jälleenmyyjät+verotus

Koo
Minulla on y-tunnus ja teen veroilmoitukseni 5 lomakkeella. Vaikka vuotuinen liikevaihtoni on pientä, niin silti teen kirjanpidon ja ilmoitan verottajalle tekemiseni.
Toimintani on vielä niin pientä, että en kuulu alv-rekisteriin, enkä ennekkoperintärekisteriin. Maksan sitten veroni mätkyjen muodossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 14:46 Koo kirjoitti:
Minulla on y-tunnus ja teen veroilmoitukseni 5 lomakkeella. Vaikka vuotuinen liikevaihtoni on pientä, niin silti teen kirjanpidon ja ilmoitan verottajalle tekemiseni.
Toimintani on vielä niin pientä, että en kuulu alv-rekisteriin, enkä ennekkoperintärekisteriin. Maksan sitten veroni mätkyjen muodossa.
Minulla on kans y-tunnus, ja kuulun alv-rekisteriin, ennakkoperintärekisteriin koska minulla on ihan firma. ja lomake on muistaakseni 5A.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei ole y-tunnusta ja en ilmota verottajalle millään tavalla tulojani kun ne kumminkin jää alle 8500e vuodessa.
Eikä Oriflame ja hassut hatut sitä edes vaadi että pitää olla tunnus ja ilmottaa verottajalle.
 
Rehellinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 18:55 Nti Nokkonen kirjoitti:
Mulla ei ole y-tunnusta ja en ilmota verottajalle millään tavalla tulojani kun ne kumminkin jää alle 8500e vuodessa.
Eikä Oriflame ja hassut hatut sitä edes vaadi että pitää olla tunnus ja ilmottaa verottajalle.
Öhöm.. siis, tuo 8500e on ALV-raja, ei veronmaksu raja. Eli sä siis pimität tulos verottajalta ja et maksa voitoistas veroja niin kuin me kunnon kansalaiset. En osta ikinä Oriflamea enkä hassuja hattuja jos te kaikki olette samanlaisia huijareita!!!! :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 13:13 Rehellinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 18:55 Nti Nokkonen kirjoitti:
Mulla ei ole y-tunnusta ja en ilmota verottajalle millään tavalla tulojani kun ne kumminkin jää alle 8500e vuodessa.
Eikä Oriflame ja hassut hatut sitä edes vaadi että pitää olla tunnus ja ilmottaa verottajalle.
Öhöm.. siis, tuo 8500e on ALV-raja, ei veronmaksu raja. Eli sä siis pimität tulos verottajalta ja et maksa voitoistas veroja niin kuin me kunnon kansalaiset. En osta ikinä Oriflamea enkä hassuja hattuja jos te kaikki olette samanlaisia huijareita!!!! :kieh:
No sitten sinä et niitä osta, onneksi se ei ole minulta pois!
Olen asian selvittännyt ennen kun olen ryhtynnyt hommaan ja minulle on sanottu että ei tarvitse verottajalle ilmottaa ja asian kysyin myös verovirastosta.
Miksi siis sitä alkaisin tekemään?
Turhaa paperi hommaa tyhjästä ihan kun oma päätyö ei veisi tarpeeksi aikaa ja saan omassa työssäni olla papereiden kanssa tekemisissä ihan tarpeeksi.

Annan sinulle Oriflamen asiakaspalvelun numeron mistä voit kysyä että tarvitseeko tavallisen myyjän maksaa harrastuksesta veroja, ilmottele mulle sitten mitä siellä vastattiin meinaa asiaa on sieltä monesti kysytty :D
Oriflame oy 020 743 0530
 
HomCare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 19:32 Nti Nokkonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 13:13 Rehellinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 18:55 Nti Nokkonen kirjoitti:
Mulla ei ole y-tunnusta ja en ilmota verottajalle millään tavalla tulojani kun ne kumminkin jää alle 8500e vuodessa.
Eikä Oriflame ja hassut hatut sitä edes vaadi että pitää olla tunnus ja ilmottaa verottajalle.
Öhöm.. siis, tuo 8500e on ALV-raja, ei veronmaksu raja. Eli sä siis pimität tulos verottajalta ja et maksa voitoistas veroja niin kuin me kunnon kansalaiset. En osta ikinä Oriflamea enkä hassuja hattuja jos te kaikki olette samanlaisia huijareita!!!! :kieh:
No sitten sinä et niitä osta, onneksi se ei ole minulta pois!
Olen asian selvittännyt ennen kun olen ryhtynnyt hommaan ja minulle on sanottu että ei tarvitse verottajalle ilmottaa ja asian kysyin myös verovirastosta.
Miksi siis sitä alkaisin tekemään?
Turhaa paperi hommaa tyhjästä ihan kun oma päätyö ei veisi tarpeeksi aikaa ja saan omassa työssäni olla papereiden kanssa tekemisissä ihan tarpeeksi.

Annan sinulle Oriflamen asiakaspalvelun numeron mistä voit kysyä että tarvitseeko tavallisen myyjän maksaa harrastuksesta veroja, ilmottele mulle sitten mitä siellä vastattiin meinaa asiaa on sieltä monesti kysytty :D
Oriflame oy 020 743 0530
Tiedän entisenä Oriflamen myyjänä, että Oriflamessa ei todellakaan mitenkään opasteta veroilmoituksen tekoon, eikä mitenkään edes kehoteta sitä tekemään. Totuus vaan on se, että kaikki tulot - pienimmätkin - pitää verottajalle ilmoittaa (jopa pienet osuuspankin tms. osuustulot!!). Niin pitää ilmoittaa myös tulot jälleenmyynnistä, vaikka ne miinukselle jäisivätkin. Verottaja tekee sitten sen päätöksen verotetaanko tuloista vai ei!! Täällä on turha kenenkään jälleenmyyjän sanoa, ettei tuloista tarvi ilmoittaa verottajalle. Kaikki tulot pitää ilmoittaa verottajalle ja tämä on myös verotoimistosta kysytty! Joka ikinen vuosi olen itse HomCaren tuotteiden myyjänä tehnyt veroilmoitukseneli 5-lomakkeen, vaikka tulot olisivat olleet kuinka pienet tahansa ja vaikken ole alv-velvollinen ollutkaan. HomCare myös opastaa jälleenmyyjiään veroilmoituksen tekoon verokoulutuksilla kerran vuodessa. Rehellinen jälleenmyyjä tekee veroilmoituksen aina tuloistaan jäi ne sitten miinukselle tahi eivät - siihen ei vaikuta se onko päätyössä vai ei. Itsekin olen myös päätyössä, olen 1,5v. ja 3v. lasten äiti sekä jälleenmyyjä.

Ystävälleni oli verotoimistosta opastettu, että jos tulot ovat kovin pienet, niin voi veroilmoituksen tehdä ruutupaperillekin tyyliin tulot ja menot. Ja HUOM. tämä ohje on verotoimistosta!!! eli ei niitä pieniäkään tuloja saa jättää verottajalle ilmoittamatta - se on pimeää tuloa!!!
 
HomCare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 19:32 Nti Nokkonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 13:13 Rehellinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 18:55 Nti Nokkonen kirjoitti:
Mulla ei ole y-tunnusta ja en ilmota verottajalle millään tavalla tulojani kun ne kumminkin jää alle 8500e vuodessa.
Eikä Oriflame ja hassut hatut sitä edes vaadi että pitää olla tunnus ja ilmottaa verottajalle.
Öhöm.. siis, tuo 8500e on ALV-raja, ei veronmaksu raja. Eli sä siis pimität tulos verottajalta ja et maksa voitoistas veroja niin kuin me kunnon kansalaiset. En osta ikinä Oriflamea enkä hassuja hattuja jos te kaikki olette samanlaisia huijareita!!!! :kieh:
No sitten sinä et niitä osta, onneksi se ei ole minulta pois!
Olen asian selvittännyt ennen kun olen ryhtynnyt hommaan ja minulle on sanottu että ei tarvitse verottajalle ilmottaa ja asian kysyin myös verovirastosta.
Miksi siis sitä alkaisin tekemään?
Turhaa paperi hommaa tyhjästä ihan kun oma päätyö ei veisi tarpeeksi aikaa ja saan omassa työssäni olla papereiden kanssa tekemisissä ihan tarpeeksi.

Annan sinulle Oriflamen asiakaspalvelun numeron mistä voit kysyä että tarvitseeko tavallisen myyjän maksaa harrastuksesta veroja, ilmottele mulle sitten mitä siellä vastattiin meinaa asiaa on sieltä monesti kysytty :D
Oriflame oy 020 743 0530
Kannattaiskohan sinun itse kysyä suoraan verotoimistosta tuota asiaa. Se on yhtä tyhjän kanssa mitä joku firma sanoo asiasta - verottajalta se oikea tieto löytyy ja verottajan kanta on että pienimmätkin tulot on ilmoitettava vaikka sitten ruutupaperilla!!
 
Jälleenmyyjänä minua todella ärsyttääkin juuri se että pitää ilmoitella,vielä en ole toiminut niin kauan mutta toukokuuhun mennessä pitää ilmoitus tehdä. Jälleenmyyn Tupperwarea sekä PartyLitea. TW:ssa ei tarvita y-tunnusta,PL:ssa vaaditaan jotta saan palkan,molemmissa on sama vuosiraja se 8500 ettei mene alv:ia,mutta minulla on se raja tuon yhteensä kun teen kumpaakin...
Ei pelkoa,niin hiljaista on ettei mene lähellekään noita summia :LOL:
Niin,ja kun PL:a varten tenttasin verottajaa,hän kertoi että myös TW:sta pitäisi nuo tulot ilmoittaa,on y-tunnus tai ei. KIrjanpito on mulle heikko lenkki :ashamed:
 
HomCare
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 15:28 Tytteli-83 kirjoitti:
Jälleenmyyjänä minua todella ärsyttääkin juuri se että pitää ilmoitella,vielä en ole toiminut niin kauan mutta toukokuuhun mennessä pitää ilmoitus tehdä. Jälleenmyyn Tupperwarea sekä PartyLitea. TW:ssa ei tarvita y-tunnusta,PL:ssa vaaditaan jotta saan palkan,molemmissa on sama vuosiraja se 8500 ettei mene alv:ia,mutta minulla on se raja tuon yhteensä kun teen kumpaakin...
Ei pelkoa,niin hiljaista on ettei mene lähellekään noita summia :LOL:
Niin,ja kun PL:a varten tenttasin verottajaa,hän kertoi että myös TW:sta pitäisi nuo tulot ilmoittaa,on y-tunnus tai ei. KIrjanpito on mulle heikko lenkki :ashamed:
Älä huoli, kyllä verottajalle riittää ihan yksinkertainen kirjanpito eli lasket tulot yhteen ja menot yhteen. Esim HomCaren kirjanpidossa on sarakkeet (päiväkirja): myynti alv 22%, myynti alv 17% (ravintovalmisteet), oma käyttö, muut tuotot, ostot alv 22%, ostot alv 17 %, annetut emännän edut, autokulut, muut kulut, korot ja verot. Itselläni tulee pääasiassa kirjauksia myynti alv 22%, oma käyttö, ostot alv 22 %, annetut emännän edut, autokulut ja muut kulut -sarakkeisiin. Sitten vaan ynnää sarakkeiden summat ja siirtää ne pääkirjaan kunkin kuukauden kohdalle. Tämän jälkeen ynnää vuoden tulot ja menot jokaiseen sarakkeeseen. Sitten vaan 5-lomaketta täyttelemään + tietty tuloslaskelma, mutta sekin on helppo tehdä pääkirjasta saa sinnekin summat. Ei loppujen lopuksi ole kovinkaan vaikeaa, mutta kyllähän siihen aikaa kieltämättä kuluu. Itse aloitin alv-velvollisena v. 2006 alusta, koska v. 2005 alkoi lipoa jo liki 8500 e. Viime vuonna menikin jo toukokuussa tuo raja rikki. Mutta kirjanpidon ja veroilmoituksen olen tehnyt alusta asti joka ikisestä tulosta - ja näin tekee jokainen rehellinen jälleenmyyjä. Eli miettikää keneltä ostatte tuotteita vai haluatteko kannattaa pimeää yritystoimintaa?
 
Rockabillybabe84
Eli kuinka ns "tulot" voi muka tupperwaris kirjata ku en saa välist mtn :( ja se työn minkä oon laittanu siihen likomaan niin se onkin aivan ilmainen :( ja ne menot on korkeammat mitä asiakas on maksanut kuinkas se päätyy yhteen???
Jas sit ei minulle edes oo kerrottu mikä on mun hinta Konsulenttina eli he käyttävät minua niinkuin heidän suurena asiakkaana vaikka olen konsulentti .

Kertokaa nyt hei joku ennekuin oikeesti tulen hullux :(

Jossain mättää kun ei summat stemmaa ja mä kun lasken niin saan aina vaan sen saman summan eli mun matikassa ei oo mtn vikaa se on niitten väli käsissä .

Ja sitkun pitää valehdella asiakkaille että tuotteet tulevat muka viikos - ja paskat kesti yli 6 viikkoa ja asiakkat olevet yli vihaisia minulle ja syyttävät minua siitä kun he eivät ole saanneet tuotteitansa .

se ns. uusi "hittituote" Easy Rice - keittää muka riisit 8 minuutis mikros (asiakkaitten huijausta):| :mad: täyttä paskaa lopputulos olikin yli 20 min +mikro kuumui ja astia kuumui :mad: ja nakkasin sitten ne riisit kattilaan ja keitin ne 15 min kattilassa . =)
 
Eli kuinka ns "tulot" voi muka tupperwaris kirjata ku en saa välist mtn :( ja se työn minkä oon laittanu siihen likomaan niin se onkin aivan ilmainen :( ja ne menot on korkeammat mitä asiakas on maksanut kuinkas se päätyy yhteen???
Jas sit ei minulle edes oo kerrottu mikä on mun hinta Konsulenttina eli he käyttävät minua niinkuin heidän suurena asiakkaana vaikka olen konsulentti .

Kertokaa nyt hei joku ennekuin oikeesti tulen hullux :(

Jossain mättää kun ei summat stemmaa ja mä kun lasken niin saan aina vaan sen saman summan eli mun matikassa ei oo mtn vikaa se on niitten väli käsissä .

Ja sitkun pitää valehdella asiakkaille että tuotteet tulevat muka viikos - ja paskat kesti yli 6 viikkoa ja asiakkat olevet yli vihaisia minulle ja syyttävät minua siitä kun he eivät ole saanneet tuotteitansa .

se ns. uusi "hittituote" Easy Rice - keittää muka riisit 8 minuutis mikros (asiakkaitten huijausta):| :mad: täyttä paskaa lopputulos olikin yli 20 min +mikro kuumui ja astia kuumui :mad: ja nakkasin sitten ne riisit kattilaan ja keitin ne 15 min kattilassa . =)
Siis mitähän sä nyt mahdat tarkoittaa? :O Miten niin sulle ei jää mitään? Vai onko sulla se kassin tienaus vielä kesken? Sillon ei välistä jääkään mitään, vaan vasta sen jälkeen kun olet sen kassin arvon verran myynyt. Eli tosiaan sulla menee silloin ylimääräiset kulut omasta pussista. Tää on sellanen asia, mikä sun tiiminjohtajan pitäs oikeesti sulle selvittää. Häneltä saat myös nuo kirjanpitokaavakkeet. Hänen "kimppuunsa" sun oikeastaan siis kuulus "käydä" jos jokin asia askarruttaa. ;)

En tiedä mikä nykyään on tilanne, mutta kun itse olen ollut tupperissa, konsulenttialennus oli muistaakseni 29%. Vaikkakaan sitä koko määräähän sä et saa itselles, koska joudut maksamaan kiitoslahjat ja muut kulut noista katteista. Ja tuota verotusasiaa katsotaan yleensä kalenterivuosi kerrallaan. Eli jos esim. tammi- ja helmikuu ovat tappiollisia, ei se ole koko vuoden totuus, vaan tilikauden päätös voi olla vaikka kuinka voitollinen. Ymmärrätkö mitä yritän ajaa takaa? :D

Ja jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, niin kannattaako sellasta sitten myydä? Asiakkaat kyllä huomaa, jos et itse ole innostunut / olet pettynyt tuotteeseen ja tekee ostopäätöksen sen mukaan. ;) Eikä tiiminjohtajakaan sillon ole kovin asiansa tasalla jos ryhmäläisen pitää selvitellä keskustelupalstalla firman toimintaa... :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä