Jos joutuisit lähtemään juhlista sairauskohtauksen takia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
...niin odottaisitko, että joku edes soittaisi perään ja kysyisi, onko kaikki on. Oma perhe siis vei mut hoitoon ja juu olen elossa. Mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä ja kysynyt vointia. Tulee mieleen, että välittävätkö he yhtään.

Loukkaannuinko turhasta?
 
vierailija
Henkilökohtaisesti en odottaisi yhteydenottoa, mutta tämä ei ole kannanotto etikettiin, vaan toteamus omista mietteistäni. En pidä siitä, että perääni soitellaan ja hössötetään enkä ole harrastanut sitä itse.

Olen aina vieroksunut sellaista Hollywoodin kuvaamaa tapaa, jossa tungetaan sairaalaan ihmettelemään kun joku tuttu on osastolla. Suunnilleen herätään keskellä yötä puhelisoittoon, että kummin kaimalla oli sydäri, ja lähdetään siltä istumalta sairaalaan. En tiedä onko jenkeissä oikeasti tuollaista, mutta itselleni ei sopisi.

Mutta jos olet ystäviesi keskellä saanut vakavan sairauskohtauksen, niin kyllä kai se on ihan paikallaan ajatella, että joku soittaisi. Toisaalta jos he odottavat, että ilmoitat itse kun sinulle sopii. En tiedä, vaikea sanoa.
 
vierailija
Jos on hyviä ystäviä tai läheisiä sukulaisia, niin ehkä tekstaria olisin saattanut odottaa.

Sairauskohtaus on voinut myös järkyttää kanssa juhlijoita, joten odottavat sinun puolelta jotain ilmoitusta voinnistasi.
Ts. kunnioittavat yksityisyyttäsi eivätkä tungettele. Tietävät kuitenkin perheesi olevan tukena.
 
vierailija
Kun jouduin ylipäätään sairaalaan, kotoa, niin minusta oli vähän kiusallista, kun muutama sukulainen laittoi tekstareita. Tottakai vastasin, lyhyesti minkä jaksoin, ja he levittivät tietoa voinnistani eteenpäin, mutta mä olisin halunnut levätä ja toipua rauhassa.
Eli ap en olisi loukkaantunut vaikka mut olisi silloin jätetty huomiotta, mutta vuoden päästä ehkä ihmettelisin jos kukaan ei olisi ottanut koskaan asiaa puheeksi.
 
vierailija
Ap tässä, no ehkä se on sitten hienotunteisuutta. Vieraina siis lähisukulaisiani, esim vanhempani. Olisin kovasti arvostanut jos olisi tullut jokin tsrmppiviesti tai ihan mikä vaan, että rakastetaan tms. Vaikka olisin kuolemassa niin olisko kaikki niin hienotunteisia etteivät kysyisi vointia, tsemppais, tulis käymään vaikka puoliväkisin, toisi kukkia.

Itse en kyllä voisi olla tulematta vaikka halaamaan kun toinen on lähdössä juhlista sairauskohtauksen takia ja sanoisin että laitathan viestin kun olet kunnossa tai jotain. Ihan vaan osoittaakseni, että välitän.
 
vierailija
Ap, lähditkö kotiin esim migreenikohtauksessa vai sairaalaan? Mikäli jälkimmäinen niin ambulanssilla vai jollain muulla?

Jos kyseessä migreeni niin en kyselisi perään koska puhelimen äänet tekee pahaa eikä pysty mitenkään vastaamaan. Jos ambulanssilla sairaalaan niin olettaisin että joku läheinen olisi tullut ihan paikanpäälle.
 
vierailija
Uskomatonta märinää ja naismaista spekulointia täysin tyhjästä ja turhasta taas. En taatusti laittelisi viestejä tai muuten häiriköisi sairastunutta, odottaisin että sieltä suunnalta tulee tietoa voinnista sitten kun on tiedottamisen aika. Enkä usko että juuri kukaan sivistynyt ihminen myöskään kehtaisi udella ja häiriköidä viesteillä tai soitoilla, korkeintaan joku kaikkein läheisin sydänystävä ehkä.
 
vierailija
Ap, lähditkö kotiin esim migreenikohtauksessa vai sairaalaan? Mikäli jälkimmäinen niin ambulanssilla vai jollain muulla?

Jos kyseessä migreeni niin en kyselisi perään koska puhelimen äänet tekee pahaa eikä pysty mitenkään vastaamaan. Jos ambulanssilla sairaalaan niin olettaisin että joku läheinen olisi tullut ihan paikanpäälle.
Ei ollut migreeni, vaan ihan sairauskohtaus, johon ihminen voi vaikka kuolla ja useita ihmisiä kuoleekin vuosittain ja jonka johdosta menin ensin kotiin ja siitä lääkäriin saamaan hoitoa.
 
vierailija
Oma perhe on tietoinen, mikä hitto tässä on ongelmana? Huomionkipeys?
Onhan se huomionkipeää tietenkin olettaa, että lähiomaiset olisivat kiinnostuneita yhden saadessa sairauskohtauksen.

Sä et varmaan ole saanut huomiota itse koskaan eikä kenenkään muunkaan siksi tarvi saada huomiota.

Musta on normaalia ja ihanaa, että lähiomaiset huolehtivat toisistaan, kysyvät kuulumisia ja ovat toista varten hänen sairastuessa, ja kertovat välittävänsä.
 
vierailija
Jos on niinkin vakavasta sairaskohtauksesta kuin ap kuvasi, niin olisin itse varmaan jäänyt sairaalaan tai jos henkilökunta sanoo, ettei kannata jäädä odottamaan ja ilmoittavat sitten, niin sitten toimitaan näin. Kokemusta on paljonkin, läheisten sairastumisten vuoksi.

Jos asia vaivaa, niin juttelisin perheen ja sukulaisten kanssa, luulisi sen olevan perheen kesken luontevaa.

Joka tässä ketjussa viittaa mielenterveysongelmiin, niin on kyllä tahditon. Onko niin, että nykyään "sananvapauden" nimissä katsotaan, että mitä vaan voi möläyttää? Oletteko kasvotustenkin samanlaisia?
 
vierailija
Onhan se huomionkipeää tietenkin olettaa, että lähiomaiset olisivat kiinnostuneita yhden saadessa sairauskohtauksen.

Sä et varmaan ole saanut huomiota itse koskaan eikä kenenkään muunkaan siksi tarvi saada huomiota.

Musta on normaalia ja ihanaa, että lähiomaiset huolehtivat toisistaan, kysyvät kuulumisia ja ovat toista varten hänen sairastuessa, ja kertovat välittävänsä.
Niinpä!
 
vierailija
Onhan se huomionkipeää tietenkin olettaa, että lähiomaiset olisivat kiinnostuneita yhden saadessa sairauskohtauksen.

Sä et varmaan ole saanut huomiota itse koskaan eikä kenenkään muunkaan siksi tarvi saada huomiota.

Musta on normaalia ja ihanaa, että lähiomaiset huolehtivat toisistaan, kysyvät kuulumisia ja ovat toista varten hänen sairastuessa, ja kertovat välittävänsä.
Mutta ap:n tapauksessa tuntuu, että hän on itse keksinyt tuon asian. Jos kerran sukulaisia oli paikalla eivätkä he ottaneet yhteyttä, lienee turvallista päätellä ettei ap:n suvussa moista harrasteta. Kuten ei esim. minunkaan suvussani. Eli kysymys kuuluu, että mistä televisiosarjasta se on yhtäkkiä tullut mieleen, että sukulaisten pitäisi toimia tietyllä tavalla, jos se ei kerran lapsuudenkodista ja omasta suvusta ole peräisin.
 
vierailija
Menit kotia.
Sun kuuluisi "ilmoitella" että anteeksi kun sillein kesken kaiken jouduit lähtemään, mutta sairastuit jne.

Mistä ihmeestä kukaan voisi olettaa että pitäisi olla huolissaan kun olet mennyt vain kotia. Sama se vaikka lentokone tippuis päälles, mistä sitä kukaan tietäis.

Ja kuten huomaat, HARVASSA on ne ihmiset jotka oikeasti ovat niin läheisiä että kysyisivät illalla kuulumisiasi.

Mutta sellaista se ihan normaali elämä on.
 
vierailija
Menit kotia.
Sun kuuluisi "ilmoitella" että anteeksi kun sillein kesken kaiken jouduit lähtemään, mutta sairastuit jne.

Mistä ihmeestä kukaan voisi olettaa että pitäisi olla huolissaan kun olet mennyt vain kotia. Sama se vaikka lentokone tippuis päälles, mistä sitä kukaan tietäis.

Ja kuten huomaat, HARVASSA on ne ihmiset jotka oikeasti ovat niin läheisiä että kysyisivät illalla kuulumisiasi.

Mutta sellaista se ihan normaali elämä on.
Puhu vain omasta puolestasi.
 
vierailija
Menit kotia.
Sun kuuluisi "ilmoitella" että anteeksi kun sillein kesken kaiken jouduit lähtemään, mutta sairastuit jne.

Mistä ihmeestä kukaan voisi olettaa että pitäisi olla huolissaan kun olet mennyt vain kotia. Sama se vaikka lentokone tippuis päälles, mistä sitä kukaan tietäis.

Ja kuten huomaat, HARVASSA on ne ihmiset jotka oikeasti ovat niin läheisiä että kysyisivät illalla kuulumisiasi.

Mutta sellaista se ihan normaali elämä on.
Niin siis tietenkin kerroin muutamille ihmisille kun lähdin vaikka olikin jo niin vaikea tilanne että puhuminenkin oli jo lähes mahdotonta.
 

Yhteistyössä