken tämän kahlauksen ja tarpomisen keskellä. :)

83yrittäjä – itkujen itku ja potku raivarit – :hug: lujasti. Voimia, lujaa mieltä ja tahtoa, muuta ei oikein osaa toivottaa.

Ihmisen mieli/psyyke on kauhean petollinen ja arvaamaton (pelottava yhdistelmä mielestäni). Piinapäivät on kyllä nimensä veroiset, sen allekirjoitan näin ekakertalaisena täysin. Nämä päivät siirto-päivän jälkeen ovat olleet yhtä helv....ä! Ei riitä, että olo on kuin rantapallolla turvotuksen takia ja rinnat aristaa niin, että pakaste herne-maissi-paprika-pussien kanssa katellaan telkkaria iltaisin.. Ja ihan niin kuin nuo ei riittäisi niin psyyke (ilmeisesti, hyvin vahvasti uskoakseni) järjestää voimakkaita pahoinvointi kohtauksia satunnaisesti. Oih, luoja paratkoon että tennarin pohjat ja koira rukka on saanut ulkoilusta viime päivät :D

Viime päivät on olleet täynnä uskoa, epätoivoa, itkua, naurua, raivostumisia epäoikeuden mukaisuutta kohtaan… Vaikka me emme usko ja odota mitään mieheni kanssa ensimmäiseltä hoitokierrolta niin silti – ihmeen odottaminen on vahvistunut piinapäivien edetessä ja testin tekeminen pelottaa yhä enemmän ja enemmän, kun jollakin hassulla tavalla tunnen sydämessäni että sen ihmeen odottaminen on turhaan, ainakin tässä vaiheessa vielä.

Taidammekin tästä lähteä koirulin kanssa räntäsadetta uhmaamaan pitkällä lenkillä.
 
Viimeksi muokattu:
Jottei olis taas liian helppoa niin Addisonia sairastava koiranpentumme on toista päivää ripulilla ja huomenna tippaan jos ei tokene kotikonstein... NYT harmittaa niin että silmät ei liiku... Tänään kävin pakollisessa verikokeessa (meillä julkisella on pakko käydä verinäytteestä todentamassa että ei ol tiineenä) Ja jouduin kahdessa eri labrassa kolkuttelemaan että pääsin tähän testiin taas... JURKELE!!

Ei tässä muu auta kun vaan toivoa että tulevaisuudella on jotain hyvää annettavaa meillekin. Juur nyt voisin vaan hautautua johonkin peittojen koloon enkä nouse enää koskaan....

Plussanneille tsemppiä! Ja pysykääkin poissa ainakin seuraava vuosi....
 
:) Heh... mulla alkaa jo silmät taas liikkumaan :) Pääsin selkeesti helpommalla henkisellä helvetillä kuin viime ivf keräyksessä.

Tammukuun puolivälissä pas suunnittelu ja keväällä sitten taas siirtoja... Hemmetti että tää on hidasta!!!
 
Pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan, kun meillä on alkamassa toinen ivf, pitkään sai tämänkin alkamista odottaa... Ja ihania uutisia täällä!! Onnea kovasti lumi 72 ja Nicci!!
Yrittäjä83 suuret voimahalaukset. epäreilua tämä on. Mites nannukka? mikä tilanne?

ON: mulla alkaa siis sumut 21.11. tästä se lähtee taas!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hei!

Pakko oli tulla kahtoo vanhoja tuttuja :wave:

Ellie80 nyt te teette sen, jookos!!

83yrittäjä onpas teillä pitkät välit pas:ssa. Vai halusitteko itse pitää taukoa nyt?

Kaikille onnea matkaan. Minun tarinassani vielä ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Menossa rv 7+5 ja kaksi sykettä löydetty perjantaina. Pieniä vuotojakin on ollut matkassa ja kovasti niistä huolota kantanut. Mutta ainakin nyt toistaiseksi kaikki hyvin.

TSEMPPIÄ JA TULEN TAAS KUIKUILEMAAN!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja Lumi72
Whoop whoop, Nicci! Molemmat kiinni! Vaudevau ja onnea!!! :heart: :heart:

Odotusaika-puolella on ainakin mukava 'Lapsettomuushoidoista plussanneet 2012-13' -ketju, suosittelen...

Ellielle tsemppiä uuden kierroksen alkuun! Tämä onnistuu, jookos?

t. Lumi72 & Hiutale 7+3
 
Ellie80 – meidän tilanne on sellainen, että ensimmäinen ICSI tuotti negan ja nyt sitten on kärsitty ”haamu-kivuista” tai miksi niitä sanoisi niin alavatsalla (välillä sellainen repivä särky/vihlaisu) :( Nyt jonotellaan sitten 4-6kk seuraavaan yritykseen. Yritetään kasvaa vahvemmaksi, tehdä ja ajatella muuta kuin tätä projektia. Nyt sitten on projektina pudottaa kertyneet hormoni kilot, joita tuli mahottoman paljon jostain syystä ensimmäisellä hoitojaksolla. :(

Lämpöiset halaukset plussanneille ja kärsivällisyyttä piinailijoille ja jonossa olijoille :hug:
 
Mites muuten muilla? Onko monilla tullu kiloja hoidoissa? Itse pelkäsin enempi että tulis, mutta oikeestaan vain ivf kierros tuo kiloja muutaman mitkä pissin sitten nesteen muodossa pois kun mensut alkaa...

Äiti ja sisko ovat ottaneet aina raskauskiloja 30 tai enemmänkin, joten pelkäsin että hormonit tekee mulle tepposet. Toivottavasti omaan eri geenit siltä osin :D

Meillä ensimmäiseen passiin aina ivf hodon jälkeen vaaditaan ns. pas suunnittelukäynti ja se menee vaan noin pitkälle... Eli ei olla "vapaaehtoisesti" tauolla....
 
Ihania uutisia Nicci!! ja vielä kaksi! :heart: Lumillakin kaikki hyvin, hienoa!

Nannukalle tsempit kilojen pudotukseen ja "jonotukseen", tässä odottaminen on musta hankalinta...

Mulle ei ole kiloja tullut lisää, ei ainakaan merkittävästi.

Kiitos tsempeistä ja nyt olisi sitten viimeiset mahdollisuudet todella onnistua, en varmasti enää kolmatta ivf halua. huomenna alkaa synarelat!
 
Ellie> Hitsi kun olis itselläkin tuolleen luontoa oikeesti "luovuttaa", vaan tiedän että en pystyisi jättämään hoitoja "kesken" vaikka kuinka tuntuis pahalta.

Olen itse päättänyt (miehen kanssa) että julkiset käydään ja pari kierrosta vielä yksityisellä ja sitten hanskat tiskiin ja uutta sotasuunnitelmaa kehiin. Julkisella menee varmasti vielä reilusti puolitoista vuotta ja yksityisellä uskon että päästään pari hoitoa läpi ehkä vuodessa... Sillä aikataululla pitäisi vielä ehtiä adoptiojonoonkin...
 
Hellurei!
Kuulumisia täältä... Ti siirrettiin pakkasukko ja testipäivä olis 4.12. Meillä kans on pakko käydä verikokeessa! Mut ihan hyvä, saa ainaski varmuuden ja mielenrauhan! Ehkä... Saapi nähdä malttaako sitä olla testaamatta... Ku laatikon pohjalla kummittelee testit! ;)
 
Kiitos tsempeistä ja nyt olisi sitten viimeiset mahdollisuudet todella onnistua, en varmasti enää kolmatta ivf halua. huomenna alkaa synarelat!
Ellie, meillähän plussa tuli nimenomaan 3. IVF:stä. Eli toisen jälkeen ei ehkä vielä kannata luovuttaa. Tietysti jokainen menee oman jaksamisensa mukaan, mutta itse ainakin oon ihan tyytyväinen, ettei annettu periksi. Montaa asiaa osattiin kolmannella kierroksella säätää paremmaksi ja uskon että plussa oli sitten niiden säätöjen yhteisvaikutusta.

Vähän hiljaista on nyt ollut tässä ketjussa plussien kanssa, toivotaan nyt että mukavia jouluylläreitä alkaa pikaisesti rapista, kun monella näyttää kuitenkin olevan hoito meneillään.

Täällä on aika jotenkin mennyt vauhdilla, 16. raskausviikko jo menossa ja toistaiseksi kaikkki mennyt hyvin. Meilläkin oli melko mutkikas taival, joten jos minä plussasin niin toivoa on varmasti kenellä tahansa teistäkin. Lapsettomuuden jäljethän ei poistu plussaukseen eikä varmaan koskaan, raskauteen liittyy huolehtimista varmasti paljon enemmän kuin niillä, joilla se on alkanut helpommin. Sitä varmaan vielä synnärille mennessäkin epäilee, että "en mä varmaan raskaana oikeesti ole...."
 
Elikkä tilanne seuraavanlainen;

Ovulaatio vasta tulossa, on taas pitkä kierto.
Saimme lisätutkimuksiin lähetteen, hyytymistekijät ja kromosomi kokeisiin.
Kortisooni resepti odottelee käsilaukussa ja disperiini purkki myös kun plussa pärähtää ovulaatio mittariin niin alan mussuttamaan niitä. Tuntuu se ihmeelliselle kun saa vihdoinkin lisä tutkimuksia, että me sittenkin saadaan ehkä selitysiä jo tapahtuneille keskenmenoille.
 

Yhteistyössä