Jos on tulppa/ tukos jalassa,

  • Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
Cycadeen
Minä kävin näyttää lääkärissä heti, kun epäilin tulppaa jalassa (oli myös tosi kipee ja turpos vähän). Laittoi tiukan siteen ja hepariinia ja käski mennä omalle lääkärille jatkotoimenpiteitä varten (jonka tarkotus oli päättää riittääkö hepariini voide vai alotetaanko pistokset).. Jos vaan siltä tuntuu, niin lähde päivystykseen..
 
ap
Mä oon kerran käynyt jo lääkärissä, diagnoosi: pinnallinen laskimo tukos. CRP 22, sain v-pen mega kuurin joka loppuu huomenna. Jalka on todella turvonnut, oli jo tuolloin kun kävin lääkärissä. Höpisi vain et se tukos siirtyä(?) syvemmällä jolloin siitä tulee tulppa?!
Mietin vain kun tuo kipu on koventunut ja vaihtanut paikkaa, nousee polvea kohti, et uskallanko nukkua...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kerran käynyt jo lääkärissä, diagnoosi: pinnallinen laskimo tukos. CRP 22, sain v-pen mega kuurin joka loppuu huomenna. Jalka on todella turvonnut, oli jo tuolloin kun kävin lääkärissä. Höpisi vain et se tukos siirtyä(?) syvemmällä jolloin siitä tulee tulppa?!
Mietin vain kun tuo kipu on koventunut ja vaihtanut paikkaa, nousee polvea kohti, et uskallanko nukkua...
Siis tukos voi siirtyä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kerran käynyt jo lääkärissä, diagnoosi: pinnallinen laskimo tukos. CRP 22, sain v-pen mega kuurin joka loppuu huomenna. Jalka on todella turvonnut, oli jo tuolloin kun kävin lääkärissä. Höpisi vain et se tukos siirtyä(?) syvemmällä jolloin siitä tulee tulppa?!
Mietin vain kun tuo kipu on koventunut ja vaihtanut paikkaa, nousee polvea kohti, et uskallanko nukkua...
Menisin uudelleen päivystykseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuittistenHullunHuvit:
Ap...Onko jalka turvoksissa, kuumottava ja iho mahdollisesti punainen?
Kyllä, kaikki oireet sopii. Lisäksi pohkeesta on ruvennut lähtemään nahka. Ja sieltä iho on lähempänä violettia.
tuo violettisuus viittaa pahaan verenkiertohäiriöön. hops sinne päivystykseen. mielummin menisin inne näyttämään ja keromaan huolista kuin jäisin kotiin pelkäämään. Ei ne hoitsut sua kotio laita ennenku on tutkittu ja toi kuulostaa kyl tutkimuksen arvoselta
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuittistenHullunHuvit:
Ap...Onko jalka turvoksissa, kuumottava ja iho mahdollisesti punainen?
Kyllä, kaikki oireet sopii. Lisäksi pohkeesta on ruvennut lähtemään nahka. Ja sieltä iho on lähempänä violettia.
lähdepä heti käymään päivystyksessä. Sukulaisella oli pitemmä aikaa toinen jalka kipuillut ja tuvonnut ja kun vihdoin lähti päivystykseen, joutui samantien osastolle ja marevan kuurille puoleksi vuodeksi. Tuossa vaiheessa kun meni lääkärille ja ultrasivat, oli osa tukoksista kuulema jo ehtinyt hajota ja olivat matkalla ylöspäin.
Soita edes päivystykseen ja kerro tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuittistenHullunHuvit:
Ap...Onko jalka turvoksissa, kuumottava ja iho mahdollisesti punainen?
Kyllä, kaikki oireet sopii. Lisäksi pohkeesta on ruvennut lähtemään nahka. Ja sieltä iho on lähempänä violettia.
Sinuna kävisin näyttämässä päivystyksessä, että saisit mahdollisimman nopeasti uuden arvion ja oikean lääkityksen :hug: :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja labello:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuittistenHullunHuvit:
Ap...Onko jalka turvoksissa, kuumottava ja iho mahdollisesti punainen?
Kyllä, kaikki oireet sopii. Lisäksi pohkeesta on ruvennut lähtemään nahka. Ja sieltä iho on lähempänä violettia.
lähdepä heti käymään päivystyksessä. Sukulaisella oli pitemmä aikaa toinen jalka kipuillut ja tuvonnut ja kun vihdoin lähti päivystykseen, joutui samantien osastolle ja marevan kuurille puoleksi vuodeksi. Tuossa vaiheessa kun meni lääkärille ja ultrasivat, oli osa tukoksista kuulema jo ehtinyt hajota ja olivat matkalla ylöspäin.
Soita edes päivystykseen ja kerro tilanne.
Apua... Tämä on kestänyt jo jonkin aikaa, nyt joulun jälkeen pikku hiljaa pahentunut. Lääkäri kyllä puhui tuosta lääkkestä, mut ei varmaan mun imetyksen takia määrännyt vielä sitä.
Tuo penisiliini kuuri ei oo kylläkään pahemmin auttanut :(
 
jos jalkapöydässä, nilkassa ja polvessa ei tunnu pulssi niin on verenkiertohäiriö alaraajassa, eli sinuna lähtisin heti lähimpään ensiapuun tai päivystykseen *muoks* ja jos se tulppa on ehtiny hajota, niin päätepiste on aivot. sydämen tulpasta voi vielä selvitä hengissä mutta aivoveritulppa on jo vakavapi juttu. eli heti nyt matkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja labello:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HuittistenHullunHuvit:
Ap...Onko jalka turvoksissa, kuumottava ja iho mahdollisesti punainen?
Kyllä, kaikki oireet sopii. Lisäksi pohkeesta on ruvennut lähtemään nahka. Ja sieltä iho on lähempänä violettia.
lähdepä heti käymään päivystyksessä. Sukulaisella oli pitemmä aikaa toinen jalka kipuillut ja tuvonnut ja kun vihdoin lähti päivystykseen, joutui samantien osastolle ja marevan kuurille puoleksi vuodeksi. Tuossa vaiheessa kun meni lääkärille ja ultrasivat, oli osa tukoksista kuulema jo ehtinyt hajota ja olivat matkalla ylöspäin.
Soita edes päivystykseen ja kerro tilanne.
Apua... Tämä on kestänyt jo jonkin aikaa, nyt joulun jälkeen pikku hiljaa pahentunut. Lääkäri kyllä puhui tuosta lääkkestä, mut ei varmaan mun imetyksen takia määrännyt vielä sitä.
Tuo penisiliini kuuri ei oo kylläkään pahemmin auttanut :(
ihan todella kannattaa ottaa tuo vakavasti. Soita nyt sinne päivystykseen vaikka. Ja ennekun soitat ja kerrot tilanteen ja kuulet mitä ne sanoo,niin sinuna en ihan välttämättä hirveästi juoksentelisi ympäriinsä.. en nyt halua pelotella,mutta jos tilanne on paha ja osastolle joudut,niin luultavasti saat parinpäivän osalta kiellon lähteä sängystä muuallle kuin vessaan..
 
Mu
Mulla oli epäilys ja ambulanssikyyti terkkarista sairaalaan. Liikkuminen laittaa kuulemma tulpan liikkeelle. Tehtiin varjoainekuvaus ja oireet olikin jotain vaarattomapaa.

MENE JO! Tilaa ambulanssi!
 
ap
Nyt on soitettu. Jos en kivulta pärjää kotona, sitten sinne. Tukokset todetaan ultralla, ja niitä tehdään vain aamulla. Muuten aamulla tk:hin. Ei saa liikkua turhaan ja jalka pitää nostaa ylös.
Kysyi et onko lämpöä tai vilun tunnetta, vastasin et kylmä on mut luulin sen johtuvan flunssasta. Äsken mittasin (puhelun jälkeen), oli 37,3. Kysyi et onko hengitys vaikeuksia, ei ole mut sydän tuntuu "kummalta".

Pitää vissiin henkisesti valmistautua sairaalaan menoo ja imetyksen (kuopus 1v4kk) lopettamiseen :(
 
huolissaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on soitettu. Jos en kivulta pärjää kotona, sitten sinne. Tukokset todetaan ultralla, ja niitä tehdään vain aamulla. Muuten aamulla tk:hin. Ei saa liikkua turhaan ja jalka pitää nostaa ylös.
Kysyi et onko lämpöä tai vilun tunnetta, vastasin et kylmä on mut luulin sen johtuvan flunssasta. Äsken mittasin (puhelun jälkeen), oli 37,3. Kysyi et onko hengitys vaikeuksia, ei ole mut sydän tuntuu "kummalta".

Pitää vissiin henkisesti valmistautua sairaalaan menoo ja imetyksen (kuopus 1v4kk) lopettamiseen :(
Mikä on sairaala, jossa ei yöllä muka tutkita?! :eek:
Mä olisin jo mennyt.
Jos et mene, voi olla että joudut lopettamaan muutakin kuin imetyksen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on soitettu. Jos en kivulta pärjää kotona, sitten sinne. Tukokset todetaan ultralla, ja niitä tehdään vain aamulla. Muuten aamulla tk:hin. Ei saa liikkua turhaan ja jalka pitää nostaa ylös.
Kysyi et onko lämpöä tai vilun tunnetta, vastasin et kylmä on mut luulin sen johtuvan flunssasta. Äsken mittasin (puhelun jälkeen), oli 37,3. Kysyi et onko hengitys vaikeuksia, ei ole mut sydän tuntuu "kummalta".

Pitää vissiin henkisesti valmistautua sairaalaan menoo ja imetyksen (kuopus 1v4kk) lopettamiseen :(
Kyllä minä sinuna lähtisin sinne päivystykseen jo nyt vaikkakin ultrat tehdään vasta aamulla. 80 km on siinä vaiheessa pitkä matka jos tukos pääsee liikkeelle.
 

Yhteistyössä