Jännitysniska...

Elikkäs kirjoittelinkin tuossa ylempänä viimeviikon lääkärireissustani ja sanoin etten saanut lähetettä neurologille.. Tänään sitten yllätyin kun lääkäri soitteli minulle ja sanoi jutellensa kollegansa kanssa ja he olivat tulleet siihen tulokseen että minun olisi parempi käydä neurologilla :eek: no sain sitten lähetteen yksityiselle puolelle, josta ottavat yhteyttä minuun parin viikon kuluessa :eek: hiukan rupesi jännittämään että mitäköhän neurologi sitten sanoo vaivoistani, niskan röntgenissä kuitenkin jotain poikkeavuutta oli ollut, mutta tarkemmin ei osattu kertoa :/
 
Haom: Ei muuta kuin joukkoon mukaan, vaikka äiti et olekaan. Yhdistäähän meitä sama vaiva kaikkia.
Elina: Olipas taas kummallinen lääkäri! Kiva kuitenkin, että laittoi lähteen magneettiin.
Mulla on välillä valonarkuutta silmissä. Silloin on myös silmät muutenkin kipeät ja yleensä myös päänsärkyä. Mulla on ollut aikoinaan myös migreeniä, ja jotenkin yhdistän tämän siihen. Nykyään on siis vain todella harvoin sitä. Olen myös käynyt vuosia sitten silmäjumpassa keskussairaalassa, kun silmälihakseni oli heikot eikä ne toiminut yhdessä. Silloin oli myös näitä oireita. Mulla on myös hajataittoa silmissä.
Onko omt kommentoinut sun niskavaivoja? Mitä mieltä on. En jaksa selata ketjua taaksepäin nyt :ashamed: Ajattelin vain, kun mullakin kesti aikansa ennen kuin alkoi helpotusta tulla.

Keisari: Kiva, kun olo tuntuu hyvältä :) Toivottavasti jatkossakin kunto menee vain eteenpäin.

Marge: Huippu, kun pääset neurologille. Saat varmuuden, mistä vaivat johtuu, eikä tarvi turhaa huolehtia.

Oma napa :) : Niskavaivat on todella helpottanut! Vain silloin, kun luen tai istun tietokoneella liian kauan, tuntuu hiusrajassa särkyä. Joka kuitenkin helpottaa viimeistään yön aikana. Ei ole ollut puutumista koko viikolla, ei päänsärkyä, ei huimausta aikoihin... Jospa se tästä.
Selkä taasen menee vain pahemmaksi :( Nytkin olen ollut koko päivän tosi kipeä. Kävely on hankalaa kivun vuoksi. Välillä oikea lonkka jumiutuu jotenkin, eikä voi enää astua sillä, kun on niin kipeä. En ymmärrä, mikä siinä on nyt vialla. Miksi se vain kipeytyy enemmän ja enemmän. Ottaa hermoihin tuo kipu. Ibusalistakaan ei ole juuri mitään apua. Torstaina taas omt:lle ja saan kuulema kuulla jatkosta. Jospa sais alkaa jumppaamaan paikkoja vahvemmaksi.
 
Heissan! Vaikuttaako kellään säänmuutokset niskaan/oloihin?
Elina-81: Tollaset törkeet tyypit pitää vaan jättää omaan arvoonsa :| aika paljo tuntuu olevan sellaasia (varsinkin erikoislääkäreitä -varsinkin kunnalliset) joilla sosiaaliset taidot on pyöree 0 ! Mut se kyl on tosi tyhmää, et kun ei muutenka meinaa muistaa mitä piti "valittaa" (siistiä et olit kyhänny lapun, vaik se nyt pieleen menikin), ni jää sit joku olennainen puhumatta. Pitää "mainostaa", et Mehiläisessä (hml) on ollu kyl ihan superkivat lääkärit!!!
Mulla on edelleen valonarat silmät. Helposti häikäsee ihan normaalina kesäpäivänäkin -no nyt ei o tarvinnu kärsiä, kun on ollu ikunen syksy. Vilkkuvat yms. räpsyvätvalot on epämiellyttäviä, tai nopeen liikkeen seuraaminen. Ja noi näön hämärtymiset on kyl musta ihan suoraan verrannolliset niskan jumiutumistilaan? Hajataittoo mulla on hieman, mut ei laseja, ja kai silmät siks tuntuu eriparisilta varsinkin autoo ajaessa.
Silmälääkärissä oon käyny 2x ja silmän paineet tarkistettu (joskus tuntu et silmät pullistuu päästä ulos, mut ei se sitte painetta ollu). Neurologit (+yks tkläkärikin) on kattonu silmänpohjat joka tarkastuksessa. (MS tautiinhan kuuluu useesti näköhermon tulehdukset, jonka yleisimmät oireet on kaksoiskuvat).
Tuleeks kellään kun menee valoista pimeeseen, silmiin sellasta "vilkkuvaa" tunnetta (olipa hyvin kuvailtu :( siis niinkun silmät värisis tms -epämiellyttävää)?
Marge1: Kävikkö tk:ssa lääkärissä? Tuli vaan mieleen, et jos perästäpäin soittelee, ni oisko ollu lääkärinä joku amanuenssi, joka halus mielipiteen joltain vakinaiselta, ennenkun teki lähetteen? ...arvailee...? Mut onhan se helpottavaa, et tutkitaan :) !
Mammax ja Keisari: tosi ihanaa, et teijän niska-ongelmat on lieventyny!!! Mammax käsittelikö se Omt sun alaselkää??? Issiashan (miten helkkerissä se kirjotetaan) oireilee just tolla tavalla...

p.s Kehtaanko mennä sinne fyssan polille, kun yllättäin tää mun niskani on ollu jo kohta pari kuukautta aikas hyvä? (ei nyt varmaan pitäs kehua, sikäli, et siihen aikaan on viä kuukausi, et jumiutuun kerkii viä monta kertaa, mut nyt (ekan kerran 6 vuoteen) must tuntuu, et tää todellakin vois olla jännitysniska, eikä mitään "vakavampaa"...ja onhan se sitte vähän noloo mennä sinne :eek: ??? vai?
p.p.s Tsemppiä kaikille ... ehkä se tästä =) !!!
 
Juu tk:ssa kävin ja ihan vakilääkäri oli, on kuulemma käytäntönä siellä yksityisellä tuo että soittelevat lähetteen saatuaan potilaalle ja sitten katsotaan sopiva aika. Ihan fiksua sinänsä että voi sitten itse vähän vaikuttaa tuohon aikaan kun lapsiakaan ei oikein mukaan viitsi
ottaa ;)
 
Oon nyt käyny muutaman kerran Omt:llä...enkä oikeen tiedä onko siitä mitään hyötyä. Kuinka kauan teillä hoidot kestää kerralla? Mulla on ollu vaan puolentunnin tapaamisia ja hinta tuntuu järkyttävän korkeelta kestoon nähden.
 
Kaiken pitäis olla ok, mutta kuviin joudun kuitenkin. Sitä odotellessa.

Uutena tulokkaana vaivoihin, RYTMIHÄIRIÖT ja pulssin (ei paineiden) nousu.. Mitä tämä on??!!

DRAMA QUEEN: Veri se siellä lähti kiertämään? Tai niin mun äiti mulle sanoi, kun kysyin siltä..
Se polttaa päänahkaa. Mulla oli tässä sirdalud-kuurin loppuvaiheilla sellainen olo kuin joku olisi kaatanut päähän polttavaa vettä. Se oikein tuntui valuvan pitkin niskoja ja ylöäselkääkin. :eek: Todella kauhistuttava tunne. Ja se tosiaan polttaa.
 
Paljon ollut teillä samanlaisia oireita kuin itselläni. Itselläni tuntuu tuo huimaus, mutta ei niin etteikö pystyssä pysyisi, vaan niin että tuntuu päässä pökerölle ololle. Myös silmien kanssa ollut ongelmia, silmissä välillä näköhäiriöitä että aristaa ja hidassilmäisyyttä ollut nyt kokoajan. Välillä on myös voimattumuuden tunnetta ettei oikein jaksaisi mitään tehdä. Myös oikeassa korvassa kuulen täydessä hiljaisuudessa huminaa. Oireet jatkunut nyt yli viikon... Olen käynyt aktiivisesti punttisalilla viimeiset 8kk ilman minkäänlaista venyttelyä. Voisikohan oireet mitenkään viitata tähän jännitysniskaan?? kiitos.
 
Todennäköisesti sinäkin kärsit jännitysniskasta :/
Kannattaa tosiaan ruveta venyttelemään, ettei ongelmasi kasva korjaamattomaksi, mitä kauemmin annat asian olla sitä vaikeampi se on hoitaa. :headwall:
Itselläni on noita silmäoireitakin ja lääkäri minulta niistä kyseli ja niitä on tosi vaikea selittää tuntuu siltä kuin silmät olisi jotenkin "hitaalla" etteivät ne jaksa seurata normaalisti liikkuvaa kohdetta..tiedä sitten johtuvatko nuo niskoista mutta niin ainakin toivon ettei mistään pahemmasta olisi kyse :( itselläni siis...
 
Heipä =) ! Venyttelyn kans kandee kuitenkin olla tosi varovainen!!! Sillonkun jumiuduin ekan kerran, pää oli just sellanen höntti, ei mitään tunteita niskassa tms. Sitte venyttelin niskaani (enkä ees venytelly kovasti) -jos se ny siit johtus? niin saimpa sitte lihakset oikeen kunnolla tulehtuun.
"Kipugeelejen" tehosta en osaa sanoo ( joillainhan oli kyl käytössä?) mut ei varmaan ois pahitteeks ottaa kipulääkettä muutamana päivänä ja kattoo miltä sitte tuntuu. Tai hakee lääkäristä jotain lihaksia rentouttavaa, et sais tilanteen laukeen???
Tai sitte vois muutaman kerran käydä hierojalla/ fysioterapeutilla hieronnassa -tai ainakin niin taitavalla, joka ei leivo kerralla kunnolla kipeeks. Tulehduksellista niskaa ei voi hieroo, mut kyl ne ainakin siä fysioterapiassa neuvoo jo puhelimessa =) ! Tsemppiä!
 
Miliva: Mulla kestää hoidot 30-45 min. Nyt tarkistin hinnatkin, 30 min maksaa 39? ja 45 min 48?. Kallista lystiä! Mutta olen sitä mieltä, että hoidetaan kunnolla selkä kuntoon, maksaa vaikka mitä.
En sitten kuullutkaan jatkosta mitään vielä tänään, vaan katsellaan vielä ens viikkoon. Keskiviikkona mulla viimeinen varattu aika.
Kyselin tänään myös selän jumppaamisesta. Omt sanoi, että jos kipeydyn pahasti jopa pöydän pyyhkimisestä, niin silloin ei voi ajatellakaan vielä jumppaamista. Pitää saada paikat rauhoittumaan ensin. Hän oli myös itse ihmeissään, kun olen niin kipeä. Sanoi, että selän ärhäkkyys yllätti myös hänet. Ihmetteli itsekkin, mistä tämä johtuu. Lantiota ei nyt käsitelty, koska siitä on mennyt selkäkivut vain pahemmaksi. Muutama lukko aukesi todella helposti ja tämä tietää sitä, että parempaan ollaan menossa (siis rintarangassa).
Mun äiti sanoi, että isälläni oli ollut kerran selkä tosi kipeä kauan, eikä mikään auttanut. Sitten hän sai johonkin muuhun vaivaan antibioottikuurin ja selkäkivut meni sillä pois. Ilmeisesti oli ollut tulehdus selässä. Arveli vain, jos mullakin olisi jotain sellaista. Mullahan on omalle lääkärille aika 12.2, voin silloin kysellä sellaista vaihtoehtoa. Nauraa varmaan mulle, kun kyselen tyhmiä :ashamed: Mulla on kyllä oikeesti tosi kiva lääkäri. Puoleksi eläkkeellä oleva ortopedi, taitava konkari. Monesti on multa kysellyt, että mitä haluan kirjoitettavan työkkärin B-lausuntoon. Mitä en voi tehdä ym.
Nyt pitää lähteä tuonne lumimyrskyyn uudestaan hakeen esikoista kaverilta.
 
Herravarjele. Mun fysioterapeutti on myös OMT fysio. Luin juuri hänen mainoksestaan paikallislehdessä. :eek: No, sekin selvisi.
Ja hinnat on kten tuossa mammax3 kertoi, samaa luokkaa. Kallista.

Viimekertaisen käynnin jälkeen ja rintarangan avauksen jälkeen mä tulin rintarangastani NIIN kipeäksi ettei voinut vävellä kopisevilla kengillä, eikä autossa voinut istua (kirjoitinkin fibromyalgikkojen pinoon jo tästä).
Täroinä salpasi heti hengityksen. Ei vaan voinut hengittää. Selällään makuu ainoa helpoin vaihtoehto.
No nyt kun kävin ja puhuin tästä oireesta mies oli ihan :eek: :/ :x . Sanoi että mulla kyllä on yliliikkuvaa niveltä eikä se nyt ilmeisesti tykkää .öö mites se sanoikaan..manuaalisesta hoidosta (?).
Joten se laittoi akupunktiota.
Ei mitään vaikutusta kipuihin ja jännitystiloihin, mutta ilmeisesti mieleen sillä oli jonkinlöainen vaikutus, koska ensin melkein nukahdin, kunnes sain melkein hysteerikohtauksen ja tunsin itseni maailman suurimmaksi luuseriksi siellä. Mieli laukkasi niin että hurjaksi meinasin tulla. :LOL:
Mitenköhän syvälle se pukkasi sitä päänalueen piikkiä..? :D

Niskassa, tuossa "notredamenkellonsoittajakyttyrän" kohdalla oleva piikki aiheutti minulle outoa tuntemusta. Painetta korviin ja niskassa outo fiilis. Mahtaa olla hermotukset siinä pinnassa tai jotain?

Oma olo on lopen uupunut ja **ttuuntunut.
Parempia keliä muille :flower:
 
kau
oon ollu lentsussa koko viikon :snotty: olo on ollut ihan kamala ja nämä kaikki oudot kaula jumit ja hengen ahdistukset ovat päässeet oikein valloilleen :ashamed:
nyt nuha on vähän helpottamassa mutta kaulaa kiristää paljon ja ihoa pistelee.korvat on ihan lukossa ollu jo monta päivää ja kaikki äänet kuuluu vähän niinku maan alta.lisäksi minua on huimannut viime päivinä tosi paljon.tänäänkin kun niistin nokkaa niin rupes keinuttaan paljon.voi tietty olla tän lentsun lieve ilmiöitä :( mutta nää kaulan kuristeluthan on jo aikasempia vaivoja.eilen illalla kun menin sänkyyn niin kaulalla ihon alla pulputti omituisesti.siinä meinas taas pakokauhu iskeä....
tuo omt kuulostaa kyllä niin kalliilta etten taida raskia mennä sellaiseen.tavallisella hierojallahan olen siis ravannut.se maksaa lähetteellä 20e/h.oisko ehotuksia mitä muuta vois kokeilla näihin vaivoihin?
pöpö:mullakin on olo jo aika vittuuntunut :headwall: nyt oon työtön mutta ei ole oikein ollut työ halujakaan näiden vaivojen takia.näistä on tullut siis aika hallitsevia juttuja :ashamed: vaikka kuin yrittäis välillä tsempata ittee.
tämä on ahdistavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Taas on ollu niskat niin kipeenä ettei sanotuksi saa.. Onko kellään niskakipujen yhteydessä kuumottanu korvaa,kaulaa ja poskea? Ja särkenyt toista korvaa... Mulla koko viikonlopun ollu vasen puoli ihan tulessa lapaluusta ylöspäin säteilly kaulaan käteen ja päänahkaan, ikinä ennen ei muistaakseni oo kuumottanu tälläin miten nyt ja tuntuu et kaulakin olis ihan kireenä tosta vasemmalta, lämpöäkin oli 37,5 mutta muita flunssan oireit ei oo, oliskohan jonkinlainen lihastulehdus kyseessä? Oon nyt viikonlopun aikana syöny 3särkylääkettä päivässä ja aion jatkaa vielä muutaman päivän, jos saisi mahdollisen tulehduksen paranemaan.
 
:eek: Jopas täällä moni on tosi huonossa kunnossa!! :eek: Hui kauhistus!

PÖPÖ: Eipä tehnyt sulle rintarangan avaus hyvää, kun tulit niin kipeäksi! Ja akupunktiotakin sit kokeiltiin... Onko olo yhtään nyt tasoittunut? Mulle omt ehdotti akupunktiota, en innostunut siitä! Kerran aiemmin mulle kokeiltu sitä, mutta tuntui, et oli vain ajan ja rahan haaskausta, en tuntenut yhtään mitään ei negat eikä posit.

KAU: Kyl sullakin siel varmaan tulehdukset jyllää, kun olo vain pahentunut nyt flunssan aikana! Juu, et ole kyl ollenkaan työkunnossa, toivottavasti säästyt työkkärin lapuilta sun muilta kunnes saat itsesi parempaan kuntoon.

MARGE1: Mulla ollut kans noita lihastulehduksia, mut en tiedä onko silloin ollut kuumetta, en koskaan mitannut. Voi hitsi kaikki vaivat ne pitääkin nyt käydä läpi!!

Mites Elina voi? Mammax3, sulla pysynyt niskaoireet kurissa? Mites alaselkä?

Mulla oireet pysyneet suht tasaisina, pientä oireilua kädessä ja niskassa. Yks pv olin aika kipee, se johtui, et kävin kokeilemassa hiihtämistä. Ja eilen saunoin pitkästä aikaa, ni tänään sit kipeämpi olo, mut ei todellakaan mitään teidän oloon verrattuna!!
Omt antoi mulle venytysneuvon, miten voin kokeilla saada yläniskan nikamalukkoja auki. Mut painotti, että en saa sitä kenellekään sitten opettaa!! Kerran sain sen avulla lukon auki, mut ei ne kauan auki pysy!!
Mun mies saanut useita kertoja päivässä painella mun selkää, välillä kokeilen avata ite tennispalloilla ja välillä pyyherullalla.

Kunpa jo teilläkin alkaisi helpottamaan!

:hug:
 
Keisarille: No ei siinä tuntunut mitään.. :) Mutta ilmeisesti teho alkaa tuntua vasta parin kerran jälkeen jos alkaa.. :|

Minä olen kipeä. Minua hierottiin ja herregyydä että voi olla kipeä sen jälkeen. Oikean puolen lavan vierestä, sekä alempaa sitten se pitkä lihas :eek: :kieh: :eek: Ei siis unta tule kun on kipeä. Ja sehän salpaa ihan hengitystä. Voi taivas kun sitä onkin vaivainen tällä iällä.
:headwall:
 
Heipä!
Kau: ei sulla oo mitään poskiontelotunteita? Mulla viime keväänä oli poskiontelotulehdus pitkän aikaa, ja ihmettelin kun huimas vaan -et sen sortin toope :/ !
Mistä kohtaa kaulaa se kiristys tuntuu ja millasta se on? Mä en taas tajua tätä oma nielu juttuani, kun jos ei ylänielu tunnu oudolta, nii sitte tuntuu alanielu... ja sit saa pelätä tukehtumista...
Onks kukaan käyttäny nasonex:iä? Voikohan se aiheuttaa kurkunpään ongelmia/tunteita? Lopetin em:n pari pv sitte, ja on toi ny ehkä vähän parempi???

Ja tosta "kalliudesta" sen verran, et vitsi jos laskis ne rahat jotka on tähän lääkäreillä ja terapeuteilla käymiseen palanu, ni se ois PALJON se. Mut kai se järkevää on sijottaa omaan hyvin- (tai pahoin-)vointiin???

Mikähän tos auton tärinässä tekee sen hengenahdistus efektin???

Keisari: Kun "duunailet" rankaas esim. pyyherullalla, tuntuuks sulla joka nikamanväli ikävältä/kipeeltä/ahdistavalta?

-Kiva olla 30 ja romuna :( !!!
 
Ja tuntuu että vanne puristas´vasemmalta puolen niskasta hartiaan siitä kyljen kautta kaulaan...ihan järkyttävän tuntusta, viimeyönä sain nukuttua tunnin, makuuasennossa ahdisti niin henkeä ja pisti lavanvälista sitten vielä kaupan päälle tuli närästys ja sydämenmuljahtelut, kylläpä olen raihnaisessa kunnossa :eek:
En tiedä sitten vaikuttiko viimeviikon lumityöt ja ahkera pulkanveto ulkona näihin vaivoihini :/
On se vaan niin vitt*maista kun ei normaaleja asioita voi tehdä tulematta älyttömän kipeäksi. lääkäriin vissiin tarttis mennä, mutta kynnys on niin korkealla TAAS soitella samoista vaivoista... :LOL:
 
kau
mulla on tällä hetkellä sellanen kuristava tunne tossa kurkunpäässä.se tuntuu sekä oikealla että vasemmalla puolella.niellessäkin tuntuu kuin olisi pala kurkussa.oikeestaan hankala kuvailla tuota tunnetta.nieleminenkin tuntuu usein kankealta ja aina pelottaa että tukehtuu vielä :x .mulla on siis joko tuollanen kiristys tai sitte välillä sellanen tossa kaulassa että varsinkin vasen puoli kaulasta tuntuu niin kireeltä ja painostavalta että taas tulee noi tukehtumis pelot kehiin.kolme kuukautta jo ollu jatkuvasti kaulassa noita kiristyksiä.niska kiristyksen kestäisin vielä mutta kun kiristää tuosta kaulan puolelta edestä niin se on tosi inhottavaa.ja kun ei tiedä mistä johtuu ja millon loppuu.
voisko fibromyalgiaan liittyä tälläsia oireita????oon lukenu fibrosta netistä ja mulla on just kaikkia niitä oireita:uupumista,unettomuutta,masennusta,kipuja vähän joka paikassa millon missäkin,lihas kankeutta,nivel kipuja,hengen ahdistusta,jonkinlaisia sydän vaivoja.ja meillä on suvussakin noita reumatauteja ja fibroa.
mäkään en oikein kehtais soittaa taas lääkäri aikaa.hävettää jo ku aina sama vaiva :'(
mut on tutkittukin aika perusteellisesti näiden kaula vaivojen takia mutta mitään selittävää ei ole löytynyt.se ei paljoa lohduta kun on kotona näiden vaivojen kanssa.nää on jatkuvasti mielessä ja välillä pelko yltyy paniikiksi :eek:
 
Täälläkin yksi, jolla p...mäinen olo :headwall: Liittyyköhän nämä pahenemisvaiheet jotenkin ilmoihin? Kaikilla näyttäisi taas olevan sama tilanne. Mä olen ennenkin huomannut, että alkaa vanhoja luita kolottaan, kun on roskailma tulossa :D Sitä taitaa vanheta ennen aikaisesti.
Kaksi yötä olen nukkunut surkeasti. Eilen illalla otin Panadol 1g, jotta saisin paremmat unet, mutta eipä auttanut. Olin mielettömän kipeä koko yön. Ja kun unen sain, niin näin kauheita painajaisia joka välissä (ei ole tavallista mulle) tai sitten nuorin heräs tai mies kuorsasi. Heräilin vähintään puolen tunnin välein.
Viime torstaisen käynnin jälkeen olin kaksi päivää niska-alueelta tosi kipeä (hiusraja, miksihän sitä kutsutaan). Kolmantena päivänä pitkästä aikaa olin puutunut, jopa käsi ja jalkakin. Vaikka olen nyt ollut tosi varovainen, enkä ole tehnyt mitään, mikä rasittaisi kauheasti. Mies sai siivotakin talon viikonloppuna. Eilen niskaa taas särki samoin kuin tänään. Tuntuu tuo hiusraja olevan tosi jumissa/jäykkänä.
Selkä oli "hyvä" niin kauan, kun pystyin pitämään omt:n laittamaa teippausta siinä. Mulla siis joskus teipataa urheiluteipillä alaselkä ja se tukee sitä tosi hyvin. Kumartelut ym. ei ottanut läheskään niin kipeää kuin yleensä. Samoin kävellä pystyin hyvin. Sitten eilen otin teippaukset pois, ja alkoi sama kipu kuin ennenkin. Onneksi sain taas lainaan isäni tukiliiviä. Se on melkein yhtä hyvä kuin teippaus, paitsi yöllä en voi sitä pitää.
Mä alan olla tosi stressaantunut näiden vaivojen kans. Yleensä ei näin ole, mutta nyt kun vaivat vain tuntuu pahenevan, niin alan hermostua. Tuntuu niin kurjalta, kun ajattelin jo välillä, että parempaan ollaan menossa ja uskoin ettei takapakkia niskassakaan enää tule.
Eilen olin pulkkamäessä lasten kanssa ja ihan hyvin pärjäsin tukiliivin avulla. Lopuksi vain erehdyin laskemaan pari kertaa itsekkin ja sehän tuntuikin selässä. Ja jotenkin tuntui, että se tärinä sai niskankin kipeäksi ja jäykäksi lisää. Mullahan on muuten kävelylenkitkin kielletty alaselän vuoksi. Vain ihan pieniä kierroksia voi tehdä välillä, mutta nekin hitaasti kävellen.
Taas oli omaa napaa liikaakin, mutta on se kiva, kun on joku paikka, jossa voi valittaa vapaasti =)

PÖPÖ: Toivottavasti akupunktiosta on sulle jatkossa apua ja kiva yllätys, että sullakin oli omt-fysioterapeutti.

Kaulle paranemista flunssaan :hug: Mulla ainakin aiheuttaa flunssa huimausta, jos korvat on tukossa. Ja ne saattaa olla tukossa kauan flunssan jälkeenkin.

Keisari: Sä taidat olla ainut, joka voi paremmin tällä hetkellä. Toivottavasti ei tuu takapakkia, vaan pääset eroon lopullisesti vaivasta. Mä en muutan kans varmasti uskaltais akupunktioon. Hui kauhistus, kun ajattelenkin!
Mysan: Olen myös sitä mieltä, että maksaa mitä tahansa, niin kuntoon hoidettaan. Jos tämän mun selän enää hyväksi saakaan. Ainakin viimeksi omt oli vielä sitä mieltä, että saataisiin. Vie vain aikaa. Tietysti alkaa hirvittään, kun ajattelee rahan määrää, minkä tähän on laittanut :eek: Kannattaisi pitää huolta ja jumpata sitten, kun on parempi. Mä olen myös välillä rintarankaa aukonut putkella. Mulla on rakennusajoilta jäänyt putki, jonka ympärille olen käärinyt pyyhkeen. Se selän alle ja sitten naksauttelen. Ja niitä jäykempiä kohtia kyllä löytyy. Juuri siinä, missä ei omt ole saanut auki. Välillä naksuu enemmän ja välillä ei yhtään. Nyt olen tämänkin joutunut lopettaan, kun rasittui alaselkä siitä.

Marge1 Varmasti pulkaveto ja lumityöt voi rasittaa ja vaikuttaa vaivoihin. Kokemusta on :D Mua kans ärsyttää valtavasti, kun ei voi normaaleja asioita tehdä. Ei voi elää normaalia elämää. Muistan kyllä, että edellisellä kerralla, kun oli näin kipeä (2003), ajattelin samoin. Ja voi kun ihanalta tuntui, kun vihdoin pystyi alkaa imuroimaan, petaan sänkyjä ym. ilman kipuja. Vaikka muuten en siivoamisesta tykkää, niin silloin se tuntui ihanalta. :)

Viikonloppuna on pojan synttärit. Lauantaina tulee kaverit ja sunnuntaina muut vieraat. Tietää huonoa selän kannalta. Pitää siivota ja leipoa. Mä olen leipomishullu, kun on synttäreitä tulossa. Tykkään ehtiä ohjeita ruoka/leivontablogeista ja sitten niitä herkkuja väsätä. Selkä vain ei tykkää siitä. Pitää pyytää teippaus taas keskiviikkona selkää.

Paranemisia kaikille :hug:
 
Laskeskelinpa, että paljonko tämä sairastaminen on mulle tullut maksamaan. Elokuusta tammikuuhun, 3krt erikoislääkärillä, useita kertoja tk:ssa (niistä ei maksua), 10 krt tavallisella fysioterapialla, nyt 5 krt omt:llä, aiemmin 2 krt mummon nikamakäsittelyssä + 2 krt perinneparantajalla + 10 kerran kuntosalikortti tekevät suurinpiirein 940? + tähän vielä päälle kaikki erilaiset särkylääkkeet ja lihasrelaxantit, niiden hintaa en osaa arvioida, mut kuitenkin menee lähelle 1000?. Aika hurjaa!! :eek:

Mutta olen kyllä valmis satsaamaan vastaisuudessakin hyviin hoitoihin, jos tiedän että niistä avun saan. Täytyy tinkiä sit jostain muusta, parturissa en ole käynyt viime kesän jälkeen, enkä ole ostellut itselleni vaatteita (ei ole kyllä ollut intoakaan kierrellä vaatekaupoissa)
Mut ei todellakaan ole halpaa sairastaa!!

Mysan: Mulla tuntuu selässä jotkin kohdat ikäviltä kun teen pyyhkeellä tai palloilla ja omt sanoikin, että juuri niissä kohdissa on vikaa, joissa tuntuu pahalta. On vaikea olla sit aivan rentona kun selkääni niksauttelen ja tulee sellainen ikävän tuontoinen nikamaväli. Mut parhaiten sen lukon saa auki jos pystyy makaamaan esim. ne tennispallot selän alla ja sit antaa koko kropan rentoutua. johan poksahtaa sit!

Marge1: Kyl todennäköistä, et sulla pulkka ja lumitouhut on pahentanu oloa, se on niin pienestä kiinni! Vaikka olenkin jo parempana, ni kyl heti huomaa, et jotain isompaa on tehnyt ku paikat kipeempänä, eli täytyy yrittää MUISTAA olla hissun kissun! Minusta kans tosi kurjaa soitella lääkäriin!! Mulla oli viime vuoden puolella tätä jokaviikkoista lääkärissä ramppausta ja mua nolotti sit et joka kerta eri vaiva!! Lista menee näin:
vko 32: Flussa + kylkikipu (tk)
vko 33: poskiontelon tulehdus (tk)
vko 36: tension neck + (reuma?) (tk)
vko 37: tension neck + (reuma?) (tk)
vko 37: erikoislääkärillä käynti
sitten pidempi tauko..
vko 44: poskiontelon tulehdus (tk)
vko 46: poskiontelokipujen tutkiminen erikoislääkärillä
vko 47: silmätulehdus (tk)
vko 48: olkapääsärky + lihastulehdukset + (reuma?) (tk)
vko 51: Erikoislääkärillä käynti, reuma

Nyt jo kk viimeisestä lääkärikäynnistä! Jihuu!!

Kau: Uskon, että sulla se selitys näihin kaulavaivoihin on ne nikamalukot. Onko niitä kukaan vielä tarkemmin tutkinut, siis niitä nikamalukkoja? Hierojathan eivät yleensä osaa aukoa näitä lukkoja niskarangasta, selästä kyllä osaavat. Suosittelen, että kokeilet edes kerran käydä jollakin nikamaekspertillä omt, kiropraktikko tai naprapaatti, niin saat edes selvyyden viasta. Itselläni juuri tämä alaniskan lukko aiheutti kuristustunnetta kaulaan ja omt aukaisi sen heti ekalla käyntikerralla, eikä ole sitä siis aukonut kuin sen yhden kerran vain ja nyt saan sen itsekin auki. Yläniska on mulla se mikä on hankalampi hänen mukaansa, ollut kuulema jo pitkään, pitkään lukossa.

Tuosta fibrosta tuli mieleen, että monella fibromyalgiaa sairastavallahan on nikamien yliliikkuvuutta ja tension neck vaivoja. Itse uskon, että näillä kahdella vaivalla on jokin yhteys.... olisivatko sitten serkuksia keskenään
:LOL: Niin paljon niissä on kuitenkin samaa, outoja kipua ja tuntemuksia, väsymystä. jos on yliliikkuvuutta nikamissa, niin aika herkästi varmaan tulee sitten nikamien "virheasentoja?" ja sitten jokin jo painaa hermoa ja kipua on sen takia sitten milloin missäkin.... No tää nyt on näitä "itseoppineen lääkärin" mietteitä. Saa jättää omaan arvoonsa :/
 
Heipä!

Kuuluu muuten näköjään taudin kuvaan myös se, et kaikkia tuntuu hävettävän "taas" soitella lääkärille tai "terapiaan"... niittenhän kaiken järjen mukaan pitäs vaan olla onnellisia ja tuntee ittensä tarpeellisiks, kun tuhannen vaivaantuneet ja ahdistuneet äidit rynnäköi niitten vastaanotolle :LOL:!?!
Mäkin aina ootan, et oon ihan hirmukunnossa, ennenkun uskallan soitella "TAAS" puhelun ft:lle... mut nytpä olin reipas (kiitos sulle Keisari :hug: !) päätin olla häpeemättä, ja odottamatta, et olo menee sietämättömäks ja soitin heti "kaulaelvytystä" itelleni.

Ja niin höhlä mä myös oon, et jos joku oire on ollu jonkun aikaa pois, mä en enää "muista" millasta se nyt oli, ja voi taas alkaa pyörittään ja ihmetteleen mitä jos ja mistä johtuu :ashamed: !

Ai juu Kau, ja kyllä mun "kaulafiilikset" on varmaankin samaa laatua kun sun, kuulostaa just sellaselta, ja sekin näis ihme tuntemuksissa on ärsyttävää, et niit on jotensakin vaikee kuvailla...
Samaten toi mitä Keisari totes, et fibrosta ja tension neck:istä pitää varmasti paikkansa... mut kandeisko (kun suvussa on taipumusta) mennä sellasen lääkärin pakeille, joka vois fibron testailla, sais sitte lääkityksen jne?

Mä oon ainakin miljoona kertaa yrittäny keksiä tälle "mun sairaudelleni" nimee (fibro, ms, reuma, selkärankareuma jne jne)... koska se jotenki helpottas ymmärtään ja hyväksyyn asian (kai :whistle: ?)... mut kai se vaan on niin, et jännitysniska (->kuulostaa ihan siltä, et pikkasen nyt on jännitystä niskassa -sairaudelta) SE on ja se pitää sisällään nää kaikki "ongelmat"... Toisekseen varmaan noi säät vaikuttaa tähän kaikkeen (liekö sit fyysistä vai psyykkistä?) kun kyl sen "rätti-ilman" jotenkin tuntee jäsenissään. sarjassaan maallikon pohdintaa...?

P.s Miten ihmisellä voi olla "jähmee yliliikkuva" ranka :whistle: ? ... niin se OMT sillon sano, enkä -tietenkään- älynny kysyä, et miks, mitä hä?
Mulla meinaa se pyyherulla sattuu joka helkkerin nikamanvälissä :eek: .

Kovasti tsemppiä kaikille ja eikun helpotusta hakeen :hug: !!! Se meinaan on kaikist kauheinta jos ei saa nukuttua !!!
 

Yhteistyössä