Jalkasieni ja raskaus. hoito? (ja turhautumista)

Siis olen joo huomenna soittamassa tk:seen samaisesta asiasta...
Kun on toi pikkuvarpaan väli auki et siel pukkaa tota helv...sieni jonka oon mieheltä saanu :/ ku sillä on se :/
Eikö muka oo mitn rasvaa tms mitä vois laittaa jalkaan..ku en tiiä onko se molemmissa jaloissa ku iho ns hilseilee siis nahkaa lähtee varpaista (mut toisen jalan pikku varpaan välissä se mis on iho rikki) :(
Tietty saan senki huomenna kuulla ku sinne soittelen (tunkee varmaa mut taasen päivystykseen ja siel on se venäläinen akka mikä on nii kamala..no ihan sama...) missä saa taas istuu persi homeessa tuntitolkulla lasten kanssa.. ku täti vetelee vaa kahvii ja jtn viinerii ja tulee sinne sit kyselee huonolla suomella et mikä hätänä...huoh :/
Nii oon siis raskaana rv 36+6...
Enkä tiiä onks pojalla se sama (ikää 2v7kk) sieni vaikka neuvolassa sanos kun käytiin kuopuksen 1v neuvolassa kun sillon kysyin nii sanos et noin pienellä ei voi olla sientä...Onko niin...?

mut huomenna olen ehkä viisaampii
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:
Mulla jalkasieni :snotty: ja tarttunu myös tyttöön (3v) Viime viikolla käytiin lääkärissä, tyttö sai voiteen ja mä lääkkeet. Raskaana ollessa Ei saanu hoitaa eikä myöskään ku imetin.
Et pitää vaa antaa olla? (jos oikeen muistelen mulla tais olla sillon kun kuopusta odotin nii sieni..mut oli vaa niinkö varpaan väli haljennu) pitää soitella huomenna ja kysellä et viiä poika näytille kun on meillä tuolla lamisilia mut eihän sitä voi niin pienelle laittaa :/
Ja ukolla oli sieni jalassa parisen kk sitte...
 
Ammattilainen
Mun on kauheen vaikee uskoa että ulkoista rasvaa ei saisi käyttää raskausaikana... ja onhan jalkasieneen esim Daktarin-puuteriakin, se tuskin imeytyy vereen sitäkään vähää.
 
Kyllä mä vaan Lamisilia oon laittanut. En kyllä tiedä mistä oisin sienen saanut kun ei ole uimahallis tullu käytyä eikä tietääkseni appiukolla tai omalla avokilla sientä ole. Tai jos on niin eivät ainakaan ole hoitaneet eli kai se tulee sitten takas...

En käyny missään lääkärissä. Aloin laittamaan kun huomasin et iho hilseilee varpaiden välistä ja se kutitti.

Kohta mulla on viikko täynnä eli lopetankin ihan kohta kyl.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnimanni84:
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:
Mulla jalkasieni :snotty: ja tarttunu myös tyttöön (3v) Viime viikolla käytiin lääkärissä, tyttö sai voiteen ja mä lääkkeet. Raskaana ollessa Ei saanu hoitaa eikä myöskään ku imetin.
Et pitää vaa antaa olla? (jos oikeen muistelen mulla tais olla sillon kun kuopusta odotin nii sieni..mut oli vaa niinkö varpaan väli haljennu) pitää soitella huomenna ja kysellä et viiä poika näytille kun on meillä tuolla lamisilia mut eihän sitä voi niin pienelle laittaa :/
Ja ukolla oli sieni jalassa parisen kk sitte...
Kannattaa soittaa kyllä, meidän neiti sai lamisil voiteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Mun on kauheen vaikee uskoa että ulkoista rasvaa ei saisi käyttää raskausaikana... ja onhan jalkasieneen esim Daktarin-puuteriakin, se tuskin imeytyy vereen sitäkään vähää.
Lamisilin niis ohjeissa lukee et pitää jutella lääkärin kanssa kun on raskaana et en ainakaa sitä uskalla laittaa...joudun tuikkaa tota hydrokortisonia siihen ku ei muuta oo mut eipä se mitn auta...ja muutenkaa ei oo mikn rasva auttanu mitä oon kohta yli viikon laittanu (ollu vasta pari pvää varpaan väli rikki) tohon ihon hilseilyyn...ku aluks meinasin et oisko jalat alkanu reakoimaan ku on toi laktoosi-intorelanssi (muksuna halkeili jalat siitä syystä + et oli ihottumaa) mut sit kun tuli toi halkeema varpaan väliin ja lukasin netistä et voi reakoida noin se sieni (ekaa kertaa mulla) epäilen kyl et johtuu tää hilseily siit sienestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnimanni84:
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:
Mulla jalkasieni :snotty: ja tarttunu myös tyttöön (3v) Viime viikolla käytiin lääkärissä, tyttö sai voiteen ja mä lääkkeet. Raskaana ollessa Ei saanu hoitaa eikä myöskään ku imetin.
Et pitää vaa antaa olla? (jos oikeen muistelen mulla tais olla sillon kun kuopusta odotin nii sieni..mut oli vaa niinkö varpaan väli haljennu) pitää soitella huomenna ja kysellä et viiä poika näytille kun on meillä tuolla lamisilia mut eihän sitä voi niin pienelle laittaa :/
Ja ukolla oli sieni jalassa parisen kk sitte...
Kannattaa soittaa kyllä, meidän neiti sai lamisil voiteen.
juu aamusta heti soittelen sinne ja kyselen et mitähän sitä tekis jos vaikka sais ajan lääkärille ei päivystykseen siis mulle ja pojalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarius:
Kyllä mä vaan Lamisilia oon laittanut. En kyllä tiedä mistä oisin sienen saanut kun ei ole uimahallis tullu käytyä eikä tietääkseni appiukolla tai omalla avokilla sientä ole. Tai jos on niin eivät ainakaan ole hoitaneet eli kai se tulee sitten takas...

En käyny missään lääkärissä. Aloin laittamaan kun huomasin et iho hilseilee varpaiden välistä ja se kutitti.

Kohta mulla on viikko täynnä eli lopetankin ihan kohta kyl.
Juu mut kun oon raskaana..muuten kyl olisinki nyt tuubi kädessä laittamassa varpaaseen...
 
Mä sain just samaan vaivaan lääkäriltä reseptin Daktacort-voidetta, mulla oikean jalan varpaanvälit kutisee ja halkeillu. Sitä saa ainakin käyttää. Hillitsee kutinaa, kun on tuota hydrokortisonia mukana. Taitaa olla aika yleinen vaiva meillä odottavilla mammoilla. Mulla osa kynsistäkin paksuuntunu. Kynteen ei rasva kyllä auta. Pitää odottaa ja hoitaa kunnolla vasta synnytyksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Mä sain just samaan vaivaan lääkäriltä reseptin Daktacort-voidetta, mulla oikean jalan varpaanvälit kutisee ja halkeillu. Sitä saa ainakin käyttää. Hillitsee kutinaa, kun on tuota hydrokortisonia mukana. Taitaa olla aika yleinen vaiva meillä odottavilla mammoilla. Mulla osa kynsistäkin paksuuntunu. Kynteen ei rasva kyllä auta. Pitää odottaa ja hoitaa kunnolla vasta synnytyksen jälkeen.
Mulla ihme kyllä ei kutissu toi varpaan väli, aikasemmin on kutissu...ja löysin ton halkeeman ja ihmettelin ku ei sillai mitenkää ns ilmottanu itestää, ilmeisesti sit alko tol ihon hilseilyllä... täytyy toivoo et saisin jtn noihin jalkoihin ja tiedon siitä et onko pojalla se ku sillä toisessa jalas iho hilseilee siis et niinkö nahkaa lähtee varpaiden kohalta...:/
Pitää pesuhuone hinkaa tolla domestoksella!!! pakko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Sieni voi tulla vaan huonosta varpaiden välien kuivaamisesta, kun ylettyis edes kunnolla...
juu aina oon sen tehny sen jälkeen ku ekan kerran sain sen (mieheltä tarttus) ja hankalaa se on kyl välil ollu raskaus aikana mut kyl sen verran onneks taipunu aina :D
 
Mä soitin edellisessä raskaudessa Teratologiseen tietopalveluun ( http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437 ) ja kysyin, että voiko Lamisilia käyttää kuitenkin raskausaikana. Siellä sanoivat että viikon kuuri on ihan ok - ja viikossa sieni katosikin. Että mun mielestä sinäkin voit ihan hyvin käyttää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Mä soitin edellisessä raskaudessa Teratologiseen tietopalveluun ( http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437 ) ja kysyin, että voiko Lamisilia käyttää kuitenkin raskausaikana. Siellä sanoivat että viikon kuuri on ihan ok - ja viikossa sieni katosikin. Että mun mielestä sinäkin voit ihan hyvin käyttää!
Mulla onki ton paikan numero neuvolan täti sen tonne neuvolakorttiin lisäs...mut meinaan kuiteki soittaa tk:seen et saan mielen rauhan ton pojan jalan suhtee et onko sillä sieni...ja mitä siihen voi laittaa vaiko mennä sinne näyttää
 
mimmi
Mulle lääkäri määräsi jalkasieneen imetyksen aikana Nizoral voidetta. Purkissa lukee, että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana sillä vaikuttava aine ei imeydy ihon läpi.
 

Yhteistyössä