Jos olisitte minä..

  • Viestiketjun aloittaja tahtooäidiks
  • Ensimmäinen viesti
tahtooäidiks
Tilanteeni on aika hankala.. Olen 20-vuotias ja haluaisin lasta todella paljon. Olen ollut kaksi kertaa raskaana.. Vuosi sitten sain tietää raskaudesta, kun keskenmeno yllätti.. Se oli aika shokki. Toisen kerran tulin kesällä raskaaksi, mutta raskaus ei ollut hyvänlaatuinen ja jouduin keskeyttämään sen lapsen kannalta terveydellisistä syistä.
Haluaisin edelleen lapsen, mutta en uskalla kuitenkaan ryhtyä tuumasta toimeen, sillä pelkään että taas tulee jotain, mikä seisauttaa tilanteen. Uskaltaisitteko te yrittää vielä tämmöisten kokemusten jälkeen?
 
moi!

Kyllä kannattaa yrittää, itse ainakin yrittäisin. En ole koskaan kokenut keskenmenoa, mutta voin kuvitella kuinka hirveää se on....
Olen kuullut monien naisten tarinoita kuinka he ovat keskenmenon jälkeen alkaneet heti yrittämään uutta, ja raskaus on mennyt loppuun asti hyvin....
:heart:
 
Olen myös 20 vuotias nyt puolivuotiaan terveen pojan äiti. Takana 5 keskenmenoa. Kun aloimme mieheni kanssa odottaa poikaamme kerroin hänelle peloistani ja mies oli sitä mieltä että jos menee kesken niin sitten vaan heti uudestaan yrittämään. Ei se kuitenkaan niin yksinkertaista ole! Itse olin sitä mieltä että haluan siinä tapauksessa odottaa koska en kestäisi heti perään taas uutta menetystä. Onneksi raskaus kuitenkin eteni pieniä ongelmia lukuunottamatta normaalisti loppuun saakka.

Kaikista vaikeinta oli ensimmäiset "kriittiset kuukaudet" kun yritti olla ajattelematta koko raskautta ettei stressaisi niin paljoa. Keksin itselleni jatkuvasti kaikenlaista tekemistä ja menoa ja pyrin muutenkin olemaan mahdollisimman normaalisti. Pelkäsin stressin aiheuttavan keskenmenon. Joten tiedän hyvin miltä susta tuntuu! Olen sitä mieltä että raskautta kannattaa lähteä yrittämään heti kun itsestään tuntuu oikealta ajalta. Pelko keskenmenosta ei kuitenkaan koskaan hälvene kokonaan pois, joten parempia aikoja on siinä mielessä turha alkaa odottelemaan! Kuuntele itseäsi/kroppaasi. Kun olet sitä mieltä että nyt jaksat taas mahdollisesti ne useat negatiiviset testit ja lopulta sen ihanan plussan ja siitä syntyy enemmän iloa raskaudesta kuin pelkoa keskenmenosta olet valmis yrittämään taas.
Onnea tulevalle yritykselle! :hug:
MinäVaan & Poika 09/04
 

Yhteistyössä