Jatkuva "aivosumu"

  • Viestiketjun aloittaja vieras•••
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mistähän voisi johtua? Mulla on jo pitkän aikaa ollut oudon "aivosumuinen" olo, kuin olisin jossain tokkurassa kaiken aikaa. Väsyttää, mutta ei tavanomaisella tavalla. Ei auta nukkuminen eikä ulkoilu. Samalla huimaa oudolla tavalla ja molemmissa korvissa on "jossain syvällä" outo tunne, ei kuitenkaan vaikusta johtuvaa.

Ärsyttää kun en "herää" tästä ollenkaan, vaan tunne vaan jatkuu ja jatkuu. Vaikea keskittyäkään mihinkään kun en ole ihan läsnä hetkessä.
 
vierailija
Hormonit sen tekevät. Itselläni kuukautiskierron loppupuolella voimakasta aivosumua. Ajatus ei kulje, muisti ei pelaa, pää on kuin paksussa usvassa. Tuijotan kaukaisuuteen ajattelematta mitään. Joka paikkaa särkee ja jalat painaa. En halua puhua enkä kuunnella ketään, vaan olla omissa oloissani. Kuukautisten alettua pää kirkastuu ja olen ihan terävä taas.
 
vierailija
Jätä sokeri pois, pastat ja viljatuotteet... Lisää paljon rasvoja ruokavalioosi.. Kookos, oliivi ja eläinkunnan rasvoja...
Energiaa ja virtaa riittää koko päivän ja aivot ovat hereillä koko ajan eikä aivosumua esiinny. Samoin yöuni on parantunut!

Itselläni oireet katosivat samantien kun päärin eroon kaikesta sokerista ja ryhdyin VHH ruokavaliolle... Kannattaa kokeila!
 
vierailija
Minulla on dissosiaatiohäiriö, joka on siis henkisen puolen "sairaus" minulla suurin osa myös listaamistasi oiresta. Toki sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa ja migreeniä. Googleta dissosiaatiohäiriö ja katso kuinka oireet sopivat sinulle, samaistutko yhtään :)
 
vierailija
Mistähän voisi johtua? Mulla on jo pitkän aikaa ollut oudon "aivosumuinen" olo, kuin olisin jossain tokkurassa kaiken aikaa. Väsyttää, mutta ei tavanomaisella tavalla. Ei auta nukkuminen eikä ulkoilu. Samalla huimaa oudolla tavalla ja molemmissa korvissa on "jossain syvällä" outo tunne, ei kuitenkaan vaikusta johtuvaa.

Ärsyttää kun en "herää" tästä ollenkaan, vaan tunne vaan jatkuu ja jatkuu. Vaikea keskittyäkään mihinkään kun en ole ihan läsnä hetkessä.
 
vierailija
Kilpirauhasen toimintahäiriöt on aina seuraus ei koskaan syy. Sen toimintaa häiritsee joku, joka aiheuttaa häiriöitä. Kannattaa tutustua esim. maidon aiheuttamiin oireisiin. Viljat on toinen villi veikkaus.
 
vierailija
Mistähän voisi johtua? Mulla on jo pitkän aikaa ollut oudon "aivosumuinen" olo, kuin olisin jossain tokkurassa kaiken aikaa. Väsyttää, mutta ei tavanomaisella tavalla. Ei auta nukkuminen eikä ulkoilu. Samalla huimaa oudolla tavalla ja molemmissa korvissa on "jossain syvällä" outo tunne, ei kuitenkaan vaikusta johtuvaa.

Ärsyttää kun en "herää" tästä ollenkaan, vaan tunne vaan jatkuu ja jatkuu. Vaikea keskittyäkään mihinkään kun en ole ihan läsnä hetkessä.
Koita auttaisiko välimeren ruokavalio. Neitsytoliiviöljyä 1-2 rkl päivä, kalaa usein, saksanpähkinöitä kourallinen, useampi kynsi päivässä valkosipulia valmistettuna ja osa raakana. Vihreää teetä. Paljon vettä.
 

Yhteistyössä