Jalkapöytä vääntyi ja napsahti? Murtuma?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Astuin eilen siis jalalla n. Sentin korkuiselle kivelle, niin että puolet jalasta kivellä puolet ilmasta ja siinähän sitten oli vauhtia sen verran, että jalkapöytä/nilkka vääntyi ja jalasta kuului napsahdus. Nilkka ei ole ollut millään tavalla kipeä, mutta jalkapöytä sitten nilkankin edestä.. Kävellä pystyy jotenkin, mutta päivän mittaan kun tulee rasitusta/varaa enemmän jalalla kipu pahenee ja nimenomaan tuossa jalkapöydän ulkosyrjällä (taittui siis ulospäin).

Kysynkin onko kelllään kokemusta jalkapöydän murtumasta. Googlettelin ja jalkapöydän murtumaan passais (vaikka pystynkin varaamaan ja ei hirveästi turvonnutkaan ole) oisko kuitenkin turha reissu lääkäriin? Ilmeisesti siteellä tms todennäkösesti pystyis itekseen tukemaan niin että kipun sietäisi, mutta toisaalta murtuma ja väärin luutuminen pelottaa :D
 
vierailija
Omaa terveyttä ja hyvinvointia koskevat lääketieteelliset kysymykset kannattaa ehdottomasti aina esittää anonyymille nettifoorumille joka kuhisee trolleja, mielenterveysongelmaisia, moniongelmaisia, työttömiä kotiäitejä ja muita yhteiskunnan elättejä ja pohjasakkaa kuin myös Putousta fanittavia siwan kassatätejä joiden älykkyysosamäärä löytyy saappaanpohjasta.

Kyllä, oma terveyteni on minulle tärkein. Siksi turvaudun aina lääketieteellisissä konsultaatioista kaksplussan foorumiin.



















Ei jumalauta. En tajua.
 
vierailija
Minulla on kokemusta jalkapöydän luun murtumasta 15-vuotiaana. Tein koulupäivien ja koulumatkojen lisäksi sisulla osa-aikaista mainosjakelutyötä murtuneella jalalla kaksi viikkoa ennen kuin lääkärinaapurille ihmettelin ettei turvotus vieläkään helpota. Hän lähetti varmuuden vuoksi kuvattavaksi, vaikka oli melko varma ettei siellä murtumaa voi olla kun jalkaa niin paljon pystyin käyttämään. Mutta niin vaan oli, ihan kunnon murtuma, eikä ihan täydellisessä asennossa, väläyttelivät leikkauksen ja ruuvien mahdollisuutta mutta selvisin pelkällä kipsillä ja sauvoilla.

Olen sellainen pienestä päänsärystä kiukutteleva manfluta sairastava ruikuttaja, mutta synnytyssupistuksia, tulehtunutta umpparia tai murtunutta jalkaa en ole ajoissa tunnistanut syyksi hakeutua hoitoon.

Mee lääkäriin. Terveisin työtön kotiäiti :)
 
vierailija
Ap tais hakee tässä ehkä ennemminkin mielipiteitä, että oisko mahdollinen lääkärireissu turha/ylireagoiko vaan.

Omaa terveyttä ja hyvinvointia koskevat lääketieteelliset kysymykset kannattaa ehdottomasti aina esittää anonyymille nettifoorumille joka kuhisee trolleja, mielenterveysongelmaisia, moniongelmaisia, työttömiä kotiäitejä ja muita yhteiskunnan elättejä ja pohjasakkaa kuin myös Putousta fanittavia siwan kassatätejä joiden älykkyysosamäärä löytyy saappaanpohjasta.

Kyllä, oma terveyteni on minulle tärkein. Siksi turvaudun aina lääketieteellisissä konsultaatioista kaksplussan foorumiin.



















Ei jumalauta. En tajua.
 

Yhteistyössä