Jälleenmyyntihommista

  • Viestiketjun aloittaja hölmö hihhuli
  • Ensimmäinen viesti
hölmö hihhuli
Onko kukaan laskenut kuinka paljon pitää myydä tuotteitta jotta se ihan konkreettisesti kannattais? Nyt tarkiotan kannattamista satojen eurojen tulon saannilla. Riippuu tietty firmasta tuo myyntivoitto, mutta edes jotain pientä tiedonmurua jos saisin.

Toivon ensisijaisia vastauksia Avon-myyjiltä, Oriflamen- myyjiltä, HomCaren myyjiltä. Muutkin saavat kyllä vastata.

Onko kukaan jättänyt vakituista työpaikkaansa ja siirtynyt vain jälleenmyyntihommiin? Jos on, viekä se aikaasi kuinka paljon, oletko voinut tehdä työtä kotoa käsin, oletko voinut hoitaa lapsesi kotona ilman hoitopaikkaa?
 
Mä luulen, että ei ihan jälleenmyyntihommalla pysty elämään, tai sitten täytyy kyllä myydä ihan valtavia määriä. Mutta kyllä aika pienellä panoksella voi saada oman perheen kosmetiikkatuotteet ns. ilmaiseksi ja jää vielä käteenkin. Minä puhun nyt kosmetiikan jälleenmyynnistä. Minä tykkään kyllä todella tästä hommasta. Jos haluat lisätietoa niin ota yhteyttä voisin kertoa lisää.

sellu@welho.com
 
Tupperware
Itse teen tupperia ihan harrastuksena, vaikka tiiminjohtaja olenkin. Tällä hetkellä saan tästä mukavaa lisäansiota omiin ja perheen menoihin, mutta perhettä tai itseäni en vielä pysty elättämään. Tunnen kuitenkin useamman kollegan, joka hoitaa päivisin lapset kotona ja silti tuo perheen kassaan useamman tuhat euroa per kuukausi. Eli jälleenmyynnillä on mahdollisuus rikastua, mutta hauskaa työtä on tehtävä.
 
Tiiminvetäjänä tuleekin varmaan toimeen, ajattelin tuossa aiemmin vastatessani ihan vaan kun aloittaa jälleenmyyntityön, ettei silloin heti voi oikein pelkästään sillä pärjätä. Minä tunnen myös sellaisia piiriedustajia jotka tekevät ihan niin sanotusti "täysipäiväistä" jälleenmyyntityötä, mutta kyllä se on ihan oikeaa työtä siinä mikä muu työ tahansa.
 
Ei palkkaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 11:44 Tupperware kirjoitti:
Itse teen tupperia ihan harrastuksena, vaikka tiiminjohtaja olenkin. Tällä hetkellä saan tästä mukavaa lisäansiota omiin ja perheen menoihin, mutta perhettä tai itseäni en vielä pysty elättämään. Tunnen kuitenkin useamman kollegan, joka hoitaa päivisin lapset kotona ja silti tuo perheen kassaan useamman tuhat euroa per kuukausi. Eli jälleenmyynnillä on mahdollisuus rikastua, mutta hauskaa työtä on tehtävä.
Eipä taida olla koko Suomessa montaakaan Tupperware-myyjää, joka tienaisi useamman tuhat euroa kuussa käteen! Tupperwaren provisio myynneistä on 28 %, ja tästä 28 % provisiosta maksetaan emännänlahjat (=kiitoskukka), emännän lisälahjat, kuvastot, tarjousesitteet, tilauslomakkeet, tukun pakkauskulut, mainoslahjat, mallit, polttoaine- ja postikulut ym. menot. Lisäksi jälleenmyyjän on sitouduttava koulutuksissa ja kokouksissa käymiseen. Jos et osallistu, niin ei hyvä heilu!

Itsekin Tupperware-myyjänä toimineena voin kertoa, että esittelytyöstä ei jäänyt käteen mitään. Kotiin hankin esittelymyynneillä Tupperwaren astioita, mutta varsinaista rahapalkkaa en saanut.

Tupperwaren tiiminjohtajien opastus on todella eriarvoista! Osa tiiminjohtajista neuvoo uudet jälleenmyyjät hyvin alkuun. Osa jättää jälleenmyyjät oman onnensa nojaan. Oma tiiminjohtajani ei opastanut alkuun kunnolla. Hän kävi heittämässä aloituslaukun meille pikaisesti eikä opettanut edes tukkutilauksen tekoa. Kiitoskukkien mallihyvityksetkin jäivät alussa saamatta, kun tiiminjohtaja ei viitsinyt neuvoa minulle sitäkään.

Tupperwaren tuotteet ovat hyvälaatuisia. Harmi, että tiiminjohtajat ja tukut ovat niin rahanahneita, ettei uusia jälleenmyyjiä viitsitä opastaa kunnolla! Tiiminjohtajat kyttäävät vain palkintoja ja ulkomaanmatkoja, mm. Jubilee-matkaa kerran vuodessa. Huono maku jäi Tupperwaresta. En voi kotiäideille suositella ko. yritystä!
 
Tupperware
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 15:33 Ei palkkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 11:44 Tupperware kirjoitti:
Itse teen tupperia ihan harrastuksena, vaikka tiiminjohtaja olenkin. Tällä hetkellä saan tästä mukavaa lisäansiota omiin ja perheen menoihin, mutta perhettä tai itseäni en vielä pysty elättämään. Tunnen kuitenkin useamman kollegan, joka hoitaa päivisin lapset kotona ja silti tuo perheen kassaan useamman tuhat euroa per kuukausi. Eli jälleenmyynnillä on mahdollisuus rikastua, mutta hauskaa työtä on tehtävä.
Eipä taida olla koko Suomessa montaakaan Tupperware-myyjää, joka tienaisi useamman tuhat euroa kuussa käteen! Tupperwaren provisio myynneistä on 28 %, ja tästä 28 % provisiosta maksetaan emännänlahjat (=kiitoskukka), emännän lisälahjat, kuvastot, tarjousesitteet, tilauslomakkeet, tukun pakkauskulut, mainoslahjat, mallit, polttoaine- ja postikulut ym. menot. Lisäksi jälleenmyyjän on sitouduttava koulutuksissa ja kokouksissa käymiseen. Jos et osallistu, niin ei hyvä heilu!

Itsekin Tupperware-myyjänä toimineena voin kertoa, että esittelytyöstä ei jäänyt käteen mitään. Kotiin hankin esittelymyynneillä Tupperwaren astioita, mutta varsinaista rahapalkkaa en saanut.

Tupperwaren tiiminjohtajien opastus on todella eriarvoista! Osa tiiminjohtajista neuvoo uudet jälleenmyyjät hyvin alkuun. Osa jättää jälleenmyyjät oman onnensa nojaan. Oma tiiminjohtajani ei opastanut alkuun kunnolla. Hän kävi heittämässä aloituslaukun meille pikaisesti eikä opettanut edes tukkutilauksen tekoa. Kiitoskukkien mallihyvityksetkin jäivät alussa saamatta, kun tiiminjohtaja ei viitsinyt neuvoa minulle sitäkään.

Tupperwaren tuotteet ovat hyvälaatuisia. Harmi, että tiiminjohtajat ja tukut ovat niin rahanahneita, ettei uusia jälleenmyyjiä viitsitä opastaa kunnolla! Tiiminjohtajat kyttäävät vain palkintoja ja ulkomaanmatkoja, mm. Jubilee-matkaa kerran vuodessa. Huono maku jäi Tupperwaresta. En voi kotiäideille suositella ko. yritystä!
Todellakin, meissä tiiminjohtajissa on eroja. Itse yritän neuvoa ja olla tukena uudelle konsulentille 24/7, mutta odotan myös toiselta osapuolelta kiinnostusta ja aktiivisuutta. Itse rohkaisen omia konsulenttejani juttelemaan muiden konsulenttien ja tiiminjohtajien kanssa, näin he saavat uutta näkökulmaa.
Olen pahoillani, että sinulle sattui huono kokemus. Omassa tiimissäni on yli 10 vuotta toimineita konsulentteja, joten uskon että olen edes jollain tavalla onnistunut työssäni, koska eivät ole lopettaneet/vaihtaneet tiimiä.
 
hölmö hihhuli
Kiitos teille vastanneille. Olen vähän ihmetellytkin kun aina mainostetaan, että näistä myyntiharrastuksista voi tehdä itselle kokoaikaisen työnkin. Se taitaa jo vaatia enemmän kuin ihan muualla työssä käynti eli mun kohdalla on hanafirma. Sieltä nyt tulee ainakin säännöllinen palkka joka kuukausi.

Lisää kommentteja toivon silti vielä.
 
Kyllähän siitä voi tehdäkin, mutta alussa se kyllä vaatii paljon kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.
Monihan aloittaa ensin harrastuksena ja jatkaa osatyönä ja sitten alkaa kokopäiväisenä.
Tässä hommassa täytyy osata myös kannustaa, olla apuana , neuvoa ja opastaa niin silloin se palkitsee kaikkein parhaiten.
 
Minä olen jättänyt vakituisen työni jälleenmyyntityön takia. Aloitin n.2v sitten ollessani 8kk raskaana toisen lapseni ollessa vajaa 2v. Aloitin ihan harrastuksena ja henkireikänä aikuisten maailmaan. Minulla meni n.7kk että aloin saada 2000e/kk. Töitä se hetken vaati ja vaatii yhä, mutta aika paljon esittelyjä olen tehnyy lasten kanssa. Melkein kaikkialle voi viedä lapset mukana, ja kun ne pienenä oppii olemaan ihmisten parissa vaikka äiti keskittyy töihin niin ne oppii piirtämään tai leikkimään vähän sivummalla ja olemaan "nätisti".

Minulla aloittaessani olikin se suurin haave että saisin olla lasten kanssa kotona ilman että täytyy pärjätä sillä "suurella" kotihoidon tuella.

Myydä ei varsinaisesti tarvitse yötä päivää, mutta se pohjatyö on tehtävä. Noin 10 vakituista asiakasta on ihan riittävä. Etsimällä saman asenteen omaavia ihmisiä ja auttamalla heidät alkuun menet eteenpäin itsekin. :)

Ennen tätä olin kanssa tupperwaren jälleenmyyjä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 16:48 peppi kirjoitti:
Minä olen jättänyt vakituisen työni jälleenmyyntityön takia. Aloitin n.2v sitten ollessani 8kk raskaana toisen lapseni ollessa vajaa 2v. Aloitin ihan harrastuksena ja henkireikänä aikuisten maailmaan. Minulla meni n.7kk että aloin saada 2000e/kk. Töitä se hetken vaati ja vaatii yhä, mutta aika paljon esittelyjä olen tehnyy lasten kanssa. Melkein kaikkialle voi viedä lapset mukana, ja kun ne pienenä oppii olemaan ihmisten parissa vaikka äiti keskittyy töihin niin ne oppii piirtämään tai leikkimään vähän sivummalla ja olemaan "nätisti".

Minulla aloittaessani olikin se suurin haave että saisin olla lasten kanssa kotona ilman että täytyy pärjätä sillä "suurella" kotihoidon tuella.

Myydä ei varsinaisesti tarvitse yötä päivää, mutta se pohjatyö on tehtävä. Noin 10 vakituista asiakasta on ihan riittävä. Etsimällä saman asenteen omaavia ihmisiä ja auttamalla heidät alkuun menet eteenpäin itsekin. :)

Ennen tätä olin kanssa tupperwaren jälleenmyyjä.
saanko olla utelias ja kysyä minkä alan jälleenmyyjä olet? jos et voi/saa laittaa yrityksen nimeä niin laita vaikka vaan et mitä esim. Muovikippoja, tai kynttilöitä/somisteita tai mausteita jne....
Itse olen parissa jälleenmyynnissä mukana ja haaveeni olisi ettei tarvisi mennä "oikeisiin" töihin, vaan vois vaikka ihan tällä jälleenmyynillä tulla toimeen....
 
Trendzetter
Minä myyn Trendzetterin naisten vaatteita ja HomCaren tuotteita ja hyvältä näyttää, että saan jättää vakituisen työni ja jäädä kokonaan jälleenmyyjäksi ja samalla jatkaa kotona kahden alle 3 vuotiaan lapsen kotiäitinä . Tuo Trendzetter varsinkin on tosi tuottoisa - naisethan rakastavat vaatteita. Ja vaatteet kun ovat laadukkaita, hyvännäköisiä ja hyväntuntuisia päällä niin menekkiä riittää.

Olen alle kuukaudessa saanut 2 rekryyttiä ja useita on kiinnostunut lähtemään mukaan. Ei ole tarvinnut kuin näyttää vaatteita jollekin, niin heti on tullut kutsuja - ihan aikuisten oikeesti. Nytkin olen menossa meidän kunnan markkinoille myymään HomCaren tuotteita ja otan myös TrendZetterin vaatteita mukaan. Varmasti poikii kovasti kutsuja ja uskon että myös moni lähtee mukaan myyjäksi. Tämä kun on vielä niin uusi yritys Suomessa n. vuoden toiminut Suomessa, eikä jälleenmyyjiä ole vielä paljon (n. 70). Kuten monissa muissa jälleenmyyntiorganisaatioissa on - HomCaren myyjiäkin on omalla paikkakunnallani yli 20. Tanskassakin yritys on toiminut vasta 4 vuotta eli aika tuoreesta yrityksestä on kyse. Suosittelen lämpimästi ja myös minun kautta pääsee mukaan toimintaan. Jos kiinnostaa laita mailia trendzetter1970@luukku.com
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 22:43 Trendzetter kirjoitti:
Minä myyn Trendzetterin naisten vaatteita ja HomCaren tuotteita ja hyvältä näyttää, että saan jättää vakituisen työni ja jäädä kokonaan jälleenmyyjäksi ja samalla jatkaa kotona kahden alle 3 vuotiaan lapsen kotiäitinä . Tuo Trendzetter varsinkin on tosi tuottoisa - naisethan rakastavat vaatteita. Ja vaatteet kun ovat laadukkaita, hyvännäköisiä ja hyväntuntuisia päällä niin menekkiä riittää.

Olen alle kuukaudessa saanut 2 rekryyttiä ja useita on kiinnostunut lähtemään mukaan. Ei ole tarvinnut kuin näyttää vaatteita jollekin, niin heti on tullut kutsuja - ihan aikuisten oikeesti. Nytkin olen menossa meidän kunnan markkinoille myymään HomCaren tuotteita ja otan myös TrendZetterin vaatteita mukaan. Varmasti poikii kovasti kutsuja ja uskon että myös moni lähtee mukaan myyjäksi. Tämä kun on vielä niin uusi yritys Suomessa n. vuoden toiminut Suomessa, eikä jälleenmyyjiä ole vielä paljon (n. 70). Kuten monissa muissa jälleenmyyntiorganisaatioissa on - HomCaren myyjiäkin on omalla paikkakunnallani yli 20. Tanskassakin yritys on toiminut vasta 4 vuotta eli aika tuoreesta yrityksestä on kyse. Suosittelen lämpimästi ja myös minun kautta pääsee mukaan toimintaan. Jos kiinnostaa laita mailia trendzetter1970@luukku.com
tuota.... ihan vain mielenkiinnosta, et miten saat ottaa noita vaatteita siihen samaan kojuun myyntiin/esille kun menet homcaren tuotteiden kanssa markkinoille? Minä kun menen myös tässä ensi kuun alussa oman kuntani messuille niin en saa samalla edes mainostaa saatikka myydä muuta kun HomCaren tuotteita.
Olis ihan kiva tietää laita vaikka y-viestiä jos pystyt rekisteröitymään niin olis ihan kiva tietää... josko voisin hyödyntää itsekkin :whistle:
 
Säännöissä kielletty
Ymmärtääkseni kaikki jälleenmyyntifirmat kieltävät säännöissään toisen tuotteen samanaikaisen markkinoinnin. Tuotteet kilpailevat keskenään ja molempien myynti kärsii.

Voit olla useammankin tuotteen edustajana/konsulenttina, mutta saat esitellä ja myydä asiakkaan kotona/kerhoissa/tapahtumissa kerralla vain yhtä tuotemerkkiä. Jälleenmyyjäsopimuksesi voidaan purkaa, jos toimit tuotemerkin sääntöjen vastaisesti. Näin on ainakin Tupperwaren ja Lingon&Blåbärin jälleenmyyjäsäännöissä.
 
Trendzetter
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2006 klo 09:52 Säännöissä kielletty kirjoitti:
Ymmärtääkseni kaikki jälleenmyyntifirmat kieltävät säännöissään toisen tuotteen samanaikaisen markkinoinnin. Tuotteet kilpailevat keskenään ja molempien myynti kärsii.

Voit olla useammankin tuotteen edustajana/konsulenttina, mutta saat esitellä ja myydä asiakkaan kotona/kerhoissa/tapahtumissa kerralla vain yhtä tuotemerkkiä. Jälleenmyyjäsopimuksesi voidaan purkaa, jos toimit tuotemerkin sääntöjen vastaisesti. Näin on ainakin Tupperwaren ja Lingon&Blåbärin jälleenmyyjäsäännöissä.
TrendZetterillä ei ole mitään rajoituksia toiminnalle eli TrendZetteriä voi myydä toistenkin tuotteiden kanssa. HomCarella kyllä on, mutta meitä onkin siinä kaksi myyjää. Toinen on ainoastaan HomCare-myyjä, joten "HC-myynti voidaan laittaa hänelle" (vaikka molemmat myyvät sitä), jos joku siitä rupeaa valittamaan ja TrendZetter myynti mulle. Näin siis ei koidu harmia mulle vaikka myydään molempia "samassa" pöydässä. Meillä on otettuna kaksi pöytää vierekkäin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2006 klo 14:16 peppi kirjoitti:
Anteeksi kun vastaan vasta nyt mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Elikkä kyllä minä voin sanoa mitä teen.. Olen mukana tässä paljon kritiikkiä saaneessa Amway liiketoiminnassa!! :)
Mitä tämä firma myy?
 
amway myy hygienia, puhdistus- ja siivousaineita, kosmetiikkaa, elintarvikkeita jne.. päivittäistavaroita. Lisäksi antavat toisten valmistajien myydä omia tuotteitaan mm. vaatteita, elektroniikkaa, sisustustavaroita

eli saamme kaiken mitä tarvitsemme amwayn kautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 10:23 Peppi kirjoitti:
amway myy hygienia, puhdistus- ja siivousaineita, kosmetiikkaa, elintarvikkeita jne.. päivittäistavaroita. Lisäksi antavat toisten valmistajien myydä omia tuotteitaan mm. vaatteita, elektroniikkaa, sisustustavaroita

eli saamme kaiken mitä tarvitsemme amwayn kautta.
Eikö ole vaikeaa hallita noin laajaa tuotevalikoimaa? Miten osaat kertoa kaikista tuotteista? Perustuuko tämä kotimyyntiin?
 
kyllä se alussa kun tuotteet oli itsellekin outoja, mutta kun niitä on itse käyttänyt niin se helpottaa kummasti.

Juu kotimyynti on ainoa tapa, ei siis toreilla eikä marketeissa. Jossain messuilla saa mutta aina kannattaa varmistaa asia...

Kun itse on käyttönyt tuotetta ja kerrot mihin sitä käytetään, kerrot miten itse käytät sehän riittää!! Ei yleensä kukaan halua pitkää selostusta jostain tuotteen nippelitietoudesta. :)
 
Peppi28
Heippa Malla73!

Elikkä amway toimii sponsorointi-mallilla, tarvitset jonkun joka on mukana ja hän auttaa sinut alkuun!!! Varsinaisesti sitä ei tiedä kuin skandinavian toimisto, ja he eivät sieltä niitä nimiä anna.

Missäpäin sinä asut? Minä voisin alkaa sinun sposoriksi ja auttaa sinut hyville tienesteille!!!

Minä asun kainuussa, kajaanissa tarkemmin!!!

Vastaa näin yv:nä :)
 

Yhteistyössä