Joko teillä on siivottu jouluksi? :)

  • Viestiketjun aloittaja joulusiivooja
  • Ensimmäinen viesti
Mies siivoili suurimmat kun olin sairaalassa. Enää siis vuorossa hienosäätöä. Chilit vaihtavat paikkaa jotta kuusi mahtuu ja tuulettelen tekstiilejä ja puunaan pintoja. Maustehyllynkin voisi päivittää joulunaikaan sopivaksi...
 
vierailija
Meilläpäin suursiivous maksaa 200e ja sitä on käytetty nyt viimeiset viisi vuotta. Ei jaksa joulukiireiden keskellä alkaa hinkkaamaan saunan lauteita tms. Parisataa ei ole paha tuosta työstä.
 
Mitä kaikkea tuohon 150 tai 200 kuuluu? Käykö teillä maksettu siivooja muutoin?
Ei sillä, tämän joulun siivoukset on tehty lakanoiden vaihtoa lukuunottamatta, mutta noilla hinnoilla voisi tulevaisuudessa vaikka harkita. Ainakin jos ei vapaa päiviä ole ennen pyhiä.
 
vierailija
Yrittäjillä kaikkein kiire aika ennen joulua, hyvä kun ehtii nukkua, saati siivota. Eli kämppä on possujen pesä kuten 95 % vuodesta. Lasten kasvua en muuten toivo kun ne on ihania, touhukkaita ihmisiä joiden puuhat on hauskoja ja kehittäviä mutta kovin esteettistä ei ole leikit ympäri taloa ja runsaat itsekeksityt askartelut + tahmajäljet siellä täällä.
 
vierailija12940
Ei jouluksi, mutta normaalisti on siivottu. Jouluna ei siivota sen enempää eikä vähempää kuin muulloinkaan. Koti pidetään aina siistinä, kaappeja myöten. Kesät, talvet.
 
vierailija
Meillä ekaa kertaa ulkoistetaan joulusiivous. Tänne tulee kulemma 2 henkilöä aatonaattona heti aamusa ja puhdasta pitäisi tulla. Hinta oli 200 euroa, joten ei nyt sinällään maailman loppu. Ihan kiva kun saa siistin kodin tekemättä mitään :) tai no maksaa pitää jooo....
 
Parinsadan kotisiivoukseen on ajateltu kuluvan viitisen tuntia. Eli jos paikalle putkahtaa kaksi siivoojaa, ovat työn touhussa pari, kolme tuntia.

Vessat siivotaan, kylppäri hinkataan (saunan pesu kuuluu jos se on erikseen sovittu tai mainittu), keittiön tasot pyyhitään. Roskakaappi siistitään. Pölyt, imurointi ja muu ihan niinkuin normaalistikin. Matot rullataan, nostetaan pystyyn ja kopistellaan tai lötköversiot saatetaan raahata (kelistä riippuen) pihaan. Lattiat nihkeäpyyhitään.

Ja lopuksi asetellaan tavarat nätisti, pöyhitään tyynyt ja taitellaan viltit.

Mä suosittelen kerran vuodessa ihan vaan siksi, että ihmiset siivoavat eri tavoin. Joku ei hoksaa milloinkaan siirtää sänkyä pyyhkäistäkseen jalkojen alta. Toiselle taas ei tuu mieleenkään että sohvapatjojen altakin voisi imuroida...
 
Suurin osa tehty, paitsi vielä puuttuu khh:n, yhden makkarin sekä 2 varastohuoneen siivous. Keittiön ylätasoja pitäisi uskaltaa kurkkia että onko siellä rasvan ja pölyn sekaista tahnaa. :/
Kylppäriäkin pitäisi tsekata.

Mä tuskailin eilen siivouksen aloittamisen kanssa. Sit huomasin että mähän voin orjuuttaa mun miestäkin ja lapsia.
Siivottiin hulluna 2-3 h, sit illalla kokoonnuttiin ruokapöydän ympärille ja kuunneltiin joululauluja. :)

Kuka on sanonut että joulusiivous kuuluu vain äidille?
 
vierailija
Huomenna alkaa miehen loma ja lapset pääsee muutamaksi tunniksi mummolaan ja sillä aikaa mä ja mies siivotaan koko koti. Kivaa yhdessäoloa, kun samalla soi joulumusiikki ja on herkkuja. :D Ja tehdään toki jotain muutakin, vielä kivempaa kun pitkästä aikaa saadaan olla päivällä kahden kotona... :)
 
HippuTAR
Joo, eilen siivosin. Ihan perus viikkosiivous tosin vaan. Laiskuuttani jätin kylppärin, saunan ja vessan täksi päiväksi, ei olis kannattanu ku ny on karsee flunssa eikä jaksa tehdä mitään.
 
Pintoja on pyyhitty ja olohuone imuroitu osittain. Huomenna jatkuu imurointi ja luutuaminen. Petivaatteet vaihettu pari päivää sitten.
 

Yhteistyössä