Jääkö miehenne koskaan lapsi sairas-lomalle?

Hoidan kotona 1v tyttöä ja meidän 4v poika jää myös kotiin kun on pahassa kuumeessa. Kyselin, että eikö mies voisi jäädä kotiiin hoitaa lasta kun heillä kerran on oikeus ottaa noita lapsi sairastaa-lomia(3pv palkallista) ilman dokumentti tarvetta. Kieltävän vastauksen sain koska töissä muka muutenkin vajetta henkilökunnassa jne.
Mites muilla? Onko "oikeutta" käytetty sopivasti?
:headwall: :headwall: :headwall:
 
meillä mies mahdollisuuksien mukaan nappaa potilaan mukaan töihin.
siis jos lapsen olo on semmoinen että jaksaa olla, just harmitteli kun keskiviikkona kävi kotona ja sit torstaina pienimmällä oli veto pois ja lämpöä ettei tajunnut ottaa keskiviikkona pojua mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cabi777:
meillä mies mahdollisuuksien mukaan nappaa potilaan mukaan töihin.
siis jos lapsen olo on semmoinen että jaksaa olla, just harmitteli kun keskiviikkona kävi kotona ja sit torstaina pienimmällä oli veto pois ja lämpöä ettei tajunnut ottaa keskiviikkona pojua mukaan.
Siis oletko tosissasi? Mitä sun mies tekee työkseen? Erikoinen järjestely.

Mä olen itse tällä hetkellä kotona hoitamassa poikia ja avokkia, jotka ovat kaikki flunssassa. Työnantajalle tämä ihan ok. Tänääkin olis töissä ollut tärkeä ja mielenkiintoinen palaveri, mutta asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimble83:
Alkuperäinen kirjoittaja cabi777:
meillä mies mahdollisuuksien mukaan nappaa potilaan mukaan töihin.
siis jos lapsen olo on semmoinen että jaksaa olla, just harmitteli kun keskiviikkona kävi kotona ja sit torstaina pienimmällä oli veto pois ja lämpöä ettei tajunnut ottaa keskiviikkona pojua mukaan.
Siis oletko tosissasi? Mitä sun mies tekee työkseen? Erikoinen järjestely.

Mä olen itse tällä hetkellä kotona hoitamassa poikia ja avokkia, jotka ovat kaikki flunssassa. Työnantajalle tämä ihan ok. Tänääkin olis töissä ollut tärkeä ja mielenkiintoinen palaveri, mutta asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen.
Meillä mies joka päivä tekee pelkästään yksinään yli 50.000e liikevaihdon työnantajalle, joten voitte arvata tykkääköä miehen pomo alaisen poissaolosta skidin flunssailun takia. Näin miehen työnantajan näkökulma tärkeysjärjestyksestä;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sensei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimble83:
Alkuperäinen kirjoittaja cabi777:
meillä mies mahdollisuuksien mukaan nappaa potilaan mukaan töihin.
siis jos lapsen olo on semmoinen että jaksaa olla, just harmitteli kun keskiviikkona kävi kotona ja sit torstaina pienimmällä oli veto pois ja lämpöä ettei tajunnut ottaa keskiviikkona pojua mukaan.
Siis oletko tosissasi? Mitä sun mies tekee työkseen? Erikoinen järjestely.

Mä olen itse tällä hetkellä kotona hoitamassa poikia ja avokkia, jotka ovat kaikki flunssassa. Työnantajalle tämä ihan ok. Tänääkin olis töissä ollut tärkeä ja mielenkiintoinen palaveri, mutta asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen.
Meillä mies joka päivä tekee pelkästään yksinään yli 50.000e liikevaihdon työnantajalle, joten voitte arvata tykkääköä miehen pomo alaisen poissaolosta skidin flunssailun takia. Näin miehen työnantajan näkökulma tärkeysjärjestyksestä;)
Mun näkökulmasta sillä ei ole väliä tykkääkö pomo vai ei ;)

Omista oikeuksista on pidettävä kiinni. Työehtosopimus on sitä varten, että sitä noudatetaan. Työnantajan vastuu on huolehtia siitä, että homma toimii myös työntekijän poissa ollessa eli ei kannata laskea kaikkia kortteja yhden työntekijän varaan.
 
Meillä yleensä mies on kotona lapsen ollessa sairaana. Tai sitten olemme järjestäneet, että minä menen töihin, kun mies tulee töistä. Itse tuossa tapauksessa hiukan joudun lyhentämään työaikaa. Yleensä tosiaan mies on kotona, koska sen ei tarvitse vääntää oikeuksien puolesta niinkuin minun. Pomoni on hankalaa maksaa edes omia sairaslomanrahoja saati sitten lapsen sairastellessa. Mies saa ilman mitään ongelmia rahan niin siksi meillä on näin mennyt kätevämmin.
 

Yhteistyössä