Jännä että pakoloisten puolesta puhujat ei itse asu niiden lähellä...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hoomoilanen
No naapurissani ei asu pakolaisia, koska asun omistusasunnossa kauniissa paritalossa lähellä kaupungin keskustaa. Sen sijaan naapurissa asuu komea ja menestyvä homopari.

Mutta muutaman korttelin päässä on koulu, johon on keskitetty koko kaupungin pakolaislasten opetus. Eikä se(kään) haittaa minua millään tavalla. Ainoa asia, joka haittaa, ovat ihan tavalliset suomalaiset mopopojat joskus kesäöisin.

Olisiko niin, että niillä vuokragetoissa asuvilla on muutenkin enemmän katkeruutta suuntaan jos toiseenkin. Meillä, joilla elämä on sellaista kuin haluamme, ei ole tarvetta vihata ketään.
Ymmärrystä puolin ja toisin sekä sitä suvaitsevaisuutta pitää vaatia myös maahanmuuttajilta, ei täällä muuten tulla toimeen. Uskokaa nyt jo hyvällä, kun ei oteta kuuleviin korviin jos joku kantasuomalainen kertoo, että nyt ei oikein meno miellytä ja jotain pitäisi tehdä. Ja tokihan monet alkavat sättimään suvaitsemattomaksi ja jopa rasistiksi, kuinka järkevää tuollainen oikeasti on, luuletteko tosiaan että tälläinen lisää suvaitsevaisuutta vai ymmärrättekö sen, että sillä on ihan päinvastainen vaikutus eli te lisäätte vain rasismia ja suvaitsemattomuutta omilla typerillä asenteilla.
 
NIMBY
[QUOTE="vieras";23162541]No eikö tämän ketjun aloituksessa juurikin väitetty, että mamujen hyväksyjät eivät itse asu mamujen kanssa samoilla alueilla. Ja nyt sitten asuukin. Eli mikä tässä nyt oli se pointti?[/QUOTE]

Missä kohtaa sanoin Töölöössä asuvan mamuja?
 
Hullua....
Tänne tulee ihmisiä apua hakemaan. Suomi kustantaa heidän elämänsä. He eivät kunnioita tämän maan tapoja, osa ei edes halua sopeutua, eikä tarvitsekaan kun rahaa tulee ilmaiseksi. Sitten kun mamut häiriköivät, niin siitä ei saa sanoa. Heti tulee rasisti-kortti esiin, vaikka asia ei liity millään tavalla siihen. Mamuilla samat tai paremmat oikeudet, mutta ei velvollisuuksia?

Kädet on sidottu, ei saa sanoa mistään mamuille, ei aiheestakaan.

Pähkinänkuoressa: Tänne tulee ihmisiä, me maksamme, he elävät miten tykkäävät, ja me nöyrrymme ja muutamme pois. Oikein???

Osaavat käyttää paitsi rahahanoja, Thorsin kaltaisia kukkahattupellejä, niin myös rasisti-sanaa hyväkseen.

Itse jos muuttaisin toiseen maahan, ETENKIN jos tartteisin elättämistä, niin olisin nöyrä enkä mikään maailman omistaja. Kunnioittaisin uuden kotimaani lakia ja tapoja, vaikka omianikin säilyttäisin mahdollisuuksien mukaan. Venäläiset ja somput on omasta mielestään kuninkaita täällä.
 
Hullua....
Mutta eihän muualla mua elätettäisikään kuten me elätämme tulijoita täällä, mitään vaatimatta!

Meidän rakentamaamme yhteiskuntaa ja verovaroja tullaan hyödyntämään sankoin joukoin, ja me vain maksamme ja maksamme. Omat jää paskavaippoihinsa makaamaan. Hienoa.
 
Huom harmaana
Meidän rakentamaamme yhteiskuntaa ja verovaroja tullaan hyödyntämään sankoin joukoin, ja me vain maksamme ja maksamme. Omat jää paskavaippoihinsa makaamaan. Hienoa.
Jos et ole vielä huomannut, niin niitä p*skavaippoja vaihtamaan on kouluttautunut ja kouluttautuu jatkuvasti lisää mamuja, heitä tuodaan ihan ulkomaita myöten. Ilman heitä saisit varmasti maata niissä aikanasi vielä pidempään. Vai mitä olet mieltä?
 
Kultalusikka
Ja tokihan monet alkavat sättimään suvaitsemattomaksi ja jopa rasistiksi, kuinka järkevää tuollainen oikeasti on, luuletteko tosiaan että tälläinen lisää suvaitsevaisuutta vai ymmärrättekö sen, että sillä on ihan päinvastainen vaikutus eli te lisäätte vain rasismia ja suvaitsemattomuutta omilla typerillä asenteilla.
Minä tuskin pystyn yhtäkään rasistia käännyttämään suvaitsevaiseksi, vaikka sanoisin mitä. Siksi tyydyn kertomaan ihan vain omia kokemuksiani ja havaintojani. Pakolaislapsista ei ole koskaan ollut minulle mitään harmia, vaikka heitä naapurustossa pyöriikin. Ja nuorista/aikuisista ovat suomalaiset aiheuttaneet eniten häiriötä. Kai minun kokemukseni on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin.
 
"vieras"
Mutta eihän muualla mua elätettäisikään kuten me elätämme tulijoita täällä, mitään vaatimatta!

Meidän rakentamaamme yhteiskuntaa ja verovaroja tullaan hyödyntämään sankoin joukoin, ja me vain maksamme ja maksamme. Omat jää paskavaippoihinsa makaamaan. Hienoa.
Vain puolet kotihoidossa olevista vanhuksista saa riittävästi ruokaa
17.2.2011 11:00 | Kommentit
A A STT

Joka kymmenes iäkkäistä kotihoidon asiakkaista on vakavasti vajaaravittu. Vain vajaa puolet syö riittävästi, toteaa ikäihmisten ravitsemusta selvittänyt tutkija Merja Suominen.

Tutkimuksessa oli mukana 630 kotihoidon asiakasta, joiden ruokailua hoitohenkilöstö seurasi.

Vajaaravitsemus aikaistaa laitoshoidon tarvetta, pidentää sairaalassaolojaksoja ja lisää lääkekustannuksia.

Tutkimuksen on teettänyt Nutricia Medical Oy. Yhtiö markkinoi täydennysravintovalmisteita sairaaloille.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23162782]Sinun mielestä mamuista on vain tekemään paskahommia. Kirjaimellisesti!:O[/QUOTE]

:tirsk:
Täällä on ihan mielettömiä päättelyketjuja! Tähän pystyy vain kaksplussalainen.
 
Kultalusikka
[QUOTE="vieras";23162757]Joku muu pitää mamuja ajattelemattomina ja sinun mielestä se on vihaa. Sinä et tainnut lapsena saada ajaa mopolla ja nyt purat tuon katkeruutesi mopopoikiin.[/QUOTE]

Samalla pettämättömällä logiikalla sinä et lapsena saanut mamua leikkikaveriksesi, ja nyt purat harmistuksesi heihin :) Kurja juttu, ylitä päästä asiasta yli ja hakeudu vaikka monikulttuuriseen ystävätoimintaan.

Minä olen kertonut omista kokemuksistani. Mopopojista on minulle harmia, koska herään öisin heidän ääniinsä. Pakolaisista ei minulle ole harmia ollut. En olisi lähettämässä kuitenkaan mopopoikia sen enempää kuin pakolaisiakaan ulkomaille, toisin kuin jotkut harmistuneet.
 
hoomoilanen
Minä tuskin pystyn yhtäkään rasistia käännyttämään suvaitsevaiseksi, vaikka sanoisin mitä. Siksi tyydyn kertomaan ihan vain omia kokemuksiani ja havaintojani. Pakolaislapsista ei ole koskaan ollut minulle mitään harmia, vaikka heitä naapurustossa pyöriikin. Ja nuorista/aikuisista ovat suomalaiset aiheuttaneet eniten häiriötä. Kai minun kokemukseni on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin.
Ilman muuta on, mutta tässä yltiösuvaitsevaisessa ilmapiirissä on niin pirun vaikea kertoa ihmisille, että kaikki eivät ole kokeneet pelkästään positiivisia asioita ja aina ei ole niin ihanaa tai mahtavaa tämä meno ja meininki.

Olen edelleen sitä mieltä, että ns. suvaitsevaiset vain lisäävät rasismia ja suvaitsemattomuutta tässä maassa kaikista eniten, heidän asenteessaan olisi paljon parantamista, et sinä voi vain kuitata toisten ongelmia olkaa kohauttamalla ja inttää että hän on vain suvaitsematon tai jopa rasisti. Kuunnelkaa joskus mitä ihmisillä on kerrottavaa ja ottakaa tosissaan ne huolet. Sillä lisätään suvaitsevaisuutta ja että tullaan toimeen tulevaisuudessakin.
 
NIMBY
[QUOTE="vieras";23162732]"Ei kai kukaan ole väittänyt ettei Töölöössä asuisi maahanmuuttajia? "

Tästä kirjoittamastasi lauseesta voisi niin päätellä. Vai mitä tarkoitit?[/QUOTE]

Et selvästikään tiedä eroa maahanmuuttajan ja mamun välillä.

Onkohan muuten Töölöössä enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia, kuten alkaa olemaan asia joissakin Hgin lähiöissä?
 
"vieras"
Tänne tulee ihmisiä apua hakemaan. Suomi kustantaa heidän elämänsä. He eivät kunnioita tämän maan tapoja, osa ei edes halua sopeutua, eikä tarvitsekaan kun rahaa tulee ilmaiseksi. Sitten kun mamut häiriköivät, niin siitä ei saa sanoa. Heti tulee rasisti-kortti esiin, vaikka asia ei liity millään tavalla siihen. Mamuilla samat tai paremmat oikeudet, mutta ei velvollisuuksia?

Kädet on sidottu, ei saa sanoa mistään mamuille, ei aiheestakaan.

Pähkinänkuoressa: Tänne tulee ihmisiä, me maksamme, he elävät miten tykkäävät, ja me nöyrrymme ja muutamme pois. Oikein???

Osaavat käyttää paitsi rahahanoja, Thorsin kaltaisia kukkahattupellejä, niin myös rasisti-sanaa hyväkseen.

Itse jos muuttaisin toiseen maahan, ETENKIN jos tartteisin elättämistä, niin olisin nöyrä enkä mikään maailman omistaja. Kunnioittaisin uuden kotimaani lakia ja tapoja, vaikka omianikin säilyttäisin mahdollisuuksien mukaan. Venäläiset ja somput on omasta mielestään kuninkaita täällä.
Mä en nyt ymmärrä, että kuka sun kädet on sitonut? Kuka kieltää huomauttamasta häiriöstä? Joo, joku saattaa vetää esiin rasisti-kortin. Suomalainen häirikkö voi haukkua sinut kerrostalokyttääjäksi tai kukkahattutädiksi, mutta mitä sitten? Et kai sä nimittelystä rikki mene?
 
Huom harmaana
Olen edelleen sitä mieltä, että ns. suvaitsevaiset vain lisäävät rasismia ja suvaitsemattomuutta tässä maassa kaikista eniten, heidän asenteessaan olisi paljon parantamista, et sinä voi vain kuitata toisten ongelmia olkaa kohauttamalla ja inttää että hän on vain suvaitsematon tai jopa rasisti. Kuunnelkaa joskus mitä ihmisillä on kerrottavaa ja ottakaa tosissaan ne huolet. Sillä lisätään suvaitsevaisuutta ja että tullaan toimeen tulevaisuudessakin.
Kaikki kannattamaan PerSuja ja maailma pelastuu ja suvaitsevaisuus lisääntyy ;)
 
åqoev
Alkuperäinen kirjoittaja jännää;23162780:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1925447-janna-etta-suomen-suurin-pakoloiskeskus-vetaa-ymparilleen-satojen-miljoonien-sijoituksia/

Asuntojen hinnat kohoavat pilviin kun pakolaisia on tarpeeksi. Ainakin tuolla hinnat nousevat koviten koko maassa ja pakolaisia on eniten koko maassa.
Alueelle on Imatran kaupungin puolelle tulossa oma toimintasuunnitelma. Tarkoitus on rakentaa alueet yhteen toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi.

Jo yksistään Lappeenrannan puoleinen viritelmä on pohjoiseuroopan suurin. Olisiko vuokatti kakkonen, vai mikä? Lappeenrantaan on lisäksi tulossa suuri 15-20 kerroksinen kylpylähotelli keskustan kupeeseen, kolme muuta hotellia ja kaksi entisistä on laajentamassa.
 
"vieras"
Samalla pettämättömällä logiikalla sinä et lapsena saanut mamua leikkikaveriksesi, ja nyt purat harmistuksesi heihin :) Kurja juttu, ylitä päästä asiasta yli ja hakeudu vaikka monikulttuuriseen ystävätoimintaan.

Minä olen kertonut omista kokemuksistani. Mopopojista on minulle harmia, koska herään öisin heidän ääniinsä. Pakolaisista ei minulle ole harmia ollut. En olisi lähettämässä kuitenkaan mopopoikia sen enempää kuin pakolaisiakaan ulkomaille, toisin kuin jotkut harmistuneet.
Silloin kun mä olin lapsi ei Suomessa ollut yhtään pakolaista, pois lukien karjalaiset, olen siis jäänyt lapsena paitsi mamujen tuomasta monikulttuurisesta värinästä, mutta etpä ole sinäkään saanut siitä nauttia koska sinun naapurissa ei asu mamuja, mut onneksi naapurinasi on kaksi homoa jotka nostavat suvaitsevaisuutesi korkeuksiin.=)
 
hoomoilanen
[QUOTE="vieras";23162853]Mä en nyt ymmärrä, että kuka sun kädet on sitonut? Kuka kieltää huomauttamasta häiriöstä? Joo, joku saattaa vetää esiin rasisti-kortin. Suomalainen häirikkö voi haukkua sinut kerrostalokyttääjäksi tai kukkahattutädiksi, mutta mitä sitten? Et kai sä nimittelystä rikki mene?[/QUOTE]

Mutta, kun vetää rasistikortin niin senjälkeen ei uskalleta puuttua ongelmaan ja jatketaan vain sitä samaa menoa. Kukaan ei halua leimautua rasistiksi ja näköjään sillä on ihan maaginen kaiku tässä maassa.
 

Yhteistyössä