Jännitysniska...

kau
mulla on taas parin päivän ajan ahistanu henkee ihan urakalla.ja paniikki tietenkin pahentaa tunnetta :ashamed: mietin tässä jo tänään että pitääkö ruveta syömään kohta jotain paniikkihäiriö -masennuslääkettä ku aina ahistaa ja pelottaa.kaulaakin kuristaa edelleen ja kurkku tuntuu käheältä (eikä siis ole lentsua).tää on paskaa.......

kävin muuten tänään lääkärikeskus mehiläisessä.selitin vuolaasti :D kaikki oireeni ja kuunteli stetoskoopilla kaulaa ja rintaa ja selkää.totesi että hengitys virtaa normaalisti mutta sydämessä on sivu ääni :x
pitää mennä vielä sydän ultraan myöhemmin.kävin myös vielä rintalasta röntgenissä kun lääkäri setä sanoi että heti kolarin jälkeen ei välttämättä ole näkynyt jos on tullut pieni murtuma.se vois näkyy paremmin nyt myöhemmässä vaiheessa kun murtuma on ruvennut arpeutumaan.saa nyt nähä näkyykö siinä kuvassa sitte mitään :(
musta tuntuu että huolisin vaikka sen pikku murtuman kunhan näille oireille vaan löytys selitys.puhuin magneetti kuvistakin mutta se ei oikein ottanut tuulta purjeisiin :headwall:
kysyin vielä lopuksi (oli pakko :saint: )että jos vaikka ahistais kuin paljon ja kurkkua kuristais ja tuntuis pahalta niin voiko siihen kuolla :whistle: ,se sano että oisin jo kuollu jos tähän vois kuolla...
no loppujen lopuksi en tullut vielä hullua hurskaammaksi tuolla reissulla paitsi että selvis ne sivu äänet.onko kellään tietoo niistä?voiko ne aiheuttaa kans näitä oireita kaulaan ja hengitykseen?ainakin varmaan hengitykseen voi vaikuttaa..kait.no ens kerralla taidan valita eri lääkärin kun ei tuo tuntunu selittävän asioita kunnolla vaikka kerroin kuinka ahdistavaa tää on :'(
okei kirjotelkaa pian =) :flower:
 
Tänään sit olin tohtorilla tuon huimaukseni vuoksi ja minulle tehtiin kaikenmoisia neurologisia testejä, tutkittiin silmät ja korvat ja refleksit sekä tasapaino kaikki oli ihan ookoo...mutta...mutta.. Minä sain lähetteen korvalääkärille, koska lääkärini epäili että huimaukseni voisi johtua korvaperäisistä syistä.taudille oli ihan nimikin joku menierin tauti vai mikälie... Hetken siinä ihmeteltyäni diagnoosia lääkäri totesi että kyllä niskatkin aiheuttaa huimausta, mutta testien perusteella minun huimaukseni voisi johtua tuosta menieristä :eek:
Tänään onkin ollut muuten ihan mukava päivä kun niskat ei ihan niin kipeet ollut aamulla, toki jäykkyyttä on mutta ei niin pahaa kuin eilen, iltaa kohden taas todennäköisesti pahenee ja ilmaantuu aika varmasti päänsärkykin niinkuin joka päivä tällä viikolla.
 
Miten pöpöllä meni fysioterapiassa? Saiko kasattua sut oikein? Mitä terapeutti tekee sulle, availeeko lukkojakin? Yhden päivän sait sit nauttia paremmasta olosta, voi surku kun jäi lyhkäseen se ilo :headwall: Osaiskin joku selittää täydellisesti, et mitä tässä vaivassa oikein tapahtuu tuolla kehossa, miks olo saattaa heittää häränpyllyä ihan totaalisesti. Joku puhuu lukoista, joku hermoista, joku kireistä lihaksista, joku siitä ettei veri pääse kiertämään... taitaa olla kaikkien näiden outo kombinaatio tää vaiva!

Kau: Riippuu näköjään täysin lääkäristä, et pääseekö magneettikuvaan vai ei. Onko sun selkärangasta tai niskasta muuten otettu röntgenkuvia? Mä en tiedä sanoa miten sydämen sivuäänet voivat oireilla. Pikkulapsillahan niitä usein kuulee, mut eivät sit olekaan mitään vakavaa.
Pääsiskin sellaisen lääkärin vastaanotolle, jolla itselläkin on ollut vastaavia oireita, ymmärtäs varmaan aivan erilailla potilasta, ja tietäs, oikeesti et miten p***a vaiva tämä on... Musta tuntuu, et lääkärit ei oikeesti paneudu kunnolla potilaan vaivoihin, tai harvoin ainakin kohdalle sellainen lääkäri sattuu.

Marge: täällä onkin kaikilla näköjään lääkärikäyntejä tai fysioterapiakäyntejä takana. Ai lääkäri arveli, et sul vois olla menierin tauti! Onko sulla ollut kuulossa mitään vikaa? No parempi varmistaa, ja poissulkea kaikki väärät diagnoosit. Siihen menieriin ei varmaan kuitenkaan taida kuulua nämä niskakivut tms. Kävitkö sä tavallisella lääkärillä? vai erikois?

No, kävin minäkin lääkärissä, hammaslääkärissä, paikattiin yksi hammas, parin vko:n päästä uudestaan. Huomenna aamusta heti omt-fysioterapiaan.
 
Ihan omalääkärin vastaanotolla olin ja nyt sit sain parempaa palvelua kun sanoin et oon juossu jo niin monta kertaa tän vaivan(huimauksen) vuoksi lääkärillä, lääkäri otti sit tosissaan ja passuutti mut kuulokäyrään ja kuulo oli normaalia parempi, että se sit taas vaikuttaa hassulta ton menierin tautiepäilyn takia. Tosin nyt mulla ei oo huimausta ollu kahteen päivään että ilmeisesti sitten se kuulonheikkeneminen on vaan kohtausluontosta, eli sillon kun huimaa niin kuulokin reistailee. Vasemmassa korvassa kyllä kovat äänet särähtelee ilkeesti että jotain siellä korvassa on vinksallaan. Onneksi sain nyt sit sen lähetteen niin voidaan tutkia se korva kunnolla.
Niskoista sitten puhuttiin myös lääkärin kanssa ja hän totesi vain että hierontaa ja jumppaa joka päivä, minulla kun on tuo oikoryhti hartioissa niin se sitten aiheuttaa kaikki lihasperäiset vaivat.
Mutta kyllä taas mieltä rauhoitti kun lääkäri sanoi että pään magneettikuvaus minun tapauksessani on vain ajan ja rahan hukkaa, että jos minulla olisi kasvain tai jokin muu häiriö aivoissa niin kyllä se oireilisi paljon voimakkaammin ja testeissäkin näkyisi.huoh kun taas helpotti purkaa tuntojaan.
 
kau
huomenna saan kuulla että onko ollu murtumaa r.lastassa.
eilen muuten ku olin koneella ja rupesin siinä selkää venyttelemään ku istun tosiaan aika lysyssä niin rintalastasta kuulu naksaus,eli siellä taisi ollakin jonkinlainen lukko.tänään ollu vähän parempi olo tai ainakin kaula oireet on ollu vähän lievempiä...

keisari:mun selkää ja kaulaa ei oo kuvattu koskaan.ja olin kuvitellu että yksityiseltä saisin lähetteen magneetti kuviin mutta ei.... :(
tuli vaan isompi vitutus ku makso kuitenki aika paljon.pitää kysyä tk:sta voisko ne siellä kahtoo sen sydän ultran ku ei raskis mennä enää yksityiselle.se on tosi arvokasta touhua näköjään. :$
 
Marge1: Mun isällä on menierin tauti. Sitä on joskus huimannut niin, ettei pystynyt kävellä juuri mitään. Hoiperteli kuin juoppo, sanoi ettei kehtaa edes lenkillä käydä sen vuoksi.
Mun vanhemmat oli viime viikolla Menieri yhdistyksen järjestämällä luennolla, jossa selvisi mm. se ettei kaikilla ole välttämättä edes huimausta tai sitä voi olla toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Luennon piti "huimausguru" Tapani Rahko Tampereelta. Googletin hänen nimen ja tuli paljon tietoa. Todella moni on saanut avun huimaukseen häneltä, vaikkei siis olisi edes menieriä. Matkapahoinvointiin, hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen... Hän on itse kehitellyt hoitomuodot ja kouluttanut myös hoitajia tähän ympäri Suomen. Jopa meidän paikkakunnalta löytyy sellainen taitaja.
Hän myös näytti esimerkin luennolla. Pyysi yleisöstä miehen kokeiluun. Hänellä oli siis huimausta oireena. Miehen piti seistä suorassa ja laittaa pää alas (siis leukaa alas päin), sitten nostaa pää nopeasti ylös. Lääkäri oli miehen tietämättä takana ottamassa kiinni, koska mies olisi heti kaatunut, niin paljon huimasi. Sen jälkeen miehelle tehtiin Rahkon hoitoja. Aluksi hänellä lämpeni koko selkä, lopulta lämpö levisi varpaisiin asti. Kuulema nesteet pääsevät kiertämään hoidon jälkeen. Lopulta tehtiin sama testi kuin aluksi. Ja miestähän ei enää huimannutkaan yhtään! Pystyi myös kävelemään ihan suorassa koko salin läpi edes takaisin. Kuulostaa ehkä joltain poppakonstilta, mutta ihan siis tieteellisesti perusteltuja hoitomuotoja huimaukseen. Kannattaa varmaan sinunkin kokeilla, jos mahdollista.
Googlettamalla löysin myös paljon keskusteluja hänen vastaanotolla käyneiltä ja hyvää palautetta oli! Meni nyt vähän jännitysniskan vierestä, mutta toivottavasti ei haittaa :ashamed:

Keisari: Me ollaan varmaan huomenna molemmat loistokunnossa, kun mullakin on Omt-fysioterapia. Tai sitten kipeämpiä :) Ihan kiva taas päästä hoitoon, kun meinaa tuo alaselkä vaivata taas enemmän ja enemmän. Mä en kehtaa kohta valittaa näitä vaivoja omt:lle, kun tuntuu ihtestäkin jo luulosairaudelle, kun aina vaan lisää vaivoja eikä entisetkään meinaa parantua.
Aion kysyä myös laskusta, jos voisin maksaa nää ekat 10 käyntiä jo nyt, ettei tule ihan älyttömän iso lasku lopuksi. Tai tuleehan se näinkin isoksi, mutta kahdessa erässä. Ei ole niin iso summa kerralla. Mä en edes tiedä, kuinka paljon kerta mulla maksaa. Todennäköisesti kuitenkin saman verran kuin muuallakin Suomessa.
 
Mammax3: Aika mielenkiintoista juttua kyllä löytyi tuosta Rahkosta.. Tartteepi kyllä hänen hoitojaan harkita jos menierin tautia sairastan. tosin voisihan se kyllä niskaperäiseen huimaukseenkin auttaa :)
Itse ajattelin nyt varata elämäni ensimmäistä kertaa ajan hierojalle, jos saisi helpotusta jäykkyyteen. Olen kyllä saanut nyt omilla jumpillanikin jotain aikaiseksi kun niskassa rutisee oikein urakalla eikä pään taivuttaminen tee enään niin kipeää :)
Rintarangasta kun saisi vielä yhden lukon auki niin helpottaisi todella tätä olotilaa.
Hyvää keksiviikkoa kaikille :wave:
 
..tai Menieren taudista. Minullakin on epäilty molempia. Mulla on nyt kaksi liikettä asentohuimaukseen mitä harjoitan. En osaa sanoa auttaako se, kun en ole niin aktiivisesti niitä voinut harjoitella (kaksi lasta hyppii päällä) :ashamed: Nojoo tekosyy.. :ashamed: :ashamed:
Minulla ne ovat vasemmalta sivumakuulta vastapäivään kierähdykset (vas sivu, vatsalleen, oikea sivumakuu, selälleen) ja sitten vasemmalle puolelle pään roikotus 45 asteen kulmassa- vaakatasoon 45 asteen kulma pystysuuntaan. Mutta näitä asentojahan on monia ja riippuu missä korvien sakat on, siis mikäli nyt on asentohuimauksesta kyse.

**

Itsellä samat ongelmat kuin KAU:lla. Ahdistaa!!!

Lisäksi mulla on ollut kuumetta. Tai siis lievää lämpöä. Mä jo ihmettelinkin että tämä viikko on ollut ihmeen hankala. Tulehdusarvot normaalit. Niskaa vaan kiristelee. Ensiviikolla tiistaina neurologille. Jännittää. :eek:


 
Hurjasti tullut vastauksia tähän joten huikkaan teille vain nopsaan että miettikää tuosta huimauksestanne että voisiko kyseessä olla asentohuimaus. Minulla on todettu SEKIN, yllätys yllätys, fibromyagikolta näyttäisi löytyvän kaikki ;) Kerron lisää jos kiinnostaa tämä asentohuimaus, laittakaa vaikka yytä kun käyn täällä harvoin. Siten vastaan nopsempaan. Jaksua kaikille :hug:
 
Moikka

Onko kukaan saanut lihasjännityksen laukasemiseen Sirdaludia? Mulla on ollut selän/lavan ja kyljen lihakset jotenkin krampissa jo kuukauden päivät ja nyt sain siihen Sirdaludia. Jännitys laukesi kyllä mut nyt on lihakset tosi kipeet..onko normaalia? Kuinka kauan teillä kesti paraneminen?
Kiitos jos viitsitte vastata :flower:
 
Niin...ja tk-lekuri oli kyllä ihan p...stä...kyseli mulla että mitä MÄ haluan :eek: Eka kysymys oli että haluanko sairista :eek: No, juu ois ihan kiva, mutta vauvan kanssa ei sairista voi pitää, vastasin. Kyseli sitten että HALUANKO pillereitä lihasjännitykseen vai kipuun...heh, yritin vain että enhän mä voi tietää ja yritin kertoa oireitani. no sitten lykkäs kahden selän koputtelun jälkeen tablettireseptin kouraan ja sanoi että syö lisäks buranaa niin kauan kun kipu on poissa. Hmm...mikä näitä tk-lekureita vaivaa :eek:
 
kau
mulla noi sirdaludit ei oo koskaan auttanu.tosin en oo niitä paljoa syönytkään kun niistä tulee ainakin minulle niin inha olo :x ja vauvan kans vielä voi ollaki hankalaa popsia lihasrelaksantteja...varsinkin jos imettää.
totta on että jos menee lääkärille lihas vaivojen takia niin ei sieltä saa muuta ku pilleri purkin.
mulla on ollu hartialihakset jumissa jo 13 vuotta yhtäsoittoa,nyt on selkäkin jumissa ja uutena ilmiönä iskias. :LOL:
 
Eilen kävin omt:llä ja olin koko loppupäivän ihan kivuton. Jee!
Mut illalla sit tuli pitkästä aikaa taas se voimaton olo ja heikotusta. Tänään se on jatkunut, jospa siel niskassa jokin jumittaa ja kipuja on taas tänään sit ollut. Mut eilinen olotila oli varmaan sitä mikä "normaali" ihmisellä pitäs olla. Omt sanoi, kyl, et ku olen toimistotyöntekijä, et en varmaan koskaan pääse tästä vaivasta täysin eroon! Ei kovin kannustavaa, mut varmaan oli aika realistisesti sanottu!

Kau: löytyikö murtumaa tai mitään? Sullapa onkin pitkään jo ollut hartiavaivoja!! Miten sulla se iskias oireilee, jalkaan säteilee kipua? Onko sitä hoidettu vai onko siis aivan vasta tullut?

Mammax: Onpa ollut mielenkiintoinen luento, missä olet ollut! Millanen olo sulla nyt? Mä maksoin jo osan fysioterapiakäynneistä nyt. Sanoi, et yleensä lopussa sit maksetaan, mä sanoin, et haluan jo maksaa kuitenkin osan jos vain mahdollista. Ja ei kuin valita vain sille fysioterapeutilla kaikki vaivat mitä nyt ilmenee, sitä vartenhan se nyt hoitaa, et tulet kuntoon. Tietääpähän sit et sul ei ole aivan helpoimmasta päästä tämä vaiva. Mulla välillä juilinut oikeaan jalkaan, valitin siitä, niin tutki alaselän tarkemmin, si-nivel oli ok, mut lukkoja alaselässä, siitä kait johtuivat. Täytyy jatkossakin pyytää välillä tsekkaa toi alaselkä.

Pöpö: Vieläkö sulla on ollut kuumeilua? Pidän peukkuja ens vko:n neuro-käynnille. toivottavasti on fiksu lääkäri, et tekee kaikkensa, et jotain apua sieltä saat...

Pilkettä: Mulla ei Sirdaludista mitään apua, sain vain pöhnäsen olon itselleen.
Outoja noi tk-lääkärit, kysellä nyt potilaalta, et mitä haluaa?? Kyllä lääkärin pitäs tietää ite sanoa, et mistä potilas voi saada apua! Tuntuu kyl tosiaan, et itse tietää tästä vaivasta paljon enemmän kuin tk-lääkäri!
 
kau
keisari:ei ollu mitään merkkiä mistään murtumasta.siihen sydän ultraan sain lähetteen terveyskeskus lääkäriltä julkiselle puolelle ku ei raski maksaa kalliita yksityisaseman maksuja.
se iskias oireilee mulla aina välillä (niinku nyt) ja sitte saattaa olla pitkäkin väli että ei kipuja.kipu lähtee tuolta alaselästä ja säteilee lonkkaan ja siitä polveen asti.minulla vaivaa oikean puoleinen jalka.astuessa särkee.
kohta (viideltä) menen taas hierojalle.pari päivää tuo kaulan kiristys on ollut lievempää mutta nyt se tuntuu taas yltyvän ja selkää polttelee!
mulla on viime päivinä ruvennu nikamat naksumaan tosi herkästi.ranteesta,polvista,varpaista....vaikka niitä ei ole hierottukaan toisin kuin niska joka on ruvennut rutisemaan enemmän nyt hieronnan myötä.
toivottavasti sinäkin nyt kuitenkin saisit vähän pidempi kestoista helpotusta vaivaasi :flower:
 
Joo, mullakin on samanlaisia kokemuksia jopa lastenlääkäristä. Meidän tytöllä oli kihomatoja syksyllä ja lastenlääkäri kyseli minulta lääkkeistä. Kysyi, että kumpi lääke oli reseptillä ja kumpaa saa ilman sitä. Kyllä ihmeettelin, miten lääkäri voi asiakkaalta tällaisia kysellä. Eiköhän sitä itse pitäisi tietää tai ainakin ottaa selville.

Mä en vielä kysynytkään maksusta, kun omt sanoi, että ens kerralla jutellaan jatkosta. Tiedä sitä, mitä tämä sitten tarkoittaa. Tähän asti siis on vain sanonut, että on pitkäaikainen homma. Mä täällä mietin kaikenlaisia mahdollisuuksi maan ja taivaan väliltä, jäi jotenkin vaivaamaan tuo asia. Mies jo naureskelee, että on mulla hyvä mielikuvitus. Välillä ajattelen, että olen varmaan luulotautinen jo, mutta ei kai näitä kipuja voi kuvitella :) Sitten tulee mieleen, että jos tätä ei saadakaan parannettua, kun on kerran kestänyt jo näin kauan. Huoh, turhapa tuota ois etukäteen murehtia. Torstainahan kuulen, mitä mieltä on. Saa nähä saisko sitä vaikka aloittaa jumppaamisen.
Omt sanoi, että yleensä niska (hiusrajasta, mikähän on se paikka nimeltään) kipuilee ja aiheuttaa päänsärkyä käsittelyn jälkeen vain kahdella eka kerralla. Mulla vielä 10. kerran jälkeenkin tuli päänsärkyä ja hermosäryltä tuntuvaa kipua niskaan. Tällä kertaa ainakin Ibusal auttoi pääkipuun.
Rangasta taas naksauteltiin auki lukkoja, mutta edelleen tuntuu lavanreunalla se paha pistos. Nyt vain tuntuu, että kipualue vain leviää laajemmalle.
Lantiota taas käsitetiin, ja nyt olenkin taas ollut tosi kipeä alaselästä/lantiosta. Ja tosi ikävä kipu säteilee jalkaan koko ajan. Aivan kuin ärtyisi käsittelystä.
Kau: Alaselkäkivut ja issiastyyppiset kivut voivat olla yhteydessä niska/hartiavaivoihin. Näinhän mullekin sanottiin, kun aloitin omt:n. Kysyppä hierojalta jotain hyviä venyttelyohjeita issiasvaivaan. Voit hyvin saada apua siihen kotonakin, kun aloitat ajoissa. Ei kannata antaa sen pahentua. Mulla on siitä tosi kauheita kokemuksia. Kaikki alkoi pienestä issiasvaivasta ja lopulta en kyennyt liikkumaan mitenkään. Tuska oli valtava ja sitä kesti kolme kuukautta. Kaikki johtui siitä, kun en ajoissa yrittänyt saada vaivaa parannettua. Älä säikähdä, sullahan ei välttämättä ole edes yhtäpahasta vaivasta kyse. Mullahan selkä on alkanut oireilla jo ala-asteelta alkaen.
 
Kau: Mulla ainakin noihin alaselkäkipuihin on auttanut seuraava venyttely jonka teen kolmesti päivässä, ei ole vuoteen vaivannut alaselkäkivut. Lattialle makaamaan selälleen ja sitten taivuttaa jalat ensin oikealle siis sillain et hartiat on lattiassa kiinni ja sitten peppu ja jalat on kääntyneenä oikealle, sitten sama vasemmalle, tämä toistetaan neljä kertaa ja sitten viidennellä kerralla jäädään venyttämään kolmeksi minuutiksi per puoli ja koko ajan täytyy hengitellä syvään...Mulla ainakin naksuu ja rusahtelee kun teen tuota liikettä eikä alaselkä ole vaivannut. Liikuntahan ja venyttely on kaikista parasta hoitoa issias kipuun.
 
eli siis mulla jännitysniska myös. nyt löysin patin niskasta, just niiden lihasten kohdalta. sellainen herneen kokoinen.. :/ ei ole kipeä. välillä isompi, välillä pienempi. en ole sinällään huolissaan, koska sellainen muistikuva, että joskus ennenkin ollut ja hävii itsestään.
mutta nyt tuli yhtä äkkiä pikku huolestuminen. taidan seurata viikon pari ja hakeutua lääkäriin jos ei hävii.
 
haom
Hei!

Etsin netistä tietoa huimauksesa ja heikotuksesta ja päädyin tänne.

Tilanne on siis se, että koen ajoittain huimausta, heikotusta ja aika useinkin korvien soimista. Viime aikoina varsinkin huimaus on ollut aika yleistä. Kävin viime viikolla punttisalilla ja minua alkoi aina heikottaa siellä ja huimata entistä selvemmin. Voimat oli ihan tallella, mutta tuntui epämiellyttävää keinumista ja lievää pahoinvointia. Muuten oloni on todella energinen enkä väsy yhtään tavallista helpommin esim. töissä hosuessani tai vaikka kävelylenkillä ulkona.

Muutama vuosi sitten jouduin rappaamaan seinää lastalla ja siinä kerran painaessani kovaa laastia seinään meinäsin pyörtyä. Ajattelin, että jatkuva lastalla seinään painaminen sai lihakseni jumiin. Enää en ole ihan yhtä pahasta huimauksesta kärsinyt, mutta pientä huimausta kuitenkin on.

Istun tietokoneella sekä töissä että vapaa-ajalla aika hemmetin monta tuntia päivässä, mikä ei liene hyvä asia, jos homma on kiinni niskasta :(

Olen ajatellut, että saatan kärsiä jännitysniskasta. Niskani eivät ole varsinaisesti kipeänä. Kuitenkin jos väännän pääni aivan sivulle etuviistoon, tunnen voimakasta kiristystä niskassa ja siinä tuntuu selvästi joku lihas, joka on kireä kuin viulunkieli. Jos kosken tähän pingoittuneeseen kohtaan, tunnen selvästi kipua ja samoin korvantaustani on kosketusarka.

Mites on, vaikuttaako jännitysniskalta?
 
Kyllä huimauksesi voi hyvinkin johtua niskasta. Niskan ei välttämättä tarvitse olla kipeä vaan juuri kuvailemallasi tavalla kireä tai jäykkä, silloin ei veri kunnolla kierrä ja tulee huimausta ja päänsärkyäkin toisille. itsellänikin harvoin niskat ovat "kipeät" mutta sitäkin enemmän sitten jumissa mikä aiheuttaa epämiellyttävää oloa ja tuskaa sitten muuaalle kroppaan.
 
haom
Kiitos vastauksesta. Sain eilen hierontaa niskalle aikalailla kunnolla ja tänään napsin yhden lihasrelaksanttilääkkeen. Nyt niska tuntuu huomattavasti rennommalta eikä ole huimannut, särkenyt päätä, korvissa soinut eikä heikottanut. En tiedä luulenko vaan, mutta ero olossa tuntuu huomattavalta. :eek:
 
Kävin perjantaina uudelleen neurologilla (siis kunnallisella) ja oli taas aikas tylyä meininkiä niinkuin kaikilla muillakin kunnallisilla lääkärikäynneilläni. Menin neurologin vastaanotolle ja aloin normaalisti kertoa mikä on huoleni kunnes muutaman sanan jälkeen neurologi keskeytti minut ja tiuskaisi, että ole hiljaa ja että enkö tiedä, että nyt ollaan erikoislääkärillä ja vain hän esittää kysymykset :kieh: Mulla meinas silmät tippua päästä ja suu loksahti auki. Siinä sitten vastailin vain neurologi-tädin kysymyksiin ilman sen suurempia omia kommentteja. Olin valmistautunut kertomaan kaikki vaivani ja murheeni, jotka olin etukäteen kirjannut ylös, mutta unohdin mainita varmaan puolet, koska hämmennyin niin paljon tylystä vastaanotosta. Se täti oli muutenkin koko ajan vihaisen oloinen eikä hymyillyt kertaakaan. Mulle siis tehtiin suurinpiirtein kaikki samat kliiniset testit mitä aikaisemmallakin neurologisella käynnillä yksityisellä. Se täti ei selittänyt mitään mitä teki tai että oliko jotain pielessä. Itse sitten koitin kysellä vaivihkaa, että onko kaikki ok. Kuulemma testeissä ei ilmennyt mitään ihmeellistä eli kaikki ilmeisesti ok. Huomasin kuitenkin että se neurologi testasi pariin otteseen mun nilkan refleksejä. En ole ihan varma toimiko ne, kun en tuntenut nykäystä. Polven refleksit ja muut ainakin tuntui toimivan. Sit se katsoi valolla mun silmiin, mitä muut lääkärit ei ole tehnyt. En sit tiä oliko silmissä häikkää, kun se ei tosiaan kommentoinut mitään tekemisiään ja mä en uskaltanut kysellä kun se kielsi sen aluksi. Testien jälkeen neurologi sanoi omaehtoisesti, että laittaa kuitenki varmuuden varalta lähetteen sinne magneettikuvaan. Tuli vaan semmoinen olo, että löysiköhän se jotain niistä testeistä, mutta ei vain kertonut mulle. Pari kuukautta nyt pitäis sit elää taas tässä piinassa ja jatkuvassa epävarmuudessa.

Mulla ei ole huimakset vähentyneet vaan edelleen huimaa aamusta iltaan silleen keinuttavasti, vaikkakin tasapaino on edelleen ok. Tää on niin rasittavaa. Ja sit tota pistelyä on lähes koko ajan kasvojen alueella ja sormissa. Tänään on tuntunut sitä pistelyä jo selässäkin. Olen taas sortunut käymään noilla MS-palstoilla ja nyt taas olen lähes varma että mulla on se tauti. Toi neurologi sanoi, ettei usko mulla olevan MS-tautia, mutta en oiken tiedä että halusiko se vain lohdutella. Tässä olen taas itkeskelly joka päivä, kun on niin sekava olo. Sit viikonloppuna kun olin töissä niin tuintui, että näkö sumeni toisesta silmästä hiukan muutamaksi tunniksi. Siis silleen että ihan kuin toisen silmän päällä olisi ollut harso tai jotain. Millaisia silmäongelmia teillä muilla on ollut? Onko kellään ollut valonarkuutta? Musta tuntuu että kaikkea kirkasta on hankalampi katsoa kuin aikaisemmin ja sit tekstiä on ehkä hankalampi lukea tai liikkuvaa kohdetta seurata. Meen taas huomenna sinne OMT:lle, mutta tuntuu että siitäkään ei ole ollut mitään apua :( Viimeksi se OMT-terapeutti sanoi, että mulla on myös niskan nikamat yliliikkuvat. Muistaakseni samaa ongelmaa oli täällä muillakin. Haom: Ei syytä huoleen. Noi sun oireet kuulostaa ihan jännitysniskalta. Leppäkerttunen: Mulla ei ole ollut patteja niskassa, mutta miehelläni on ollut. Siellä siis voi olla ihan tavallisia rasvapatteja tai sit vain imusolmukkeet koholla. Jos niitä imusolmukkeita hinkkaa niin ne vaan ärtyy ja saattaa kohota enemmän. Myös flunssan jäljiltä ne näkyy enemmän. Saattaa siis olla ihan joku harmiton juttu. Keisari: Siihen sun galluppiin. Mulla ei ole mitkään särkylääkkeet pahemmin auttanut. Ainakaan silloin jos pää on todella kipeä. Tosin mulla noita kiputiloja on aika harvoin päässä tai lihaksissa. Niin ja mäkin lopetin sen Sirdaludin käytön heti alkuunsa kun se vain lisäsi huippausta.

On aikas surkeet fiilikset, mutta kaippa sitä on pakko yrittää uskoa parempaan huomiseen :/ Jaksamisia kaikille :flower:
 
Haom: Sulla on kyl tosiaan jännitysniskaan viittaavaa vaivaa. Eritoten kun sulla selvästi tulee noi huimausoireet silloin, kun teet käsillä jotain rasittavaa. Tämä siitä hankala vaiva, että ei kaikilla rupea heti kivulla ilmoittamaan, että "hei kaveri, nyt sulla on jotain häikkää niskassa", vaan tosiaan tulee tuollaisia epämääräisiä oireita. Mullakin jos ois niska tullut heti kipeeksi, kun niskavaiva oli alkanut, olisin varmaan heti osannut hakeutua paremmin hoitoon. Mut tosiaan kivut tuli vasta sitten kun niskoja alettiin hoitamaan!!
Sun kantsii heti alkaa hoitamaan niskavaivaasi tosissaan, ennen kuin tilanne ehtii mennä vaikeammaksi. Ilmeisesti sulla siis tuota huimaustuntemusta vain ajoittain, liiallisen rehkimisen seurauksena?? Saat varmaankin helpolla vaivasi kuriin tässä vaiheessa!!
Mä kävin 2 vuotta sitten ekaa kertaa elämässäni hierojalla ja hän ällisteli mun niskaani. Voi, voi kylläpä sulla on niskalihakset kireänä ja tuntuu tosi hankalan oloiselta!! Sinä varmaan oireilet aikalailla?? Mä olin aivan ällistynyt!! EI mulla ollut MITÄÄN oireita tuon "hankalan" niskani kanssa vielä silloin!! Enkä uskonut hierojan kommenttia!! No nyt se oireilu sitten vasta alkoi, 2 vuoden päästä tuosta hierontakokemuksesta. Voi %&#&#, kun olisin ottanut sen hierojan kommentin silloin tosissaan, en ehkä olisi joutunut kokemaan tätä niskah%¤#"ttiä!

Elina81: :eek: :eek: :eek: Olen täällä aivan monttu auki!!! Miten tökerö lääkäri voikaan olla!! Siis aivan jotain tosi epäammattimaista!! (Jospa hänellä oli vain huono päivä?, vaihdevuosi oireita??) Mä olisin varmaan ruvennut itkemään siellä tuosta kommentista! Nyt jo sun kertomuksesta tuli tippa linssiin! Muutenkin kun pelkään aina käydä lääkärissä...
Mulle on sit aika usein käynyt päin vastoin, istun hiljaa ja odotan, että lääkäri aloittaa kyselyt. Usein sanovatkin sitten, että "No niin kerroppas....."
Ja tosiaankin ois kiva, jos lääkäri kertois mitä tekee, ettei tarttis sit nyhtää siltä tietoja. Selittäis kokoajan vaikka niin kuin lapsille lääkärit kertovat, että mitä tekevät. ja sitten kehuisivat, et onpa hyvät refleksit sulla, tai et hieman on tässä jotain vajausta, mutta ei mitään vakavaa -tyyliin...
Mulla ei varsinaisesti ollut silloin huimauksen aikoihin valonarkuutta, mutta vilkkuvat valot ja heiluvat jutskut ärsyttivät silmiä, tai niitä ei ollut kiva katella.

Itselläni olo pysynyt kokonaisuudessaan aika hyvänä. Välillä on päiviä, että olo aika tavallinen ja seuraavana päivänä niskan seudulta ahdistaa, mut ei enään mitään mega-tuntemuksia. Parempaan suuntaa nyt siis kokoajan menossa... Toivottavasti muillakin jo olo alkaisi kohenemaan! :hug:
 
haom
Hei vaan kaikille ja kiitos vastauksista!

Mulla tämä huimaus on tosiaan ollut aika kausiluontoista ja yleensä ei mitään sellaista vaivaa ole ollenkaan, tein kuinka raskasta hommaa tahansa käsillä. Pitääpä ainakin tarkkailla tilannetta ja hakeutua lääkäriin, jos näitä vaivoja tulee taas. Yritän myös vähän venytellä niskaa välillä, jotta tietokoneella istuminen ei vetäisi paikkoja ihan jumiin.

Nyt tuntuu taas ihan terveeltä. Eilenkin kävin punttisalilla ja revin ihan normaaliraudoilla suht raskasta treeniä eikä siitä tullut mitenkään huono olo. Ehkä kova stressi saattoi edesauttaa viime viikon huimausta ja epämääräistä oloa...???

ps. Tämä on näemmä oikeastaan äideille suunnattu palsta. Itse olen lapseton kolmekymppinen mies. No ehkä se ei haittaa ;)
 
Mitäpä tuo haittaa vaikkei sulla olekaan lapsia ja turiset täällä meidän mammojen kanssa! Taitaa meissä naisissakin osa olla lapsettomia...tai jokunen sellainen on ainakin käynyt välillä kirjoittelemassa. =)
Punttisalin jälkeen kantsii tosiaan muistaa sit kunnolliset venyttelyt. Minun mieheltä ne ainakin tahtoo usein unohtua!
 

Yhteistyössä