joudumme myymään koiramme

  • Viestiketjun aloittaja brigitte
  • Ensimmäinen viesti
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 13:56 Pelastaja kirjoitti:
Sä uhoat ja uhoat että voi kun pääsis koirasta eroon! Ja sitten kun mä tarjouduin (ihan vilpittömin mielin, oikeesti) auttamaan ja viemään koiran pois, niin sitten sekään ei kelpaa. Että mitäköhän sä ihan oikeasti haluat?! Ja jos et haluat että muut puuttuu ja kommentoi sun asioita niin mitä hittoa sä sitten tänne kirjoittelet...?!?!

Huom. Paikallinen eläinsuojeluyhdistys voi etsiä koiralle uuden (paremman) kodin.
enköhän mä ite löydä sille kodin..ja kyl mä tuosta ajattelin rahaakin saada :attn:
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 14:24 outo kirjoitti:
Lainaus Pellervo-lehden jutusta, kysymyksessä kirjoittajan koira;

Papu oli kuin vauva. Huomattavasti haastavampi sellainen, koska vaippoja ei ollut silloin eikä ole vieläkään kehitetty koirille (olenkin vähän ihmetellyt tätä). Mutta tilanteista päästiin yli, kun ymmärsimme, että koiranpennulla olikin matoja. Saatuaan kuurin se tuli välittömästi sisäsiistiksi. Muistan, kuinka huono omatunto minulla oli kaikesta melttoamisestani...
Lainaus päättyy.

Olisiko teilläkin siinä ympäriinsä pas.komisessa tästä kysymys.
Koitappa antaa pennulle matokuuri ja jatkossakin säännöllisesti. Jospa et joutuisikaan luopumaan pennusta!
sen kanssa on muitakin ongelmia,ulvominen,ei voi mennä oven ulkopuolelle kun alkaa hirvee huuto aj pöydillä hyppeleminen :(
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 15:23 koiruuksia kirjoitti:
Äidilläni oli joskus myös sellainen koira joka oli täys tuholainen, hirviö. Riehui ja tuhosi paikkoja. Mutta kun äitini otti yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan niin johan rupesi koira tottelemaan! itse muistan tämän saman koiran ja totteli hyvin, koskaan en niin tottelevaista koiraa ole edes vielä nähnyt.

ehdottaisin vakavastin että otat yhteyttä ONGELMAKOIRAKOULUTTAJAAN! Jos koiran hankkii niin sitä sitoutuu myös hoitamaan jakouluttamaan vaikkakin siihen kuluisi paljon rahaa. äitini maksoi omalle koiralleen kalliit fysioterapeutti maksut monta kertaa viikossa ja erikoisruuat(erikoiskalliit). Tämäkin koira on sekarotuinen ja häneen on varmasti mennyt rahaa ainakin reippaasti yli 100 e (arviolta ainakin 1000e) tällä koiralla on myös takajaloissa vikaa mutta äitini on siltin jaksanut treenata koiraansa niin että jalat vahvistui. minä tekisin samoin jos koirani olisi ongelmallinen jollain tapaa. mutta minulla on käynyt niin hyvä tuuri että olen saanut helpon koiran.

Itse olen koiraihminen henkeen ja vereen, joten toivoin PYYDÄN sinua ottamaan yhteyttä ONGELMAKOIRAN KOULUTTAJAaN . on sääli myydä noin nuori koira pois. hänestä tulee vielä hyvä koira josvähän jaksaa ottaa yhteyttä perheen ulkopuoliseen kouluttajaan. Kouluttaja antaa sinulle neuvot ja voi myös mahdollisesti opastaa koirasi kouluttamisessa kädestä pitäen.

älä kiitos valita että kun ette tiedä asiasta yhtään mitään ja älkää sekaantuko tähän, itse tämän ketjun annoit ja olet saanut paljon asiallisia neuvoja jotka ovat erittäin hyviä.

minäkään en koirista kaikkea tiedä. opin joka päivä ja lähes koko ajan koirista kaikkea uutta. mikset sinäkään opiskeli lisää tietoa niin saatat selvitä helpommin koirasi kanssa.

on itsestään selvää että koiranpennut ovat monesti villejä! koirat ovat persoonia. rotumääritelmät ovat vain yleistämistä. esim. kaikki huskyt eivät välttämättä sovellu rekikoiriksi kaikki colliet eivät omaa pamennus viettiä .

jos haluat niin anna sähköposti osoitteesi niin voin lähettää sinulle vinkkejä, linkkejä ja tietoa koirien koulutuksesta ja kasvatukjsesta ja voimme myös yhdessä keskustella tästä asiasta. todellkin haluan vilpittömästi auttaa sinua.

anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet.
noh,ainakaan et haukkunut minua kuin muut.Minä todellakin rakastan koiria yli kaiken ja olen oppinut kaikki rodut jo pienestä pitäen ulkoa ja leikkinyt että pehmolelut on koiria jne...ja nyt kun saimme oman niin elämä muuttuikin #&%?$!*. :attn: olen omistanut(tai porukoiden kanssa) pienen koiran sekarotuisen josta ei ollut lähes yhtään avivaa,lukuunottamatta korvasairauksia..oli niin kiltti pentunakin eikä seään sisäsiisti heti ollut...Ja ottaisinkin ongelmakoirakouluttajaan yhteyttä mut en tiedä onko täällä sellaisia(pieni paikkakunta) ja jos joudumme piankin muuttamaan koulut jäisi kesken..tämä on hankala tilanne ja stressauttava mulle ja miehelle(kyllä teenkaiken minkä vaan voin) :ashamed:
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 20:27 tiedoksi kirjoitti:
hei pelastaja, tuo koira on ilmeisesti MARVA-nimimerkin koira kts.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=485899
ei muuten ole.Mun koira on jo 6½kktta ja ihan eri rotujakin valitan.. :LOL: ja se ei pure käsiä eikä mitään sellasta..pöljä! :headwall:
 
lupasin
jo kertaalleen etsiä sulle tiedon lähimmästä kouluttajasta tuolla toisessa ketjussa.. Sen verran olen minä koirien kanssa pelannut, että tiedän suomen koirapiirit TODELLA pieniksi eli jos se muutto tulee, tietää kouluttaja varmasti suositella uudelta paikkakunnalta jonkun!
 
miksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 21:31 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 20:27 tiedoksi kirjoitti:
hei pelastaja, tuo koira on ilmeisesti MARVA-nimimerkin koira kts.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=485899
ei muuten ole.Mun koira on jo 6½kktta ja ihan eri rotujakin valitan.. :LOL: ja se ei pure käsiä eikä mitään sellasta..pöljä! :headwall:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=500019 Justjust.. Ensin sanot toista ja taas jotain muuta..
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 22:11 miksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 21:31 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 20:27 tiedoksi kirjoitti:
hei pelastaja, tuo koira on ilmeisesti MARVA-nimimerkin koira kts.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=485899
ei muuten ole.Mun koira on jo 6½kktta ja ihan eri rotujakin valitan.. :LOL: ja se ei pure käsiä eikä mitään sellasta..pöljä! :headwall:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=500019 Justjust.. Ensin sanot toista ja taas jotain muuta..
niin no en varmaan sitten osaaa laskea..en ottanut niin päivälleen sitä asiaa.
 
Pelastaja
Hei Marva-Brigitte, sä kyllä elät jossain pilvilinnoissa. Ei lapsena pehmokoirilla leikkiminen ole sama asia kuin tosi elämässä koiranpennun koulutus! Oikeesti, ota nyt järki käteen ja HAE koirallesi APUA! Käy Kainuun Kennelpiirin sivuilla (Suomussalmi kuuluu siihen) ja ota yhteyttä http://www.kainuunet.fi/kainuunkennelpiiri/. Sieltä VARMASTI joku osaa neuvoa sinua lähellä olevan koirakouluttajan. Tai sitten myönnät virheesi ja ANNAT koirasi pois, osaaviin käsiin, jollekin joka tosiaan tietää mitä tekee! Koirallasi on vielä toivoa, sinusta en ole varma... Tällaisessa asiassa on aivan lapsellista olla ahne ja ajatella vain rahaa!!! :'(
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 00:48 Pelastaja kirjoitti:
Hei Marva-Brigitte, sä kyllä elät jossain pilvilinnoissa. Ei lapsena pehmokoirilla leikkiminen ole sama asia kuin tosi elämässä koiranpennun koulutus! Oikeesti, ota nyt järki käteen ja HAE koirallesi APUA! Käy Kainuun Kennelpiirin sivuilla (Suomussalmi kuuluu siihen) ja ota yhteyttä http://www.kainuunet.fi/kainuunkennelpiiri/. Sieltä VARMASTI joku osaa neuvoa sinua lähellä olevan koirakouluttajan. Tai sitten myönnät virheesi ja ANNAT koirasi pois, osaaviin käsiin, jollekin joka tosiaan tietää mitä tekee! Koirallasi on vielä toivoa, sinusta en ole varma... Tällaisessa asiassa on aivan lapsellista olla ahne ja ajatella vain rahaa!!! :'(
'


en todellakaan ole ahne ja taas te sekoitatte johonkin muuhun:EN ees oo rekisteröityny tänne !!!VOI JUMA MITÄ SAKKIA:::
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 15:07 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 13:18 Sartzu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 12:02 mä kirjoitti:
siis ihan ensiksikkin miksi ottaa koira?

se nyt on ihan sanan selvä juttu, että jos pentu tottu olemaan sinun kanssa päivisin nin varmasti tulee eroahdistus, ja samanlailla se tulee myös seuraavalle koiralle (ON SE PUHDASROTUINEN TAI EI)!!!!!

S e on pentu 6 kuukautta, ja tuossa iässä pennut varmasti hyppii vieraiden päälle, kuolaa, näykkii ja jopa pissii allensa.

ette ole valmis maksamaan sekarotuiselle häkkiä, mutta olette valmis ostamaan kalliimman puhdasrotuisen, jolla varmasti tulee aika lailla samoja ongelmia
ja saatta taas miettiä mitä teette? HALOO!

en tiedä missä asutta, mutta jos asutta luhti/kerrostalossa, niin kannattaisi ottaa huomioon että koiralle ei riitä se että sitä käytetään vaan nurmikolla pissalla ja takas sisään. se tarvii aktiviteettejä ja edes jossakin oloa, missä voi olla irrallaan, eikä koko ajan kiinni.
se on ihan varma, et jos koiran kanssa ei harrasteta, siis anneta leikkiä ja kuluttaa virtaansa, niin se on varma nakki et se on ihan vouhkona kun vieraita tulee.

tuolta aikaisemmin luin, että koirasi pelkää sinua. onko se oikein, että koiran täytyy pelätä omistajaansa??
jos todellakin näin on, niin ei todellakaan kannattaisi ottaa mitään eläintä.

miksi ette ota koiralle kaveria? ehkä hän kaipaa sellaista.

en tiedä oonko surullinen vai mitä, koirasi puolesta, mutta pistää vihastuttamaan tämmöiset jutut, kuinka otetaan koira ja heti ongelmien takia myydään.

se on eriasia, jos koirasi olisi vihainen, mutta nuo on ihan pennun vinkeitä ja ei ne siitä katoa jos et itse tee mitään. ja toiseksikkin yksikään ihminen ei osta koiraa, joka pelkää omistajaansa ja jolla on tuollaisia hoidattomia ongelmia!
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...

Lue ensin koirankoulutusoppaita, juttele kokeneempien koiraihmisten kanssa, ota selvää missä paikkakunnallasi järjestetään tokoa jne, ennen kuin hankit "ongelmakoiran" tilalle toisen.

Ja jos ei ole varaa laittaa noin 100 euroa koiran häkkiin, niin miten on sitten varaa hoitaa koiraa esim. sairauden sattuessa...?!
tottakai silloin onkin..mutta tämän kanssa vaan menee ajan myötä pahemmaksi,ja joudumme myymään koiran koska ei meillä sitä hajustettakaan(vai mikä se juttu nyt olikaan) myydä täällä apteekissa ja maksaa 50e..ajattelin vaan että sitten kun olemma muuttaneet ja muuta aiomme pitää koiran jos on asettunut.kuinak monet ihmiset myyvätkään pelkän muuton takia.. :headwall: aika monet..ja nyt kun ongelmia on ilmennyt lisää eikä ole aikaa opettaa täällä paikkakunnalla niin tuskin sitten rahtaamme sitä eri kaupunkiin kun tulee hulluksi sisälläkin. seuraava koira(jos sitä nyt heti edes otetaan) opetetaan samalla tavalla sisäsiistiksi.kyllä minä sen tiedän..ja rotukoiran minä alunperin halusinkin.mutta joo rakastan kaikkia koiria..ja nyt meen ihan sekaisin näistä viesteistä :headwall: :headwall: :/
 
brigitte
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:19 brigitte kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:09 JaneDoe kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 12:51 brigitte kirjoitti:
kyllä minä maksan koirasta sen mikä on tarpeen jne..seuraavasta koirasta tottakai..koulutan ja katson miten onnistuu..mutta koska mies ei halua muutenkaan tätä koiraa enää (on pentu tiedän) mutta täysin kuriton pentu on jo ihan hullu..kaatelee laspenkin mennen tulllen selälleen..että saattaa olla että kuitenkin pienen koiran ottokin voisi olla paikalleen,enköhän minä teille kerro sitten kuinka hyvin menee seuraavan koiran kanssa(jos tuota ei enää jaksa)..ja SE EI SOVELLU KERROSTALOON!!! vaan mAALLE:koska on siellä kasvanutkin,aika monet myyvät eroahdistuksen takia,miksemme me?...ja tuskin seuraava koira samanlainen on.. :x :headwall: :headwall: :attn:
Minkä ikäisenä koira on tullut teille? Kyllä tuon ikäisen pennun pitäisi sopeutua ihan hyvin kerrostaloon.

Mulla ei ole tarkoitus olla ilkeä, eikä jankuttaa, mutta silti kuulostaa, että tuon koiran kohdalla on tehty jotain väärin :/ Tottahan kaikki pennut ovat kurittomia, mutta jos kasvatus ja johtajuusasiat on kunnossa, niin kyllä pennun saa kuriin. Toiset vaan teettää enemmän töitä kuin toiset.
no se tuli jo 8vkoseina..mutta on aika outoa että tuo koira #&%?$!*.o uloskin 5 kertaa päivässä. :attn: en tiedä ja koska täältä apteekista ei edes saa sitä dopia ja me muutamme niin ei voi keskittyä koirankoulutukseen/kouluttajaan..joten ei paljon oo tehtävissä.ja sanokaa mitä sanotte tämä on meidän elämää,iahn normaaleja ihmisiä,ei mitään koiran kierrättäjiä,mutta eihän kaikkea voi textin perusteella nähdä..
En tiiä uskaltaako tuota enää jättää yksin kun saa sitä tuhoa liikaa aikaan ja ei varmaan kannata taas sivota näitä lattioita kun on #&%?$!*/kusessa koko talo...on vaan outo tuo koira..enne kyllä riitti purulelu(lemppari vinkuva muovinen rapu) ja luut(valkoset ja ruskeet) niitä järsi ja leikki lelulla sillon 2-3kk sitten..mutta ehkä on ollut niin pitkä väli yksin olossa ettei enää osaa mitään...ja tuntuu et sil on joku rakko-ongelmakinmikä lie.. ja tällä hetkellä ei edes ole rahaa koiraan...siksi pitäisikin myydä ja ottaa vasta sitten kun on,kun pitää ostaa autokin,joten emme edes voi heti ostaa koirraa..mutta sitten kun on asetuttu asumaan uuteen paikkaan ja on sen verran varaa niin.. :whistle:
 
Krisu
Se nyt on vaan niin että kaikille ihmisille ei pitäisi myydä koiraa koskaan ja se on vaan koiran kannalta niin surkeaa että kyseisen keskustelun avaajakin saa aina jostain uuden koiran.
Jos ei ymmärrä että koira joka on 6 kk, on pentu vielä seuraavatkin 6-12 kk, niin pitäisi ehkä opiskella edes koirakirjallisuudesta asioita sillä tuolla koiranvaihto aikataululla sitä omakohtaista kokemusta ei ole edes karttunut eikä kartukkaan.
En kiellä että kaikille osapuolille on todennäköisesti parempi että luovutte koirasta ja yritätte etsiä sille uuden hyvän kodin, mutta harkitkaa uuden koiran ottamista tarkoin.
Kirjoituksista tulee hyvin esiin se että vaikka ollaan kuinka suuria koiranystäviä niin opetusmetodeina on ollut aivan pikkupennusta lähtien kuritus jonka johdosta ei ole ihme että koira tekee tarpeet alleen varsinkin kun sitä yrittää koskettaa. Koirat ovat siinäsuhteessa onnettomia että vaikka omistaja kohtelisisi niitä miten hyvänsä ymmärtämättömyyttään tai välinpitämättömyyttään niin ne ovat aina kiintyneitä omistajiinsa.
Todella surettaa tämän koiran puolesta ja toivon että sille löytyisi uusi koti ja kun taas harkitsette uuden koiran ottamista niin muistakaa että välttämättä sitä OIKEAA koiraa ei teille ole olemassakaan ennenkuin perehdytte enemmän pennun ja nuoren koiran KASVATTAMISEEN (huom. kasvattamiseen, ei kouluttamiseen) aikuiseksi koiraksi (ja muistutuksena että koira on aikuinen noin pari vuotiaana).
Ja lopuksi, toivottavasti teillä on lapsen kasvatus paremmin "hanskassa" ja opiskeltuna kuin tuo koiran kasvatus.
 
BOBO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 13:09 Krisu kirjoitti:
Se nyt on vaan niin että kaikille ihmisille ei pitäisi myydä koiraa koskaan ja se on vaan koiran kannalta niin surkeaa että kyseisen keskustelun avaajakin saa aina jostain uuden koiran.
Jos ei ymmärrä että koira joka on 6 kk, on pentu vielä seuraavatkin 6-12 kk, niin pitäisi ehkä opiskella edes koirakirjallisuudesta asioita sillä tuolla koiranvaihto aikataululla sitä omakohtaista kokemusta ei ole edes karttunut eikä kartukkaan.
En kiellä että kaikille osapuolille on todennäköisesti parempi että luovutte koirasta ja yritätte etsiä sille uuden hyvän kodin, mutta harkitkaa uuden koiran ottamista tarkoin.
Kirjoituksista tulee hyvin esiin se että vaikka ollaan kuinka suuria koiranystäviä niin opetusmetodeina on ollut aivan pikkupennusta lähtien kuritus jonka johdosta ei ole ihme että koira tekee tarpeet alleen varsinkin kun sitä yrittää koskettaa. Koirat ovat siinäsuhteessa onnettomia että vaikka omistaja kohtelisisi niitä miten hyvänsä ymmärtämättömyyttään tai välinpitämättömyyttään niin ne ovat aina kiintyneitä omistajiinsa.
Todella surettaa tämän koiran puolesta ja toivon että sille löytyisi uusi koti ja kun taas harkitsette uuden koiran ottamista niin muistakaa että välttämättä sitä OIKEAA koiraa ei teille ole olemassakaan ennenkuin perehdytte enemmän pennun ja nuoren koiran KASVATTAMISEEN (huom. kasvattamiseen, ei kouluttamiseen) aikuiseksi koiraksi (ja muistutuksena että koira on aikuinen noin pari vuotiaana).
Ja lopuksi, toivottavasti teillä on lapsen kasvatus paremmin "hanskassa" ja opiskeltuna kuin tuo koiran kasvatus.
ETTEKÖ TE YMMÄRRÄ ETTÄ TÄMÄ ON PROVO??KAIKKI HARMAAT ON VOINU KIRJOITTAA SAMA IHMINEN JOKA KÄRSII MONIPERSOONALLISUUSHÄIRIÖSTÄ! ;) :x :headwall:
 
Krisu
Olkoon provo tai ei, niin näitä tapauksia on aina ja niistä on todella surkeaa kuulla tai lukea.
Jos tällä kirjoittajalla on monipersoonallisuushäiriö niin eikö hänet tuntevat voisi ohjata varovaisesti hoitoon sillä sitä ilmeisesti tarvitaan ja kipeästi.
Jos juttu ei ole provo niin kirjoitukseni oli aivan asiallinen ja toivottavasti (ei kylläkään todennäköistä) joku ottaisi "opikseen".
 
koiruuksia
ei mitään pehmoleluja! jos todellakin haluat pitää koirasi suosittelen että nyt todellakin että otat yhteyttä johonkin hyvään kouluttajaan joka osaa opettaa Sinua kädestä pitäen, mutta jos et ole valmis näkemään mitään vaivaa koirasi kanssa anna se jollekkin osaavalle ihmiselle. Kyllä itse onnistut jos vain pyydät apua ulkopuoliselta. mutta älä uutta koiraa hanki noiden syiden perusteella. koiran pito vaatii aikaaja hermoja ja tietenkin sitä rahaa, mikä on itsestään selvyys.koiran hoito maksaa niin kuin lastenkin hoito.

sain kirjoituksestasi sen kuvan että koira on ensimmäinen oma koirasi. Onko näin? olisi kannattunut aloittaaesim. jokin pentu kurssi ja lukea monenlaisia eri koirakirjoja ja pennun valinta oppaita ja miettiä millainen koira teille sopii.

en tahdo olla mitenkään töykeä, haluan vain auttaa jos ongelma on todellakin olemassa. :eek:
 
Huh huh
Niin järkyttynyt olen... jos toi on tietämyksen taso niin totean että koira pitäisi ehdottomasti ottaa teiltä pois ja varmuuden vuoksi vielä lapsetkin huostaan. Sorry!
 
birgitte, anna koirasi heti pois parempaan kotiin, ÄLÄKÄ KOSKAAN OTA UUTTA!! Selvästikään et pysty koiraa kouluttamaan, sinulla ei ole rahaa siitä huolehtia, etkä muutenkaan eläimestä välitä. Eläin ei ole mikään kertakäyttökama, jonka voi myydä pois puolen vuoden jälkeen kun ei ollutkaan enää kiva.

\|O Suututtaa tollaset pöljät!
 
Alle yksivuotiaalta koiralta ei voi vaatia sisäsiistyttä. Ja aika moni koira tekee onnen pisut ku omistaja tulee kotii. Ite en tuossa tapauksessa uuttaa koiraa ottas jos ei pysty tätäkää koiraa ns hoitamaan,tarkotan hoitamisella sitä että ei jaksa siivota jätöksiä ym.....hei se koira on pentu,tietysti se tuhoaa paikkoja ja tekee tarpeitaan.
 
Hei! Toivottavati olet jo saanut pennun myytyä/annettua pois teidän luota... Yleensä ottaen ongelmat johtuvat hihnan toisessa päässä olevasta kuin itse koirasta, kuten varmaan teijän tilanteessa.kirjoitat oikeasta koirasta, mikä se on? Leonbergikö mistä olet puhunut vai mikä? Onneksi leo yhteisö on niin pieni että toivottavasti ET saa sellaista!! Kuusamossakaan kotipaikkakunnallasi ei ole kuin yksi kasvattaja, josta puhut p.. kuulemma selän takana... Eikö teiltä ennen mennyt yksi pentu sivu suun taisi myyjä hokata mikä olet, kaikilla vaan ei ole niin hyväihmis tuntemus, HARMI.
 
voivoi
ette ilmeisesti vieläkään tajua että kyseinen henkilö esittää muita ihmisiä "paljastamalla itsenä" ei ole sama henkiö ja asuu jossain muualla.Älkää puhuko väärästä ihmisestä tai se saa huonon maineen. tämä ap vaan sabotoi niitä ihmisä että eivät saisi koiraansa myytyä.Ei tällä ap:llä ole edes koiraa.PROVO PROVO PROVO!miksei kukaan poista tätä aloitusta,ihan turha.
 
onnellinen omistaja
kyllä se on niin että sä olet sen koiran ihan itte pilannut,jättänyt kouluttamatta.kouluttaminen ei tarkoita kurittamista."ei kaikki koirat voi olla tälläisiä" NE ON JUURI SELLAISIA KUN MITÄ SÄ NIISTÄ TEET. sinä kasvatat ja olet vastuussa siitä.onko pikkusen tyhmää ottaa koira mukaan kalle ja jättää se puuhun kiinni? luuletko sä että se siinä kiltisti istuu ja oottaa kun ukko tulee tunnin päästä hakemaan?EI TODELLAKAAN.se haluaa mukaan.pentu puree,repii ja riehuu,haukkuu,vinkuu jne tekee aivan mitä sen mieleen juolahtaa MIKÄLI SILLE EI OPETETA MITÄ SAA TEHDÄ JA MITÄ EI,SE KOKEILEE RAJOJA. opettaminen tarkottaa sitä että sille sanotaan vaikka sen sata kertaa EI.ei sitä että se pöläytetään niskasta ja räävytään sille.se repii ja kiskoo remmissä koska sitä ei ole opetettu kävelemään siinä nätisti.eli toisin sanoen sille ei ole opetettu yhtikäs mitään ja se tekee justiin niinku sitä huvittaa.myy vaan pois ota seuraava tilalle ja puolenvuoden päästä sä olet samassa tilanteessa "kun koira hyppii silmille" koska sä et osaa kouluttaa sitä yhtään paremmin kun tätäkään.ota selvää ja opeta sitä,leiki huomoi,kiellä.ajattele niinku koira mieti miksi se tekee niin ja mitä se siitä saa,keksi vastaus,keksi parempaa tekemistä sille.
 
Siis voi luoja, minkäkö ikäinen kirjoittaja on? 15v?
Et tajua tuon taivaallista koirista. Et halua laittaa niihin rahaa ollenkaan, et varmaan aikaakaan.. Siis ei tollasta tekstiä tule "fiksulta" ihmiseltä.Sulla on koiranPENTU ja ajattelet jo toisen koiran hankintaa jahka olet edellisestä päässyt eroon.. Hyvä meininki!!!
Valitettavasti on paljon kasvattajia, jotka eivät välitä tuon taivaallista mihin pentunsa myyvät ja juuri sen takia sinunlaisillakin ihmisillä on koira!!
(tiedoksi, että sitä Dap:ia saa tilattua kyllä sinunkin apteekkiin, jos niinkun kiinnostaa...)
 

Yhteistyössä