Joulukuiset 2018

Moikka! Täällä kirjottelee 12/16 esikoisen äiti ja nyt ootetaan siis toista joulukuista :) Haaleen toisen viivan sain viime keskiviikkona, torstaina digitestiin tuli raskaana 1-2. Oireita on ollut varmaan jo viikon ajan, mielialat heitelly, oon itkeny ihan yhtäkkiä, pahoinvointia ollu ja rinnat aristanu. La ois näillä näkymin 5 tai 6 päivä joulukuuta. Ja haluaisin myös fb-ryhmään mukaan!
 
Tervetuloa @Tsiro (y)
miuta kauheesti jänskää mitä mie voin syyä ens viikon reissussa(n) englannissa.. siis kaikki kuumennettu ruoka on ihan ok. mut mites maidot.. salaatit..kanamunat :eek: ihan blondeja pohdintoja..
muutenki mietityttää syömiset.. oliko nyt nii että valion fetat yms. on iha ok?
 
Tervetuloa @Tsiro (y)
miuta kauheesti jänskää mitä mie voin syyä ens viikon reissussa(n) englannissa.. siis kaikki kuumennettu ruoka on ihan ok. mut mites maidot.. salaatit..kanamunat :eek: ihan blondeja pohdintoja..
muutenki mietityttää syömiset.. oliko nyt nii että valion fetat yms. on iha ok?

Aihe kiinnostaa myös ja kopsailin tämän suoraan Valion sivulta:

Muut juustot

Valio kotijuusto ja Valio Eila® salaattijuustot on valmistettu pastöroidusta maidosta ja valmistustilojen sekä tuotteiden laatua ja turvallisuutta valvotaan tarkasti. Näissä tuotteissa tai niiden valmistustiloissa ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana todettu listeriaa. Viranomainen suosittaa pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot nautittavaksi kuumennettuna. Valio AURA® sinihomejuusto suositellaan nauttimaan raskauden aikana kuplivan kuumaksi kuumennettuna ruoassa.

https://www.valio.fi/ravitsemus/artikkelit/valion-tuotteet-raskauden-aikana/


Eliii periaatteessa joo voisi syödä? Oon itse sellainen listeriakammoinen näiden pakastemaissitapausuutisointien ym. kanssa, että välttelen mielummin kuin otan riskejä. Ja tietysti kaikki tyylillään, tää mun hysteria ei oo missään nimessä tervettä :D

Sitä en tiiä miten mun pää kestää lakupaaston. Nimim. laku- ja salmiakkifanaatikko.

Onko teillä vielä mitään erikoisia mielitekoja mitä kuulemma raskaanaollessa tulee? Tai teille kenellä lapsia on jo siunaantunut - oliko aiemmissa raskauksissa kummallisia himoja?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Heips, varovasti minäkin liityn joukkoon :) tänään ekat kunnon plussat tuli testii! En yhtään uskonut tärppiin, vaikka esikoisen syntymästä asti kakkosesta haaveiltu... jotenki hirvee keskenmenonpelko,vielä pahempi kun esikoisen kanssa :unsure: laskurilla laskeskelin että la ois 6.12.

Jempppis, 26- vuotias mamma, esikoinen 02/17

Tsemppiä ja jarrusukkia kaikille jo plussanneille :love:
 
Aihe kiinnostaa myös ja kopsailin tämän suoraan Valion sivulta:

Muut juustot

Valio kotijuusto ja Valio Eila® salaattijuustot on valmistettu pastöroidusta maidosta ja valmistustilojen sekä tuotteiden laatua ja turvallisuutta valvotaan tarkasti. Näissä tuotteissa tai niiden valmistustiloissa ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana todettu listeriaa. Viranomainen suosittaa pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot nautittavaksi kuumennettuna. Valio AURA® sinihomejuusto suositellaan nauttimaan raskauden aikana kuplivan kuumaksi kuumennettuna ruoassa.

https://www.valio.fi/ravitsemus/artikkelit/valion-tuotteet-raskauden-aikana/


Eliii periaatteessa joo voisi syödä? Oon itse sellainen listeriakammoinen näiden pakastemaissitapausuutisointien ym. kanssa, että välttelen mielummin kuin otan riskejä. Ja tietysti kaikki tyylillään, tää mun hysteria ei oo missään nimessä tervettä :D

Sitä en tiiä miten mun pää kestää lakupaaston. Nimim. laku- ja salmiakkifanaatikko.

Onko teillä vielä mitään erikoisia mielitekoja mitä kuulemma raskaanaollessa tulee? Tai teille kenellä lapsia on jo siunaantunut - oliko aiemmissa raskauksissa kummallisia himoja?
Esikoista oottaessa oli kauhee himo mustikkasiideriin, oli tuskaa ku ei saanu sitä koko aikana :D Sit aina kauppareissulta oli pakko ostaa pillimehu ja tuplapatukka automatkalle :D
 
Mie himoitsin esikoisen aikana valkosua puuroja ja pastaa ja pestoa:D
kuopuksesta päärynämehujäätelöitä ja mämmiä :whistle:
nyt tekee yllättävän vähän mieli mitään.. siis oon herkkuhullu ja painoa liikaa, ni oon nyt yrittäny keventää, ettei paino nousis syömisten takia ollenkaan.. ni yllättävän hyvin menny.. ei tee mieli ostaa mitään kaupasta..
 
Taidanpa minäkin uskaltaa liittyä joukkoon mukaan. Perjantaina tein ekan testin ja siihen piirtyi hyvin haalea viiva. Päivä päivältä vahvistunut viiva. Mä oon niin addikti noiden testien kanssa. Ehkä asiaa selittää se että vuosi sitten mulla oli tuulimuna-raskaus.
Toista lasta odotellaan. Esikoinen syntyny 4/2013. Tämän la 9.12. Ylihuomenna ajattelin soitella neuvola-aikaa mulle sekä esikoiselle. Ja faceryhmään olis kiva liittyä. Ja ikää on 32.
 
Tervetuloa uusille! :)

Vatsan arkuus ruoille vaan pahenee. Tuntuu että aamupalan jälkeen vieläkin oon toipilaana sängyssä, vaikka treenille piti lähteä. Koko ruoansulatuselimistö kovilla. Ihanaa :D jo tässä vaiheessa. Vai onkohan mulla joku vatsapöpö..
 
Varovasti uskaltaudun kirjottamaan. Viime viikon lauantaina (dpo12, viikko sitten la tai su olisi kuukautisten pitänyt alkaa) tein Onestepin hailakan plussan (testit mulla olleet aikaisemmin tyylipuhtaita negoja, vaikka osalla näistä huonoja kokemuksia). Samantein piti kaapista kaivaa digitesti ja näytti raskaana 1-2. :) Seuraavaksihan nousi sitten kaikki mahdolliset pelot keskenmenosta tuulimunaan mieleen ja yritän olla innostumatta liikaa vielä. Nätisti on testit kuitenkin lähteneet vahvistumaan. Ensimmäinen raskaus ja ei ihan sormia näpäyttämällä. Jos kaikki kuitenkin menee hyvin, olisi LA 3.12. Fb-ryhmä voisi myös kiinnostaa.

EDIT: Ja ikää tosiaan nyt sen viikon ollut 26 ;)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Täällä varovaisesti mukaan liittyy huomenna 26 v täyttävä 05/15 täyttäneen pojan äiti. Toinen lapsi olis siis kyseessä. Testin tein torstaina ja lasketuksajaks sain 2.12,mutta täyttä varmuutta tästä ei siis vielä ole, kun en ole vielä edes neuvolaan soittanut.

Pientä yökötystä ollut, rinnat kipeät, itkuherkkyyttä ja tänään menkkamaisia kipuja.

Facebook ryhmä kiinnostaa kovasti, joten laitoin sinulle @mammaksii viestiä :)

Tsemppiä kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Huomenta, liittyisin varovasti mukaan. Sain tänään haalean plussan. Taustalla useita km ja todennäköisyys että tämäkin menee kesken on todella suuri. Mutta jos ei ole toivoa, ei ole elämää. Ja pelon kanssa on opittava vaan elämään. Voisin harkita faceryhmää jos pääsen VU asti, aikaisemmin en uskalla kun se on sitten niin kamalaa poistua. Taustani takia pääsen julkiselle ultraan jos siis pääsen sinne asti.

Sniff/38/8.12/3
 
Huomenta, liittyisin varovasti mukaan. Sain tänään haalean plussan. Taustalla useita km ja todennäköisyys että tämäkin menee kesken on todella suuri. Mutta jos ei ole toivoa, ei ole elämää. Ja pelon kanssa on opittava vaan elämään. Voisin harkita faceryhmää jos pääsen VU asti, aikaisemmin en uskalla kun se on sitten niin kamalaa poistua. Taustani takia pääsen julkiselle ultraan jos siis pääsen sinne asti.

Sniff/38/8.12/3
Tervetuloa mukaan <3 hirveä jännitys täälläkin, sinunkin puolesta. Sulla on varmaan aloitettu tutkimukset miksi keskenmenoja on niin runsaasti? Kovasti tarrasukkia!
 
Tervetuloa uusille! :)

Huomasin saman kuin @äiti_82 että ei niitä testien tummumisia kannata usein testata. Ylimmät viime viikolta dpo 14 ja 17, alin taas tänään viikko myöhemmin ja 5+1. Tuo viivan tummuus voi johtua niin monesta tekijästä, että ei niitä varmaan kannata loputtomiin tiirailla :LOL: Nyt loppu testailu ja odotellaan mitä tässä käy. Näyttäis ainakin siltä, että jokin tuolla koko ajan kasvaa :love:

https://aijaa.com/RmPWwA
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Anni19/32/7.12/kolmas

Jospa sitä itsekkin uskaltais varovasti tulla tänne vähän kirjottelee
Oon 32v ja tämä joulukuinen olis meille kolmas.
Esikoinen on 10v ja toinen 1v2kk.
Olisin kyllä myös kiinnostunut pienestä fb ryhmästä mutta en kyllä vielä uskalla sinne liittyä. Onnistuuko vielä muutaman vk päästä?
Itse siis pelkään jotenkin todella kovin sitä että kaikki ei ole hyvin varhais ultran jälkeen voisin jo uskaltaa jos siellä sydän sykkisi

Torstaina tein ekan todella himmeän haamun. Siitä sitten pikku hiljaa viivat vahvistui ja pe illalla ja la aamulla sain jo selkeää viivaa
Maha nippailee aika kovin. Muuten ei hirveesti oireita ole. Imetän vielä välillä nuorimmaista joten toivon ettei tissit tulisi ihan hirveen kipeiksi.
Varhaisultraan haluan. Haluisin sinne jo heti mut ehkä tässä on pakko pari vk odotella vielä että siitä jotain hyötyä myös olisi

Onnea ja jarrusukkia kaikille kanssa odottajille
 

Yhteistyössä