Jos juo 3vrk putkeen, mitenpitkä krapula?

  • Viestiketjun aloittaja ulla
  • Ensimmäinen viesti
ulla
jos juo aamusta iltaan 4päivää, niin mitenhän pitkä krapula tulee? ja tuleeko tuosta ihan vierotusoireita vai mitä?

ja en puhu nyt itsestäni vaan läheisestä olen huolissani.
 
Kyllä tollaisesta putkesta on melkoiset olot luvassa. Väsymystä ainakin rankasti, samoin sitä oksetusta ja tärinöitä. Saattaapi tulla liskojen yöt sun muut mukavuudet kylkiäisinä.
Runsasta nesteytystä potevalle. Appelsiinimehu on hyvä ainakin ensihätään, antaa paljon nopeasti imeytyvää sokrua, toimii ainakin itsellä jääpalojen kanssa. Roskaruokaa sitten myöhemmin, kun alkaa pysyä sisällä. Paljon jotain rasvaista. Kyllä tuosta selviää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
jos juo aamusta iltaan 4päivää, niin mitenhän pitkä krapula tulee? ja tuleeko tuosta ihan vierotusoireita vai mitä?

ja en puhu nyt itsestäni vaan läheisestä olen huolissani.
On varmasti syytäkin olla huolissaan. Onko kyse yksittäistapauksesta, vai tapahtuuko tätä useinkin, siis näitä ryyppyputkia ?
 
Krapula=vieroitusoire.
Ja se kuinka vahvoja ne kenelläkin on, on kovasti henkilökohtaista. Kunnon krapula voi kestää viikon. Kun joka viikonloppu kunnolla ryyppää, ei normaalia olotilaa enää saavuta. Myös morkkis siis on krapulaa, kaikki se, mikä kehossa johtuu alkoholin vaikutuksesta, eli vaikka muuttuneesta dopamiin tuotannosta on krapulaa.
Jos nyt tissuttaa muutaman annoksen jokapäivä vaikka jonkun loman ajan, siitä ei välttämättä tule minkäänlaista krapulaa, jonka itse tiedostaisi ja toiset taas tulee krapulaan jo parista annoksesta.
 
ammattilainen
itte olen just nyt ekää päivää selvinpäin sitten 7 vuorokauteen. joskus putket saattaa kestää 4 kk päivittääin nautittuna ainakin 1 plo kirkasta ja n 15 olutta. jotain kertoo putken rankkuudesta se että eilen kun aloin lopettelemaan juomista, join loiventavina 24 tlk III-olutta. normaali ihmiselle räkäkänni, mulle sellanen että pysy suht normaalioloisena.
aamusta iltaan juovilla (ei baari tissuttelijoilla) onkelma on pienoinen juoppohulluus...Se vasta on perheeelle herkkua. nyt kokeilen olla ainakin vuoden ilman viinaa.

kylä se tästä taas!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juoppo:
Jos mä juon yhden päivän, krapula on jumalaton. Kun juo kaksi tai kolme päivää, krapulaa ei juurikaan tule. :)
Näin se on monesti menny. Vähän pöhnä olo pari päivää mut ei mitään oksetusta ja tärinää kuitenkaan.
 
jope
Muutamien päivien putkia on tullut vedettyä joskus ja kaikenlaisia krapuloita niistä saatua. Se on fakta, että kahden kolmen päivän putkesta voi saada kevyemmän krapulan kuin yhdestä päivästä. Tällöin omalla kohdallani on kuitenkin ollut kyse viimeisen päivän loivemmasta ottamisesta. Mikäli kuitenkin se useampi päivä on vedetty yhtä lujaa kuin ensimmäinen, on krapulatkin sen mukaiset.
 

Yhteistyössä