JKL Mammat hohoi!

Mä joudun nyt ikävä kyllä peruun tuloni....Olin laskenu työvuoroni väärin ja tuo ilta osuu just pahinpaan kohtaan eli just ennen keskimmäistä yötä ja mun on pakko nukkuu kunnon unoset ennen sitä, että jaksaa... Ja sitte meillä on koko komppania kotona tuollon ni ei senkään takia viitti kotoota lähtee minnekkään. Mutta pitäkäähän te lystiä ja toivottavasti olis seuraava tapaaminen niin, että ei olis töitä ja pääsisin mukaan.
 
Mä joudun nyt ikävä kyllä peruun tuloni....Olin laskenu työvuoroni väärin ja tuo ilta osuu just pahinpaan kohtaan eli just ennen keskimmäistä yötä ja mun on pakko nukkuu kunnon unoset ennen sitä, että jaksaa... Ja sitte meillä on koko komppania kotona tuollon ni ei senkään takia viitti kotoota lähtee minnekkään. Mutta pitäkäähän te lystiä ja toivottavasti olis seuraava tapaaminen niin, että ei olis töitä ja pääsisin mukaan.
Harmi juttu, että et pääse mukaan. Tietenkin sit seuraavalla kerralla messiin vaan...
 
Hei moi! :D

Tää meidän porukka, vanhoina Jyväskyläläisinä, ravataan aika ahkerasti siellä suunnalla viikonloppuisin, kiinnostaiskos jotakuta kahvittelu mahdollisuuksien mukaan?Esim. nyt viikonloppuna ollaan näillä näkymin taas sinne suuntaamassa.
 
Kävin tänään LillaSysterin kanssa kaupassa vähän ottamassa suuntaa mein ruokatarvikkeista...
Tässä sellasta listaa mitä aateltiin noin niinku perusjuttuina:

Tomaatti
kurkku
paprika
jäävuorisalaatti
kaali
suolakurkku
*aateltiin että tehtäs kahta eri salaattia, kaalipohjanen ja toinen tuosta jäävuorisalaatista*
jauheliha
kana
tortillalätty
kastikepussi jauhelihalle
*jauhelihaa menis ehkä 4 pakettia (400g) ja kanaa 2 pakettia (600g), tortillalättyjä laskettiin et menis 7 pakettia (hieman yläkanttiin)*
jätskiä
kastikkeita jätskille (lakritsi, suklaa, kinuski)
Ja miehän lupasin sen paholaisenkastikkeen tehdä tortillojen kanssa.

Hintaa nuille tulis pikkasen vajaa 60€ eli jos meitä on tuo 14 henkilöä tulossa niin n. 4€ tulis maksamaan per henkilö, ei olleskaan paha :)
 
Niin ja tarkotus olis pitää mahollisimman simppelinä tuo menyy, jokaikistä sorttia ei tartte olla mukana :) Jos jotain tiettyä haluaa omiin tortilloihin laittaa niin sit sen voi tuoda mukanaan erikseen itelleen... Onhan ok!?!
 
Moi, hyvältähän tuo kuulostaa.. tuosta salaatista, hyvä että teette kahdesta... Mulla on sappikivien kanssa ollut nyt viime aikoina ongelmia ja en sen tähden kaalia esim pysty syömään. Mulla oliski pien pyyntö et oisko kurkustakin mahdollisuus ottaa ne kuoret pois? Voin toki tulla auttamaan valmisteluihin jos tää mun ongelma lisää työtä ja muutenkin :) . En vain haluaisi kesken mukavaa iltaa lähtee kotiin jos sappi alkaa oireilla ja jos meinaan jotain ottaa ni en voi enää sit lääkettä ottaa.. joka sit taas hankaloittaa tilannetta. Menipäs viäntämiseks ja kiäntämiseks :D
 
Ilmeisesti meillä on tarkoitus että kaikki mukaan tulijat osallistuu ruoan laittoon, jos mahdollista :) Ja eihän tuosta mitään vaivaa ole että kurkusta ottaa kuoret pois :) Ja olisiko parempi että kaikki täytteet laitetaan eri kuppeihin eikä tee kunnollista salaattia, jos joku ei tykkää jostain tietystä aineksesta? :) Ja ei me kellekään mitään mahakipuja haluta aiheuttaa tai mitään muutakaan :D
 
Hyvältä tuo kuulostaa=)Ja itse kyllä mielelläni autan valmisteluissa=)
Vois ola oikeesti hyvä idea pistää ainakin osa aineista erikseen tarjolle,niin voi jokainen ottaa mitä haluaa tai mitä pystyy syömään=)Mietin tuota paholaisen kastiketta,että pitäskö olla jotakin muutakin kastiketta tortilloille?Itselle se käy hyvin..mutta tykkääkö kaikki muut=)
 
Tietysti tortilloihin pitää olla niitä tulisia kastikkeita :D... Ja jos jotain tuosta listasta puuttu, nii ilmotelkaa tänne, nii osataan sitten ostaa. Kätevintä tosiaan laittaa kaikki erikseen kuppeihin, nii saapi oman mielen mukaan täytellä tortillat ja kasata salaatin... Ja juomana aattelin, että jos olis limsaa ja jotain mehua ja tietty omat alkomahoolit :D... Voisin tossa viikonloppuna laitella yksityisenä viestiä kaikille tulokkaille, etä osaatte paikalle... Laitan nyt tuon etusivun listan mukaan yksäriä, että kun sellasen saatte nii ilmottakaa jos ette pääse tulemaan :)

Jospa sitten näillä mennään :D JESH!
 
Tuo lahja idea olis kyll hyvä. Ja viesti tuli perille :) Mä vaan mietin että ollaan nyt kuun vaihteessa muuttamassa Karstulaan et tuunko mukaan silti? Tuunhan mä tääl JKL:ssä toki käymään sit ku ollaan muutettu kun sukulaiset asuu tääl et voi silloin nähdä :)
 

Yhteistyössä