Jos kutsut jonkun luoksesi kylään, odotatko tämän tuovan sinulle jotain tuliaiseksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
joustofrotee
En, mutta kiusaannun kyllä kun yksi tuttavaperhe tuo AINA jotain. Sitten tulee sellainen fiilis, että pitäisi itsekin olla aina jotain sinne rahtaamassa, vaikka omiin tapoihin sellainen ei kuulu. Joku pulla tai kahvipaketti vielä menis, mutta astioita, koriste-esineitä yms. silloin, kun ihan vaan käydään kylässä? :D Tuntuu oudolta, mutta tapansa kullakin.
 
En, mutta kiusaannun kyllä kun yksi tuttavaperhe tuo AINA jotain. Sitten tulee sellainen fiilis, että pitäisi itsekin olla aina jotain sinne rahtaamassa, vaikka omiin tapoihin sellainen ei kuulu. Joku pulla tai kahvipaketti vielä menis, mutta astioita, koriste-esineitä yms. silloin, kun ihan vaan käydään kylässä? :D Tuntuu oudolta, mutta tapansa kullakin.
Oho..no joo mullakin tulis aika kiusaantunu olo jos joku tois lahjan aina tullessaan:D
Outoa :D
 
kyläilemään
[QUOTE="vieras";22488928]Jos odotat, niin mitä?[/QUOTE]

En odota. Itselläni on tapana viedä jotain, jos menen kyläpaikkaan ensimmäistä kertaa, eli en ole aiemmin siellä käynyt. Ja viemiset jotain pientä esim. jäätelöpaketti tmv. kahville.
 
"Jaa"
En, mutta kiusaannun kyllä kun yksi tuttavaperhe tuo AINA jotain. Sitten tulee sellainen fiilis, että pitäisi itsekin olla aina jotain sinne rahtaamassa, vaikka omiin tapoihin sellainen ei kuulu. Joku pulla tai kahvipaketti vielä menis, mutta astioita, koriste-esineitä yms. silloin, kun ihan vaan käydään kylässä? :D Tuntuu oudolta, mutta tapansa kullakin.
En kyllä mitään krääsää veisi tai haluaisi.

Tuttaville kun menen kylään, vien esim. keksipaketin, jonkun erikoiskahvipaketin, viinipullon tms.
 
4lasta,ja
Moi!
En odota, todellakaan, PAITSI ehkä silloin jos tulevat esim. meille pariksi yöksi tms. Tällöin on huomaavaista tuoda jotain syömistä tullessaan. (no silloinkaan en nyt oikeastaan odota tai pidä selvyytenä että tuovat) Eritysesti kun ollaan pienituloisia, jos rahasta ei olisi kiinni niin silloin olisi ihan sama tuovatko vai eivätkö. Tosiaan tavaroita tai muita lahjuksia en koskaan odota tai kaipaa, mutta iloinen olen jos tullessa on vaikka kahvipaketti ja jäätelölitra (jos siis tosiaan ovat vaikka yön yli)

Itse veisin aina, jos tosiaan menisimme vaikka yöksi tms. Muutoin vien jos on jokin syy tai aihe, esim. syntynyt vauva tai uusi koti tms. Joskus tarttuu mukaan myös muutenkin jotain, esim. omalta pihalta voin viedä laatikon omenoita jos tiedän heidän niistä tykkäävän, tai joskus vien lapsille pussin karkkia tai tulppaaneja tms, mutta se on poikkeus, ei sääntö.
 
minmin
En odota, mutta kerran kyllä petyin kun olin odottanut että jotenkin huomioidaan kaikki mitä olin tehnyt. Järjestin illanistujaiset 10:lle ystävälleni kotonani, eikä kukaan tuonut mitään.
Mutta jos joku vain tulee käymään niin ei tarvitse mitään tuoda.
 
Riippuu vähän paikasta et minne menen.
Jos harvemmin jossain käyn niin vien jotain, kahvia tai pullaa.
Jos paikassa on lapsia niin keksipaketti on aina tehny kauppansa.
Anoppilaan viedään aina pullaa.
Harvemmin mitään tavaraa viedään kellekään.
Itse en odota mitään mut onhan se kukka tai kahvipaketti aina kiva.
 
040608
Ei tarvi meille tuoda mitään, mut on se ihan kiva jos joku keksi- tai jäätelöpaketti tulee, mutta en tosiaankaan oleta että pitäis tuoda joka kerta jotain. Itsekin jotain joskus vien, en joka kerta mut joskus. Ja sit se jos menen ekaa kertaa jollekkin kylään, niin silloin vien jotain. Ja jos yökyläilyä on niin silloin kyllä vien/oletan että meille tuodaan jotain, jotain syötävää.
 
kb
En odota. Kaikki myös tietää että meille ei kannata tuoda mitään tavaraa. On kuitenkin kiva ottaa vastaa kukkapuska, viinipullo tai jotain herkkua. Ne otetaan tietysti heti käyttöön.
Yleesä silloin viedään ja tuodaan jos nähdään harvemmin.
 

Yhteistyössä