Jännitysniska...

Ensin kaikille taas jaksuja oman kurjuutensa kanssa. On tämäkin kun vaivaa kaikenlaiset vaivat. Huoh.. oispa nuori nätti ja terve..

KAU: Kuvailin täsmälleen minun oireet. Siis kuristumiset yms. Mulla oli myös rintakipua, luulin tuossa viimeviikolla kuolevani. Mutten kuollut..
siis huomaako kukaan etten kuollut :LOL:

MÄ olen vakaasti alkanut uskoa että mulle puhkeaa fibromyalgia, ja olen nyt sen asian kanssa rennompi. Äidille se puhkesi kolmenkympin iässä, minä tulen nyt 28 vuotiaaksi, että varmasti kulkee jotenkin suvussa.
Pitää varmaan vaivata vielä joskus tohtoria sen kannalta.

Olen nyt kuitenkin mennyt takaisin töihin. Olin viimeviikon pois, kun en voinut edes hengittää kunnolla kun olin kipeä ja ahdisti, rintaranka oli jumissa ja tulehtunut..ja siis kipeä. Mutta kyllä kortisonipistokset vaikuttaa kivasti.

Tsemiä kaikille.
 
Mysan: Hyvä, et sain sut soittamaan itselles apua!! Sitä vartenhan ne ovat, ja eivät varmastikaan hakkaa päätä seinää, kun "taas pitää hoitaa näitä vaivaisia"! Enpä usko, että jännitysniskaa- kokematon tajuaa miten paska vaiva tämä on. Niin kuin säkin sanoit, kuulostaa nimi tosiaan pikkukipuilulta tai et kun jännittää, niin niskassa on sit hieman "perhosia" eikä vatsassa niin kuin yleensä. Sain antaa jo tällekin vaivalle uuden nimen vaikka "koko kropan lamauttava niska-syndrooma" tai "kipu-kuristus -oireyhtymä"
Tosiaan oudosti ilmaistu, et sulla jähmee yliliikkuva ranka! Jähmeestä tulee mieleen, et ei liiku kovin sutjakkaasti mut sit kuitenkin yliliikuva. :eek: Eli hitaasti ja jäykästi nikamat liikkuvat, mutta liikkuvat kuitenkin sit yli sallitun, tai normirajan?? Pystytkö sä sen pyyherullan päällä saamaan kroppas ihan rennoksi? Kokeiles piruuttas pienempää rullaa, niin, et pystyt edes joissakin kohti makaamaan sen päällä ihan rentona.

PÖPÖ: Sä olet siis saanut kortisonia tähän vaivaan ja se auttoi. No, hyvä, et jostain on ollut vähän apua! Sehän sit selittää, et siellä on takuuvarmasti jokin tulehdus! Laittoivatko sen mihin? johonkin lihakseen? Mä sain silloin elo-syyskuussa kortisonipiikin niskalihaksiin, mutta mulla se ei auttanut!
On kyl tosiaan hyvä idea tutkituttaa toi fibro kans. Mitä lääkkeitä sun äiti siihen saa? Mulla oletus, että fibroon ei ole kunnon täsmälääkitystä olemassakaan... saatan kyl olla väärässä. ??kipukynnystä nostavia lääkkeitä tai joitakin reumalääkkeitä, kortisonia??

Mä olen ihmetellyt hammassärkyäni. Mullehan siis tehtiin juurihoito viime vuoden puolella. Mut siinä samassa kohti vaan on särkyä, vaikka hammas on siis totaalisen kuollut!! No nyt kun olen sitä tarkkaillut, niin kipu tulee usein kun menen nukkumaan ja painan takaraivon tyynyyn. Eli :headwall: oisko se sittenkin tätä samaa niskavaivaa!!! Ja juuri äsken hieroin takaraivoani, ja löytyi tosi sikamainen tajunnan lamauttava kipupiste, kait jokin ärtynyt hermo just siinä. Painelin sitä ja kohta sit kipu siirtyi ja tuli se hiivatin hammas kipeäksi! Sen sain sit helpottamaan kun venyttelin niskaani!! Tää on kyl aikamoista salapoliisin hommaa tän vaivan kanssa. :LOL:
Välillä olen tosiaan jo miettinyt, et täytyykö koko hammas poistaa. Mut nyt sit taas olen ällikällä lyötynä, et niskako se siellä suussa kolottaakin!! :kieh:
 
kau
jähmee yliliikkuva ranka.kuulostaa siltä miten keisari just kuvaili ;)

miten te muut ootte pystyny kulkeen töissä ja hoitamaan lapset tän vaivan kans?jotku päivät on niin helvetillisiä että tekis mieli jäädä sänkyyn.mulla ei niinkään kipujem takia vaan ton kaulan kuristuksen kanssa.monesti tuntuu että makuu asennossa ois helpompi olla.
ja tää on kyllä semmosta salapoliisin työtä että vois samantien ryhtyä etsiväksi...tai lääkäriksi :kieh: sen verran on tullu tän vaivan takia luettua tietoja eri taudeista (mitä en suosittele,tulee vaan vainoharhaseksi kaiken lisäksi).
 
Tänään olikin jo hiukan siedettävämpi olo herätessä, saattoihan tuo buranakuuri sittenkin auttaa =)
Keisari noista hammasvaivoista tuli mieleen että mulla kans usein niskakipujen yhteydessä särkee molemmin puolin ylä poskihampaita ja viimeviikolla vasemmalta puolen poskihampaat oli ihan älyttömän kipeet ei pystyny juomaan tai syömään sillä puolen mitään kun tuli niin älyttömiä vihlaisuja, nyt vaiva on kuitenkin helpottanut, mietin vaan et olinkohan pureskellut hampaita jotenkin yhteen yön aikana ja se sit aiheutti ton vihlonnan..
Tuosta lasten kuljettamisesta ja hoidosta sen verran et just eilen kun kivut oli ihan hirveet ja piti lähteä lasten kanssa ulos niin kirosin kyllä hävettävän paljon tätä talvea, pitää pukea lapsille miljoona vaatekappaletta ennen kun ulos pääsee lähtemään..kyllä on kesää ikävä!!
Hammasta purren aina keräilen leluja iltasin ympäri kämppää ja toivoisin olevani miljonääri joka vois palkata oman hierojan ja siivojan :LOL:
no toivossa on hyvä elää josko sitten lottovoiton joskus saisi!
Täytyy nyt oikein koputtaa puuta kun kehuskelin voivani paremmin..ettei vaan vaivat ala uudelleen. tiistaita kaikille :wave:
 
Mä taisin tästä jo aikaisemminkin kirjoittaa. Mulla on ihan sama homma kuin Keisarilla ja Margella. Kävin jo hammaslääkärissäkin, kun olin varma, että on reikä. Lääkäri vain totesi, että hammas on kuollut, kun olin saanut siihen juurihoitoa. En muistanut enää sitä. Mä siis puren hampaita huomaamatta (joskus nykyään sen itse hoksaankin) yhteen, kun niska on jumissa. Se saa hampaan vihlomaan. Mulla myös vihloo silloin aina myös, kun juon tai syön kuumaa tai kylmää. Nytkin on ollut hammasvaivaa, kun on ollut koko viikon niska jumissa. Eli on kyllä hammasvaivatkin yhteydessä jännitysniskaan =) Mitähän ne omt:t sanois, kun ne lukis näitä meidän omia diagnooseja :)
Mulla on tänään niskan suhteen vain huonompi päivä. Yöllä alkoi armoton päänsärky, johon ei auttanut edes särkylääke. Oon varma, ettei tää helpota ennen kuin hommaan kunnon tyynyn. Tässä nyt oottelen, että nuorin menee päiväunille ja painun itse samalla kunnon unille. Pitäis synttäreillekin leipoa, mutta jätän sen myöhempään, jos päänsärky helpottais.
 
Hei :) !

Tää kävi tänään terapoimassa =) ! Lapojen välissä oli "lukko" ja yläniska (yhä) jähmee... Hassua kun alko kasvoja kuumottaa kauheesti sen käsittelyn jälkeen. Ja sit kun on kevyt olo, alkaa jotenkin korostuneesti kontrolloida omia liikkeitään, ettei taas "asenna" itteensä väärin :whistle:
. Kysyin samalla, et kehtaanko mennä sinne fyssan polille, kun oon ollu parempi, nii se setä meinas, et "tottakai meet" on kuulema järkevää mennä hankkiin itelleen "kunnon diagnoosi" (onkohan se sitte se koko-kropan lamauttava kipu-syndrooma" ?) :LOL: ... kysyin viä, et "Jaa muu kun jännitysniska" niin se meinas, et "joo" (ja lupas laittaa tekstiä paperille mukaan). Okei, siis on olemassa muukin dg tälle kun jännitysniska :| .

Meneeks joku muu jumiin päiväunista?

Mä kyllä nostan hattua teille jotka käytte töissä tän ongelman kans. Mulla on välillä olemista vaan tässä kotonakin tän kans :ashamed: !

p.s ja hanki Mammax3 itelles tosiaan hyvä tyyny (mulla patjanvaihtokin autto jnkv.) ja kerro jos löydät hyvän =) !
 
Kun vielä täällä hereillä toilailen...niin kirjoitanpa tähänkin ketjuun. On kuin olisin kotiin tullut =) , niin samanlaisia ovat omat oireet. Minäkään en tiedä, oliko ahdistus ensin vaiko niskajumi...

Kau: mulla on ollut tuota samaa ahdistusta ja on parhaillaankin sellainen kausi menossa eli kurkkua kuristaa ja tuntuu, ettei saa henkeä. Sille ei ole koskaan löydetty syytä...ekan kerran oli jo 14 vuotta sitten enkä vielä ole siihen kuollut ;) , vaikka monesti olen pelännyt. Luulen, että siihen liittyy jotenkin tämä niskajumi mutta en tiedä miten. Itse yritän venytellä säännöllisesti ja rentouttaa kaulan alueen lihaksia. Musta nimittäin tuntuu siltä, että se kurkkuahdistus on elimistön päällejäänyt ahdistustila...eli siis se reaktio, joka tapahtuu, kun pelästyy (henki salpautuu) jääkin päälle jne. Mutta se on vain mutua.

Mulla on ollut myös huimauskausia pari. Huimaukseen on tehonnut vain 10 kertaa fysiterapiaa ja säännöllinen venyttely. Se "lakisääteinen" viisi kertaa ei ole riittänyt koskaan...Huimauksen kanssa on esiintynyt myös lihasheikkoutta (=tunnetta siitä), kramppeja, elohiirtä sun muuta mutta näin 14 vuoden jälkeen uskoisin, ettei syy ole neurologinen =) . Ei ne oireet menisi välillä täysin pois tai ainakin tapahtuisi jotain selvää pahenemista =) . Eli kyllä se jännitysniska saa tosi kummia ja vakavalta vaikuttavia oireita aikaan! Tämä vain tueksi muille oireista kärsiville.

Nyt yritän käydä nukkumaan...
 
Sullakin ollut näitä vaivoja jo ikuisuuden ajan!! Onko sun niskaa koskaan tutkittu tarkemmin? Onko auottu näitä "kuuluisia" nikamalukkoja niskasta?
Mullakin meni huimaus pois ihan tavallisen fysioterapian avulla ja 10 kertaa kävin niin kuin sinäkin. Vaikka eivät osanneet siellä avata näitä nikamalukkoja, niin eihän se aivan turhaa terapiaa ollut, huimaus ollut nyt pois viime syyskuusta lähtien.
Jokohan tämä jännitysniska-vaiva on kivunnut Suomen yleisimmäksi kansantaudiksi, tuntuu olevan aika yleinen vaiva kuitenkin. Miksi tk lääkärit sitten eivät kuitenkaan ymmärrä tämän päälle yhtään mitään!
Napsuukos sulla myös selkä/niskanikamat? Mä istun tässä koneella ja vääntelen samalla selkääni, ja napsahtelee kivasti.

Mun täytyis jo aloittaa tämän päivän venyttelytuokio.... Kiva, kun nykyään pystyn jo taas venyttelemään, olo ei pahene siitä, vaan vihdoin se helpottaa oloani. Omt:ssä käyn kans tänään...

Tyynyistä oli kans puhetta, kertokaan millaiset tyynyt teillä muilla on? Onko kenelläkään Tempurin tyynyä? Mä olen yleensä nukkunut tavallisella tyynyllä, mulla on myös jokin terveystyyny, ja välillä koetan tottua siihen, mutta ei oikein ole mulle hyvä. Mitä tyynyä suosittelisitte? Ajattelin kokeilla ostaa jonkin super-hyper hyvän tyynyn. Mutta mitenkähän mä sitten tiedän minuutin makoilun perusteella, ett tyyny on varmasti mulle hyvä :/

Hatun nostot multakin niille jotka pystyvät käymään töissä tän vaivan kanssa :flower: . Itse odotan jännityksellä joka pv, milloin saan työpaikan ja miten siitä sitten selviän. Paheneeko oireilu mahdollisesti sitten. Tällä hetkellä kyllä pystyisin varmasti tekemään töitä. kop, kop, kop. kop, Koputtelen puuta oikein tosissani!!! Aina kun menen möläyttämään, että nyt hyvä olo, sit tuleekin heti takapakkia!! Uskon, kyllä, että tämäkin vaivan kanssa pärjäisin paremmin jos olisin luonteeltani rohkea ja mitään pelkäämätön, tahtonainen! Mutta mulla heti ekana mielessä: iikkk, apua miten selviän tuosta, jos vaikka tulee paha olo, mitä sitten teen, jos pyörryn ja hiki jo nousee otsalle kun näin ajattelen.
Kotona olen selvinnyt pahimmatkin ajat suht ok, mulla lapset sen verran jo isoja, etteivät sillä tavalla tarvitse äitiä. Osaavat itse ottaa tarvittaessa välipalaa kaapista, käydä wc:ssä ja leikkivätkin niin kivasti keskenään, että saattaa mennä parhaillaan monta tuntia sopuisasti. Siinä ehtii sitten hyvästi levähtää. hmmm... Nyt toisin muistui mieleen, että olihan mun lapset tosiaan mummolassa hoidossa toisinaan, silloin kun olin oikein huonona.

Tekstiä vaan riittää... no mut pakko mainita, et eilen oli jotain aivan uutta tunnetta kehossa.. aamulla venyttelin ja sit napsasin vielä Panacodin nasukkaan. Parin tunnin päästä hartia niskakipu oli muuttunut sellaiseksi lievän kivun-kutinan oloiseksi tunteeksi. Siis hieman kuin tuolta jostain sisältä kropasta ois kutissut, ei kuitenkaan niin voimakas, että ois pitänyt raapia... Kutinahan on kivun lievin muoto... Jospa siel hermosärky helpotti, niin että sitä hermoa vain hieman "hipsuteltiin" ja tuntui sit kutinalta... Lääkärille jos tästä kertoisin, laittas jo nyt kyllä viimeistään mielialatutkimuksiin, sen verran kajahtaneelta toi kuulostaa :LOL:
 
Tai siis yritetty mutta ei siellä niskassa mitään ollut. Rintarangassa sen sijaan jotain oli. Niska oli yliliikkuva kuulemma ja siksi mua kiellettiinkin venyttelemästä "väärin" eli aina pitää muista "työntää vastaan", kun venyttää, ettei yliliiku lisää. Tiedä nyt sitten...

Rintaranka mulla on kyllä jumissa, koska kaikki mun iänikuiset jännitykseni ja ahdistukseni jumittuu sinne
:| . Olin silloin tosiaan OMT-fysioterapeutilla tavallisen lisäksi. Mulla muuten...asiasta kymmenenteen...fysioterapeutti sanoi niskajumin lähtevän ihan kireistä alareisistä asti! Eli siis tuloksia varten käski jumppaamaan jalkoja myös ja auttoihan se! Silloin lähti myös iänikuiset jalkakrampit ja puutumiset pois. Mutta tarvittiin kyllä se 10 kertaa fyssaa kuitenkin. Pelkillä omilla jumpilla en ole vielä onnistunut niskaa selättämään.

Oliko se tässä ketjussa, Pöpö ehkä (?), joka mainitsi sellaisen sisäisen tärinän tunteen?? Mulla on nimittäin sitä ollut kanssa. Mistä lie johtuu? Olen ajatellut, että joku hermo on megajumissa jossain. Multa nimittäin lähtee tuolta kallonpohjasta sellainen tärisevä lihas, joka on ollut siinä tosiaan jo ainakin 14 vuotta samanlaisena (eli tuskin mitään vakavaa) ja se tärinä tuntuu jatkuvan jopa ihan reisiin asti (lievänä tosin...ehkä neuroottisen minäni kuvitelmana :LOL: )...

Ja kiitos Keisari, mielelläni liityn joukkoon tukkoiseen! Vertaistuki voittaa lääkärin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TätiHuoli:
Oliko se tässä ketjussa, Pöpö ehkä (?), joka mainitsi sellaisen sisäisen tärinän tunteen?? Mulla on nimittäin sitä ollut kanssa. Mistä lie johtuu? Olen ajatellut, että joku hermo on megajumissa jossain. Multa nimittäin lähtee tuolta kallonpohjasta sellainen tärisevä lihas, joka on ollut siinä tosiaan jo ainakin 14 vuotta samanlaisena (eli tuskin mitään vakavaa) ja se tärinä tuntuu jatkuvan jopa ihan reisiin asti (lievänä tosin...ehkä neuroottisen minäni kuvitelmana :LOL: )...
Joo! Vapiseva minä!

:LOL:
Oisko se sitten sitä ahdistuneisuutta? Tai jotain jumia. Rytmihäiriöitäkin tuntuu tulevan silloin kun a) alan nukkumaan, eli siis "rauhoitun" kuuntelemaan itseäni ja b) kun käännän rankaani oikealle. :$ Tai sitten kuvittelen.
Ja mähän olen varmasti tässä kuolemassa... ;) Tai sille minusta aina väliin tuntuu, kun olen huonona. Aina joku paikka jökkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keisari:
Mitä lääkkeitä sun äiti siihen saa? Mulla oletus, että fibroon ei ole kunnon täsmälääkitystä olemassakaan... saatan kyl olla väärässä. ??kipukynnystä nostavia lääkkeitä tai joitakin reumalääkkeitä, kortisonia??
Ei se syö mitään, koska mikään ei auta. On vaan sanonut että on tottunut jo siihen että aina sattuu johonkin.
:( Hänelläkin on vielä raskas vanhustenhoitotyö mikä tosiaan ei ole kivaa kun selkä pettää monesti.

Ja juu sain kortisonipiikin tuohon rintarankaan liitoskohtiin, kun tuntui niin pahalle.
 
Moi!

PÖPÖ:Mulla on ihan mennyt ohi se, että sulla on kans tuota tärinää. Miltä se tarkalleen tuntuu?
TÄTIHUOLI:Helpottavaa kuulla, että sulla on ollut myös sisäistä tärinää ja se on kestänyt jo noinkin kauan ja olet vielä elossa...mulla tuohon tärinään on liittynyt valtava ahdistus kuolemasta, tosi stressaavaa. Se kuvaus sun tärinästä on just sellasta kun mullakin. Sitä ei oikein pysty paikallistaan, mutta jotenkin se tuolta kallonpohjasta asti lähtee ja ihan jaloissa asti tuntuu. Mulla on lisäksi pulputuksen tunnetta jaloissa sekä elohiiriä siellä täällä, koko ajan. Kai munkin on vaan opittava elämään sen kanssa...tosiaan nyt helpotti kun löyty jo kaksi kohtalotoveria:)
 
Aika osuvasti tuo tärinätunne iski viime yönä oikein kunnolla. Saattaapi olla tuon ahdistuslääkkeen vaikutusta :/ . Mutta siis se on todella sellainen kallosta jalkoihin asti ulottuva tärinä...ikään kuin kuin joku hermo olisi siellä oikein kunnolla jumissa ja tökkisi sitten myös sydäntä, koska tuohon liittyy sellaista kummaa rytmihäiriötunnetta. Jännä juttu on se, että olen aiemmin vuosia sitten käynyt sydänfilmissä aina kuin on tuollainen tärisevä olo päällä mutta koskaan ei ole näkynyt mitään?! Kerran (ekan kerran) olin jopa sairaalan valvontaosastolla, kun tuntemuksien perusteella epäilivät sydänlihaksentulehdusta mutta siis EKG oli täysin puhdas eikä myöskään valvontanauhassa ilmennyt mitään poikkeavaa ja mulla oli silloin silti koko ajan sellainen tärisevä olo....Olen silti sitä mieltä, että tää tärinä on todellinen tärinä mutta ehkä liioittelen sydänoireita mielessäni, en tiedä. Oon miettinyt sitäkin, että olisko mulla (meillä) vaan lihaskramppeja tuossa rinnan seutuvilla ja kaulassa, jotka sitten provosoivat sydäntä vähän hyppelehtimään?! Onhan jollekin lääkäri sanonuit, että ilmavaivatkin provosoivat rytmihäiriöitä jne.
 
Mulla onkin nyt sitten tauko hoidoissa siihen asti, että käyn lääkärilläni 12.2. Omt oli sitä mieltä, että tarvitsen lääkehoitoa näiden hoitojen kaveriksi. Hän ei halua tehdä mitään ennen, kuin saadaan selän tilanne rauhoittumaan lääkkeellä. Eli ilmeisesti pitäisi saada kuuri jotain tulehduskipulääkettä? Näin itse sen ajattelin, en tiedä olenko väärässä. Vaikka mulle on tehty kevyitä helpottavia hoitoja, on ne silti aiheuttanut mulle vain kipuja. Siksi ei enää voida tehdä mitään, kun kaikesta ne kivut tulee. On niin ärtynyt tilanne. Olen käynyt jotain 12 kertaa omt:ssä ja tilanne polkee paikallaan. Yleensä tällainen tilanne on 2-3 hoitokerran jälkeen, mutta mulla siis edelleen. Mikään ei edisty, ennen kuin selkä saadaan muuten rauhoittumaan. Ja tämä koskee siis niska/hartia ja alaselkä vaivoja.Eilen ei enää tehty manipulaatiota tai lukkojen aukaisuja, vain rauhoittavia hoitoja. Alkaa vähän hirvittää itseä tää tilanne. Nyt olen viikon nukkunutkin surkeasti, joten olokin alkaa olla sen mukainen. Ihan zombina täällä kuljen. Pää ihan tollona. Päänsärkyä on ollut kolme päivää. Ja se on aivan järkyttävän kipeetä. Tiistaina makasin vain sohvalla aamupäivästä alkaen. Lapset sai leikkiä itsekseen, en voinut enää muuta tehdä.
Sain taas yhden tyynyn kokeiluun, nimeltään Medi Case. Se on kaksi osainen, johon voi lisätä tai vähäntää täytettä tarpeen mukaan. Muistuttaa siis tavallista tyynyä, ei ole sellainen kova terveystyyny.
Joku kyseli Tempurista. Siitäkin kirjoitin aikaisemmin. Mulla oli sekin kokeilussa. Mulle se ei käynyt. Oli aivan järkyttävä. En saanut hyvää asentoa millään. On kuulema sellainen tyyny, josta joko tykkää tai sitten se ei käy millään. Eikö niissä ole aina jokin palautusoikeus, jos se ei sovi? Näin muistelisin. Mutta mun fysioterapia paikassa on hyvä, kun saa kokeiluun näitä erilaisia tyynyjä. Saa testata mikä sopii. Nyt aionkin hankkia mahdollisimman pian kunnon tyynyn! Ja meilläkin olisi aihetta hankkia myös uudet patjatkin piakoin.

Miten Keisarin omt sujui eilen? Meillä sattuu oleen aina samoina päivinä terapiat :)

Kortisonipiikeistä: Millä perusteella teille on niitä määrätty ja miksi? Mietin vain, olisiko mullekin niistä hyötyä. Auttaako ne siis kipuun vai tulehdukseen vai mihin? Onko lääkärit itse näitä ehdottaneet?

Kaksi viikkoa pitäisi nyt pärjätä jotenkin. Saa mies hiljaa hieroskella, kun oikein pahalta tuntuu niskassa. Loppuis vain tää armoton päänsärky, muuten menee hermo.
 
Voi :headwall: kun sulla ei kunto kohene halutulla tavalla, ei todellakaan mikään mukava tilanne sullakaan! Toivottavasti lääkäriltä saat kunnon tropit, että niillä oikeesti olo helpottaa.
Reumalääkäri puhui mulle, et ehkä fysiatrilta vois saada jonkin lihaksia rentouttavan piikin tms. suoraan lihakseen, jos kivut ei ala rauhoittumaan. Tuosta kortisonista, mä sain siis piikin niskan lihaksiin, kun olivat aivan krampissa, ja tk lääkärin kanssa mietittiin, et josko on sitä reumatulehdusta, eli kortisoni rauhoittaa ennen kaikkea tulehdusta, mutta tietenkin myös poistaa sitten kipua. Tästä kortisonista ei ollut mulle mitään hyötyä!! Ja kokoajan syön sitä nyt myös tabletteina, mutta niskavaivoihin se eivät ole auttaneet. Niiden vaikutus tulee pian, jos on tullakseen, parissa päivässä.

Kuulostaa hyvältä toi Medi Case tyyny, jollakin toisellakin täällä tais olla tuon tyyppinen tyyny käytössä, että saa itse laittaa täytettä oman mielen mukaan. Ei varmaan kantsi ostaa tuota tempur tyynyä, menee parin yön jälkeen sit kaapin täytteeksi.

Juu eilen oli omt, ja laitettiin sit kuitenkin niitä akupunktioneuloja, joita vähän epäilen. Ei sitten hieronut ollenkaan, eka neulat ja makoilin ja rentoilin ja sit availtiin lukkoja. Selästä lukot aukes nyt ilman, että tartti paljon mitään tehdä, vähän käänsin kylkeä pöydällä vain. Yläniskasta sanoi, että on paljon parempi jo, mutta alaniska on sitten tahmea vielä. Sen alueella mulla onkin eniten näitä kipuja, ärtymystä, kutinaa. Mulla on kyllä ollut paljon apua tästä omt:stä, vielä kun sais tuon viimeisen ärtymyskohdan pois, niin olisin voittaja! Seuraava aika mulla vasta 8pv ja varmaan sitä akupunktiota taas. Ei toi eilinen akupunktio mitään vaikuttanut, olo ei muuttunut siitä mitenkään.
Silloin kun olin oikein huonona, niin mietti, et kunpa sais edes tän huimauksen pois, kipua kyllä kestäisin paremmin kuin tätä!! Sitten kun oli pahoja kipua, niin tuntui, että oli se huimaus sittenkin siedettävämpää kuin nämä kivut!! Mulla näköjään on niin, että oli se ärsytys mitä tahansa, en siihen koskaan totu! Tai pitäis tietty olla varmaan jo vuosien kokemusta...
Kuulostaa toi pöpön äidin fibro-sairauskin tosi hankalalta. täytyy ihmetellä, että miten jaksaa tehdä noin raskasta työtä ja jos jatkuvasti jokin paikka on kipeänä. Ja miten kipuun voi tottua??

 
Tänään taas ollu huono päivä :(
Niskat ihan jumissa ei auta edes venyttely ja päätäkin jomottaa ja tietenkin huimaa...Rupee taas usko loppumaan paranemisesta. kuinka kauan teillä muilla yleensä kestää nää kipeimmät jaksot? mulla nyt joulukuun austa asti ollu tosi pahana paikat,korkeintaan viikon oon ollu terveempi aina ajoittain stten taas jatkuu entistä pahempana.
Tossa syksyllä olikin mukavaa kun olin 3kktäysin terve, talvi kun tuli niin alko vaivat. johtuukohan osa näistä jumeista ilmastosta? ainakin itsestä tuntuu et kesällä olis aina parempia jaksoja..no voinhan kyllä muistaa väärinkin.
Onkos muilla tullut nukkumaan mennessä tunnetta että veri pakkaantuu päähän ja rupee sillain "humiseen" päässä ja korvat menee lukkoon ja päähän sattuu? mulla on nyt tälläviikolla joka ilta tullu tollasia, auttaa vasta kun laittaa toisen tyynyn niin et pää on korkeemmalla kun muu kroppa..joku verenkiertohäiriö mulla varmaan on..
 
Nyt hyvät ystävät pilleripurkit roskiin ja vitamiineja kehiin niin sain itse LOISTAVAT tulokset omaan päänsärkyyn ja hartioiden jumiuteen jos halut todellakin toimivan jutun niin laita mulle sähköpostia niin kerron miten se tapahtuu voihyvin@gmail.com
 
Mulla kyllä puutuu molemmat kädet öisin ja ovat aamulla sellaiset jähmeät lantalapiot :). Mutta siis tuollaista kipua ei ole, ei ainakaan usein.

Sen sijaan sain eilen aivan mahtavan ajatuksen...todennäköisesti tämä on teille kaikille ihan vanha juttu mutta mulle ihan uusi :). Surffailin netissä huvikseni, kun en saanut unta...tuo sisäinen tärinä piti hereillä ja kaulanlihakset kramppasivat välillä ja piti venytellä. Huomasin netissä maininnan vagushermosta (tuo kiertäjähermo, joka alkaa jostain korvan alta ja päättyy jonnekin alas pitkälle). Tuo vagushermon "reitti" on juuri se mun sisäisen tärinäni reitti?! Voiskohan olla niin, että tuo hermo on jossain niskassa pinteessä? Tärinä on nimittäin voimakkaampaa päässä (ei siis ole neurologista, sen tiedän) tai siis päänpuoleisessa päässä tärinää ;) . Olen yrittänyt sitä vuosia venytellä vailla tulosta mutta ehkä olenkin tehnyt väärin?? Ehkä pitäisikin mennä jollekin käsittelijälle (ehkä sille OMT:lle?), joka katsoisi nuo nikamat läpi. Onkohan tämä ihan tuulestatemmattu ajatus? Se kyllä selittäisi kaikki muutkin samanaikaisesti esiintyvät oireet, mm. sydämentykytykset sun muut. Vagushermohan säätelee sydäntäkin ja samaten nielun lihaksia (mulla samaan ahdistus+niskasoppaan liittyvät nielemisvaikeudet ajoittain). Hmm...kehtaiskohan näiden ajatusten kanssa lähestyä jotain OMT-fysioterapeuttia??
 
Kävinpä tutkimassa tästä vagushermosta ja olen aivan varma siitä luettuani, että monella teistä on juuri sen hermon pinnetila!! Tämähän on selvää kuin mikä!! Jossain luki myös, että tämän vagushermon ärsytys tms. voi saada ihmisen pyörtymään. Kaikilla meillähän on ollut jonkinlaista huimaustakin!!

TätiHuoli, kyllä kehtaat puhua tästä fysioterapeutille! Eri asia sitten tietääkö miten paljon itse tästä hermosta, toivottavasti tietää. Kysynpä itsekin omalta omt-fysioterapeutiltani tästä hermosta, tietääkö mitään.
Mulla on varmasti sitten hartiapunos-hermoston jonkinasteinen pinnetila...!
 
Millään ei kyllä huvittaisi käydä lääkärissä hakemassa lähetettä tuota fysioterapiaa varten, kun juuri siellä lääkärissä kävin muissa asioissa :/. Mahtaisikohan neuvolalääkärin kautta saada lähetettä....? Ei taida onnistua. Eikös se lääkärin lähete kuitenkin tarvita Kela-korvauksia varten?

Olisi kyllä kiva kuulla asiantuntijan mielipide tuosta tärinästä muutenkin. En ole aiemmin sitä tajunnut tuoda esiinkään, ainakaan kovin vahvasti, ainakaan oikeissa yhteyksissä.
 
Luulenpa, että sen fysioterapialähetteen voi saada miltä lääkäriltä tahansa, vaikka neuvolalääkäriltä. kävin vuosi sitten ehkäisyneuvolassa gynen tytkimuksissa, otin puheeksi rinnanpuristus-tunteen, joka oli ollut muutaman päivän. Gyne oli tosi ystävällinen ja tutki sen vaivan sit tosi tarkasti, määräs mulle kaikki labrakokeet, sydänkäyrät ym. Vaikka itse vaiva ei mitenkään liittynyt alapäänvaivoihin tai ehkäisyyn. Se vaiva tais olla sit tätä ennakoivaa jännitysniskavaivaa...
Oikeassa olet tarttet lääkärin lähetteen, että saisit kelakorvaukset!

On tää kyl paska vaiva, ei tiedä mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei!! Tein jotain väärin, ja alkoi jumitta julmetun paljon enemmän, ahdistaa just näitä solisluukuoppia, hartioita, niskaa, takaraivoa, leukaa!!! Tää on just sitä ahdistusta, joka vie mielenterveydenkin!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt sitten päässä vain raksuttaa, MITÄ TEIN VÄÄRIN? Koko aamupäivän ja päivälläkin olo ollut sitä normaalia suht siedettävää, olen venytellyt niskoja niinkuin muinakin päivinä viimeaikoina. Ja olen kyllä siivonnut tänään, siirrellyt painavaa sohvaa.... Sekö oli liikaa??
 
Heissan =) !

Pahus että Keisari sulle tuli takapakkia! Tiedän tunteen |O , se on vaan entistä syvempi kuoppa mihin kopsahtaa, kun oireet palaa...
Ja juu, kun tietäski mitä teki väärin? Välillä saa reippaasti puuhailla ja kunto pysyy ihan kohtuullisena, sitte taas toisinaan ihan yöstä napsahtaa kauheeseen jumiin. Siks oon pohtinu noita ilmojen vaikutuksia näihin oloihin? ...syyhän pitää aina kehittää...

Mulla on myös joskus ollu noita soliskuoppatuntemuksia, varsinkin sillon kun kädetkin on ollu "hitaalla". Et onko se just se mainitsemas hartiapunos-jumitus?

Kellä muulla (paitsi mulla) oli niitä heikkoja oloja? Niillä kai on jotain tekemistä ton vagus-hermon kanssa? Mut "siistiä" et selvis sen vaikutus myös sydämeen, mulla on noita rytmihäiriöitä ollu taas enemmän... saati, et kaulatuntemuksetkin vois olla sitä... Onks kukaan menossa OMTlle lähiaikoina?... alko kiinnostaan!!!

Ja tosta ahdistuksesta (luin tota ahdistusketjua, ja on hassua, et se on niin "vanha" ketju, kun kirjotin siihen sillon "kotiäitinä" -outoo muutes, se menee jonku "muun" yksityisviesteihin?- et kyllä tällä jännitysniskalla on ihan selvä syy-seuraus-suhde tohon ahdistukseen. Sitte kun on niskallisesti parempi olo, myöskään ahdistus ei vaivaa, tai toisteppäin. Pelko siitä, et mikä helkkeri on vikana, kun kaikkia ihme oireita tulee, saa sen oravanpyörän pyöriin, ja sit ei enää tiedäkkään, et mistä mikäkin alko ja mihin loppuu. Ja nää takapakit on omiaan masentaan mielialan.

Tsemppiä :hug: kyllä tää vaiva viä selätetään... vaikka ny ei pelkillä vitamiineilla, nii jollain kuiteskin !!!
 
et olen täällä kokoajan!!

Mysan: Mulla oli tätä heikotusoloa, silloin kun vaiva alkoi (heinä-elo-syyskuussa). Silloin oli huimaus ja heikotus päällimmäisenä tuntemuksena, vatsa sekaisin, ja kädet väsyi, ja tosi naatti olo siis (ja poskionteloiden aluetta särki). Jospa se vagus-jumi ollut mullakin jonkinasteisena :eek:
Nyt taas muistin, kun jumit pukkas päälle, et kuin kamala toi ahdistus on. Mulla ainakin tuntuu, ne pahimmat paikat sellaiselta, kuin joku puristas mua tosi lujaa. Olo on tosi levoton, järki ei luista, ajatus katkeilee, olo vain päällimmäisenä mielessä. Mä vääntelen ja kääntelen itseäni kokoajan ja yritän saada viskattua tän olon pois tai ravaan huoneesta toiseen, keskittymiskyky aika heikko.
Kävin ensiapuna kuumassa kylvyssä, hieman alkoi paikat nyt paukkumaan. Voi pliis, kunpa tää tepsis. Mulla paha tapa, et sit ku jumittaa, niin yritän aivan liikaa, pitäs osata rentoutua. :/
 
Hei keisari =) !
Hitsi, voiskohan toi poskiontelo "kipu" olla samaa vaivaa :eek: ? Mulla on sama "vääntely" aina jumissa, kai sitä jotenkin yrittää asennella itteään oikein? Lämmin suihku auttaa kyllä (kylpy ois jo luxusta =) ) !!! Ota lääkettä yöks, saat nukutuks ja rentoudut, ni eiköhän aamu valkene kirkkaampana =) !!! Öitä ja enkeleitä!!!
 

Yhteistyössä