jätättekö yöksi jouluvalot päälle vai sammutatteko?

  • Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti
hmmmm
heh, mietin että uskallanko jättää ne päälle,mulla 5 huoneessa valot...ei jaksais nousta sammuttaan niitä:) voiko niistä syttyä tulipalo:/ joo mulla kauhee paniikki sen takia kun meillä on talo kerran palanut niin en tiiä uskallanko jättää niit' sit päälle?
 
"Miiru"
en todellakaan jättäisi päälle. Niistä voi syttyä tulipalo. Mulla on kerran mennyt oikoseen sellanen kynttelikkö ja se leimahti palamaan. Ulkovalot voi tietty jättää mutta ei sisävaloja missään nimessä!!!
 
"Julia"
Sammutan aina kaiken. Ei tarvitse kuin miettiä, mitä kaikkea voin menettää (mm. perheeni), jos laiskuuttani jätän jotain sähkövirityksiä päälle, niin johan alkaa voimia löytyä pieneen vaivannäköön. Toisekseen, niistä ei yöllä palaessa ole mitään hyötyä kenellekään, ainoastaan sähkönkulutusta ja paloriskin kasvua.
 
y5e
meillä kyllä sammutetaan, meijän sähkö on niin tuhottoman kallista etten näe syytä miksi yön kulkijoille iloisia valoripustuksiani esittelisin??iltap sytytän ja ennen unia sammutan, big deal.
 
hellsbells
Ulkovalot jätän päälle, sisältä yleensä sammutan. Joskus 1 kynttelikkö jää päälle.. Säästyy sähköäkin kun ei niitä huudata kuukausitolkulla 24h vuorokaudessa.
 
"Liila"
Sammutan aina juuri tuon tulipaloriskin takia. Vain ulkovalot on päällä ajastimeen kytkettynä.

Olen ratkaissut tämän viitsimisongelman ostamalla kaukosäädettäviä pistorasioita. Yhdellä kaukosäätimellä voin ohjata kahdeksaa eri pistorasiaa ja sammuttaa niihin kytketyistä jouluvaloista kaikki pois kerralla. Tai sitten niitä voi sammutella ja sytytellä erikseen kaukosäätimestä. Todella kätevää. Ostin pari tällaista kaukosäädin-settiä Lidlistä, mutta vastaavia myydään varmasti muuallakin.

Meillä on sisällä kahdeksan jouluvaloa yhden kaukosäätimen varassa. Lisäksi kolme valoa on liitetty katkaisija-malliseen monipaikkaiseen jatkojohtopistorasiaan. Saan siis sammutettua 11 jouluvalot kahdella napsautuksella.
 
"Liila"
[QUOTE="Liila";25214196]

Olen ratkaissut tämän viitsimisongelman ostamalla kaukosäädettäviä pistorasioita. Yhdellä kaukosäätimellä voin ohjata kahdeksaa eri pistorasiaa ja sammuttaa niihin kytketyistä jouluvaloista kaikki pois kerralla.[/QUOTE]

Lisäys edelliseen. Näihin pistorasioihin voi kytkeä useammankin valon samaan, joten periaatteessa on mahdollista sammutta yhdellä painalluksella jopa kymmeniä valoja.
 

Yhteistyössä