joudumme myymään koiramme

  • Viestiketjun aloittaja brigitte
  • Ensimmäinen viesti
brigitte
kun se ei enää onnistu tuo yksin oleminen,on ihan kauhee eroahdistu.mies oli lähtenyt sekunniksi ja oli sil aikaa #&%?$!* kämpän täyteen ja kävellyt siellä ja pöydällä,pissii kokoajan sänkyy..ikävöi minua,olen nyt mummolassa lapsen kanssa.on kuulemma kokoajan ulissut ja inissyt,eikä ole hätää.. :ashamed: uja muut ovat ehdottaneet näyttelyhäkkiä,kuonokoppaa mutta en uskoa että s4e sitä ulostamista estää ja mies sanoi ettei ala sekarotuisen koiran takia maksamaan yli 100 e häkeistä ja muista kun ei tehoa kumminkaan..se on vaan niin ikävää..ikävä tulee varmasti koska muuten oli hyvä koira.sanoin miehelle että kun muutamme niin kyllä me aletaan kattelen sitä "oikeeta" KOIRAA meille,vaikka vastaan nyt onkin kaikkia koiria kun luulee että kaikki ovat samanlaisia.joten toivoton tapaus..kuinka monen kerran jälkeen tätä enää jaksaisikaan,tulla taloon jokia on ymäriinsä ku:sessa ja pa:skassa ja revitty joka paikka puhki.maalle hän kuuluu hyvään perheeseen jossa saa juosta vapaana,ehkä koirakaverin kera,siis koiramme joka on vasta 6kk..kirjoitin tänne aiemmin tuosta yksin olemisesta ja nyt on pätös kutakuinkin tehty.Tämmöstä. kuinka kauan muut ovat odttaneet ennenkuin pystytte taas ottamaan uuden koiran elämäänne?(jos olette siis joutuneet syystä tai toisesta luopumaan) :snotty:
 
Rehellisesti sanottuna minä en ottas tuossa tapauksessa uutta koiraa ollenkaan, jos ei ole nykyisen kanssa valmis näkemään yhtän vaivaa. Mitä jos uusikin koira kärsii eroahdistuksesta? Pannaanko sekin kiertoon ja otetaan taas uusi koekappale?

Miten koira on opetettu olemaan yksin? Ootteko kokeilleet DAP:a?
 
meillä kun koiralle muuttojen yhteydessä on tullu ero ahdistus se ei enään pärjää yksin siispä sitä ei pidetä yksin, koira otetaan mukaan ja jos on paikka ettei koiraa voi ottaa mukaan niin se viedään hoitoon.... tosin meidän koiralla ikää on 6v, ettei enään kyseessä ole mikään pentu. olen myös tuota vastaan että ottaisitte uuden koiran kun "vanhan" kanssa ei pärjää.... se on väärin koiraa kohtaa!!! onhan se talo täynnä pa:skaa ja ku:sta sen pannunkin jäljiltä jonkin aikaa!!!!!
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 13:43 JaneDoe kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna minä en ottas tuossa tapauksessa uutta koiraa ollenkaan, jos ei ole nykyisen kanssa valmis näkemään yhtän vaivaa. Mitä jos uusikin koira kärsii eroahdistuksesta? Pannaanko sekin kiertoon ja otetaan taas uusi koekappale?

Miten koira on opetettu olemaan yksin? Ootteko kokeilleet DAP:a?

no siis tuskin tuollaista samanlaista voi osua kohdalle :attn: on opetettu olemaan niin että annetaan puruleluja,luita syötäväksi ja sanotaan että nyt mennään että odottaa.. mikä on DAP? melkein joka asiassa on ongelmaa..siinäkin et aina kun tulee vierait tai vaikka näkis mut pitkästä aikaa ja heti kun kosken ,ku.see alleen.ei voi ottaa kylään minnekkään kun riehuu ja pissii ihmisten matoille ja lattioille..se vaan on niin mahoton tapaus.emme todellakaan ota koiraa jota laitetaan kiertoon.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 13:49 rinsessa81 kirjoitti:
meillä kun koiralle muuttojen yhteydessä on tullu ero ahdistus se ei enään pärjää yksin siispä sitä ei pidetä yksin, koira otetaan mukaan ja jos on paikka ettei koiraa voi ottaa mukaan niin se viedään hoitoon.... tosin meidän koiralla ikää on 6v, ettei enään kyseessä ole mikään pentu. olen myös tuota vastaan että ottaisitte uuden koiran kun "vanhan" kanssa ei pärjää.... se on väärin koiraa kohtaa!!! onhan se talo täynnä pa:skaa ja ku:sta sen pannunkin jäljiltä jonkin aikaa!!!!!
kyllähän minä nyt sen tiedän.siedinhän minä tämänkin pissailut ja kakkailut kun oli vauva,mutta NYT on jo sisäsiisti,tekee vaan pissaa/kakkaa kun on hädissään yms..se tuhoaa koko talon.ja tulisi vamasti hulluksi siinä häkissä ja kuonokopassa ja mikä estäis kusemasta/#&%?$!* siinä kun talsii muutenkin sen kakan päällä kokoajan kotonakin..ja jos ei onnistu niin ei onnistu.koira kuuluu maalle,missä on kasvanutkin.ja ihan tiedoksi vaan,sen sisko on samanlainen ja asuu maalla koirakaverin kanssa kuitenkin..että meillä ei ole varaa/aikaa hankkia koirakaveria(silloin olisi varmasti rauhoittunut kun on joku).me otetaan meille sopiva koira ja sellainen varmasti löytyy.
Sitäpaitsi on alkanut puremaan aian kiinniotettaessa(jos riehuu) joten voi vaikka joskus käydä lapseenkin kiinni jos jotain sattuu..vaikka kestää kyllä sen että poika hyppii päällä ja leikkii.älkää te puuttuko kun ette tiedä tapausta.meillä ei hoitajia nuin vain löydy koiralle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 14:34 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 13:43 JaneDoe kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna minä en ottas tuossa tapauksessa uutta koiraa ollenkaan, jos ei ole nykyisen kanssa valmis näkemään yhtän vaivaa. Mitä jos uusikin koira kärsii eroahdistuksesta? Pannaanko sekin kiertoon ja otetaan taas uusi koekappale?

Miten koira on opetettu olemaan yksin? Ootteko kokeilleet DAP:a?

no siis tuskin tuollaista samanlaista voi osua kohdalle :attn: on opetettu olemaan niin että annetaan puruleluja,luita syötäväksi ja sanotaan että nyt mennään että odottaa.. mikä on DAP? melkein joka asiassa on ongelmaa..siinäkin et aina kun tulee vierait tai vaikka näkis mut pitkästä aikaa ja heti kun kosken ,ku.see alleen.ei voi ottaa kylään minnekkään kun riehuu ja pissii ihmisten matoille ja lattioille..se vaan on niin mahoton tapaus.emme todellakaan ota koiraa jota laitetaan kiertoon.
Tässä tietoa DAP:sta. Se on auttanut monia eroahdistuksesta kärsiviä koiria =) http://www.vetcare.fi/index.php?id=82

Puruluiden jättäminen ei ole koiran opettamista yksin oloon, eikä koira ymmärrä jos sille sanotaan, että me mennään nyt. Yksinolon opetus aloitetaan, niin että menet sekunniksi oven taakse ja tulet takaisin. Aikaa pidennetään vähitellen pikkuhiljaa. Kun teidän koiralla on noinkin paha eroahdistus, niin kannatta aluksi tehdä niin, että käsket koiran istumaan käännät sille selkäsi sekunniksi ja palkkaat heti. Tuosta etenet niin, että käyt vain nurkan takana ja palaat palkkaamaan koiran.

Minun ehdotus olisi, että hommaatte tuon DAP:n ja aloitat alusta tuon yksinolon opettamisen. Samoin kannattaa kiinnittää huomiota johtajuusasetelmaan. Ennen yksin jättämistä koiran kanssa kannattaa tehdä jotain mikä väsyttää sen pääkoppaa; esim. makkarajälkeä, makupalojen etsimistä tai tottistreeniä vaikka 20min.

Ja mikäli koiralla on pidätysongelmia, eli ns. ilopissit pääsee kun tulet kotiin, niin siihen on saatavana apua eläinlääkäriltä.

Mikäli päätätte pitää koiran, niin teillä on paljon töitä edessä, mutta uskon kyllä että se palkitsee sitten kun työ on tehty =)
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 15:01 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 14:34 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 13:43 JaneDoe kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna minä en ottas tuossa tapauksessa uutta koiraa ollenkaan, jos ei ole nykyisen kanssa valmis näkemään yhtän vaivaa. Mitä jos uusikin koira kärsii eroahdistuksesta? Pannaanko sekin kiertoon ja otetaan taas uusi koekappale?

Miten koira on opetettu olemaan yksin? Ootteko kokeilleet DAP:a?

no siis tuskin tuollaista samanlaista voi osua kohdalle :attn: on opetettu olemaan niin että annetaan puruleluja,luita syötäväksi ja sanotaan että nyt mennään että odottaa.. mikä on DAP? melkein joka asiassa on ongelmaa..siinäkin et aina kun tulee vierait tai vaikka näkis mut pitkästä aikaa ja heti kun kosken ,ku.see alleen.ei voi ottaa kylään minnekkään kun riehuu ja pissii ihmisten matoille ja lattioille..se vaan on niin mahoton tapaus.emme todellakaan ota koiraa jota laitetaan kiertoon.
Tässä tietoa DAP:sta. Se on auttanut monia eroahdistuksesta kärsiviä koiria =) http://www.vetcare.fi/index.php?id=82

Puruluiden jättäminen ei ole koiran opettamista yksin oloon, eikä koira ymmärrä jos sille sanotaan, että me mennään nyt. Yksinolon opetus aloitetaan, niin että menet sekunniksi oven taakse ja tulet takaisin. Aikaa pidennetään vähitellen pikkuhiljaa. Kun teidän koiralla on noinkin paha eroahdistus, niin kannatta aluksi tehdä niin, että käsket koiran istumaan käännät sille selkäsi sekunniksi ja palkkaat heti. Tuosta etenet niin, että käyt vain nurkan takana ja palaat palkkaamaan koiran.

Minun ehdotus olisi, että hommaatte tuon DAP:n ja aloitat alusta tuon yksinolon opettamisen. Samoin kannattaa kiinnittää huomiota johtajuusasetelmaan. Ennen yksin jättämistä koiran kanssa kannattaa tehdä jotain mikä väsyttää sen pääkoppaa; esim. makkarajälkeä, makupalojen etsimistä tai tottistreeniä vaikka 20min.

Ja mikäli koiralla on pidätysongelmia, eli ns. ilopissit pääsee kun tulet kotiin, niin siihen on saatavana apua eläinlääkäriltä.

Mikäli päätätte pitää koiran, niin teillä on paljon töitä edessä, mutta uskon kyllä että se palkitsee sitten kun työ on tehty =)

mistä tuota lääkettä saa?maksaako paljon?en oikein ymmrätnyt saako ilamn reseptiä :( olemme kyllä alussa opettaneet sen juuri niin ett ensin 5min sitten 10 jne..oli silloin vasta 2-3kk ja nukku aina eteisessä eikä välittänyt siitä sen koommin..nyt vaan eri juttu.vois kokeilla tuota uudestaan mutta saattaa olla että sen 5 minuutin aikanakin tekee pissat. :eek: ja viel muutto edessä ettei taas tulisi samaa ongelmaa....en sitten tiedä.
 
[/quote]
me otetaan meille sopiva koira ja sellainen varmasti löytyy.
[/quote]

Kannattaa tarkasti miettiä ja ottaa selvää mikä ROTU teille sopisi. Mutta te ette tule saamaan valmiiksi teille sopivaa koiraa jos ette ole valmis tekemään (paljon) töitä sen eteen, ihan pennusta alkaen. Koulutus, johtajuus, palkkaus yms. Koira OPETEAAN perheelle sopivaksi, ei niin että koira syntyy teille "valmiina pakettina" jonka vain sitten otatte kotiin ja kaikki sujuu hyvin. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
 
brigitte
\me otetaan meille sopiva koira ja sellainen varmasti löytyy.
[/quote]

Kannattaa tarkasti miettiä ja ottaa selvää mikä ROTU teille sopisi. Mutta te ette tule saamaan valmiiksi teille sopivaa koiraa jos ette ole valmis tekemään (paljon) töitä sen eteen, ihan pennusta alkaen. Koulutus, johtajuus, palkkaus yms. Koira OPETEAAN perheelle sopivaksi, ei niin että koira syntyy teille "valmiina pakettina" jonka vain sitten otatte kotiin ja kaikki sujuu hyvin. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

[/quote]
no tottakai.tietysti koulutan sen jne..niinhän olen yrittänyt tämänkin kanssa.ei kaikki vaan mene niinkuin pitäisi.mutta tämän kanssa on jo melkein joka asiassa joku ongelma.kun ei voi nukkuakkaan rauhassa kun koira sählää sängyn alla..vaikka monethan niin tekevät mutta kuitenkin.ei suostu nukkumaan sohvan alla suuttumatta ja ulostamatta monta löröä lattialle :/
 
hei
Koiranne on vasta kuitenkin 6kk, joten sehän on vielä pentu.
Meidän koira jatkoi vuoden ikään asti sisälle p.....mista aina kun suljimme oven ja ilopissat tuli toiseen juoksuun asti. Välillä vieläkin, varsinkin jos mies rapsuttaa. Olihan se ilkeetä tulla kotiin vaikka vain 5 min reissulta kun tiesi että kotona on jotain haisevaa vastassa. Mutta tämä meni ohi ajallaan ja nyt ei ole muuta ongelmaa kuin älytön huomionkipeys. Ottaakaa koira aina mukaan kun mahdollista, ne ilopissat luulisi vähentyvän myös teidän koiralla kun pääsee mukaan ja saa sitä rapsutusta. Nyt on vielä helppo kun on kesä niin ei kukaan jäädy jos tulee ulos vähän silittämään, niin sisällä menee varmasti paljon paremmin.
 
siis ihan ensiksikkin miksi ottaa koira?

se nyt on ihan sanan selvä juttu, että jos pentu tottu olemaan sinun kanssa päivisin nin varmasti tulee eroahdistus, ja samanlailla se tulee myös seuraavalle koiralle (ON SE PUHDASROTUINEN TAI EI)!!!!!

S e on pentu 6 kuukautta, ja tuossa iässä pennut varmasti hyppii vieraiden päälle, kuolaa, näykkii ja jopa pissii allensa.

ette ole valmis maksamaan sekarotuiselle häkkiä, mutta olette valmis ostamaan kalliimman puhdasrotuisen, jolla varmasti tulee aika lailla samoja ongelmia
ja saatta taas miettiä mitä teette? HALOO!

en tiedä missä asutta, mutta jos asutta luhti/kerrostalossa, niin kannattaisi ottaa huomioon että koiralle ei riitä se että sitä käytetään vaan nurmikolla pissalla ja takas sisään. se tarvii aktiviteettejä ja edes jossakin oloa, missä voi olla irrallaan, eikä koko ajan kiinni.
se on ihan varma, et jos koiran kanssa ei harrasteta, siis anneta leikkiä ja kuluttaa virtaansa, niin se on varma nakki et se on ihan vouhkona kun vieraita tulee.

tuolta aikaisemmin luin, että koirasi pelkää sinua. onko se oikein, että koiran täytyy pelätä omistajaansa??
jos todellakin näin on, niin ei todellakaan kannattaisi ottaa mitään eläintä.

miksi ette ota koiralle kaveria? ehkä hän kaipaa sellaista.

en tiedä oonko surullinen vai mitä, koirasi puolesta, mutta pistää vihastuttamaan tämmöiset jutut, kuinka otetaan koira ja heti ongelmien takia myydään.

se on eriasia, jos koirasi olisi vihainen, mutta nuo on ihan pennun vinkeitä ja ei ne siitä katoa jos et itse tee mitään. ja toiseksikkin yksikään ihminen ei osta koiraa, joka pelkää omistajaansa ja jolla on tuollaisia hoidattomia ongelmia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 12:02 mä kirjoitti:
siis ihan ensiksikkin miksi ottaa koira?

se nyt on ihan sanan selvä juttu, että jos pentu tottu olemaan sinun kanssa päivisin nin varmasti tulee eroahdistus, ja samanlailla se tulee myös seuraavalle koiralle (ON SE PUHDASROTUINEN TAI EI)!!!!!

S e on pentu 6 kuukautta, ja tuossa iässä pennut varmasti hyppii vieraiden päälle, kuolaa, näykkii ja jopa pissii allensa.

ette ole valmis maksamaan sekarotuiselle häkkiä, mutta olette valmis ostamaan kalliimman puhdasrotuisen, jolla varmasti tulee aika lailla samoja ongelmia
ja saatta taas miettiä mitä teette? HALOO!

en tiedä missä asutta, mutta jos asutta luhti/kerrostalossa, niin kannattaisi ottaa huomioon että koiralle ei riitä se että sitä käytetään vaan nurmikolla pissalla ja takas sisään. se tarvii aktiviteettejä ja edes jossakin oloa, missä voi olla irrallaan, eikä koko ajan kiinni.
se on ihan varma, et jos koiran kanssa ei harrasteta, siis anneta leikkiä ja kuluttaa virtaansa, niin se on varma nakki et se on ihan vouhkona kun vieraita tulee.

tuolta aikaisemmin luin, että koirasi pelkää sinua. onko se oikein, että koiran täytyy pelätä omistajaansa??
jos todellakin näin on, niin ei todellakaan kannattaisi ottaa mitään eläintä.

miksi ette ota koiralle kaveria? ehkä hän kaipaa sellaista.

en tiedä oonko surullinen vai mitä, koirasi puolesta, mutta pistää vihastuttamaan tämmöiset jutut, kuinka otetaan koira ja heti ongelmien takia myydään.

se on eriasia, jos koirasi olisi vihainen, mutta nuo on ihan pennun vinkeitä ja ei ne siitä katoa jos et itse tee mitään. ja toiseksikkin yksikään ihminen ei osta koiraa, joka pelkää omistajaansa ja jolla on tuollaisia hoidattomia ongelmia!
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...

Lue ensin koirankoulutusoppaita, juttele kokeneempien koiraihmisten kanssa, ota selvää missä paikkakunnallasi järjestetään tokoa jne, ennen kuin hankit "ongelmakoiran" tilalle toisen.

Ja jos ei ole varaa laittaa noin 100 euroa koiran häkkiin, niin miten on sitten varaa hoitaa koiraa esim. sairauden sattuessa...?!
 
Niin ja yleensä koirilla on se pahin tuhoamisikä just tuossa ½-1 vuoden iässä. Varsinkin jos koiralla ei ole tarpeeksi tekemistä ja virikkeitä, niin taatusti syntyy tuhoa. Ja tekemiseksi ei riitä se, että koiran eteen heitetään kasa leluja ja luita, vaan koiran kanssa pitää oikeasti tehdä jotain. Liikuntaa ja aivojumppaa kun on riittävästi niin arki sujuu paljon paremmin =)
 
brigitte
ensinnäkään sinulla ei ole hajuakaan miten opetamme koiraa.se kyllä tottelee sopivalla kurilla(siis pelkää tarkoittaa sitä että kunnioittaa,ilmeisesti kirjoitin väärin) mutta jollain tavalla siis pelkää,ei mitenkään hysteerisesti että nyt se hakkaa mut,koska se ei ole sellaista kurittamista enää..ja tiedoksi vaan tämän pennun kanssa on lähes tulkoon joka asiassa ongelmia,osan olen täälläkin vaan kertonut.ja monet ovat sitä mieltä että se on niin hankala tapaus ettemme enää voi asialle mitään.siis joka ASIASSA.vaikka nyt olen kouluttanut sen hakemaan keppiä,ja eilen opetin maate.ja minua se uskoo,ei pelkää. ja sen takia emme halua ostaa kalliita apuvälineitä jos ei toimikkaan..ja mies saattaa olla asiaa vastaan,mikä minä sille voin.ei kaikki koirat ole samanlaisia ja tiedän että on opettelemista sisäsiistiksi niin ok..mutta kun tämä koira tekee eri syistä #&%?$!* ja kusiaan lattialle kuin hädästä.tuskin jaksan enää selittää tätä.teille. :\|
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 13:18 Sartzu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 12:02 mä kirjoitti:
siis ihan ensiksikkin miksi ottaa koira?

se nyt on ihan sanan selvä juttu, että jos pentu tottu olemaan sinun kanssa päivisin nin varmasti tulee eroahdistus, ja samanlailla se tulee myös seuraavalle koiralle (ON SE PUHDASROTUINEN TAI EI)!!!!!

S e on pentu 6 kuukautta, ja tuossa iässä pennut varmasti hyppii vieraiden päälle, kuolaa, näykkii ja jopa pissii allensa.

ette ole valmis maksamaan sekarotuiselle häkkiä, mutta olette valmis ostamaan kalliimman puhdasrotuisen, jolla varmasti tulee aika lailla samoja ongelmia
ja saatta taas miettiä mitä teette? HALOO!

en tiedä missä asutta, mutta jos asutta luhti/kerrostalossa, niin kannattaisi ottaa huomioon että koiralle ei riitä se että sitä käytetään vaan nurmikolla pissalla ja takas sisään. se tarvii aktiviteettejä ja edes jossakin oloa, missä voi olla irrallaan, eikä koko ajan kiinni.
se on ihan varma, et jos koiran kanssa ei harrasteta, siis anneta leikkiä ja kuluttaa virtaansa, niin se on varma nakki et se on ihan vouhkona kun vieraita tulee.

tuolta aikaisemmin luin, että koirasi pelkää sinua. onko se oikein, että koiran täytyy pelätä omistajaansa??
jos todellakin näin on, niin ei todellakaan kannattaisi ottaa mitään eläintä.

miksi ette ota koiralle kaveria? ehkä hän kaipaa sellaista.

en tiedä oonko surullinen vai mitä, koirasi puolesta, mutta pistää vihastuttamaan tämmöiset jutut, kuinka otetaan koira ja heti ongelmien takia myydään.

se on eriasia, jos koirasi olisi vihainen, mutta nuo on ihan pennun vinkeitä ja ei ne siitä katoa jos et itse tee mitään. ja toiseksikkin yksikään ihminen ei osta koiraa, joka pelkää omistajaansa ja jolla on tuollaisia hoidattomia ongelmia!
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...

Lue ensin koirankoulutusoppaita, juttele kokeneempien koiraihmisten kanssa, ota selvää missä paikkakunnallasi järjestetään tokoa jne, ennen kuin hankit "ongelmakoiran" tilalle toisen.

Ja jos ei ole varaa laittaa noin 100 euroa koiran häkkiin, niin miten on sitten varaa hoitaa koiraa esim. sairauden sattuessa...?!
tottakai silloin onkin..mutta tämän kanssa vaan menee ajan myötä pahemmaksi,ja joudumme myymään koiran koska ei meillä sitä hajustettakaan(vai mikä se juttu nyt olikaan) myydä täällä apteekissa ja maksaa 50e..ajattelin vaan että sitten kun olemma muuttaneet ja muuta aiomme pitää demin jos on asettunut.kuinak monet ihmiset myyvätkään pelkän muuton takia.. :headwall: aika monet..ja nyt kun ongelmia on ilmennyt lisää eikä ole aikaa opettaa täällä paikkakunnalla niin tuskin sitten rahtaamme sitä eri kaupunkiin kun tulee hulluksi sisälläkin. seuraava koira(jos sitä nyt heti edes otetaan) opetetaan samalla tavalla sisäsiistiksi.kyllä minä sen tiedän..ja rotukoiran minä alunperin halusinkin.mutta joo rakastan kaikkia koiria..ja nyt meen ihan sekaisin näistä viesteistä :headwall: :headwall: :/
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 15:07 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 13:18 Sartzu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 12:02 mä kirjoitti:
siis ihan ensiksikkin miksi ottaa koira?

se nyt on ihan sanan selvä juttu, että jos pentu tottu olemaan sinun kanssa päivisin nin varmasti tulee eroahdistus, ja samanlailla se tulee myös seuraavalle koiralle (ON SE PUHDASROTUINEN TAI EI)!!!!!

S e on pentu 6 kuukautta, ja tuossa iässä pennut varmasti hyppii vieraiden päälle, kuolaa, näykkii ja jopa pissii allensa.

ette ole valmis maksamaan sekarotuiselle häkkiä, mutta olette valmis ostamaan kalliimman puhdasrotuisen, jolla varmasti tulee aika lailla samoja ongelmia
ja saatta taas miettiä mitä teette? HALOO!

en tiedä missä asutta, mutta jos asutta luhti/kerrostalossa, niin kannattaisi ottaa huomioon että koiralle ei riitä se että sitä käytetään vaan nurmikolla pissalla ja takas sisään. se tarvii aktiviteettejä ja edes jossakin oloa, missä voi olla irrallaan, eikä koko ajan kiinni.
se on ihan varma, et jos koiran kanssa ei harrasteta, siis anneta leikkiä ja kuluttaa virtaansa, niin se on varma nakki et se on ihan vouhkona kun vieraita tulee.

tuolta aikaisemmin luin, että koirasi pelkää sinua. onko se oikein, että koiran täytyy pelätä omistajaansa??
jos todellakin näin on, niin ei todellakaan kannattaisi ottaa mitään eläintä.

miksi ette ota koiralle kaveria? ehkä hän kaipaa sellaista.

en tiedä oonko surullinen vai mitä, koirasi puolesta, mutta pistää vihastuttamaan tämmöiset jutut, kuinka otetaan koira ja heti ongelmien takia myydään.

se on eriasia, jos koirasi olisi vihainen, mutta nuo on ihan pennun vinkeitä ja ei ne siitä katoa jos et itse tee mitään. ja toiseksikkin yksikään ihminen ei osta koiraa, joka pelkää omistajaansa ja jolla on tuollaisia hoidattomia ongelmia!
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...

Lue ensin koirankoulutusoppaita, juttele kokeneempien koiraihmisten kanssa, ota selvää missä paikkakunnallasi järjestetään tokoa jne, ennen kuin hankit "ongelmakoiran" tilalle toisen.

Ja jos ei ole varaa laittaa noin 100 euroa koiran häkkiin, niin miten on sitten varaa hoitaa koiraa esim. sairauden sattuessa...?!
tottakai silloin onkin..mutta tämän kanssa vaan menee ajan myötä pahemmaksi,ja joudumme myymään koiran koska ei meillä sitä hajustettakaan(vai mikä se juttu nyt olikaan) myydä täällä apteekissa ja maksaa 50e..ajattelin vaan että sitten kun olemma muuttaneet ja muuta aiomme pitää koiran jos on asettunut.kuinka monet ihmiset myyvätkään pelkän muuton takia.. :headwall: aika monet..ja nyt kun ongelmia on ilmennyt lisää eikä ole aikaa opettaa täällä paikkakunnalla niin tuskin sitten rahtaamme sitä eri kaupunkiin kun tulee hulluksi sisälläkin. seuraava koira(jos sitä nyt heti edes otetaan) opetetaan samalla tavalla sisäsiistiksi.kyllä minä sen tiedän..ja rotukoiran minä alunperin halusinkin.mutta joo rakastan kaikkia koiria..ja nyt meen ihan sekaisin näistä viesteistä :headwall: :headwall: :/
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 13:38 JaneDoe kirjoitti:
Niin ja yleensä koirilla on se pahin tuhoamisikä just tuossa ½-1 vuoden iässä. Varsinkin jos koiralla ei ole tarpeeksi tekemistä ja virikkeitä, niin taatusti syntyy tuhoa. Ja tekemiseksi ei riitä se, että koiran eteen heitetään kasa leluja ja luita, vaan koiran kanssa pitää oikeasti tehdä jotain. Liikuntaa ja aivojumppaa kun on riittävästi niin arki sujuu paljon paremmin =)
sen kanssa harrastetaankin erittäin paljon liikuntaa ja saa juosta vapaana tottakai.en minä sitä sanonut.ihmisillä nyt vaan on eri syitä ottaa koira ja myydä koira.tiedän paljon heppoisempiakin syitä.enkä ikinä koiraa leluksi otakkaan.ja kuitenkin kun on lapsiperhe kyseessä ja koira on aiheuttanut näin paljon stressiä ja monet tuttumme ovatkin sanoneet että ei vät tiedä noin hullua koiraa toista.tai vaikeaa. :\| että eipä siinä.kivoja kannustajia täälläkin..jos ei meidän opetukset koiralle riitä niin parempi kai se myydä on kuin tappaa :headwall: :attn: :( enkä kyllä sitä tekisikään ja ehdin sitäpaitsi kiintyä niin paljon koiraan etä varmasti tulevaisuudessa täytyy pitää yhteyttä tuleviin omistajiin maalta tai ok talossa jonne voi mennä..tarkat kriteerit tämänkin suhteen :eek:
 
outo
Viekää nyt hyvänen aika eroahdistuksesta kärsivä koira ennemmin piikille, kuin myytte uuteen paikkaan. Ja kuka yleensä ostaa koiran, joka ei osaa olla yksin, vaan pas.koo joka paikkaan. Mä en huolisi ilmaiseksikaan. Sitäpaitsi maallakaan ei saa koirat juoksennella irti ja vapaana, sama kiinnipito laki on sielläkin voimassa!
Ja uutta koiraa en todellakaan suosittele hankkimaan, jos ensimmäinenkin pitää hävittää jo pentuna.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 15:19 outo kirjoitti:
Viekää nyt hyvänen aika eroahdistuksesta kärsivä koira ennemmin piikille, kuin myytte uuteen paikkaan. Ja kuka yleensä ostaa koiran, joka ei osaa olla yksin, vaan pas.koo joka paikkaan. Mä en huolisi ilmaiseksikaan. Sitäpaitsi maallakaan ei saa koirat juoksennella irti ja vapaana, sama kiinnipito laki on sielläkin voimassa!
Ja uutta koiraa en todellakaan suosittele hankkimaan, jos ensimmäinenkin pitää hävittää jo pentuna.
blaa blaa blaa.hanki elämä!!!
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 17:14 vieras kirjoitti:
ottakaa yhteyttä johki koirankouluttajaan.

minä koulutan mieluummin koiraani itse,kun ei ole aikaa sellaisia hankkia tähän hätään..yritämme viel jotain keinoa...mutta JOS NÄYTTÄÄ mahdottomalta niin soro noo- :ashamed:
 
Meillä oli sekarotuinen jolla elinikäinen lääkitys(jouduttiin lopettamaan kun eivät lääkkeet enää auttaneet)
Sydämenpysähdys oli kertaalleen lähellä ja joutui tiputukseen.
Ensimmäisenä vuotena ei ilmennyt vielä mitään mutta seuraavana alkoi.
Kaikkiaan lääkärissä käynteihin ja lääkkeisiin upposi vuoden aikana yli 500e ja oli minusta pieni hinta rakkaasta koirasta.
Siitä eteenpäin maksoi lääkkeet 16e/kk.

Miten eroaa sekarotuisesta maksaminen rotukoiraan verrattuna?
Pienistä summista teillä olisi vielä kyse ja pentukoira.
Rahaa koiraan menee riippumatta onko rotukoira tahi sekarotuinen.
En ymmärrä miksi pitää ottaa toinen,entäs jos siihen joudutte laittamaan rahaa jostain syystä?
Laitatte pois taas?
 
KARVAKORVA
Tunnut olevan aika tietämätön näissä koira asioista. 6 kk on todellakin pentu, jonka käytöstä täytyy ihmisen johdonmukaisesti ohjata haluttuun suuntaan. Jos sinulla ei ole nytkään aikaa, eikä varmasti taitojakaan niin miksi hankkisit toisen koiran myöhemmin. Pennulle on varmasti parempi päästä kunnollisen omistajan luo, joka ymmärtää oikeasti koirien käytöstä ja tarpeet.

 
tosta asiasta ihan samaa mieltä että koira 6kk on vielä täys pentu. se saattaa jo iän myötä rauhottua. ja toiseks jos sä sanot, että mieluummin koulutat koirasi ite, niin siinä vaiheessa kuitenkin kun omat taidot ei riitä, kannattaa varmaan pyytää apuja kokeneemmilta.
sinuna nyt ihan menisin jonki koirankouluttajan juttusille ja pyytäsin apuja, ja tosissaan tekisin hommia sen koiran kanssa. sit jos ei auta vieläkään, ni miettisin uudelleen tota pois antamista. ja myöskin oottasin et koira kerkeis ees vähän kasvaa aikuiseks. ottaen huomioon et moni tuon ikänen koira ei ole ees vielä sisäsiisti muutenkaan.

ja tosiaan jos ette raaski 50 e laittaa lääkkeeseen, tai muutenkaan laittaa yhtään rahaa siihen koiran hoitoon. älkää ottako toista koiraa. mistäpä voit tietää etukäteen, jos koirasi sairastuu tai jotain. saattaa mennä suuretkin summat eläinlääkäriin ja lääkkeisiin. ja jos ei ole niitä valmis maksamaan. ei pidä ottaa koiraa.

ja tosiaan juttele sellaisen ihmisen kanssa kenelle tuo koiran eroahdistus on tuttua, joka sitten osaa neuvoa.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 20:43 Micosa kirjoitti:
Meillä oli sekarotuinen jolla elinikäinen lääkitys(jouduttiin lopettamaan kun eivät lääkkeet enää auttaneet)
Sydämenpysähdys oli kertaalleen lähellä ja joutui tiputukseen.
Ensimmäisenä vuotena ei ilmennyt vielä mitään mutta seuraavana alkoi.
Kaikkiaan lääkärissä käynteihin ja lääkkeisiin upposi vuoden aikana yli 500e ja oli minusta pieni hinta rakkaasta koirasta.
Siitä eteenpäin maksoi lääkkeet 16e/kk.

Miten eroaa sekarotuisesta maksaminen rotukoiraan verrattuna?
Pienistä summista teillä olisi vielä kyse ja pentukoira.
Rahaa koiraan menee riippumatta onko rotukoira tahi sekarotuinen.
En ymmärrä miksi pitää ottaa toinen,entäs jos siihen joudutte laittamaan rahaa jostain syystä?
Laitatte pois taas?

ei vaan siitä joutuu kuitenkin maksamaan ja tietysti myös haluan auttaa jos on hätä ja pitää ostaa lääkkeitä..mutta tämä nyt on eri asia..ja en halua ottaa riskiä että taas seuraavan kämpän saa siivota kokoajan..siis ihan eri asia pennun kanssa mutta tämä on jo oppinut siäsiistiksi..edelleen..ja päätimme todellakin myydä koiran koska stresaa minua ja miestä jatkuvalla syötöllä...
 

Yhteistyössä