Jo on hoitoapulaisen palkka SURKEE!!!!

Olin töissä, ja oli puhetta kk palkasta, ja juuri tuli palkkakuitti postitse, ja siinä oli maininta vain PÄIVÄ palkasta, ja laskin niin sain tunti palkaksi HUIMAT 5e ja muutama sentti päälle.. Että voi hemmetti sentään... :whistle: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
näkyy, että kouluttautuminen kannattaa!
Joo ei totakaan varmaan ihan ilman kouluja voi tehdä ...

:headwall:
no itseasiassa voi... ei hoitoapulaiselta vaadita koulutusta...
Käytin vessassa, syötin, puin, ulkoilutin, käytin lääkärissä, jne, sellaista perus juttuja. Ainoa mitä en saannut tehdä, oli lääkkeiden jakoa. Kaikkee muuta tein mitä toisetkin, vaikka ei mulla koulutusta ollutkaan.
Eli kyllä mun mielestä voi olla ilman koulutustakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
näkyy, että kouluttautuminen kannattaa!
Joo ei totakaan varmaan ihan ilman kouluja voi tehdä ...

:headwall:
no itseasiassa voi... ei hoitoapulaiselta vaadita koulutusta...
Käytin vessassa, syötin, puin, ulkoilutin, käytin lääkärissä, jne, sellaista perus juttuja. Ainoa mitä en saannut tehdä, oli lääkkeiden jakoa. Kaikkee muuta tein mitä toisetkin, vaikka ei mulla koulutusta ollutkaan.
Eli kyllä mun mielestä voi olla ilman koulutustakin.
vanhainkodilla hoitoapulaisen palkka 1600+lisät
 
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Siis nettopalkka? Brutto ei noin huono voi olla.

Oliko sulla se, kun kirjoitit, että työsuhde loppui yllättäen ilman sanomista? Mites siinä kävi, soititko pomolle?

Soitin pomolle,ei sanonut juuri mitään. Sanoi että he soittavat jos tarvitsee apulaisia. Mut jotenkin tuntuu että eivät ikinä soita..:/
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
joo, mut kumminkin.. vaik ei oo just sitä lähihoitajan koulutusta niin en ajatellut että palkka olisi noin surkee.
:attn: lähihoitaja ei tee hoitopulaisen töitä :attn:
Kertoisiko arvon lh-opiskelija mitä hoitoapulaiset tekevät sellaista mitä lähihoitajat eivät tee? ;)
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
joo, mut kumminkin.. vaik ei oo just sitä lähihoitajan koulutusta niin en ajatellut että palkka olisi noin surkee.
:attn: lähihoitaja ei tee hoitopulaisen töitä :attn:
Kertoisiko arvon lh-opiskelija mitä hoitoapulaiset tekevät sellaista mitä lähihoitajat eivät tee? ;)
jos ihminen käy koulutuksen ammattiin niin silloin on vain oikein että hänelle maksetaan samasta työstä parempi palkka kuin kouluttamattomalle.
 
nooojooo
Hoitoapulainen=laitoshuoltaja eli sairaalan tai hoitolaitoksen siivooja.

Meillä helsingikaupungilla ja HUS:illa palkka 1600e/kk -verot plus mahdolliset vorolisät.

Ja ilman koulutusta pääsee jos osaa siivota. Eli palkka n.10e tunti miinus verot.

Lähihoitaja hoitaa potilaita. Palkka alkaen 1850e kuussa
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
joo, mut kumminkin.. vaik ei oo just sitä lähihoitajan koulutusta niin en ajatellut että palkka olisi noin surkee.
:attn: lähihoitaja ei tee hoitopulaisen töitä :attn:
Kertoisiko arvon lh-opiskelija mitä hoitoapulaiset tekevät sellaista mitä lähihoitajat eivät tee? ;)
jos ihminen käy koulutuksen ammattiin niin silloin on vain oikein että hänelle maksetaan samasta työstä parempi palkka kuin kouluttamattomalle.
Olen aivan samaa mieltä, mutta samoja töitähän nämä kaksi nimikettä tekee. Lukuunottamatta tietysti lääkehoidollisia toimenpiteitä yms.
 
noniiiin
Paljonko sun kk palkka (brutto) oli? Ja paljonko työtunteja?

En nimittäin suostu uskomaan että edes siivooja tienaisi noin vähän(5 euroa) ja siitä vielä verot pois. Oot tainnu sitruuna laskee väärin...
 
pimpo
Alkuperäinen kirjoittaja nooojooo:
Hoitoapulainen=laitoshuoltaja eli sairaalan tai hoitolaitoksen siivooja.

Meillä helsingikaupungilla ja HUS:illa palkka 1600e/kk -verot plus mahdolliset vorolisät.

Ja ilman koulutusta pääsee jos osaa siivota. Eli palkka n.10e tunti miinus verot.

Lähihoitaja hoitaa potilaita. Palkka alkaen 1850e kuussa
meilläpäin ei hoitoapulaiset oo siivoojia. samalla tavalla hoitaa potilaita kun lähihoitajatki. sairaala-apulaiset siivoaa.
 

Yhteistyössä