jäykkäkouristus

onko kukaan aikuisiälllä käynyt uusimassa jäykkäkouristus rokotetta 10 vuoden välein??
tuli vaan mieleen kun -97 jouduin onnettomuuteen ja sairaalassa laitettiin se tehoste..ja on menossa siis umpeen.tuli vaan tämmöinen mileen kun tällä palstalla käväsin :)
 
joo,eikun rupesin miettimään että kun noissa rokotus korteissa lukee että uusittava 10 vuoden välein mutta en oo kuullu ktään joka olis aina 10 vuoden välein käyny rokotuttamassa ittsensä..eikä ne varmaan rokotakkaan ns. ilman syytä kun säästetään kaikesta taas.
 
mene vaan
Kyllä se jäykkis on hyvä uusia ihan itse, ja ihan varmasti laitetaan. Käy työterveydessä tai esim. lasten neuvolan yhteydessä terkkari voi pistää (sovi tietty ensin). Jos saat ison haavan, kysyvät koska on laitettu viimeksi tai onnettomuudessa saatetaan laittaa uudestaan varmuuden vuoksi. Kyllä minä ainakin sain terkkarilta kovat haukut kun olin unohtanut uusia :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 20:53 mene vaan kirjoitti:
Kyllä se jäykkis on hyvä uusia ihan itse, ja ihan varmasti laitetaan. Käy työterveydessä tai esim. lasten neuvolan yhteydessä terkkari voi pistää (sovi tietty ensin). Jos saat ison haavan, kysyvät koska on laitettu viimeksi tai onnettomuudessa saatetaan laittaa uudestaan varmuuden vuoksi. Kyllä minä ainakin sain terkkarilta kovat haukut kun olin unohtanut uusia :)
Haukkujen pelossako itsesi rokotutat? :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 20:53 mene vaan kirjoitti:
Kyllä se jäykkis on hyvä uusia ihan itse, ja ihan varmasti laitetaan. Käy työterveydessä tai esim. lasten neuvolan yhteydessä terkkari voi pistää (sovi tietty ensin). Jos saat ison haavan, kysyvät koska on laitettu viimeksi tai onnettomuudessa saatetaan laittaa uudestaan varmuuden vuoksi. Kyllä minä ainakin sain terkkarilta kovat haukut kun olin unohtanut uusia :)
Haukkujen pelossako itsesi rokotutat? :LOL:
Niinpä!Ei se haukku haavaa tee...Jos haluat turhaan ittees antaa myrkkyjä pistää niin siitä vaan.Minä en ole 15 vuoteen yhtään myrkkypiikkiä ottanut enkä ota.Eivätkä myöskään lapseni saa.
 
mene vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 20:53 mene vaan kirjoitti:
Kyllä se jäykkis on hyvä uusia ihan itse, ja ihan varmasti laitetaan. Käy työterveydessä tai esim. lasten neuvolan yhteydessä terkkari voi pistää (sovi tietty ensin). Jos saat ison haavan, kysyvät koska on laitettu viimeksi tai onnettomuudessa saatetaan laittaa uudestaan varmuuden vuoksi. Kyllä minä ainakin sain terkkarilta kovat haukut kun olin unohtanut uusia :)
Haukkujen pelossako itsesi rokotutat? :LOL:
No juu, enpä tiennyt ennen rokotusta saavani haukkuja... teillä petti logiikka. Noh, itse en suostu verenmyrkytystä ottamaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 16:08 mie kirjoitti:
Eihän jäykkäkouristukseen voi tulla immuuniksi, joten miten rokotus voi sen sitten estää..? Sitä ihmettelen..? Valaiskaa joku!
Niinpä =) Noinhan se juuri on. Sitä on vaan lääkefirmojen varmasti kiva valmistaa ja myydä isoilla rahoilla, vaikka todellisuushan on tuo =)
 
pöh
Jäykkäkouristusrokotus estää tetanusbakteerien erittämien toksiinien vaikutuksen ja myös itiöiden kehittymisen bakteereiksi. Että näin...

Hei mäkin perustan lääkefirman ja alan väittää, että sokerivesi parantaa syövän ja myyn sitä kovalla hinnalla, jos kerran on niin helppoa huijata lääkäreitä ja kuluttajia, kuten täällä eräät väittävät...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 20:54 pöh kirjoitti:
Jäykkäkouristusrokotus estää tetanusbakteerien erittämien toksiinien vaikutuksen ja myös itiöiden kehittymisen bakteereiksi. Että näin...

Hei mäkin perustan lääkefirman ja alan väittää, että sokerivesi parantaa syövän ja myyn sitä kovalla hinnalla, jos kerran on niin helppoa huijata lääkäreitä ja kuluttajia, kuten täällä eräät väittävät...
Perusta ihmeessä!
 
en tiedä miten olis mun käynyjos en olis sairaalassa uutta jk rokotetta saanu..tuttavan koira puri multa koko hauiksen pois kun olin 10vuotias,siitä seuras sitten(oltiin ivalossa lomalla) matka rovaniemelle ja ne vaan putsas haavan ja lähetti kotiin.sanovat että paranee siitä kyllä.
olikin hienoinen ylläri kun tultiin sitten takasin kotiin,helsinkiin ja käytiin näyttämässä lääkärille kättä.
siinä olikin,yllätysyllätys,alkava kuolio ja ihan käristetyn makkarankuoren näköinen.siitä se sitten lähti se sairaala kierre,eikä oo vieläkään ohi,täytän heinäkuussa 20.

jos sitä jk:ta ei olisi ollut niin tässä tapauksessa koiran suun bakteerikanta olisi voinut aiheuttaa,kaiken muun lisäksi jk oireita.

ja suur kiitokset lapin keskus sairaalalle hienosta hoitovirhestä josta saan kärsiä vielä tänä päivänäkin!! :kieh:
\|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 11:19 jybis kirjoitti:
en tiedä miten olis mun käynyjos en olis sairaalassa uutta jk rokotetta saanu..tuttavan koira puri multa koko hauiksen pois kun olin 10vuotias,siitä seuras sitten(oltiin ivalossa lomalla) matka rovaniemelle ja ne vaan putsas haavan ja lähetti kotiin.sanovat että paranee siitä kyllä.
olikin hienoinen ylläri kun tultiin sitten takasin kotiin,helsinkiin ja käytiin näyttämässä lääkärille kättä.
siinä olikin,yllätysyllätys,alkava kuolio ja ihan käristetyn makkarankuoren näköinen.siitä se sitten lähti se sairaala kierre,eikä oo vieläkään ohi,täytän heinäkuussa 20.

jos sitä jk:ta ei olisi ollut niin tässä tapauksessa koiran suun bakteerikanta olisi voinut aiheuttaa,kaiken muun lisäksi jk oireita.

ja suur kiitokset lapin keskus sairaalalle hienosta hoitovirhestä josta saan kärsiä vielä tänä päivänäkin!! :kieh:
\|O
Niin sait siis vasta-ainetta ko bakteeria vastaan, se ei ole aivan sama kuin rokote :D
 
sivusta seurannut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 23:34 vieras kirjoitti:
Sait siissiis vasta-ainetta ko bakteeria vastaan, se ei ole aivan sama kuin rokote :D
Onpas...
Menkää lääkikseen, niin opitte hiukan vahvempia argumentteja.
Ja muuten, suomessa ei saa lääkkeitäkään myydä kuka tahansa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 10:40 sivusta seurannut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 23:34 vieras kirjoitti:
Sait siissiis vasta-ainetta ko bakteeria vastaan, se ei ole aivan sama kuin rokote :D
Onpas...
Menkää lääkikseen, niin opitte hiukan vahvempia argumentteja.
Ja muuten, suomessa ei saa lääkkeitäkään myydä kuka tahansa...

siiis se Rokote sisältää VASTA-AINEITA!!!
onko muuten kukaan osallistunu hpv-rokote tutkimukseen??
 
Mulla on keskeytetty rokotusohjelma 6.vuotiaana, 10v saanu puhtaan Tetanuksen, allergiat palasi. Jäykkäkouristuksenhan saa, jos tapaturma käy vielä tapaturman jälkeenkin ja kerkee vaikuttaa. Eli en ota, kun en tarvitse, sillä saan, jos tarve niin vaatii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 20:53 mene vaan kirjoitti:
Kyllä se jäykkis on hyvä uusia ihan itse, ja ihan varmasti laitetaan. Käy työterveydessä tai esim. lasten neuvolan yhteydessä terkkari voi pistää (sovi tietty ensin). Jos saat ison haavan, kysyvät koska on laitettu viimeksi tai onnettomuudessa saatetaan laittaa uudestaan varmuuden vuoksi. Kyllä minä ainakin sain terkkarilta kovat haukut kun olin unohtanut uusia :)
Haukkujen pelossako itsesi rokotutat? :LOL:
Niinpä!Ei se haukku haavaa tee...Jos haluat turhaan ittees antaa myrkkyjä pistää niin siitä vaan.Minä en ole 15 vuoteen yhtään myrkkypiikkiä ottanut enkä ota.Eivätkä myöskään lapseni saa.
toivottavasti pidät huolen siitä että lapsillesi ja itselles tuu jäykkäkouristusta.. sitä ei pysty ehkäisemään kuin rokotteella..
 
dT-rokote, eli jäykkäkouristus- ja kurkkumätätehosterokote pitäisi uusia 10 vuoden välein. Mikäli tetanustehosteesta on lyhyt aika, tulee uusia pelkkä d eli kurkkumätä. Ja kun joku sitä ihmetteli, mitä hyötyä on rokottaa, kun ei pöpöille immuuniksi tule, niin siinä on tosiaan kyse siitä, että rokote (niin T kuin d:kin) on bakteerin erittämän toksiinin vasta-aine, eli se estää oireisen taudin, vaikkei estäkään bakteerin tartuntaa, kantajuutta tai leviämistä väestössä.
 

Yhteistyössä