joudumme myymään koiramme

  • Viestiketjun aloittaja brigitte
  • Ensimmäinen viesti
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 21:09 KARVAKORVA kirjoitti:
Tunnut olevan aika tietämätön näissä koira asioista. 6 kk on todellakin pentu, jonka käytöstä täytyy ihmisen johdonmukaisesti ohjata haluttuun suuntaan. Jos sinulla ei ole nytkään aikaa, eikä varmasti taitojakaan niin miksi hankkisit toisen koiran myöhemmin. Pennulle on varmasti parempi päästä kunnollisen omistajan luo, joka ymmärtää oikeasti koirien käytöstä ja tarpeet.
kyllä minä kuule tiedän koirista ihan kaiken.olen koko ikäni niitä hoitanut.tämä on tämä aj eri asia.per.ke.le kun ei mene kaaliin.. :headwall:
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:19 annuli kirjoitti:
tosta asiasta ihan samaa mieltä että koira 6kk on vielä täys pentu. se saattaa jo iän myötä rauhottua. ja toiseks jos sä sanot, että mieluummin koulutat koirasi ite, niin siinä vaiheessa kuitenkin kun omat taidot ei riitä, kannattaa varmaan pyytää apuja kokeneemmilta.
sinuna nyt ihan menisin jonki koirankouluttajan juttusille ja pyytäsin apuja, ja tosissaan tekisin hommia sen koiran kanssa. sit jos ei auta vieläkään, ni miettisin uudelleen tota pois antamista. ja myöskin oottasin et koira kerkeis ees vähän kasvaa aikuiseks. ottaen huomioon et moni tuon ikänen koira ei ole ees vielä sisäsiisti muutenkaan.

ja tosiaan jos ette raaski 50 e laittaa lääkkeeseen, tai muutenkaan laittaa yhtään rahaa siihen koiran hoitoon. älkää ottako toista koiraa. mistäpä voit tietää etukäteen, jos koirasi sairastuu tai jotain. saattaa mennä suuretkin summat eläinlääkäriin ja lääkkeisiin. ja jos ei ole niitä valmis maksamaan. ei pidä ottaa koiraa.

ja tosiaan juttele sellaisen ihmisen kanssa kenelle tuo koiran eroahdistus on tuttua, joka sitten osaa neuvoa.
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:51 brigitte kirjoitti:
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
Minkä ikäisenä koira on tullut teille? Kyllä tuon ikäisen pennun pitäisi sopeutua ihan hyvin kerrostaloon.

Mulla ei ole tarkoitus olla ilkeä, eikä jankuttaa, mutta silti kuulostaa, että tuon koiran kohdalla on tehty jotain väärin :/ Tottahan kaikki pennut ovat kurittomia, mutta jos kasvatus ja johtajuusasiat on kunnossa, niin kyllä pennun saa kuriin. Toiset vaan teettää enemmän töitä kuin toiset.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:09 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:51 brigitte kirjoitti:
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
Minkä ikäisenä koira on tullut teille? Kyllä tuon ikäisen pennun pitäisi sopeutua ihan hyvin kerrostaloon.

Mulla ei ole tarkoitus olla ilkeä, eikä jankuttaa, mutta silti kuulostaa, että tuon koiran kohdalla on tehty jotain väärin :/ Tottahan kaikki pennut ovat kurittomia, mutta jos kasvatus ja johtajuusasiat on kunnossa, niin kyllä pennun saa kuriin. Toiset vaan teettää enemmän töitä kuin toiset.
no se tuli jo 7vkoseina..mutta on aika outoa että tuo koira #&%?$!*.o uloskin 5 kertaa päivässä. :attn: en tiedä ja koska täältä apteekista ei edes saa sitä dopia ja me muutamme niin ei voi keskittyä koirankoulutukseen/kouluttajaan..joten ei paljon oo tehtävissä.ja sanokaa mitä sanotte tämä on meidän elämää,iahn normaaleja ihmisiä,ei mitään koiran kierrättäjiä,mutta eihän kaikkea voi textin perusteella nähdä..
En tiiä uskaltaako tuota enää jättää yksin kun saa sitä tuhoa liikaa aikaan ja ei varmaan kannata taas sivota näitä lattioita kun on #&%?$!*/kusessa koko talo...on vaan outo tuo koira..enne kyllä riitti purulelu(lemppari vinkuva muovinen rapu) ja luut(valkoset ja ruskeet) niitä järsi ja leikki lelulla sillon 2-3kk sitten..mutta ehkä on ollut niin pitkä väli yksin olossa ettei enää osaa mitään...ja tuntuu et sil on joku rakko-ongelmakinmikä lie.. ja tällä hetkellä ei edes ole rahaa koiraan...siksi pitäisikin myydä ja ottaa vasta sitten kun on,kun pitää ostaa autokin,joten emme edes voi heti ostaa koirraa..mutta sitten kun on asetuttu asumaan uuteen paikkaan ja on sen verran varaa niin.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:19 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:09 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:51 brigitte kirjoitti:
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
Minkä ikäisenä koira on tullut teille? Kyllä tuon ikäisen pennun pitäisi sopeutua ihan hyvin kerrostaloon.

Mulla ei ole tarkoitus olla ilkeä, eikä jankuttaa, mutta silti kuulostaa, että tuon koiran kohdalla on tehty jotain väärin :/ Tottahan kaikki pennut ovat kurittomia, mutta jos kasvatus ja johtajuusasiat on kunnossa, niin kyllä pennun saa kuriin. Toiset vaan teettää enemmän töitä kuin toiset.
no se tuli jo 7vkoseina..mutta on aika outoa että tuo koira #&%?$!*.o uloskin 5 kertaa päivässä. :attn: en tiedä ja koska täältä apteekista ei edes saa sitä dopia ja me muutamme niin ei voi keskittyä koirankoulutukseen/kouluttajaan..joten ei paljon oo tehtävissä.ja sanokaa mitä sanotte tämä on meidän elämää,iahn normaaleja ihmisiä,ei mitään koiran kierrättäjiä,mutta eihän kaikkea voi textin perusteella nähdä..
En tiiä uskaltaako tuota enää jättää yksin kun saa sitä tuhoa liikaa aikaan ja ei varmaan kannata taas sivota näitä lattioita kun on #&%?$!*/kusessa koko talo...on vaan outo tuo koira..enne kyllä riitti purulelu(lemppari vinkuva muovinen rapu) ja luut(valkoset ja ruskeet) niitä järsi ja leikki lelulla sillon 2-3kk sitten..mutta ehkä on ollut niin pitkä väli yksin olossa ettei enää osaa mitään...ja tuntuu et sil on joku rakko-ongelmakinmikä lie.. ja tällä hetkellä ei edes ole rahaa koiraan...siksi pitäisikin myydä ja ottaa vasta sitten kun on,kun pitää ostaa autokin,joten emme edes voi heti ostaa koirraa..mutta sitten kun on asetuttu asumaan uuteen paikkaan ja on sen verran varaa niin.. :whistle:
Ihan normaalia on, että pentu koira voi p.askantaa 5 kertaa päivässä. Toivottavasti löydätte koiralla hyvän kodin.
 
musta alkaa tuntumaan että tuo koira stressaa teistä kun olette siitä stressantuneita ja näyttää mieltänsä ja kerjää huomiota.ja tosi asia on että se mahdollinen seuraava koira ei ole sen helpompi.lähes varmaan kaikilla pennuilla on eroahdistusta.teillä on nyt vaan sukset ristissä tuon koiran kanssa ja se ei tiedä miten olla.pentu se kuitenkin vielä on mutta jos teitä stressa tuo pentu niin paljon niin parempi olla ilman koiraa :\|
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:25 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:19 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:09 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:51 brigitte kirjoitti:
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
Minkä ikäisenä koira on tullut teille? Kyllä tuon ikäisen pennun pitäisi sopeutua ihan hyvin kerrostaloon.

Mulla ei ole tarkoitus olla ilkeä, eikä jankuttaa, mutta silti kuulostaa, että tuon koiran kohdalla on tehty jotain väärin :/ Tottahan kaikki pennut ovat kurittomia, mutta jos kasvatus ja johtajuusasiat on kunnossa, niin kyllä pennun saa kuriin. Toiset vaan teettää enemmän töitä kuin toiset.
no se tuli jo 7vkoseina..mutta on aika outoa että tuo koira #&%?$!*.o uloskin 5 kertaa päivässä. :attn: en tiedä ja koska täältä apteekista ei edes saa sitä dopia ja me muutamme niin ei voi keskittyä koirankoulutukseen/kouluttajaan..joten ei paljon oo tehtävissä.ja sanokaa mitä sanotte tämä on meidän elämää,iahn normaaleja ihmisiä,ei mitään koiran kierrättäjiä,mutta eihän kaikkea voi textin perusteella nähdä..
En tiiä uskaltaako tuota enää jättää yksin kun saa sitä tuhoa liikaa aikaan ja ei varmaan kannata taas sivota näitä lattioita kun on #&%?$!*/kusessa koko talo...on vaan outo tuo koira..enne kyllä riitti purulelu(lemppari vinkuva muovinen rapu) ja luut(valkoset ja ruskeet) niitä järsi ja leikki lelulla sillon 2-3kk sitten..mutta ehkä on ollut niin pitkä väli yksin olossa ettei enää osaa mitään...ja tuntuu et sil on joku rakko-ongelmakinmikä lie.. ja tällä hetkellä ei edes ole rahaa koiraan...siksi pitäisikin myydä ja ottaa vasta sitten kun on,kun pitää ostaa autokin,joten emme edes voi heti ostaa koirraa..mutta sitten kun on asetuttu asumaan uuteen paikkaan ja on sen verran varaa niin.. :whistle:
Ihan normaalia on, että pentu koira voi p.askantaa 5 kertaa päivässä. Toivottavasti löydätte koiralla hyvän kodin.
sitä minäkin toivon.täytyy nyt vielä yrittää juttuja et miten osais käyttäytyä ja olla yksin..kukaan ei sitä edes ottaisi kun pitäisi mennä aktsomaans itä asuntoja 500km päähän siksi aikaaa...muuten se on kyllä niin rakas koira ja ihana..vaikea päätös.. :/ :/ Mutta tosiaan mieskin sanoi ettei se edes tiedä noin vaikeaa vaikka pentu onkin..ja tämä muuttokin voi tehä sen hullux..mutta jus tossa äsekn leikittiin ja tuntuu et mitenhän mä voin luopuu.korkeintaan siten että kysyn kuulumisia ja saa lähettää kuvia ja muuta että tiedän että sillä on hyvä olla.ja jos heille tulee ongelmia minun pitäisi sitten vastata niihin ja tottakai haluankin..huoh...tulee vaan sellainen olo että ottaa toinen kora heti perään ja sit jos onkin samjoja juttuja,mutta en vaan usko sitä..kutienkaan,enkä sitä myis vaan pistäisin rahat ja kaikkeni koulutukseen,nyt on vaan hankalaa,en osaa selittää... :'( mutta eläin on kuitenkin meidän talossa oltava,kissaa ei voi ottaa koska mies allerginen enempi..ja poika rakastaa elukoita,varsinkin koiria ja itse myös,nyt vaan sattui ensimmäinen huono tuuri. :(
 
\kyllä minä kuule tiedän koirista ihan kaiken.olen koko ikäni niitä hoitanut.tämä on tämä aj eri asia.per.ke.le kun ei mene kaaliin.. :headwall:

[/quote]

EI KUKAAN VOI TIETÄÄ KOIRISTA KAIKKEA. AINA VOI ETEEN TULLA UUSIA ASIOITA, JOSTA ON OTETTAVA OPPIA!

Ja ehkä kyse on nyt siitä että ettet voi myöntää tehneesi joitakin väärin, vaan syytät koiraa joka tosiaan on vasta PENTU! Myönnä itsellesi että hei, nyt kannattaa tarkistaa oma toiminta. Kaikki tekevät virheitä, mutta niiden myöntäminen onkin vaikeaa. Ja ota tosiaan yhteyttä johonkin kokeneeseen koirankouluttajaan! Usein ulkopuolinen näkee asiat oikeassa valossa ja objektiivisesti, sekä osaa antaa neuvoja!
 
musta kyllä kuulostaa että sä et tiedä koirista ja koiran koulutuksesta juuri mitään.sori nyt vaan.
mä luin myös sen sun ekan alottaman ketjun, ja en tosiaan ymmärrä sun pointtia miks sä edes tänne kirjotit ja kysyit neuvoja, kun ei sua kuitenkaan kiinnosta niitä kokeilla. sulla on jo valmiiks sellanen asenne että ei auta ei ees jaksa kokeilla, ni ei varmaan autakaan mikään.
tottakai se koirakin vaistoaa sen jos te ette siitä pidä. ja koko ajan kirjotat että sun mies ei tykkää yhtään siitä koirasta, ni miksköhän edes otitte koiran.
on varmasti tosiaan parempi sille koiralle, että pääsee uuteen ja parempaan kotiin.. ja toivottavasti ette ota uutta koiraa. koska tosiaan koirista, ei voi ikinä tietää millainen kaveri sieltä tulee. joten jos ei oo valmis vastoinkäymisiin, ei varmaan kannata ottaa.
mua oikeesti #&%?$!* tollanen yli kaiken, että otetaan koira ja sit kun se ei olekaan sellanen kun kuviteltiin ni eiku kiertoon vaan.
mä tosiaan ymmärtäsin sua jos sä oisit oikeesti nähny vaivaa sen koiran eteen ja tehny töitä, mutta noin nuori koira, ja nyt jo luovutat ni ei riitä ymmärrystä sulle.
ota seuraavaks vaikka joku hiiri tai jokin muu häkkieläin, ni ei ainakaan tarvii pelätä että pääsis sotkemaan tai tuhoamaan sun kotia, kun voi pitää siellä häkissä koko aika.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 16:01 annuli kirjoitti:
musta kyllä kuulostaa että sä et tiedä koirista ja koiran koulutuksesta juuri mitään.sori nyt vaan.
mä luin myös sen sun ekan alottaman ketjun, ja en tosiaan ymmärrä sun pointtia miks sä edes tänne kirjotit ja kysyit neuvoja, kun ei sua kuitenkaan kiinnosta niitä kokeilla. sulla on jo valmiiks sellanen asenne että ei auta ei ees jaksa kokeilla, ni ei varmaan autakaan mikään.
tottakai se koirakin vaistoaa sen jos te ette siitä pidä. ja koko ajan kirjotat että sun mies ei tykkää yhtään siitä koirasta, ni miksköhän edes otitte koiran.
on varmasti tosiaan parempi sille koiralle, että pääsee uuteen ja parempaan kotiin.. ja toivottavasti ette ota uutta koiraa. koska tosiaan koirista, ei voi ikinä tietää millainen kaveri sieltä tulee. joten jos ei oo valmis vastoinkäymisiin, ei varmaan kannata ottaa.
mua oikeesti #&%?$!* tollanen yli kaiken, että otetaan koira ja sit kun se ei olekaan sellanen kun kuviteltiin ni eiku kiertoon vaan.
mä tosiaan ymmärtäsin sua jos sä oisit oikeesti nähny vaivaa sen koiran eteen ja tehny töitä, mutta noin nuori koira, ja nyt jo luovutat ni ei riitä ymmärrystä sulle.
ota seuraavaks vaikka joku hiiri tai jokin muu häkkieläin, ni ei ainakaan tarvii pelätä että pääsis sotkemaan tai tuhoamaan sun kotia, kun voi pitää siellä häkissä koko aika.
täysin samaa mieltä kanssasi,hitsi että nyppii tälläiset kirjotukset...
:kieh:
 
Suututtaa tollanen
kattelen sitä "oikeeta" KOIRAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! \|O
Kerrohan mikä sitten on se OIKEA koira? jokaisesta rodusta noita eroahdistuksesta kärsiviä löytyy, oli se sitten rotukoira tai sekarotuinen.
Onpas sulla tosiaan kiva ajatusmaailma kerta toinen sontii sisälle niin pois se meiltä ja toinen tilalle!!!!!!!!!

V*ttu että pistää vihaks tollanen \|O

Sehän on omistajan VELVOLLISUUS kouluttaa ja opettaa sisäsiistiks eikä heti myydä pois jos ei onnistukkaan, ja toi että miehes ei haluu laittaa 100? sekarotuiseen koiraan, miks sitte sellasen otitte? siks kun taisitte saada halvalla????!!!!!!!!!!!!!
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:25 annuli kirjoitti:
paljos meinasit vielä kehata pyytää siitä koirastas!!!!?
unohtakaa tää ketju perk.ele :headwall: :LOL:

sen verran ku ite siitä maksoin..se syö kaikki hihnatkin,mies oli ollut kalalla ja mennyt 20metrin päähän koirasta niin oli yrittänyt purra uden hihnan irti ja tulla perään!!normaalia?? ja nyt mies ei pysty kävelemään kun riuhtasi sen ympäri niin lujasti et meinas lentää!
:\| joo en tiedä mitään koirista,te tiedätte kaiken! me yritettiin opettaa sitä meidän tavalla mutta ei onnistunut.. on teilläkin järkee päässä hohhoo :kieh: eläkää ite tuon koiran kanssa niin tiedätte.
 
jos se koira on kerran niin kamala kun sä puhut, niin miten sä luulet että joku siitä vielä haluaa maksaa jotain. jos toi kaikki olis totta mitä sä puhut, sä antasit sen koiran pois jos joku vaan suostus ottamaan ja oisit tosi kiitollinen että sait edes sille uuden kodin. mut ei, kun eurot vaan mielessä.
must on tosi tekopyhää puhua miten vaikeeta on luopua siitä koirasta, ja sit kuitenkin loppupeleissä vielä kehtaatkin miettiä rahaa.

ja kuule kyllä se on normaalia että koira pureskelee omaa hihnaansa. huono tapa kylläkin, mikä pitäisi saada pois, mutta monella koiralla tapana. ja myös sekin on normaalia jos koira yrittää karata, tai karkaa.

mä todella toivon, että te ette ota ikinä enää koiraa, kun ette ole valmiita edes pentuiän metkuja sietämään koiralta. ettekä anna koiralle edes mahdollisuutta kasvaa aikuiseksi ja näyttää todellista luonnettaan.
ja suoraan sanoen, sun juttuja luettuani, en yhtään ihmettele jos koiranne käyttäytyy hiukka oudosti.

ja tähän lopuks vielä, että tosiaan se on helppo täällä puhua, kun itselläni on myös ollut koira jonka kanssa oli pahoja ongelmia, ja usko tai älä, kovan työn tuloksena ajan kanssa niistä ongelmista selvittiin!!
ja tosiaan aikaa ja työtä se vaatii ja siihen jos ei ole valmis, ei koirat oo teidän juttu. vai meinaatteko ottaa uuden koiran, ja jos se ei ole mieluinen taas myydä pois ja ottaa uuden.jne.....
katos kun ne koirat ei voi valmiiks osata ymmärtää olla sellasia kun sä haluat, vaan ne pitää opettaa!!
 
Pelastaja
Missä te kuule asutte Brigitte? Mä voin heti huomenna tulla hakemaan sen koiran teiltä pois. Sittenpähän pääsette siitä eroon. Ja ei tartte itse tehdä mitään sen eteen, niinkuin ette ole tähänkään asti tehnyt. Oikeesti, mä kyllä etsin sille hyvän kodin niin ei teidän tarvitse vaivautua.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 23:30 Pelastaja kirjoitti:
Missä te kuule asutte Brigitte? Mä voin heti huomenna tulla hakemaan sen koiran teiltä pois. Sittenpähän pääsette siitä eroon. Ja ei tartte itse tehdä mitään sen eteen, niinkuin ette ole tähänkään asti tehnyt. Oikeesti, mä kyllä etsin sille hyvän kodin niin ei teidän tarvitse vaivautua.
Luulet vaan.Mä löydän ihan itse sille kodin.Ja vaatimuksetkin on aika kovat asian suhteen.Että te OOtte lapsellisia urpoja. Ja tulen kuule pitämään yhteyttä ja käydään katsomassakin koiraa kun on päässyt sinne minne pitääkin..Että ei tämä MITÄÄN helppoa ole ääliö!! :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 21:23 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:25 annuli kirjoitti:
se syö kaikki hihnatkin,mies oli ollut kalalla ja mennyt 20metrin päähän koirasta niin oli yrittänyt purra uden hihnan irti ja tulla perään!!normaalia??
On ihan normaalia! Koira on laumaeläin ja jos se sidotaan kiinni johonkin vieraaseen paikkan ja jätetään yksin, niin taatusti se yrittää tulla perään. Minä kyllä uskon, että olette yrittäneet kouluttaa koiraa, mutta on väärin odottaa, että ½-vuotias koira olisi valmis.
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 12:04 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 21:23 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:25 annuli kirjoitti:
se syö kaikki hihnatkin,mies oli ollut kalalla ja mennyt 20metrin päähän koirasta niin oli yrittänyt purra uden hihnan irti ja tulla perään!!normaalia??
On ihan normaalia! Koira on laumaeläin ja jos se sidotaan kiinni johonkin vieraaseen paikkan ja jätetään yksin, niin taatusti se yrittää tulla perään. Minä kyllä uskon, että olette yrittäneet kouluttaa koiraa, mutta on väärin odottaa, että ½-vuotias koira olisi valmis.
no ei tietenkään ole valmis.. Mutta tämä oli päätös..Kyllä mä koiraani aion kouluttaa niin pitkään kuin mahdollista mutta nyt tuli nuita muita ongelmia joista en jaksa selittää kun te tietäväiset näytätte olevan parempia ihmisiä ja minä itsekäs kierrättjä,just...
 
Pelastaja
Sä uhoat ja uhoat että voi kun pääsis koirasta eroon! Ja sitten kun mä tarjouduin (ihan vilpittömin mielin, oikeesti) auttamaan ja viemään koiran pois, niin sitten sekään ei kelpaa. Että mitäköhän sä ihan oikeasti haluat?! Ja jos et haluat että muut puuttuu ja kommentoi sun asioita niin mitä hittoa sä sitten tänne kirjoittelet...?!?!

Huom. Paikallinen eläinsuojeluyhdistys voi etsiä koiralle uuden (paremman) kodin.
 
outo
Lainaus Pellervo-lehden jutusta, kysymyksessä kirjoittajan koira;

Papu oli kuin vauva. Huomattavasti haastavampi sellainen, koska vaippoja ei ollut silloin eikä ole vieläkään kehitetty koirille (olenkin vähän ihmetellyt tätä). Mutta tilanteista päästiin yli, kun ymmärsimme, että koiranpennulla olikin matoja. Saatuaan kuurin se tuli välittömästi sisäsiistiksi. Muistan, kuinka huono omatunto minulla oli kaikesta melttoamisestani...
Lainaus päättyy.

Olisiko teilläkin siinä ympäriinsä pas.komisessa tästä kysymys.
Koitappa antaa pennulle matokuuri ja jatkossakin säännöllisesti. Jospa et joutuisikaan luopumaan pennusta!
 
koiruuksia
Äidilläni oli joskus myös sellainen koira joka oli täys tuholainen, hirviö. Riehui ja tuhosi paikkoja. Mutta kun äitini otti yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan niin johan rupesi koira tottelemaan! itse muistan tämän saman koiran ja totteli hyvin, koskaan en niin tottelevaista koiraa ole edes vielä nähnyt.

ehdottaisin vakavastin että otat yhteyttä ONGELMAKOIRAKOULUTTAJAAN! Jos koiran hankkii niin sitä sitoutuu myös hoitamaan jakouluttamaan vaikkakin siihen kuluisi paljon rahaa. äitini maksoi omalle koiralleen kalliit fysioterapeutti maksut monta kertaa viikossa ja erikoisruuat(erikoiskalliit). Tämäkin koira on sekarotuinen ja häneen on varmasti mennyt rahaa ainakin reippaasti yli 100 e (arviolta ainakin 1000e) tällä koiralla on myös takajaloissa vikaa mutta äitini on siltin jaksanut treenata koiraansa niin että jalat vahvistui. minä tekisin samoin jos koirani olisi ongelmallinen jollain tapaa. mutta minulla on käynyt niin hyvä tuuri että olen saanut helpon koiran.

Itse olen koiraihminen henkeen ja vereen, joten toivoin PYYDÄN sinua ottamaan yhteyttä ONGELMAKOIRAN KOULUTTAJAaN . on sääli myydä noin nuori koira pois. hänestä tulee vielä hyvä koira josvähän jaksaa ottaa yhteyttä perheen ulkopuoliseen kouluttajaan. Kouluttaja antaa sinulle neuvot ja voi myös mahdollisesti opastaa koirasi kouluttamisessa kädestä pitäen.

älä kiitos valita että kun ette tiedä asiasta yhtään mitään ja älkää sekaantuko tähän, itse tämän ketjun annoit ja olet saanut paljon asiallisia neuvoja jotka ovat erittäin hyviä.

minäkään en koirista kaikkea tiedä. opin joka päivä ja lähes koko ajan koirista kaikkea uutta. mikset sinäkään opiskeli lisää tietoa niin saatat selvitä helpommin koirasi kanssa.

on itsestään selvää että koiranpennut ovat monesti villejä! koirat ovat persoonia. rotumääritelmät ovat vain yleistämistä. esim. kaikki huskyt eivät välttämättä sovellu rekikoiriksi kaikki colliet eivät omaa pamennus viettiä .

jos haluat niin anna sähköposti osoitteesi niin voin lähettää sinulle vinkkejä, linkkejä ja tietoa koirien koulutuksesta ja kasvatukjsesta ja voimme myös yhdessä keskustella tästä asiasta. todellkin haluan vilpittömästi auttaa sinua.

anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet.
 
entäs
Mitäs kun teille tulee uusi koira? Mitä jos sille tulee kohtutulehdus, kivessyöpä, vatsalaukun kiertymä, tai jotain.. Se maksaa..

Jos oletettaisiin että perheenne mahdolliset lapset käyttäytyisivät huonosti.. Pissaa lattioilla, kurittomuutta, eivät opi lukemaan toivotusti, sotkevat syödessään.. Hankkiudutteko heistäkin eroon?

Jos koira hankitaan, siihen suhtaudutaan kuin perheenjäseneen..

Mä vastailin sulle moneen otteeseen tuolla toisessa ketjussa ihan mielelläni, valmiina auttamaan.. Luettuani tämän ketjun, toivon että odottelette nyt ainakin pari vuotta ennen uuden koiran hankintaa.. (sen jälkeen siis kun olette saaneet vanhalle uuden kodin)

Koiran rotu, sukupuoli tms. eivät juurikaan vaikuta siihen mikä siitä tulee.. Kun joskus hankitte sen koiran, kannattaa alusta saakka mennä jollekin hyvämaineiselle pentukurssille, saattaa maksaa mutta on sen arvoista..

Väitän ettei ole montaakaan ongelmakoiraa maailmassa, vaan omistajan koiraongelmia.. Näyttää siltä ettei teidän keinot opettaa koiraa olleet oikeat tälle koiralle..
 

Yhteistyössä