Jännitysniska...

Ihanaa löytää näin paljon samoista ongelmista kärsiviä, vaikka mitenkään ihanaa tämä ei ole ollut..

Yliliikkuvat nivelet löytyy ja jännitän lihaksia turhanpäiten. Itselläni pahimmat oireet alkoi viime lokakuussa, huimaukset lisääntyi ja oikea puoli naamasta puutui (tuntui poskiontelotulehdukselta, mutta ei ole tulehtunut). Joulun aikaan fysioterapeutille hierottavaksi, venytti takaraivosta ja tästä kaikki vaan paheni ja PALJON tuli lisää..

Vasta myöhemmin mulla todettiin toi oikoryhti. Neurologilla kävin, läpäisin kaikki testit puhtaasti, pään magneetti varmuuden vuoksi. Löytyi pari signaalipoikkeamaa, nyt odottelen (ja PELKÄÄN!!) selkäydinpunktion tuloksia. Voi siis olla mitä vaan, kuten ms, mutta voi olla ettei ole mitään. Viimeiset 3 kk on ollut sellaista kidutusta sekä fyysisesti että henkisesti että todella toivon ettei tästä tule pysyvää.

En kuitenkaan usko että nämä oireet johtuisi muusta kuin vääristä asennoista ja kireydestä. Kyllästyin odotteluun ja makaamiseen ja kävin myös fysiatrilla, joka totesi että jotain väärin C1 nikamassa ja käsien hermot ei pääse liukumaan (pinne??), laittoi kaularangan magneettiin ja sitäkin tässä nyt odotellaan. Missään nimessä en saa jumpata enkä venytellä, eikä saa hieroa. Että hyvä te kaikki muut lääkärit, jotka vain kehottivat näin tekemään!! (hyvä venyttää pinteessä olevaa hermoa..)

Paljon voimia kaikille, ja jos epäselvyys omien oireiden syystä kalvaa, niin kehottaisin ottamaan asian selville, eipähän tarvi turhia pelätä ja stressata ja kuten huomattu, ei stressi ainakaan jännitystä poista..
Itsellä tosin tutkimukset vaan lisänny stressiä, mutta enpähän enää pelkää aivokasvainta tms.. Luulosairaus on se pahin sairaus ja pelko..
 
tervetuloa joukkoon. Itse olen menossa neurologille ensi viikolla, ja hiuka jo jännittää, magneettikuvia minäkin toivon että lähetteen antaisivat ja voisi kaikki vakavat sairaudet sulkea pois.
Mitä tuo signaalipoikkeama tarkoittaa? ja mitä siitä selkäydinpunktiosta tutkitaan? onko se jotain aivonesteiden kierron tutkimista?
Itselläni tuo venyttely kyllä useimmiten auttaa mutta toisinaan kyllä pahentaakin oireita, ei voi tietää ennen kun kokeilee :headwall:
Eilisestä asti ollut taas hiukan paremmat oltavat eikä niska kipuile samanlailla kuin viimeviikolla, eikä eilen tullut edes päänsärkyä illaksi =)
toivotaan nyt että jatkuu pitempään tämä parempi jakso kuin viimeksi.
 
Paniikkia pukkaa....ja niska vain menee pahemmaksi!!! Olen nyt alkanut jännittämään aamusta iltaan ja illasta aamuun näitä työasioita ja stressaan ihan täysillä, että miten pärjään niskojeni kanssa, jos pääsen töihin. Tällä viikolla ehkä selviää pääsenkö haastatteluun. Olen melkein paniikissa kokoajan, niska tulee aivan sikakipeäksi, ei ole koskaan vielä ollut näin kipeänä, lihakset on aivan kireällä, kädet tärisee, sydän pamppailee, en pysty mihinkään keskittymään, ruoka ei maistu, tekis vain mieli itkeä ja makoilla päivät!! Eipä auta tähän enää beettasalpaajatkaan!! Kyl meni nyt aivan paniikin puolelle tämä niskavaiva!!! Jos vain kovin kauan tämä jatkuu, niin nikamat tietty taas jumii... Pakko saada pääkoppa kuntoon. Huomenna menen vollottamaan taas lääkärille tästä!!! Omaan tk:hon en saanut aikaa, täytyy taas rahoittaa yksityisiä!!
Koskaan ennen en ole ollut mistään näin stressaantunut, aivan säikähdin omaa reaktiotani, että näinkö herkkä minä nyt sitten olenkin!! On tämäkin kyllä /%%¤% vaiva!! Stressaan niskavaivaa, joka pahenee stressistä!! Aikamoinen kierre!!
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mielen rauhoittamiseksi??
 
Tänään kävin lääkärillä. En tiiä mistä muistin, että hän olisi ollut ortopedi, mutta olikin "vain" kirurgian ylilääkäri. Käynti oli yhtä tyhjän kanssa. Alunperinhän menin sinne sen todistuksen vuoksi, jonka tarvin työkkäriin ja kelalle, koulutusta varten. Lääkäri ei muistanut siitä mitään. Ei osannut kommentoida mitään saamastani omt-fysioterapeutin selosteesta. Koko ajan vain puhui pullistumasta, josta ei kuitenkaan kuulema mun vaivat johdu. Kokeili myös lantiota, ja mietti, jos se on löystynyt synnytyksissä. Kökkö, mua tympäsee. Olin odottanut jotain selvyyttä asiaan :snotty:
Tuli sellainen olo, että kun pystyn kävellä melkein normaalisti (näyttää normaalilta), liikun normaalisti, niin ei tässä mitään hätää ole. Kuitenkin heti, kun selkä jotenkin ärsyyntyy, niin heti on hankala liikkua ja kauheat kivua. Nytkin se ärsyyntyi muutamasta testistä lääkärissä, mutta siellä en ollut yhtään kipeä.
Sain kuitenkin lähetteen ortopedille sairaalaan. Saa nähä kuinka kauan sitä aikaa odotellaan. Jos menee oikein kauan, niin menen ehkä yksityiselle. Mutta mistä sitä tietää, kuka heistä sitten on hyvä ja tietää asioista. On vain tulossa niin iso lasku fysioterapiasta, ettei raaskisi enää yksityiselle mennä.
Mitä eroa on ortopedilla ja fysiatrilla? Menen jo aivan sekaisin näiden titteleiden kanssa.
Omt:hän ehdotti jotain lääkekuuria rauhoittamaan selkääni. Sain reseptin Panacodia. Oon ottanut sitä muutenkin nyt iltaisin, jotta saisin nukuttua. En kuitenkaan haluaisi syödä sitä aamuin illoin.

Soitin omt:llekin ja nyt on hoidot tauolla, kunnes olen käynyt ortopedilla. Hänen mielestä selkäni vaivat siis johtuvat oikoryhdistä. Selkäni on liian suora ilmeisesti joistakin kohdista ja tämä rasittaa muuta selkää. Ja aiheuttaa madaltumia nikamien välissä. Nyt vain pitäisi saada selkä jotenkin rauhoittumaan. Huh, kuinkahan kauan tässä pitää vielä odottaa ja kärsiä.

Harmi, kun Keisarikin on taas kipeä. Toivottavasti jännitys laukeaa jollain lailla.
Drosellalla tais olla sama oikoryhti. Mitä sulle siitä sanottiin?
 
Mitä tuo signaalipoikkeama tarkoittaa? ja mitä siitä selkäydinpunktiosta tutkitaan? onko se jotain aivonesteiden kierron tutkimista?

Signaalipoikkeama on joku katkos/tukos, eli asiat ei pääse kulkemaan päässä kuten pitäisi. Saattaa olla myös demyelinisaatiota, eli ms-taudin aiheuttama plakki eli tukos. Voi olla myös synnynnäistä tai tullut ihan mistä vaan, vaikka flunssasta. Eivät osanneet mulle varmuudella sanoa, eikä pelkällä pään magneetilla ms-tautia pystytä toteaan, kun on myös mahdollista että on tauti vaikkei päässä olisi mitään vikaa (en nyt tahdo pelotella, mutta kerron totuuden). Tällöin yleensä löytyy vikaa selkäydin-nesteestä ja ehkä sit selän tai kaulan magneettikuvista. Mutta vaatii jo aika paljon oireita, että noihin lähdetään, jos päässä ei ole mitään. :D :D

Selkäydin-nesteestä katsotaan ainakin tulehdusarvoja, jotka ei näy veriarvoissa, kuten ms tai muut hermostolliset tulehdukset ja selviää sieltä sitten borrelioosit ym. Eli semmonen kehon tietokone-järjestelmä se on, että kertoo lähes kaiken. Tosin ei multakaan kaikkee siitä ees katsota, ne vaan mitä epäillään.

Neurologin mukaan mun oikoryhtini on jännittyneiden lihasten syytä, eli olen (tai olin, en tiedä onko yhä) niin kireällä, että on vetänyt kaularangan suoraksi. (Sullahan on ryhti kun Tutankhamonilla, lakkaa tyttö jännittämästä!!) :LOL: Ja olinhan joulunaikaan vielä ihan kivikova niskasta, kaulasta ja hartioista, pää ei kääntynyt juuri mihinkään. Kaula oli vaan kova pötkö B)
Neurologi käski venyttään, sanoi että tiedät kyllä itse miten, että lopeta heti kun sattuu. Mutta neurologi ei kuunnellut mua täysin ja jäi huomioimatta nää käsien ongelmat. En siis tiedä vielä missä noi hermot on pinteessä, että onko lihaksista vai nikamista, satutin niskani elokuun lopulla ja saattaa olla että siellä vinksahti joku silloin.

Itse koitan rentoutua makuuasennossa, musiikkia tai ei. Ajattelen joka ruumiinosan kerrallaan ja koitan rentouttaa, jos ei tottele heti, niin jännitän lihasta muutaman kerran ja sitten löysäksi. Sisään-ulos hengitys tasaisesti n.4 sekuntia kerrallaan, on muuten ainakin mulle vaikeaa. (Hassua huomata miten tyhmiä kohtia sitä pitää lähes jatkuvasti jännityksellä, itse jännitän mm. poskia, reiden sisäosia nivusten kohdilta ja pyllyä) :whistle:
 
Tervtuloa joukkoon tukkoiseen =) ! Minkälaisia nuo sinun käsioireesi olivat? Itse epäilen itselläni jonkinlaista hermopinnettä enkä tiedä, uskaltaako tässä venytellä vai ei :/ . En ole saanut vielä tilattua aikaa "kunnon" lääkäriin, kun en osannut päättää, onko oikea osoite fysiatri vai neurologi...Kuten aiemmin olen täällä jo kertonut, olen kärsinyt ajoittain näistä vaivoista jo 14 vuotta ainakin...eli aika nuoresta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja riksu77:
Mikä särkylääke teillä tehoaa noihin niska ja hartiakipuihin? Syön itse 1g panadolia useemman päivässä,eikä auta yhtään! :'(


Mä ostin luontaistuotekaupasta sellasia kapseleita kun Forte, 40 kapselia maksaa tosin 20 euroa mutta ovat tehokkaita, kannattaa kokeilla!

 
No....minulla ei ole tehonnut mikään vielä!! On ollut testissa Burana, Disperiini, Voltaran Rapid, Panacod, Celebra, Somadril Comp ja mitähän vielä... Varmasti jollakin jotkut näistäkin tehoavat hyvin, mutta minulla ei!

Mammax3: No voihan vitalis!! On se kumma kun noi lääkärit eivät osaa mitään!! Varmaan potuttaa kun niin kovasti odotit, että nyt saa jotain tietoa enemmälti sun selästä.. Aina vain pettymyksiä pettymysten perään... ja odotusta...
Tulen huomenna kertomaan mitä lääkäri sanoi mulle. Toivottavasti tämä nyt jää viimeiseksi lääkärireissuksi!!!!!
 
Mulla ei juurikaan ole ollut särkyjä, mutta sillon kun sitä on, se on myös ihan kunnolla. Eli takaraivolta vihloo ja välillä särkee otsaakin ja ohimoilta. Nyt myös öisin käsiä ja hartioita. En ole löytänyt lääkettä joka auttaisi, mutta toisaalta en tahdo edes syödä lääkkeitä ennen kuin olen varma mikä vaivani aiheuttaa.. (ibuxin, burana, panacod ei ainakaan tepsi)

TätiHuoli: Pitemmän aikaa oli käsissä puutumisia esim. autoa ajaessa ja ylöspäin kurkotellessa. Syksyllä alkoi olemaan hankalaa puristaa mitään, kun sattui hartioihin asti. Hierojan jälkeen makuu-asennossa en saanut käsiä suorina sivuille, kun jokin kiristi keskisormeen ja sattui. Lähti myös voimat käsistä ja tavarat tippuili jatkuvasti. Selvästi ärtyi siis hieronnasta. Välillä joku kiristelee pikkurilliin ja nimettömään (aina molemmat) ja välillä ne ovat ihan kylmät, usein samalla myös hauiksen taka-osa on kylmä. Kipu on puristavaa, jomottavaa ja vihlovaa, koko käden matkalla mutta ei välttämättä samanaikaisesti. Esim. nyt särkee kyynärtaipeitten tienoilta ja oikeaa käsivartta. Pystyn pitämään oikeaa kättä vain muutaman sekunnin ylhäällä ennen kuin se puutuu. Oikea siis pahempi, vaikka vasenkin huono. Mulla on alkanut myös verisuonet pullottaa, etenkin pienenkin rasituksen jälkeen. Ennen multa ei oo näkyny suonia oikeastaan ikinä, verikoettakin todella hankala ottaa. Kämmenet on välillä ihan vaaleat, rystyset punaiset kämmenselällä punaisia laikkuja, ihan ku ois paleltunu vaikken olis ulkona hetkeen käynytkään.

Fysiatri oli mulla ensimmäinen lääkäri joka oikeasti koski muhun ja koitti miten paikat liikkuu, muut on ollut semmosta paperista ja kuvista lukemista - ei täällä mitään näy, olisikohan se noin, tehdääs nämä testit nyt ensin... ja sitten odotellaan. (eikun niin, neurologi pisti mua tikulla :LOL: )Itse suosittelisin jotain asian osaavaa fysiatria tms, heillä kuitenkin käytännönläheisempi suhtautuminen potilaaseen ja osaa ehkä jo heti kertoa jotain.
 
Heips kaikille. muistelen että täällä joku puhu että kaula on myös kipeä. itselläni tuli viime yönä tuohon kaulan/niskan kohdille siis tuohon olkapäästä kun lähtee ylöspäin, hassusti selitetty, niin tuli ihan hirveitä "suonenvetoja" oikein vihloi ja särki ja sykytti sillain ihmeellisesti, ikinä ennen ei ole tuollaista ollut.. pikkasen paniikki siinä sitten kasvoi kun ajattelin että nyt on joku suoni tukossa tai poikki että pitäisikö soitella johonkin, mutta särkylääkkeen avulla sain sitten unen ja aamulla ei enään vihlonut, kipeä se kyllä on mutta ei samanlailla kuin yöllä..onko siis muilla ollut tälläistä?
 
Hei Marge1 =) !

Mulla tulee tohon samaseen kohtaan usein "sähkäreitä" siis hermonäpsyjä -mitkä kans säikäyttää oikeen kunnolla kun yhtäkkiä pamahtaa =) . Se on varmaan sellanen kohta missä (ton niskan asennon säätelijät/kannattelijat -lihakset siis) tulee helposti jumeja ja kipua. Mut tosi on, et aina kuuluu pelätä kaikki tukokset yms. suonen katkeemiset... varsinkin yöllä :D ...ärsyttävää! Mulla tuntuu lämpö auttavan moneen ongelmaan... villahuivit on kovassa käytössä... eikä ny varmaan oo haitaks ottaa viä tänäänkin särkylääkettä siihen jos juilii =) ?
 
Drosera: Mulla on kans käsioireilun yhteydessä ollut samaa, että verisuonet alkaa pullottamaan, jos vähän jotain teen. Ja mä en voi oikean käden syrjää painaa esim. pöytää vasten, se ärsyttää hermoja siinä kädessä. Tietokoneellakin on vaikea silloin kirjoittaa, silloinhan herkästi käsi painaa pöytää vasten. Ja nämä oireet vain oikeassa kädessa vasemmassa ei mitään oireita. Hyvä, että sä olet päässyt käymään hyvällä lääkärillä! Saitko sä tietoa, että miten sen pinteen saa sieltä pois, kun ei saa venytellä eikä jumpata, mikä sitten auttaa? Leikkaus tietty hankalissa tapauksissa.

Odottelen, että pääsen käymään siel lääkärissä, 4 tunnin päästä vasta aika, sais nyt sit edes tämän stressin kuriin. Niskaahan en nyt varsinaisesti taida mitään apua saada, kun lääkäri on ihan tavis.... mutta saapahan jollekin taas edes valittaa!! :LOL:
 
Ja olikin parempi reissu kun oletin, odotukset on taas korkealla, että nyt saan "NISKAlenkin" tästä vaivasta. Ei tarvinnut kauheasti valittaa eikä itkustella, kirjoitin kotona lapulle kaikki lääkkeet joita tähän vaivaan on kokeiltu ja annoin lapun sit lääkärille. Ja lista oli siis pitkä. Se heti ehdotti, että Triptyliä kannattaa kokeilla, kun niskavaivasi on noin hankala ja kestänyt jo pitkään. Se kohottaa myös mielialaa ja ensin kuitenkin tulee kipua lievittävä vaikutus.
Jee, nyt on pakko helpottaa, tätähän jo aiemmin kyselin eräältä toiselta lääkäriltä, mutta hän ei suostunut kirjoittamaan reseptiä!!
Annostus on 20mg iltaisin, ja parin vko:n sisällä pitäisi teho alkaa näkymään. Kuukauden päästä käyn samalla lääkärillä, tsekataan tilanne. Hän kyllä tietty sit kiinnitti huomiota tähän mun reumasairauteen, että voi olla näillä vaivoilla jotain yhteyttä??
Apteekissa täti oli hieman outo, kun mulla reseptiin kirjoitettu, että krooniseen kipuun. Hän sitten varovasti arkaillen sanoi, että, jos luet, pakkausselostetta älä säikähdä mitä siellä lukee, tämä lääke sopii myös muihinkin vaivoihin. Useasti yritti hienosti sanoa jotain, mutta ei suoraan sanonut, että tätä käytetään myös masennuksen hoitoon. Sanoin vain, että tiedän että tämä on myös mielialalääke!
Jospa nyt tulis hoidettua sekä kroppa että päänuppi!

Onpa iso pettymys jos en tästä saa apua!!
 
Heippa =) !

Jee =) !!! Tosi siistiä, et kerrankin onnisti lääkärin suhteen =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja toi lääke kuulostaa kyllä tosi hyvältä!!! Mikähän siinä on, et toiset (lääkärit) suhtautuu noihin troppeihin niin nuukasti... eihän niitä kukaan "huvikseen" käytä... ja kyl tää "ongelma" on sensorttinen, et jotainhan sille on tehtävä, ennenkun kilahtaa pahemman kerran :eek: !
Hauska se apteekin täti :LOL: ! Kiva... jospa mullakin ois ens ke:na yhtä hyvä "tuuri" -toivoo =) !
 
Marge1 ja mysan: mullon tässä viime aikoina ollu kaulalla tai oikeestaan hartiasta korvaan välillä elohiiriä ja hermosähkäreitä, särkee, vihloo, sattuu. Varsinaisesti suonenvetoa en kyllä muista. Ainahan sitä säikkyy, varsinkin kun tulee uusi oire, mutta sitten siihen tottuu tai ei ainakaan pelästy seuraavalla kertaa niin paljoa..

keisari: Ensi viikolla mulla on fysiatrille aika keskiviikkona, että saa nähdä mitä sanoo. Olen siis käynyt vasta kerran ja vielä ei tiedetä missä ne hermot jumittaa, joten ei tiedä mitä niille tehdään. Toivon että kaulan magneetista jotain selviää. Hyvä että sait tuonkin lääkkeen kokeiltavaksi, olen kuullut siitä paljon hyvää, toivottavasti auttaa.
 
Mitä fysiatrit tekee vastaanotollaan? Miten siis tutkivat? Tuntuu, että nuo mun lääkärit vain lukevat papereista jotain ja katsovat kuvia ja vähän vääntävät jalkaa.
Kiva, kun Keisarille sattui tällä kertaa hyvä lääkäri =) Toivottavasti lääkkeestä on hyötyä!

Mulla on ollu tänään taas kauhea migreenipäänsärky (tai siis oikeammin jännityspäänsärky). Nyt vasta alkaa helpottamaan. Löysin kivat nettisivut: http://www.selkaliitto.fi ja sieltä keskustelut. Siellä on enimmäkseen näistä alaselkävaivoista keskustelua, mutta jonkin verran tuli vastaan myös niska/hartiaseudun juttujakin. Sieltä saan vertaistukea tähän alaselkähommaan, samoin kuin teiltä taas tähän jännitysniskaan. Myös tällaiset sivut tuli eilen vastaan: http://www.selkacenter.fi Sieltä valitsi "lukemista", niin tuli paljon juttua. Mm. usein kysyttyä palstalla oli kaikkea mielenkiintoista. Mm. sitä, että usein nämä vaivat voi olla myös psyykkispohjaista, en muista kuin monta prosenttia niitä oli.

Nyt painun nukkumaan. Hyvää Yötä!

Epäonnistui viestin tallennus, joten jatketaan vielä tyynyistä :)
Palautin sen edellisen tyynyt ja nyt on kokeilussa CuroPlus tyyny:http://www.kuntopiste.com/tuotteet.html?id=21/28
Mulla on käytössä normaali koko, joka on ilmeisesti liian korkea mulle. Tämän käytön jälkeen alkoi tulla niskat jumiin ja tämä päänsärky. Vaihdan sen vielä pienempään kokoon ja koitan sitä. Jos se ei ole hyvä, niin ostan sen edellisen (mikä nyt olikaan nimeltään).
 
Heippa =) taas... täälä asuu joku muukin!

En mäkään suonenvetoo muista, mut onhan se juiliminen välillä sellasta omituista "säkenöimistä" ? Vitsi kun näitä juttuja on niin helkkarin vaikee kuvailla =). Hurraa niille lääkäreille, jotka joutuu kuunteleen kaikki kootut selitykset tän vaivan laadusta.. et ei ainakaan ihme omalla kohalla, jos doktorit epäilee, et tolla taitaa "säteillä" vähän too much :eek: !
Mullakin on aika ke:na fysiatrille... eikä OMT:n lupaamasta "palautteesta" oo kuulunu mitään. En kyllä kehtais perään soitella, et onks se setä mahdollisesti unohtanu sen?

Mä kyllä toivon, et en joudu mihinkään "kuviin". Oon niin (pöljä) toimenpidekammonen, et varmaan kilahtasin siä putkessa totaalisesti :eek: ???

P.s toi rentouttaminen kyllä kuulosti niin hyvältä, et pitää kyllä yrittää sitä =) !!!
 
Menin jo aivan sekaisin kenenkin kuulumisista mutta monissa oli taas kerran ah, niin tuttuja oireita! Keisari: hienoa, että lääkärissäkäynti tuotti tulosta!! Itse en ole saanut vieläkään tilattua aikaa, koska "pelkään", että käynti on kuitenkin turha (juuri sitä mainitsemaanne paperinpyörittelyä ja päivittelyä...ja vääriä lääkäreitä kuten mammax3:lla).

Miltäs tämä teistä kuulostaa? Syy, miksi olen täällä nyt taas :) on se, että nukkumaanmennessäni aloin tuntea taas voimakkaasti sitä "sisäistä tärinää". Rangan vasemmalla puolella alkaen kallonpohjasta alaselkään tuntui tärinää ja ikään kuin jotain sähköisiä purkauksia (pieniä), ehkä myös jotain pieniä suonenvetoja tms (kuulostavat samalat kuin teillä muillakin, kai?). Siihen liittyi myös sydämen tykytystä. Mielestäni myös vasemman käden sormet alkoivat taas puutuilla hieman. Nousin ylös, kun ei uni tullut ja noustessa tuntui jopa vatsalihaksissa sellaista "sähköistä" oloa...Ihan kuin olisin ollut superjännittynyt. Pahinta tärinä on mielestäni yläosassa. Kun nousin ylös, venytin hieman niskaa ja vasen puoli tuntui olevan kivuttomassa krampissa ja venytys lisäsi tärinää. Nyt istuttuani hetken muissa "hommissa", ei tärinää taas tunnu.

Kuka lääkäri ottaa mun oireeni tosissaan :LOL: ...epätoivo iskee. Ja siis: olen kärsinyt tästä ongelmasta kausittain, ekan kerran jos siis 14 v sitten eli en usko, että kyse on mistään etenevästä neurologisesta sairaudesta. Jännitysniska tavalla tai toisella vaivannut 16-vuotiaasta asti :whistle: superjännittäjä siis. Vasen puoli niskasta nimenomaan on pahana ja se rutisee molempiin suuntiin taivutettaessa, oikea ei.

Droseran vinkistä aion nyt (viimein) tilata ajan sinne fysiatrille. En ymmärrä, miten sen ajan tilaaminen voi olla näin vaikeaa...En ilm. kehtaa mennä vuodattamaan tätä koko stooria mihinkään :ashamed: .

Jospa nyt tulisi viimein uni....
 
Mysan: Soita ihmeessä omt:lle ja kysy palautelappua! On ihan hyvä olla sellainen mukana fysiatrille mennessä. Tietää silloin, mitä on tehty ja mitä siitä on ollut hyötyä. Päätitkö siis itse mennä fysiatrille vai suositteliko sulle sitä omt?

TätiHuoli: Toivottavasti sait nukuttua loppuyön!
 
Jopas onkin pökkyräinen olo, olen "herännyt" 9 aikaan, mutta nuppi ei sitä vielä tiedä, nukahdan kohta seisaalleni! Pitäs viedä poika kerhoon muutaman tunnin päästä, täytyy kuulostella vielä uskallanko hypätä auton rattiin vai olenko vaaraksi liikenteelle.

Kattelin eilen noita Mammax3:n linkkejä, selkäcentterillä oli tosiaan hyvää tietoa! Mulla on käytössä just toi CuroPlus tyyny, ja se isompi. Niistä mallityynyistä mitä mulla oli aikoinaan sovitteilla se isompi tuntui paremmalta. Mutta sitten kun tyynyn sain, se tuntui niin paljon kovemmalta kuin mitä se lainatyyny oli ollut. Olen pitänyt tyynyä "painojen" alla että vähän pehmenee, nyt on sitten ollut käytössä about kuukauden, olen tottunut nyt siihen. Silloin tällöin kokeilen nukkua tavallisella tyynyllä, en ole huomannut mitään negat. tai posit. eroa niskassa sen mukaan millä nukun.

Lähdenpä tästä nuokkumaan! Toivottavasti väsymys alkaa ajan kanssa helpottamaan. Mulla on jo ennestäänkin "ongelmana" , että väsyttää kokoajan, niin voi vain arvata mitä se on nyt kun sitä tehostetaan lääkkeillä!! :LOL:
 
Tätihuoli: Mulla kans aina vasen puoli kramppaa enemmän kuin oikea ja vasemmalla aina kaikki vaivat on, käsikin puutuu juuri vasemmalta ja kaulassa oli toissayönä vasemmalla puolen sitä vihlomista ja sykytystä.En tiedä sitten onko asennoissani jotain sellaista että vasenpuoli kropasta kipeentyy..
Huomasin viime yönä kun menin nukkumaan että oli sellaisessa kivassa sikiö asennossa ja tunsin kuinka oikein vedin olkapaitä sumppuun ja jännitin niitä, yritin sitten korjailla asentoa ja rentouttaa olkapäät normaalille tasolle, mutta hetken päästä olin taas samassa asennossa, eli huomaamatta se aina vetää noi lihakset jännittyneeseen tilaan vaikka kuinka yrittää olla normaalissa asennossa. :headwall:
Itsellä oli viime yönä kans tuollaista ihme tärinää kun kääntyi niin tuntui että lihakset värisi joka suuntaan ja keho oli jotenkin ylikierroksilla, sitten mua alkoikin pistää tuohon sydämen kohdalle rintaa ja maalailin jo kahukuvat mielessäni että nyt jysähtää pumppu, mutta hetken siinä venyteltyäni löysin itseltäni jonkinlaisen fasettilukon tai pinteen, siis tiedän tarkalleen missä kohtaa se kiristys on ja yritin sitä palloilla aukoo, mutta ei vaan naksahda perkele... kuvittelin jo itsekseni kuinka hyvä olo tulisi kun saisi sen lukon auki, kai sitä vaan tarttee varata aika manipuloijalle.
Keisari:ajeleppa nyt varovasti ettet kolaroi, sen verran hirveää on ajaa väsyneena ja jos niskatkin kremppaa niin hulluus iskee ainakin minuun ratin takana..
Uskallankohan jo iloita, minua ei ole huimannut kolmeen viikkoon juuri lainkaan, ehkä yksi tai kaksi päivää on ollut lievää huimausta mutta muuten olo ollut kyllä tuon huimaamisen tiimoilta aivan ihana. täsät päättelinkin että tuskinpa minulta mitään kasvainta ainakaan löytyy kun huimaus välillä katoaa ja olo kohenee, jos se kasvain olisi niin kai ne oireet pysyisi yötäpäivää eikä katoaisi välilä.no ensi viikolla olen viisaampi kun neurologille pääsen.
Hauskaa päivää kaikille :wave:
 
Hyvää YSTÄVÄNPÄIVÄÄ oi ystävät jumiset :heart: :heart: :heart: !!!

Voihan video Tätihuoli, et joudut öisin niitä sähinöitä päivystään :hug: !!! Just niin viheliäistä, kun viä tällasena pärjäilee jos saa nukuttua, mut jos ei niin voi kyllä kuvitella, et se vasta kamalaa on :( !!! En tiä onko "samaa" fiilistä (eri paikka kuitenkin), mut välillä kun on tosi jännittyny olo, mulla se tuntuu tossa kallon pohjassa ja siitä hartioille ja leukaan... mut kun sitä aattelin, niin sellaselta sähköseltä toiminnalta se tuntuu??? Se kivuton kramppi on myös hyvä sana !!!

Mammax3: Niin kai pitäs soittaa =) ennemmin ku myöhemmin. Mä kävin 1/07 fysiartilla (yksityisellä) joka passitti mut OMT:lle. Nyt sitte kun olin ihan umpijumissa marraskuussa, kävin terpparissa, ja sieltä yks reipas nuori ja fiksu yksilö passittikin mut fysiatrian pkl:lle -ja tässä jo mietin, et kehtaanko mennä sinne, kun olo on toistaseks (kop,kop,kop) ollu ihan kohtuullinen... niin se OMT-setä meinas, et tottakai meet, et saat kunnon ( :D ) diagnoosin... ja lupas kirjotella palautetta... et tälleen... =) !

Keisari: Mä tiän hyvin tunteen, kun "pää ei herää" se on kauheeta... kiva laittaa aamulla lasta taksiin ja käyttäytyä ian töötisti :whistle: ! Mua väsyttää kans aina.

Mut vitsi tällasia ilmoja kun olis, niin mielialakin pysys hyvänä =) ...on NIIIIIN kaunista!!!
 
En (tietenkään) saanut nukuttua :headwall: ja nyt yritän selviytyä päivästä lasten kanssa kunnialla. Mustat viirut nätisti silmien alla ja niskassa ja päässä sellainen olo kuin olisi vähintään mopon alle jäänyt.

Marge1 ja mysan: teidän nuo kaulatuntemukset ja vasemman puolen tuntemukset tosiaan muistuttavat näitä mun tuntemuksiani. Se on just sellaista "sähköistä" tunnetta. Kyllä hermot varmasti ärtyvät ihan jumissa olevista lihaksistakin vai mitä luulette? Eli ei välttämättä tarvitse olla kyse nikamajumista varsinaisesti? Mulla jostain syystä aina tuo vasen puoli on ollut se ongelma. Johtuisiko alunperin siitä, että kannoin aina kouluaikana painavaa koulu- ja varustekassia oikealla olkapäällä ja siten vasemmalla puolella piti "pitää vastaan" ettei kaadu :LOL: .

Ja marge1 tosiaan: tuo sun yöllinen tärinä muistuttaa myös niin kovasti tätä mun tärinääni. Välillä se mulla muistuttaa sydämen tykytystä mutta pulssi saattaa silti olla ihan normaali eli tykytys ei aina johdukaan sydämestä vaan se yleistärinä tulee jostain muusta. Viime yönä mulla kyllä sitten jo ihan oikeasti tykyttelikin, kun aloin olla ihan loppu :( . En minäkään kasvaimeen itselläni enää usko, kun olen kärsinyt tästä vaivasta jo niin kauan ja se tulee aina vain kausittain. Yleensä jonkun tosi stressaavan jakson jälkeen (tai sitten sellaisen jakson, jolloin rehkin jännittyneenä koneella lähes tauotta...).

Hiisi vieköön tätä onttoa pääkoppaani...Ai niin, vielä piti kirjoittamani siitä niskojen jännittämisestä yöllä. Sitä minäkin teen enkä saa millään niskaa rentoutumaan. Olen kokeillut kaikenlaisia kotoa löytyviä tyynyjä...välillä enemmän ja välillä vähemmän mutta turha toivo. Ihan kuin niska olisi 24/7 täysin jännittynyt. Täytyypä käydä katsomassa nuo selkäsivut!

Keisari: ajelehan tosiaan varovasti! Ja muuten, oliko jollain muulla sellaista tunnetta, että oireet pahenee autossa?? Huomasin nimittäin itse tässä eräänä päivänä, että mulla kyllä jollain tavalla ahdistava olo rintarangassa ja niska-kaula-alueella pahenee auton tärinässä ja helpottaa heti, kun automatka on ohi. Mistä lie johtuu.
 

Yhteistyössä