Jokavuotinen pettymys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aikuisiällä ei näillä synttäreillä ole enää niin väliä. Mutta olisihan se kiva jos puoliso viitsisi muistaa edes vähän. Olisin onnellinen vaikka alle kympin t-paidasta, ihan vaan osoituksena että hän on muistanut ja arvostaa tarpeeksi vaivautuakseen ostamaan jotain. Mutta joka vuosi sama juttu. Ei pientäkään muistamista. Aamukahvitkin keitin itse. No toki hän toivotti hyvää synttäriä. Sentään. Ei sillä materialla ole väliä. Mutta, tuntuu siltä että hän ei arvosta, ei viitsi nähdä vaivaa ilahduttaakseen minua.
Minä kyllä ostan hänelle syntymäpäivänä lahjan ja teen kakkua tai muuta hyvää aamupalalle. Joskus muutaman vuoden välein kaveriporukalla yllärisynttärijuhlat jossain mökillä.
No olen itse hänet valinnut. Se siitä.
Että voi se joskus olla niinkin päin, että mies pitää huolen merkkipäivistä ja nainen ei välitä kilonkaan vertaa.
Ja niin, en aio käyttäytyä kuin marttyyri koko päivää tämän asian vuoksi.
 
vierailija
Sanot ettei synttäreillä ole niin väliä, mutta kuitenkin valitat ettei niitä juhlita mitenkään....
jätän tämän tähän
Niin, olet oikeassa. Oikeastaan ei olekaan väliä, tarkoitan sillä että en tarvitse mitään koko suvun vastaanottoa ja kymmeniä lahjoja, tai ylitsevuotavaa huomiota. Tai kalliita hienoja lahjoja. Mutta kuitenkin toivoisin että avopuolisoni viitsisi nähdä sen verran vaivaa että ajattelisi minua joskus kun on kaupoilla ja ostaisi sen vaikka halvankin paketin. Sitä tässä harmittelin. Tai vielä parempaa, leipoisi lapsemme kanssa jotakin!
 
vierailija
Vähäsen muistamista on se, että toivottaa hyvää synttäriä. Mies siis muisti vähäsen. Anna miehen keittää aamukahvit useammin, niin saatat saada jopa synttärinä miehen keittämää kahvia. Keskustelkaa enemmän, jotta tiedätte paremmin toistenne toiveista.
 
vierailija
Oletko sanonut hänelle että toivon sulta muistamista synttäreinä? Miehelle pitää sanoa suoraan mitä haluaa, kuten että toivon sulta synttärini huomioimista, kuten pienen lahjan (ja kerrot että paidan) ja varsinkin lämpöisen onnitteluhalauksen.
 
Oletko sanonut miehelle suoraan, että haluat jotain muistamista. Kaikki eivät välttämättä tajua, ellei suoraan sano. Yleensähän nuo tuollaiset tavat kannattaa opettaa heti suhteen alussa, silloin maaperä uuden oppimiselle on huomattavasti otollisempi.

Mutta tuskin vieläkään myöhäistä on. Seuraavana vuonna, kerrot selkeästi viikkoa aikaisemmin, että toivot synttäriaamuna kahvit ja kakkua + lahjan ja/tai kukkia tai mitä nyt haluatkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Vähäsen muistamista on se, että toivottaa hyvää synttäriä. Mies siis muisti vähäsen. Anna miehen keittää aamukahvit useammin, niin saatat saada jopa synttärinä miehen keittämää kahvia. Keskustelkaa enemmän, jotta tiedätte paremmin toistenne toiveista.
Noh, ensinnäkin, ap itse on perheen mies j kyse on vaimosta joka ei muista syntymäpäivinä.
Keskustelu lienee olisi paikallaan.
 
vierailija
Noh, ensinnäkin, ap itse on perheen mies j kyse on vaimosta joka ei muista syntymäpäivinä.
Keskustelu lienee olisi paikallaan.
No niinpä olikin mies. Oletin suoraan, että olisi nainen, koska yleensä muistamiset ovat naisille tärkeämpiä. Lisää keskustelua.

Yleensä syntymäpäivien yms muistaminen pohjautuu siihen, minkälaiset tavat ovat olleet omassa lapsuuden kodissa. Siksi toiselle ei välttämättä tule edes mieleen, että aikuista pitäisi jotenkin muistaa syntymäpäivänä, koska se ei ole ollut koskaan tapana.
 

Yhteistyössä