Jee, etelä-Suomi eristetään muista!

vierailija
Saattehan tekin huudella meistä. Koko ajan se oikeus on teillä, ja moni on sitä käyttänyt.

Mutta uskovaiset eivät nykyään saisi sanoa kuin "voimia, rakkautta, rauhaa, pidetään huolta."

Tuo on totuus, mutta vain osatotuus, kolikon toinen puoli.
Oot taas sekoamispisteessä ja samaa on välillä nähtävissä sun ihailemassa vanhemmassa kikkarapäänaisessa. Näkeehän se, jotta tuo kiihkouskoivaisuus pistää pään sekaisin.

Saat ihan rauhassa uskoa, mutta älä sotke siihen muita, jotka eivät elä tai usko, kuten sinä haluaisit. Tuo sinun kiihkoilusi saa luterilaisuuden, tuontiuskonnon, siis mamu-uskonnon, kuulostamaan vastenmieliseltä.

Ergo: minun edesmenneelle äidilleni, joka koki sodan lapsena ja teininä, pommitukset, läheisten kaatumiset, oli usko johonkin suurempaan, Jumalaan, hyvin tärkeä. Niitä hänen kirjoituksiaan päiväkirjoistaan luen vieläkin.

Mutta: hän ei koskaan, EI KOSKAAN tuputtanut omaa uskonaan, sanoisin pikemmin hengellistä vakaumustaan, koko perheelle. Kyllä, hän luki minulle "levolle laske luojani".. ja pantiin kädet ristiin. Se on tärkeä ja rakas muisto.

Mutta ei takonut päähän, että näin tulee ajatella tai ennen kaikkea TUNTEA, sillä sinullakaan, Echo, ei ole vedenpitäviä todisteita siitä, että ne kaikki Raamatun tekstit ovat jonkin.. todella olemassa olevan Sanaa.

Ei, ne ovat ihmisten kirjoituksia. Saa olla oikeus unelmaan ja usko johonkin korkeampaan, koska onhan tämä maailmankaikkeus merkillinen asia. Ja ihana!

Siis miksi suotta riidellä, siitä, mitä sulla on päällä, mitä mä syön, mitä sä syöt, miten sä puhut, miten mä puhun, kenen kanssa mä olen etc.

Ajanhukkaa.

Kaikkea hyvää. Ja rauhoittumista.
 
vierailija
Jeejee... milloinkohan mulla on viimeksi ollut asiaa Uudenmaan ulkopuolelle. Pitää kyllä ihan miettiä. Asunto on Helsingissä ja mökki Hangossa. Mökillekin tosin menen vasta alkukesästä. Eipä oikein ole syytä täältä poistua. Levillä kävin vuonna 2016, eli silloin varmasti viimeksi.

Mitä mä böndel? Viihdyn hiton hyvin himas :)
 
Uudenmaan rajalle on rakennettava muuri. Näin estetään se, etteivät maalaiset tule viemään asuntojamme ja työpaikkojamme.
Asunnot voitte pitää, mutta työpaikkojen kanssa voi käydä heikommin sen jälkeen kun muurin takana olevat lakkaavat maksamasta veroja muurin toiselle puolen.

Valtion budjettitalouden työpaikkoja oli 2017 yhteensä 73 566, joista Helsingissä 24 156 eli 32,8 %. Loput ovat pääosin maakunta- ja muissa kaupunkikeskuksissa.
Jos 6 000 asukkaan kunnassa olisi yhtä monta valtion työpaikkaa kuin Helsingissä, niin siellä olisi 226 työpaikkaa. Se olisi useimmissa kunnissa suurin työnantaja. Todellisuudessa meillä on reilusti yli 100 kuntaa, joissa ei ole yhtään valtion työpaikkaa.
Edellä mainituissa valtion luvuissa ei ole yliopistojen henkilöstöä (Helsingin seudulla 7000 henkeä, joka on 42 % koko maan luvusta) eikä muita valtio-omisteisia erillisyhtiöitä kuten YLE, KELA tai Veikkaus jne. Ne mukaan lukien tilastot muuttuisivat vielä paljon helsinkikeskeisemmiksi. Helsingin seudulla on vähintään 50–60 000 työpaikkaa, joiden olemassaolo perustuu muun maan toimintoihin.


Helsinki vs muu Suomi
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ergo: minun edesmenneelle äidilleni, joka koki sodan lapsena ja teininä, pommitukset, läheisten kaatumiset, oli usko johonkin suurempaan, Jumalaan, hyvin tärkeä. Niitä hänen kirjoituksiaan päiväkirjoistaan luen vieläkin.
no ei tämä taivaanhemmo vaivautunut suojelemaan lapsosiaan maan päällä
v*ttumainen tyyppi, stna sentään
nytkin heiluu viikatteen kanssa maailmalla kuin hu-llu raivopää
 
vierailija
Jeesus sanoi, se ken teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Kuului tumps ja kräk, kun kivi lensi hänen takaataan
Hän kääntyi katsomaan heittäjää ja kas, siellä oli Echo jo valmistautumassa heittämään toisenkin kiven.
 
Jeejee... milloinkohan mulla on viimeksi ollut asiaa Uudenmaan ulkopuolelle. Pitää kyllä ihan miettiä. Asunto on Helsingissä ja mökki Hangossa. Mökillekin tosin menen vasta alkukesästä. Eipä oikein ole syytä täältä poistua. Levillä kävin vuonna 2016, eli silloin varmasti viimeksi.

Mitä mä böndel? Viihdyn hiton hyvin himas :)
No hyvä kun säkin oot tyytyväinen.:)
Mä kaipaan Uudestamaasta ehkä kesäistä Helsinkiä. Kesällä siellä on kaunista.
Mutta hyvin pärjätään täällä pohjoisempana silti.
 
Jeesus sanoi, se ken teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Kuului tumps ja kräk, kun kivi lensi hänen takaataan
Hän kääntyi katsomaan heittäjää ja kas, siellä oli Echo jo valmistautumassa heittämään toisenkin kiven.
Ai kun kovasti yrität saada Jumalaa siunaamaan setan touhut ja ma mujen suorittaman kristillisyyden alasajon. Noo, sitä päivää ei tule, että Jumala ne siunais.
 
Oot taas sekoamispisteessä ja samaa on välillä nähtävissä sun ihailemassa vanhemmassa kikkarapäänaisessa. Näkeehän se, jotta tuo kiihkouskoivaisuus pistää pään sekaisin.

Saat ihan rauhassa uskoa, mutta älä sotke siihen muita, jotka eivät elä tai usko, kuten sinä haluaisit. Tuo sinun kiihkoilusi saa luterilaisuuden, tuontiuskonnon, siis mamu-uskonnon, kuulostamaan vastenmieliseltä.

Ergo: minun edesmenneelle äidilleni, joka koki sodan lapsena ja teininä, pommitukset, läheisten kaatumiset, oli usko johonkin suurempaan, Jumalaan, hyvin tärkeä. Niitä hänen kirjoituksiaan päiväkirjoistaan luen vieläkin.

Mutta: hän ei koskaan, EI KOSKAAN tuputtanut omaa uskonaan, sanoisin pikemmin hengellistä vakaumustaan, koko perheelle. Kyllä, hän luki minulle "levolle laske luojani".. ja pantiin kädet ristiin. Se on tärkeä ja rakas muisto.

Mutta ei takonut päähän, että näin tulee ajatella tai ennen kaikkea TUNTEA, sillä sinullakaan, Echo, ei ole vedenpitäviä todisteita siitä, että ne kaikki Raamatun tekstit ovat jonkin.. todella olemassa olevan Sanaa.

Ei, ne ovat ihmisten kirjoituksia. Saa olla oikeus unelmaan ja usko johonkin korkeampaan, koska onhan tämä maailmankaikkeus merkillinen asia. Ja ihana!

Siis miksi suotta riidellä, siitä, mitä sulla on päällä, mitä mä syön, mitä sä syöt, miten sä puhut, miten mä puhun, kenen kanssa mä olen etc.

Ajanhukkaa.

Kaikkea hyvää. Ja rauhoittumista.
Kaunis kirjoitus, mutta ammun sen alas.
Juu, hiljainen usko on kaunista ja monilla oli sota-aikana jonkinmoista Jumalan pelkoa. Mutta kun kristinusko ei ole Raamatussa koskaan ollut hiljainen usko, joka pidetään salassa.
Jeesus käski saarnaamaan, julistamaan parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Tekikö mummosi niin?

No, en ala sun muistoa mummostasi himmentämään, oli varmasti hieno ihminen. Mutta "levolle lasken Luojani"-rukouksella ei pitkälle pötkitä. Se on rukouksena jotain alkeistason alkeistasoa.
Jotain 1800-1900-luvun vaihteen suomalaisten runoilijoiden "kaitselmus"-höpinää.

Usein Päivi Räsäset nähdään kiihkoilijoina, mutta vaikka jos luet (jos luet. Luetko?) Raamattua niin uskovat olivat Päivin kaltaisia. -Vaikka en kaikessa samaa mieltä ole, kuin Päivi.

Mä olen rääväsuu ja olen huono esimerkki uskovasta, mutta Päivi malttaa olla asiallinen.

Päivi Räsästen ei tartte rukoilla peloissaan että "jos en tästä yöunesta nouse, niin ota Taivaaseen". Semmoiset on niin kirkkaasti menossa Taivaaseen että ei haittaa, vaikka kuolisi yön aikana sydänkohtaukseen, tai sit päivällä autokolariin tai koronaan.
Tuo rukous ei kerro sitä, että ihmisen EHKÄ, vink vink, kannattaisi olla uudestisyntynyt, elävässä uskossa.
Tuo rukous jättää sydämen muuttumatta, likaiseksi. Vaarallinen rukous jopa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Öö, Suomessa esim. Päivi Räsäsen kohtelu muistuttaa jo uskovien vainoja, vaikka hän lukee vain sitä Raamattua, jota on täällä jo kohta 1000 vuoden ajan luettu.

Se siitä uskonnon-ja sananvapaudesta?
Konservatiivikristittyjen vainot tulevat toteutumaan seuraavien 20-30 vuoden aikana.
Tarkoitat siis, että jos jossain kulttuurissa naista on hakattu tuhannen vuoden ajan, se on oikein, eikä sitä tarvitse lopettaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
vierailija
Jeejee... milloinkohan mulla on viimeksi ollut asiaa Uudenmaan ulkopuolelle. Pitää kyllä ihan miettiä. Asunto on Helsingissä ja mökki Hangossa. Mökillekin tosin menen vasta alkukesästä. Eipä oikein ole syytä täältä poistua. Levillä kävin vuonna 2016, eli silloin varmasti viimeksi.

Mitä mä böndel? Viihdyn hiton hyvin himas
Et ole ulkomaillakaan käynyt koskaan?
 
vierailija
Häh? No UT:sta saat vapaasti tehdä kaikkea mitä Jeesus ja apostolit siellä kehottavat. En kiellä.

VT:ssä on joitain juttuja jotka oli vain juutalaisille.
Haetko joka päivälle sieltä ohjeen?

Ajattele, noudatat ulkomailla keskenään viihtyvän mekkoja yllään kantavan miesjoukon - ;) - chillailuun ja hölinään perustuvan kirjan ohjeita ja vieläpä mamun tuomana :)
 
Haetko joka päivälle sieltä ohjeen?

Ajattele, noudatat ulkomailla keskenään viihtyvän mekkoja yllään kantavan miesjoukon - ;) - chillailuun ja hölinään perustuvan kirjan ohjeita ja vieläpä mamun tuomana :)
Väärin. Vertaapa juutalaisia ja muslimeja.
-kummatko mölöttää ja heittelee polttopulloja?
-Israel vs. vaikkapa Libanon. Kumpiko on menestyvämpi ja länsimaisempi - vaikka Israelissa ei ole tietääkseni edes öljyä?
-kummanko kansan jäsenet paistattelee ÄO-mittausten kärjessä?
5 pisteen vihje: maailman talouseliitti ja Hollywood on heidän käsissään.
...tosin valitettavasti ne on sit kovia menemään okkultismiinkin.
 

Yhteistyössä