Joulukuiset 2018

Ckk
@Nekku// Mulla kans ihan hirvee possu-olo varsinkin illalla kun tulee syötyä ihan.koko.ajan! Mut pakkohan se on syödä, jos kroppa niin käskee. Pakko vaan alkaa keksimään jotain vähän terveellisempiä vaihtoehtoja ruokailuun, eikä antaa koko ajan periks suolahimolle.
@Spenni Mulla oli sama yks aamu, hyvä etten töissä hississä alkanu housuja tutkimaan :ROFLMAO:

Mulla on tissit aivan jäätävän kipeet ja turvonneetkin jo vaikka kuin! Ihan pelottaa kuin isoks nuo kasvaa o_O Aamulla pitää ihan varovasti nousta sängystä kun tissit on yön jäljiltä niiiin kipeet. Kohta varmaan pitää jo ostaa isommat liivit..
Pakko oli äsken tehdä vielä digi, että onhan viikot varmasti kohdillaan, niin 3+ tuli :) Meidän pitää odottaa ultraa vielä 1,5viikkoo! Onneks nyt oon takas töissä, niin aika menee suht nopeesti :)

Ckk 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:)
Täällä ei onneksi joka päivä vielä oo etova olo, mut tänään taas oli just ennen kun oli tapaaminen pt:n kanssa. Aattelin jo, et noniin nyt menee treeni ihan pyllylleen, mut ei se siinä sit meni ohi onneksi. Nyt on illan närästänyt.
Saatoin minäkin tehdä digitestin tänään:whistle: Laskin, että hedelmöityksestä noin se 21 pvä ja jos ma verikoetulos tuplaa noin1,5vrk niin pitäisi olla arvo joku yli 3000 ja niin sitä testiin tuli 3+. Että on sitten arvo varmasti jatkanut nousuaan.

Täällä löytyy myös kohta 1,5v taapero, kyllähän se mietityttää, miten kahden pienen kanssa sit selviää..Mietityttää jo, että miten ylipäätänsä tää raskaus, kun edellinen raskaus ei ollu helpoimmasta päästä. Miten sitä jaksaa tuon taaperon perässä mennä ja mukana touhuta..
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni
Onnea ihanista ultrakuulumisista taas ja uusille plussanneille. :love:

Mua turvottaa iltaisin niin paljon että maha on ihan pallo ja kipeä sen takia. Etovaa oloa edelleen päivittäin, suolainen tuntuu siihen auttavan. Ei vaan uskalla kamalasti suolaista syödä, ettei turvota entistäkin enemmän. Tissit on myös arat.
Taaperon kanssa koitettava vaan mennä ja touhuta. Ulkoilu onneksi virkistää. :)

6+2
 
Itselläkin suht raskas työ fyysisesti ja kyllä huomaa illalla väsymyksen määrän. Ei silloin 15 vuotta sitten ollut näin väsynyt tyttöä odottaessa. Eli ikä tuonut lisämukavuuksia tähänkin. :geek:
Ja huomasin että täytynee nyt jo ottaa vähän rauhallisemmin eikä voi ihan niin repiä menemään töissä. Sitä jotenkin varoo kokoajan.
Pelottaa se hetki kun työnantajalle täytyy kertoa, yksityisyrittäjä jolla vaikeuksia löytää edes kesälomatuuraria mulle ja kai oletti kun palkkasi tänikäisen, ettei tällaiset tule eteen.....:whistle:
Sama! 16-v ja 14-v pojat enkä muista tuolloin olleen näin usvassa. Urheilu auttaa kun sinne jaksaa lähteä. Jännä nähdä kuinka erilainen tämä raskaus on verraten sillloin joskus
 
@mammaksii lisäätkl minut myös listalle, näytän vielä puuttuvan :) varmasti niin paljon uusia, ettei voi pysyä perässä :LOL:

Eli tässä vielä uudelleen
Kaasa / 24 / 21.12. / ensimmäinen

Täällä vointi on ollut tänään kummallisen hyvä, mitä nyt paleltaa ihan tolkuttomasti ja välillä pistää alavatsaa. Ja ihan hirveä nälkä koko ajan :LOL: Eilen illalla olin ihan kauhuissani, kun pisti alavatsaa koko illan melke kovinkin välillä. Onko muilla ollut pistävää kipua toisen munasarjan kohdalla?

Kaasa 5+1
 
Melkein kellon ympäri kestävä etova olo jatkuu täälläkin. Lisäksi nyt tällä viikolla on tullut kohtalaista tasaisen jomottavaa alavatsasärkyä. Todella ärsyttävää ja tässä on jotenkin muutenkin todella herkillä kaikista vihlaisuista ja nippailuista.

Yövuorot alkaa kyllä olla aika uuvuttavia, kun illalla väsyttää todella paljon ja iltaa kohden tuo vatsasärkykin yleensä hieman pahenee.

Muita töiden yökyöpeleitä?

Kattungar 7+5
 
Joo viikkoja ei tuolla meidän neuvolan laitteella saa selvitettyä. Eli se menee sitten nt-ultraan jos sinne saakka päästään. Mutta näkee onko elämää. Tosiaan viikko sitten näkyi vain suurentunut kohtu,mutta laite niin huono että täytyy olla lähemmäs 6vkoa täynnä että näkyy. Ja kun en tosiaan viikoista tiedä. Jännittää ja pelottaa kuitenkin jos ei mitään näykkään.
 
Ihanaa et on muitakin teinien äitejä @jommi2018gmail.com ja @Lellu-80 (y) ja oliko vielä muita? Meiltä löytyy 10v tyttö ja 14v poika. Heille kertominen hieman jänskättää :eek: tai tyttö varmasti on iloinen kun on jo puhuttu vauvoista aiemminkin ja hää on aina et oi ku söpö vauva ja kaikkee :love: mut pojan reaktio voi olla mitä vaan..

Just eilen mietin että en muista ollenkaan oliko millasia oloja heitä odottaessa.. ilmeisesti ei pahoja koska en mitää muista..väsymyksen muistan.. kun nytki tuntuu että aika lievillä oloilla mennään (y) väsymys ja uupuu olo on mutta muuten nuo oireet on lieviä mitä on..
7+3 :barefoot: en malta odottaa maanantain ultraa :whistle: onko teillä ollu miehet mukana varhaisultrassa?
 
Täällä yritetty unohtaa koko raskaus, ettei tarvitsisi panikoida, onko kohdussa elämää vai onko jo vuotanut ulos. Päivisin onnistun unohtamaan töissä, mutta iltaisin juilii vatsaa ja vatsa turpoaa niin, että pakko aukaista housuista napit. :unsure: Rinnat kosketusarat ja iltaisin rintaliiveistä luopuessa rintoja tuikkii ja särkee.

Esikko 12 v, hälle ei olla kerrottu, eikä kerrota aikoihin, jos siis tää jatkuu.
Rv 15 sattunut keskenmeno oli niin meille vanhemmille kuin lapsellekkin kova paikka.
 
Tervetuloa uusille minunki puolesta :love:

Mulla tullu kanssa nyt jo etovaa oloa, päivittäin nyt ollu. Tulee ja menee. Väsymyskin painaa, rintoihin tullu arkuutta, jatkuva nälkä ja mieliala heittelyitä. Niin ja vähä väliä on kylmä, kohta kauheen kuuma ja taas kylmä :ROFLMAO:

Nyytti 4+5
 
@mammaksii Onko muilla ollut pistävää kipua toisen munasarjan kohdalla?
Mulla on alusta asti kipuillut oikea munasarja, ja sieltä löytyikin taas vaihteeksi harmiton kysta. Mut eilen tuntui vasemmalla niin terävää kipua, et meinas jalat mennä alta! Särky jäi päälle koko illaksi kevyempänä. En kyllä yhtään muista aiemmista raskauksista onko ollu tämmöstä.

Mua on ittäni mietityttänyt hcg-arvot. Ne ei ole viitearvojen sisällä vaan oli paljon korkeammat. Nyt oon tietysti googlannut kaikki rypäleraskaudet, kromosomipoikkeamat, tuulimunat yms. Lääkäri suositteli raskauden varmistamiseksi kontrollia ens viikolle, mut terkkari kehotti siirtämään vielä sitä seuraavalle viikolle jos haluan olla varma, et siel on vain yks.

Mutku jos vähän huolettaa?

6+?
 
Voi @Baabi jännitän niin sun puolesta! Kuulostaa kyllä ihan tavallisilta raskausoireilta (y)

@Myrtle onko sulla mitattu siis vaan kerran hcg vai onko jo nyt sen nousua seurattu? Oisko mahdollista että raskaus olisikin pidemmällä? Vai onko ne arvot aivan hirveesti yli?

@äiti_82 meillä kyllä mies oli ehdottomasti mukana. On muutenkin jokaisessa neuvolassakin. :)

@jommi2018gmail.com mulle voit laittaa viestillä linkin sun fb profiiliin. Pyydän kaveriksi ja kun sen oot hyväksynyt niin voin lisätä ryhmään. :)

@noelbebe onnea <3

@Kaasa Noniin nyt pitäis olla listalla! :D menee tosiaan helposti ohi, kun tulee niin paljon uusia ja viestejä muutenki täällä.
On välillä ollu vihlontaa täällä myös!

@Rostiina sama ton kipeän turvotuksen kans. Nahka kyllä tuntuu niin kireeltä, ihanko ei ehtis venyä turvotuksen mukaan :D

@mmmoi samoja ajatuksia täälläkin jaksamisen suhteen. On ollut niin järkyttävä väsymys, joten välillä haastavaa pysyä skarppina. Meän 1v ei anna kyllä mitään mahdollisuutta levätä (muuten kun päiksyjen aikana), on niin vauhdikas heppu! Ja toki mietityttää toisen lapsen tuomat haasteet, miten pystyn antamaan tarpeeksi huomiota molemmille jne. Mutta päivä kerrallaan ja aina voi apua pyytää. :)

Täällä olo on edelleen epäuskonen, vaikka omin silmin nähnyt vauvan siellä! Onneksi kohta on ultra niin pääsee varmistelemaan että kaikki on hyvin.
7+5
 
Tervetuloa uusille ja ihania ultrakuulumisia täällä ollut :love: toivottavasti itsekin saa ens tiistaina nähdä sydämen sykkivän, vielä oon aika epäuskoinen :LOL:

Täällä aamuisin vaihtelevasti huono olo ja välillä tulee jopa oksu:sick: sen lisäksi rinnat vähän arat, välillä kohdussa repäisykipuja, närästystä, jatkuva nälkä ja VÄSYMYS :sleep::sleep: mutta siis aika lievää vielä..

täällä kanssa 2 -vuotias tehopakkaus, jonka kanssa ei samalla tavalla jaksa touhuta ja hermot on kireenä lähinnä väsymyksen takia ja siitä on kyllä tosi huono omatunto kun ei noin pieni vielä ymmärrä (n) samalla tunnen nyt jo syyllisyyttä siitä, että eskoinen tulee "kärsimään" kun tulee vauva vaikka samalla tietää että sisarus on rikkaus :whistle: ja aika pitkä matka tässä vielä on ennenkuin pikkunen edes on sylissä, mutta silti näitä asioita miettii.. onko muita jotka odottaa toista lasta? Mitkä teidän fiilikset on?

Minamona 6+0
 
@Myrtle onko sulla mitattu siis vaan kerran hcg vai onko jo nyt sen nousua seurattu? Oisko mahdollista että raskaus olisikin pidemmällä? Vai onko ne arvot aivan hirveesti yli?
Ainoo mahdollinen ajankohta raskauden alulle on ollut kp8 ja siitä seuraavat päivät. Mun hcg mitattiin kp 25, se oli silloin 695 ja vastaa dpo 18 viitearvoja, mikä on mahdollinen jos mulla on ollut ovulaatio just silloin kp 8. Yleensä se on kellontarkasti kp 14 ja mun kierto on aina ollut tasainen 28pv... Eli mulla ei ollu edes menkat myöhässä kun toi mitattiin..
 
Kiva lukea kaikkien kuulumisia! Itsellä jäänyt viikon verran kirjoittelematta kun ollaan oltu pohjoisessa reissussa. Reissun aikana vielä vanha välilevyn pullistuma ärtyi uudelleen kun nostin taaperoa varomattomasti, joten olo on ollut aika tukala kun meinaa mennä kivusta jalat alta. Onneksi ehdin kuitenkin kolme päivää hiihdellä ennen tätä selän prakaamista.

Täällä on n. 1,5 viikkoa kärvistelty pahoinvoinnin kanssa (apua, vasta noin vähän, tuntuu ikuisuudelta!). En oksentele, mutta pahoinvointi seuraa aamusta iltaan ja jos yhtään tulee liian pitkä ateriaväli niin alkaa yökkiminen. Yöunet tuo ainoan helpotuksen oloon. Täälläkin maha aivan järkyttävän turvonnut, iltaisin näyttää kuin olisin jo puolivälissä raskautta! Ja väsymys on kova.

Täällä myös yksi hieman iäkkäämpi, vm. -80. Tuntuu että olen ollut tosi nuori siihen asti kun sain esikoisen (2016), mutta sen jälkeen kroppa on kyllä vanhentunut huimaa vauhtia. Varmasti valvomisilla on osansa, ja sillä ettei enää ehdi pitää samalla tavalla huolta itsestään kuin ennen. Tässä iässä tuollaiset kostautuu jo aika voimakkaasti.

Mulla on alkuraskauden ultra ensi tiistaina, jännittää!

Eppula rv7+1
 
  • Tykkää
Reactions: phoeben
Must on niin hassua lukea näitä "tässä iässä ja tossa iässä" kommentteja. Mä täytän itse 36 kesäkuussa, eikä mulla ole yhtään sellanen olo, että mä olisin missään tietyssä iässä tai jotenki kauheen paljon vanhempi ku viime kierroksilla. Tosin mun nuorin täyttää 5.

Tässä iässä kai keskenmenon riski on jo aika suuri, poikkeamien riski on suurempi, kaksosten riski on suurempi. Mut en mä jotenki oo kokenu minkään niistä riskeistä koskevan mua. Paitsi nyt vähän mietityttää noi hcg-arvot, mut en mä niistä yöuniani oo menettäny. :D
 

Yhteistyössä