Jos lapsesi haukkuu tuntematonta läskiksi, annatko mennä ohi korvien?

  • Viestiketjun aloittaja kyselijänä
  • Ensimmäinen viesti
tihju
[QUOTE="vieras";26341592]Läski on haukkumasana. Ihminen on ylipainoinen, puhekielessä yleensä lihava. Se on vähän sama kuin silmälasipäistä sanoo rillipääksi.[/QUOTE]

Ai niin, ylipainoinen. Se siis on se oikea sana. Tai lihava.
Nyt on vaan niin, että mun laajan kokemuspiirini mukaan on ihan sama millä sanalla sanoo lihavaa ihmistä; se suuttuu kuitenkin. Tai jos ei sano millään; se suuttuu kuitenkin.
Kun niillä, siis lihavilla, on oikein joku tutka, jolla ne tarkkailee muita ihmisiä, siis heidän suhtautumistaan heihin. Kun ovat itse niin kyrpiintyineitä lihavuuteensa, haluavat kääntää sen kiukkunsa muihin, ihan viattomiin sivullisiin. Sit ne luulee, että kaikki muutkin on aina vaan kiinnostuneita heidän lihavuudestaan, siis ylipainoisuudestaan.
Ole nyt sitten niin, siis läskien, ylipainoisten. lihavien, kanssa mien päin vaan, tai sono ihan mitä vaan, tai ole sanomatta, aina on paha.
Kun silti ne on lihavia, ja purkaa siitä pahaa oloaan muihin.
 
Ai niin, ylipainoinen. Se siis on se oikea sana. Tai lihava.
Nyt on vaan niin, että mun laajan kokemuspiirini mukaan on ihan sama millä sanalla sanoo lihavaa ihmistä; se suuttuu kuitenkin. Tai jos ei sano millään; se suuttuu kuitenkin.
Kun niillä, siis lihavilla, on oikein joku tutka, jolla ne tarkkailee muita ihmisiä, siis heidän suhtautumistaan heihin. Kun ovat itse niin kyrpiintyineitä lihavuuteensa, haluavat kääntää sen kiukkunsa muihin, ihan viattomiin sivullisiin. Sit ne luulee, että kaikki muutkin on aina vaan kiinnostuneita heidän lihavuudestaan, siis ylipainoisuudestaan.
Ole nyt sitten niin, siis läskien, ylipainoisten. lihavien, kanssa mien päin vaan, tai sono ihan mitä vaan, tai ole sanomatta, aina on paha.
Kun silti ne on lihavia, ja purkaa siitä pahaa oloaan muihin.
Et sitten pahastune jos sua huudellaan luukasaksi tms. Lapset todellakin saattavat käyttää vähemmän kauniita ilmaisuja ja jostain ne on opittu...Minä en suutu siitä että painostasi asiallisesti sanotaan, läskiksi ei silti tarvi haukkua, sillä haukkumasana se on.Mulla ei oo mitään ongelmaa maailman kanssa vaikka olen lihava, toisilla tuntuu olevan koska täytyy oikeen ääneen kommentoida. Mä en korvaani lotkauta, vaikka se sisällä tuntuukin kurjalle.
 
tihju
Et sitten pahastune jos sua huudellaan luukasaksi tms. Lapset todellakin saattavat käyttää vähemmän kauniita ilmaisuja ja jostain ne on opittu...Minä en suutu siitä että painostasi asiallisesti sanotaan, läskiksi ei silti tarvi haukkua, sillä haukkumasana se on.Mulla ei oo mitään ongelmaa maailman kanssa vaikka olen lihava, toisilla tuntuu olevan koska täytyy oikeen ääneen kommentoida. Mä en korvaani lotkauta, vaikka se sisällä tuntuukin kurjalle.
No en, en todellakaan pahastu. JOS niis kävisi. Mutta kuten sanottu, lapset hyvin epätodennakösesti edes noteeravat kenenkään ihmisen ulkoista olemusta. (aikuiset sen sijaan, niiltä olen saanut useitakin pistäviä kommentteja, laitan ne ajattelun edellytysten vähyyden piikkin, en siis loukkaannu)
Jos niin kävisi, että he sitten jotain hyvin paksua ihmistä nimittäisivät läskiksi, sen täytyy jo olla niin silimiinpistävää, että...
Että tuskin se on sen "läskin" aihe loukkaantua, luultavasti sillä on täysi työ kilojensa kantamisessa, tuskin edes pystyy huomaamaan mitä muut sanovat...
 
gfgs
no mulla itellä on ainakin on nyt läskimaha, jota inhoan, mitäpä sitä kiertelemään, läskiä se on

miks sitä pitäis sievistellä, samoin kun ihmiset lähtee vetämään perskännit, niin ne lähtee "bailaan", "parille" jne.
 
vierass
Komentaisin ja tiukasti, en halua mun tyttärestä haukkujaa, toisten kiusaajaa jne. Meillä noista seuraa rangaistus. En vaan voi sietää tollasta, en lapselta enkä aikuiselta. Mulla ja miehellä on lihavia hyvinä ystävinä ja ihan normaaleja ihmisiä.

Haluan että, myös meijän tytär oppii sen, että vaikka ihminen on sitten lihava tai laiha, tai vaikka neliskanttinen, niin nekin on ihmisiä ihan yhtälailla. Tytär on 2v eikä ole kartaakaan haukkunu ketään, paitsi mua tyhmäks kun ei saanu tahtoaan läpi ja jäähylle pääsi. Meillä ei haukuta ketään, minä ja mies ei olla koskaan toisiamme haukuttu tai nimitelty ja toivon todella että, myös tytär oppis saman.
"Lihavia ja ihan normaaleja", kiva..
 
vierailija
Siinäpä se oleellinen olikin. Jos lapsesi (sinun kuultesi) haukkuu jotain tuntematonta ihmistä lihavaksi, läskiksi, rumaksi tms, puututko asiaan vai oletko niin kuin et olisi kuullutkaan? Opetatko sinä lapsellesi pienestä pitäen että toisia ei saa haukkua?
Ei missään nimessä saa ketään haukkua läskiksi. Se pitää oikeaoppisesti sanoa: ulkoiselta habitukseltaan laajamittaisen massan omaava pyöreä punaposkinen huohottava hikoilija.
 

Yhteistyössä