Jos lopetan ä-loman kuukautta aikaisemmin....

Mies kuuli radiosta jotain,että jos lopetan kuukautta ennemmin äitiyslomani niin mies vois pitää isyyslomaa vai mitä bonuslomaa nyt olikin sen kuukauden.Pitääkö tämä paikkansa?? Mies siis on pitänyt jo koko isyyslomansa.Radiossa oli sanottu,että tätä etua käytetään vähän,mutta meille tuo sopisi hyvin.Kertokaa jos tiedätte asiasta...
 
Prouva harmaana
olikohan niin, että jos pitää 2 viimeistä viikkoa äidin sijaan niin saa pitää sitten vielä bonuksena 2 viikkoa...
kandee tarkistaa mutta mun muistin mukaan näin ikkäästi...
 
näin on
meillä tehdään näin; olen palaamassa töihin ja mies tulee vuorostaan vanhempainvapaalle ja sitten pitää pari viikkoa vielä extra-isyyslomaa, vuosilomansa ja vielä kuukauden hoitovapaan. Minä taas sitten vuosilomille. Näin saadaan siirrettyä hoitoonmenoa, vaikka ei kovin pitkäksi aikaa jäädäkään hoitovapaille...

Juuri tänään oli juttua lehdessä, että tuota isyyskuukautta ei kovin paljon vielä hyödynnetä, olikohan viisi prosenttia isistä tai jotain?! Muissa pohjoismaissa isät jäi useammin hoitamaan lapsiaan.
 
rannikolta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 21:41 pikkuruu kirjoitti:
Joo siis se on se bonusvapaa, eli se lyhentää sun äippälomaas kaksi viikkoa lopusta, mutta mies saa sit pitää neljäviikkoa. Ja sähän voit hakee kotihoidontukee siltä ajalta.
Eikös kodinhoitotukea saa vain kun äitiysloma on pidetty sekä pidennetty isyysrahakausi on pidetty. Eli molemmat ei kai voi olla yhtä aikaa kotona ja saada tukea???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 21:13 rannikolta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 21:41 pikkuruu kirjoitti:
Joo siis se on se bonusvapaa, eli se lyhentää sun äippälomaas kaksi viikkoa lopusta, mutta mies saa sit pitää neljäviikkoa. Ja sähän voit hakee kotihoidontukee siltä ajalta.
Eikös kodinhoitotukea saa vain kun äitiysloma on pidetty sekä pidennetty isyysrahakausi on pidetty. Eli molemmat ei kai voi olla yhtä aikaa kotona ja saada tukea???
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Mutta jos töistä on lomaa rästissä nii eiks sen voi pitää siinä välissä. Silloin kaikki vois olla kotona.
 

Yhteistyössä